425
  • Szabi #1
    Igen, jól olvassátok, jön a DiRT 4!

    Ma jelentette be a Codemasters, hogy a DiRT 4 PS4-re, Xbox One-ra és Windows PC-re 2017 Júniusában jelenik meg. A Dirt Rally meglepő sikerein fellelkesedve kezdtek neki a DiRT 4 fejlesztésének, állitásuk szerint a következő szintre lépnek, itt már lesznek off-road kamionok és homokfutók is.
    Bár ezekből az alábbi videón még nem mutattak meg semmit.. :)



    A motorsport önmagában is veszélyes, de itt igyekeznek még néhány lapáttal tenni rá.. A játék mottója a félelem nélküli vezetés, ezt trükkös szakaszokkal és mély szakadékokkal igyekeznek megcáfolni. :D

    A DiRT 4-be végre visszatér a pályaszerkesztő mód is. Ezt kb. úgy kell elképzelni mint a V-Rally 2 pályaépítőjét, annyi csavarral, hogy itt különböző az útvonalra vonatkozó paramétereket tudunk megadni, majd kiválasztjuk, hogy melyik országban járunk (milyen legyen a környezet) és legenerálja a pályát a játék. Ezt utána meg is oszthatjuk a barátainkkal.

    Kissé még ködös, hogy ez miként is fog működni, de kíváncsian várom.. :)

    Állításuk szerint a Dirt Rally realizmusát kombinálják a Dirt 2 és 3 pörgős játékmenetével.. mármint ha valakinek lett volna elég pörgős a Dirt Rally-s szenvedés a pályán maradáshoz.. :)

    Természetesen lesznek hagyományos rally autók, de tőbekk között FIA World Rallycross Championship járgányai is felbukkannak.

    A játékban három kontinens lesz majd elérhető, a Codemasters blogban a cikknél amit itt "lefordítottam" beszúrták ezt a képet is, Fiesta Aust néven.. szóval az egyik kontinens Ausztrália lesz.. ez mondjuk eddig még nem tűnik nagy meglepetésnek. :D

    Utoljára szerkesztette: SZABl, 2017.01.26. 15:51:34
  • Szabi #3
    Közben gyűlnek a cikkek és képek.

    Gameractor-on sok-sok kép és néhány hasznos infó van, de a playstation.com is elárulnak néhány hasznost dolgot

    ● Több mint 50 off-road járgány, pl. Ford Fiesta R5, Mitsubishi Lancer Evolution VI, Subaru WRX STI NR4 és Audi Sport quattro S1 E2
    ● 5 ország "milliónyi" szakasz lehetőséggel: Australia, Spain, Michigan, Sweden and Wales
    ● Az FIA World Rallycross Championship hivatalos játéka lesz, járhatunk majd a Montalegre, Lohéac Brittany, Hell, Holjes ésLydden Hill pályákon is
    ● Visszatér a Landrush - Ahol rövid szakaszokon száguldhatunk majd Pro Buggies, Pro-2 Trucks, Pro 4 trucks és cross-cart járgányokkal Californiában, Nevadában és Mexikoban
    ● DirtFish Rally Iskola Washingtonban, az iskola területén az előző részből ismert Joyride is visszatér, itt lehet az új autókat szabadon tesztelni
    ● Joyride: időfutamok, rombolós játékmód, szabadon bejárható terület és izgalmas kihívások amik megoszthatóak a barátokkal
    ● Létrehozhatunk egy sofőrt, akivel a versenyeket teljesítve szponzorokat oldhatunk fel, ahogy az előző részekben is.. így felépítve a csapatunkat bla-bla-blaa...
    ● Napi, heti és havi kihívások..
    ● Élő eredménylista, liga és bajnokság rendszer, persze mindezt cross-platformként..
    ● Az autókat finomhangolni lehet a pályákhoz és a különféle időjáráshoz
    ● Javított törés model és a szokásos, két verseny között nincs idő mindent megszerelni.. :D





    Utoljára szerkesztette: SZABl, 2017.01.26. 16:02:14
  • alma2
    #4
    Ez picit ugy hangzik nekem, mint egy forza horizon szeru valami mar, hogy egy aktualishoz hasonlitsam, adott egy nagy "palya" es azon vannak, lesznek, illetve lehet majd kijelolni a szakaszokat. csak ezen felul, nehogy elragadtasask magukat es lemasoljak a fizikat is arrol, a grafika az johet.
    Szoval inkabb hasonlitom a tdu1-hez, csak rally-s , dakaros felfogasban.
    Mondjuk mindekepp elonyere valna a jelenlegivel szemben, hogy nincs olyan szintu palyatanulas. Remelem alap a 8+ multis jatek, mint amit mar a wrc6 is tud es a dirt is vegul is rallycrossban. Aztan, hogy ghost szinten van ott a masik, vagy epp lokdosheted is, az szabadon valaszthato lenne palyatol fuggoen.

  • Adam Jonas
    #5
    Én annyit mondok, hogy: bekaphatják.
  • Szabi #6
    jópopfa ez a DirtFish rally iskola, látványos az a sok narancssárga Subaru :)
  • grebber
    #7
    Remélem az arcade vonal lesz továbbvive ami a Dirtökre volt jellemző..mert akkor várjuk szeretettel.
    Utoljára szerkesztette: grebber, 2017.01.27. 00:38:37
  • Szabi #8
    állítólag "két játékmód" lesz, választható lesz hagyományos árkádos irányítás és Dirt Rallys szimulátorosabb irányítás.. :)
  • COL_Bratt_Shaw
    #9
    Itt egy gameplay video, a srac "arcade" modot valasztott es mindent easy-n hagyott. Latszik a palyageneralo, meg 1-2 egyeb dolog is. Easy-ben eleg toleransnak tunik a jatek az utkozesekkel szemben. PS4-es felvetel, kameraval.

