56
A Spiders új RPG-je
  • grebber
    #1
    Bemutatkozott a Spiders új RPG-je, a GreedFall

    A Mars: War Logs és a The Technomancer fejlesztője már javában az új projektjén dolgozik, amely ezúttal is akció-szerepjátéknak ígérkezik. A barokk művészeti stílussal felvértezett GreedFall jövőre érkezik PC-re, PS4-re és Xbox One-ra
    A GreedFall leginkább a 17. századi Európa művészetéből merít nagy kanállal, azon belül is barokk korból, visszafogott grandiózus díszletekkel és sötét tónusokkal operál. A játék egy új világot járhatunk be, ahol telepesek, zsoldosok és kincsvadászok járják a vidéket. Egy ígéretes szigetről van szó, ahol még van mágia, sokan a meggazdagodás reményében utaznak ide, és hogy felkutassák az elveszett titkokat.

    GreedFall - Reveal Teaser


    Ám a telepesek és a bennszülöttek között feszültség alakul ki, hiszen utóbbiak foggal-körömmel védik az itteni természetfeletti lényeket a sziget földi mágiáját.
    A Spiders ezúttal is nagy szabadságot és mély karakter-testreszabási lehetőségeket ígér, a küldetéseket többféleképpen is megoldhatjuk, míg a sziget világa folyamatosan változni fog. A helyi frakciókkal is kapcsolatot ápolhatunk, mi válogatjuk meg az ellenségeinket.
    A GreedFall 2018 folyamán lát napvilágot PC-n, Xbox One-on és PS4-en.

    Info: Gamekapocs
  • MerlinW
    #2
    Spiders-el az a gond, hogy ugyan jó ötleteik vannak, ugyanazt az engine-t és konfigurációt használják minden játékukban, gyakorlatilag át-skinezve. Ami nem lenne baj, ha nem lenne élvezhetetlenül rossz a harcrendszer és idejétmúlt az egész. Gondolom ez is +1 címük lesz a sorozatban.
    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2017.02.19. 20:18:08
  • grebber
    #3
    Gamescom 2019 - bemutatkoznak a GreedFall karakterei
  • mike01010101
    #4
    Nem tudom miért - lehet, hogy előítélet az előző játékaik miatt - de nem vagyok "meggyőzve". A Mars War logs óta minden játékukkal játszottam, érzem a fejlődést és az ambíciót, de valami mindig hiányzik, hogy Witcher vagy Fallout szintre érhessenek. Egy olyan "tisztes iparosmunka" hangulata van a videóknak. Olyan Risen 1-2 érzetem van és az már elég rég volt, szerintem így 2019 vége felé ennél talán több kell. Olyan, mint mikor valaki felmondja jól a leckét, de önálló gondolatokat nem tud megfogalmazni. Ezek csak a saját érzéseim, lehet, hogy tévedek, és ez lesz az új Witcher3.
  • CrashBoostZoom
    #5
    Nem lehet minden játék a "következő xy". Sok feljesztő próbálta már ezt a mentalitást és belebuktak ("a WoW-gyilkos", "a legjobb Diablo klón" stb.). Kellenek a kevésbé ambíciózus projektek is, azokkal is lehet jókat játszani.

    Én pl. imádtam a Techomancer-t, ha ezt is legalább olyan jól megcsinálják akkor azzal én már jól el fogok szórakozni.
  • broman191
    #6
    Úgy tűnik egy-két 'egzotikus' magyar körítés is lesz a játékban...de mintha a Technomancer creditsben is lett volna pár magyar név, így érthető. :)


    Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.08.28. 17:28:13
  • grebber
    #7
    GreedFall - befutott a gépigény és az utolsó trailer

    Minimum gépigény:

    OS: Windows 7/8/10 (64-bites)
    Processzor: Intel Core i5-3450 @ 3,1 GHz vagy AMD FX-6300 X6 @ 3,5 GHz
    Memória: 8 GB RAM
    Videokártya: GeForce GTX 660 vagy Radeon HD 7870 (2 GB)
    Szabad hely: 25 GB


    Ajánlott gépigény:

    OS: Windows 7/8/10 (64-bites)
    Processzor: Intel Core i5-4690 @ 3,5 GHz vagy AMD FX-8300 @ 3,3 GHz
    Memória: 16 GB RAM
    Videokártya: GeForce GTX 980 vagy Radeon RX 590 (4 GB)
    Szabad hely: 25 GB


  • wedge31
    #8
    Ez még akár jó is lehet...
  • PiszkosFred
    #9
    Remelem en is :) Megneztem az eddigi videokat es cikkeket, aztan egyefene elorendeltem a humblin, elotoétottem (21gb) es nagyon remelem, hogy egy kis bioware hianypotlonak jo lesz a kovetkezo par hetre.
  • grebber
    #10
    "1 óra játék után:

    Ha nem tudnám a játék címét azt mondanám ez a Dragon Age új része. Egy az egyben ugyan az...
    Csak ebben rengeteg idegesítő dolgot találtam ami miatt pont ennyi elég is volt belőle.
    Mint a DA-ben itt is rengeteg a pofázás. -.-'
    A billentyűzet kiosztást mintha egy óvodás találta volna ki szörnyű.
    A játékok 90%-ban a Space a gurulás vagy az ugrás erre itt micsoda? Taktika menu... XD aminek sztem az égvilágon semmi értelme nincsen. Utoljára ilyet a Brothers in Arms-ban láttam meg persze a DA-ben is van. (mily meglepő)
    Ocsmány női karaktert lehet csinálni, de ez valahogy sok mostani új játékra igaz...
    És amitől végleg falra mászok, az átvezető videókat Backspace-el lehet elhajtani míg a sima párbeszédeket ESC-el. XD
    Most ennek mi értelme volt? Mindig át kell nyúlni a bill-en hogy eltekerd a hülye videót. Miért nem lehetett ezt csak az ESC-el megoldani? Istenem...
    A graf jó, az optimalizálás jó a harc már nem annyira tetszik, nem nehéz de a kiosztás miatt folyton belemozdul az ember a Space gombba és hirtelen nem tudja mit csinál miért áll meg a game. XD Az egész egy katyvasz.
    Open world de annyira még sem. Rengeteg olyan hely van pl az erdőben amerre azt mondod na itt átmegyek, de nem lehet mert a láthatatlan fal nem engedi. Csak odébb 10 méterrel tudsz átmenni egy kb ugyan olyan szűk résznél.
    Az ugrás hiány pedig természetesen megöli az egésze Open World érzetet.
    Az inventory is sztem nagyon gagyi.
    Gothic? Messze van ez attól. A Gothic játékok legendák voltak ezt fél év múlva elfelejtjük."
  • CrashBoostZoom
    #11
    Szerintem pedig egész jó lett. Jól el fogok szórakozni vele. Az általad leírtak egyike sem idegesített engem. A "sok pofázás" pedig előnynek számított régebben egy RPG-ben de gondolom te is azt szereted már, hogy csak mennyi kell előre és ölni.

    De ha már felemlegetted a Gothic-ot. Nézzük csak mi volt abban. Láthatatlan falak? Pipa. Szörnyű billentyűzetkiosztás? Pipa. Gagyi inventory? Pipa. Feledés? Remélem azt is tudod, hogy csak itt Közép és Kelet-Európában talált (nem túl nagy) rajongótáborra a Gothic. Innen nyugatra nemhogy elfeledték még csak nem is hallottak róla vagy ha igen akkor egyből akkor az a 3. rész volt amit elkönyveltek "ócska Elder Scrolls klónnak".

    Én is szeretem a Gothic 1 és 2-t, kedvenc játékaim között van de ne hozzunk már fel olyan dolgokat negatívumnak egy játékban amit agyonsztárolsz egy másik játékban.
  • grebber
    #12
    Idézőjel...Ez nem az én véleményem. Hozzám majd kb 4 év múlva jut el ez a játék.
  • jarlaxxe
    #13
    Nincs key binding? akkor felejtös a játék.
  • PiszkosFred
    #14
    Ne vele vitatkozz, ez nem az o velemenye - o sosem vesz semmit csak majd 1 euro/dollarert -, csak bemasolta valahonnan valaki kommentjet :)

    Nekem is tetszik eddig, kb. masfel ora utan, kb annyit toltam bele ejfel utan. DAI-val a parhuzam teljesen helytallo egyebkent, en is ahhoz hasonlitanam.
    UI es inventory tenyleg fapados, de meg lehet szokni.
    Krealasnal a noi karakter arcok szerintem annyira nem veszesek, sot...
    Ugras hianya fel sem tunt, igaz este nem foglalkoztam a beallitasokka, sem a gameplay elemekkel, a performancera voltam kivancsi aztan ZzZzzz... Majd ma estefele megnezem.

    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.09.10. 14:24:58
  • PiszkosFred
    #15
    Nem merek megeskudni ra, de szerintem direkt neztem es van.
  • CrashBoostZoom
    #16
    Akkor kérlek juttasd el a kommentemet annak aki írta :D

    @jarlaxxe: Key binding pedig van. A sírás arról megy, hogy egér gombokra nem működik rendesen.
  • grebber
    #17
    A játék 8 értékelés után 75 ponton áll a Metacritic-en. Többen dícsérték a questeket és a sztorit, ugyanakkor bíráltak egyes mechanikákat, monotonnak találták a dialógusokat, nem voltak elégedettek a harcrendszerrel, lassúnak vélték a fejlődést. Technológiai oldalon szintén akadnak problémák, de ezeket remélhetőleg patchekkel sikerül elsimítani. A legtöbben határozottan úgy gondolják, hogy ez a Spiders legjobb játéka eddig, és a BioWare korábbi alkotásait idézi, illetve hogy a problémái ellenére mindenképp megér egy próbát.

    Íme az eddigi pontok:

    Eurogamer - Ajánlott
    DualShockers - 6.5/10
    PlayStation Universe - 8/10
    Push Square - 7/10
    RPG Site - 8/10
    Screen Rant - 3.5/5
    TheSixthAxis - 7/10
    Wccftech - 7.5
  • wedge31
    #18
    Ez egy 30 fös csapat munkája, nem fair összehasonlitani a BioWare-val.
  • mike01010101
    #19
    Az a baj ezzel az ideológiával, hogy egyrészt közel ugyanannyiért adják, mint a Bioware az új játékait, másrészt vevőként nekem teljesen mindegy hányan csinálták a megvásárolt terméket (legyen az bármi). Ha az új autóm minden másnap lerobban, dehát azt egy kisebb gyárban csinálták, nem az Audinál, én egész biztos nem vagyok megértő. Félre ne értsd nem vitázni akarok csak egy másik nézőpontból értékelem. Egyébként 1 óra játék után nem tűnik rossznak. Szerintem kb 5 éve a Risen 2-nek kellett volna ilyennek lenni. kicsit oldschool de hiánypótló a mai multiplayer dömpingben.
  • lwb
    #20
    60 helyett 50 dollár, ez az AA játékár általában, szemben a AAA-val. Ami amúgy is becsapós, mert soha nem 60 dollár az, a sok mikrotranzakció meg "dlc"-nek álcázott paywall meg season pass meg deluxe edition stb miatt. És akkor a mikrotranzakciókat nem is említem. Egyébként a bio ezer éve nem csinált olyat, ami ilyen jó lett volna, mint a greedfall minden hibájával együtt. 5 éve biztosan nem.
  • PiszkosFred
    #21
    Meghozza szinte minden szart ujra lehet bindelni. Ez csak az elso "oldala".

  • grebber
    #22
    VGA teszt
  • lwb
    #23
    Benyomások az első 1-2 óra után:
    -ez az eddigi legjobb Spiders játék
    -a harc eléggé meh, a mágia pedig nem igazán ad sok lehetőséget vagy változatosságot (egyfajta varázslat van, amivel támadni tudunk, annak van három variációja - van más varázslat is, csak az nem sebez, hanem bénít vagy teleportálgatunk, ilyesmi), cserébe normal nehézségen sem túl nehéz a játék, szóval annyira nem zavaró,
    -a mana magától visszanő, picit harcban is, de két harc között teljesen, az egészsége alapból nem, kell hozzá pontokat költeni, hogy regenerálódjunk vagy inni a potion-öket,
    -crafting: fegyvereket lehet fejleszteni (és érdemes is), potion-öket csinálni meg van quest-alapú crafting is, amikor spéci dolgokat lehet csinálni egyes küldetésekhez - mindhez kell a megfelelő képesség, de aki szereti az ilyesmit, annak be fog jönni,
    -ami viszont nagyon jó: dialógusok, többféle megoldás az egyes küldetésekre, úgy általában a küldetések nagyon jók (eddig szimpla hozd-ide-vidd-el-ölj-meg-öt-szörnyet küldetéssel még nem találkoztam) és ez talán a legfontosabb egy rpg-nél
    -a grafika néha nagyon szép, máskor meg nagyon nem, az arc-animációk eléggé szarok, a lip synching katasztrófa, de ez egy AA játék, szóval nagyon mást nem is vártam, kb Risen - Elex szint,
    -zene, szöveg és hang: mind nagyon jó, eddig egy angolhanggal találkoztam, ami gyenge volt, a többi színész jó munkát végez
    - a világ óriási, de eléggé üres, szóval ez nem skyrim, azt tudomásul kell venni,
    - ahogy látom van benne level scaling, tehát nem is gothic, ha valaki azt várta volna,
    -a játék party alapú, kb mint a mass effect (egyébként is arra hasonlít, mert pl. ebben sincs ugrás, itt is két társsal rohangálunk),
    - balancingról egyelőre csak annyi jött le, hogy a charisma nagyon OP, mivel sok küldetést meg lehet oldani dumálással és csak úgy ömlik az xp
    -performance: nem vagyok mérvadó, de nálam i7 8700k, 2080 Ti, 16 GB RAM-on 3440x1440 uw-on 80-100 fps ultra settingen, szóval elég jó.

    Összességében nekem egyelőre bejön.
  • lwb
    #24
    Ami kimaradt, de fontos: a játékban nincsenek kasztok, csak a kezdésnél kell megadni, hogy inkább közelharcos, lőfegyveres vagy varázslós karaktert akarunk, de ez csak az első pár pontelosztást érinti, innen bárki bármikor bármerre eltérhet később. Sőt, a pontokat is újra lehet majd osztani.

    Ehelyett van faction rendszer, mint kb a FNV-ban, csak itt a karakterlapon mindig látod, hogy milyen a viszonyod az egyes csoporttal. A küldetéseknél már az elején látszik, hogy vannak átfedések és döntéseket kell, hozni hogy melyik faction-nek kedvezünk melyik rovására. Ez jó.
  • Maala
    #25
    Es fontos, hogy adott faction kuldetesehez mindig vidd magaddal a faction companion-jet, egyreszt extra helpet ad, masreszt vele is noveles a viszonyodat.

    Magic sem no magatol, csak van rajtad 10mp/s talisman az elejetol fogva, ha olyan classt kezdesz. Harcon kivul meg vegkepp nem regeneralodik egybol fullra.
  • PiszkosFred
    #26
    Plusz a jelek szerint van respawn, legalabbis en eddig ket olyan helyszinen is talalkoztam "ujonnan erkezett" ellenfelekkel, ahol mar csinaltam egy-egy nagyobb takaritast. Nyilvan ez csak "trash" mobra ertendo, bossokat nem tudom, nincs tapasztalat, bar azok vszinuleg nem fognak.
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.09.11. 09:09:03
  • lwb
    #27
    Az lehet, hogy a gyűrű miatt van, hogy a mana regenerálódott, egyelőre csak 1-2 órát vagyok benne.
  • lwb
    #28
    Biztosan van respawn, már tele a yt exploitokkal is, emiatt. :)
  • mike01010101
    #29
    Nem rossz a játék, megkövetem magam, jobb mint vártam. Ha valami, akkor ez megérdemelne egy szép magyarítást.
  • PiszkosFred
    #30
    Es nagyon konnyu a forditas technikai resze is, minden text alapon van tarolva.

    #28
    Koszonom a megerositest, akkor jol lattam.
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.09.11. 11:47:46
  • drop
    #31
    nekem is tetszik csak egy dolog lehetne több kicsit több élet, értem elmentem egy bányász városba oké mászkálnak az npc de nincs küldetés se, barlangba meg 4 denevér azt ennyi nem tudjátok megölt csoportok visszaélednek mert farkas csoportot megöltem és többször visszamentem de feküdnek a földön és ennyi ?
  • lwb
    #32
    Ha jól láttam az egyik exploit videóban 4 teljes nap után van ellenfél és loot respawn, kivéve a ritka lootot, mert az 6 teljes nap után volt.
  • grebber
    #33
    IGN (HU) Tesztje
  • Evoluti0N
    #34
    Csak lescrolloztam a plusz/mínuszokhoz. Negatívumként ott van, h nincs benne co-op. Egy egyjátékos RPG-ben negatívumként, h nincs benne co-op. Ezek után a tesztet inkább már el se olvasom.
  • drop
    #35
    köszönöm
  • Xsillione #36
    Sajnos ma már minden játékba akar multit és/vagy co-op modot minden eszelős, még akkor is, ha a játék jellege ezt semennyire sem támogatja, vagy alig lenne értelme, netán az egészet kéne ahhoz újraszabályozni, hogy valami egyensúly féle legyen. Persze, akkor meglepődnek, amikor egy direkt co-op vagy multis játékban merül fel az igény egyjátékos lehetőségre.
  • PiszkosFred
    #37
    > És amitől végleg falra mászok, az átvezető videókat Backspace-el lehet elhajtani míg a sima párbeszédeket ESC-el. XD

    Egyébként beszéd közben a jobb klikkel is átugrik a szövegen, pont ma figyeltem, amikor véletlenül másodjára kérdeztem rá valamire, ami után egy hosszabb - már hallott - monológ jött.
  • Monster076
    #38
    A társak küldetéseinek indításához van szükség valami speckóra (pl. Kurt, vagy Sioa)? Mert a feladatot megkaptam, hogy beszéljek velük, de semmi ilyen irányú beszélgetési opciót nem dobnak fel.
  • broman191
    #39
    Amint van új személyes küldetésük rögtön azzal kezdik ha beszélsz velük, aztán vagy elfogadod rögtön vagy elhalasztod. A táboraidban és házaidban meg is jelenik felettük a felkiáltójeles ikon ha beszélni szeretnének veled. Kurt küldetéseit érdemes minél hamarabb megcsinálni, mert ha hanyagolod elég hamar csúnya következménye lesz... :) A legtöbb társ küldetései elég hamar elérhetőek, egyedül a Siora vonal zárását tették a sztori háromnegyede köré.
  • DasIsFuck
    #40
    Ez a játék egyébként az a tipikus eurojank rpg, mint a Gothic, Risen vagy Two Worlds játékok.

    Sokan Witcher 3 meg Dragon Age-el hasonlítgatják tévesen.