    Sajna ez az egyeduli forras jelenleg, szoval a szim módot még nem mutattak, de DR alapokra epul a fizika, ill azt fejlesztettek tovabb.
    Jo lesz ez a palya generalo, bar ugy tunik, hogy az utszélek reszletessegenek kárára, mivel legalabbis a videoban, mindenhol kerites vagy fal van az ut menten. Ettol fuggetlenul "gyari" palyak is lesznek es meg is csak jobb tobb szakasz korlattal, mint csak az alap stage-ek. :)

    Szabi,
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Ezt még kirakhatnad a fejlecbe, ez a Codemasters hivatalos foruma. Kickup a jatekfejlesztok fonoke is ide szokott nap mint nap irogatni a gossip topicba. Latom van Cod blog, de a general jo par klikkre van onnan.

    Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.01.27. 08:48:39
  • alma2
    #10
    A videorol az jut eszembe, mennyi bena szerencsetlen fasz letezik e foldon es ezeknek keszitenek jatekokat, mert ok a stabil es szeleskoru vasarlo bazis. A 11 eves most mar 16 korul jaro unokaocsem jut eszembe ilyenkor, hogy az ugyesebben tolta elsore a dirt-ot ugy, hogy sosem jatszott elotte vele.
    Pont ezekre epit a nintendo a mariokart sorozattal, na es persze 0-5 evesekre, feltetelezem aki jatszik, nem az elobbi korosztalyba tartozik.

    A video elejen nem derul ki, de a jelzesek alapjan ugy nez ki, hogy tobb jatekos van szakaszon egyszerre, vagy inkabb csak a jatekos es a legjobb idot autozot mutatja bal oldalt a csikon. Bar "valaki" felre is allt, szoval a multis mokara jo az esely nem gondolnam, hogy ezt kihagyjak 2017-ben, a "rally"-s szakaszokon sem.

    Sajna elkerulhetetlen a joval ismetlodobb korites a palyak szelen ilyenkor mar, ha tenyleg nem a fixen szerkeztett szakaszok kozul valaszt az ember.
    Az itiner generalasa is programozo szemmel, nem nagy szam, barmire rahuzni olyan minosegben , ahogy most mukodik a fix szakaszokra a dir rallyban. A nem generalt reszeken, meg ugye tudjuk ki lesz a "hangja", bar feltetelezem, felmondatnak vele egy mintat, aztan szepen majd osszevagdossak maguknak, ahova akarjak.

    Ahogy nezem a karakteranimaciok, ugyanolyan 10 evvel ezelottiek, mint az elsoben voltak, bar szinte lenyegtelen dolog, de azert feltunt :) Persze lehet, hogy jelenleg csak placeholderek, ki tudja.
    Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.01.27. 09:30:20
  • alma2
    #11
    Feltetelezem viszont megkapja az uj engine-t, ami mar a f1 2015-ben is van, ami hatalmas ugras volt optimalizalas teren a regihez kepest, ranezesre semmivel nem lesz szebb mint most a dirt rally, de azt fele akkora eroforras mellett ki fogja tolni magabol, ami nem csak a gyengebb geppel rendelkezoknek jo hir, hanem a vr-ben gondolkodoknak is.

    Multkor pont betettel egy-ket osszehaosnlito videot, a real life vs dirt rally. Valamelyik finn szakaszt neztem, es pont ott panaszkodtam eleg egyhangura sikeredett a jatekban, de a valo eletben meg unalmasabb volt a korites a videot nezve :)
    Azt gondolom, hogy a jatek kedveert viszont el kell terni ilyenkor a valosagtol, senki nem akar 20 percig egy egyforma fasor mellett repeszteni.
    Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.01.27. 09:39:07
  • Szabi #12
    a "játék hangja" (átvezetők, stb.) Petter Solberg, a két választható navigátor meg ugyanúgy Jen Horsey és Nicky Grist mint a Dirt3-ban

    a legnagyobb gond, hogy egyszerűen nem lehet ennyi fát egy játékba rakni úgy hogy ne legyen diavetítés :D

    Utoljára szerkesztette: SZABl, 2017.01.27. 10:55:27
  • Béluska74
    #13
    Szerintem bele lehetne pakolni annyi erdőt amennyit csak akar az ember,de akkor egybefolyó massza lenne az egész,nem lenne meg az sebességérzet mint a való világban. Kell,hogy legyen a környezetben is "interakció",hogy ne úgy tűnjön mintha a pálya mozogna az autó alatt.
  • Adam Jonas
    #14
    Najó, a tegnapi lázadozásomat vegyétek tárgytalannak :D :D

  • grebber
    #15
    Csak azt nem tudom hogy ha ebbe bele tudják tenni a Rallyba a rákér nem tettek ilyen "arcade kapcsolot"? Vesziteni nem veszítettek volna semmit csupán nyertek volna több tonna vásárlót.
    De kár is a múlton rágódni ebben lesz arcade és ez a lényeg.
  • GPx8
    #16
    Mi győzött meg?
  • GPx8
    #17
    Talán ez bizakodásra ad okot, és a DR valóban csak "teszt" volt egy "szimulációs mód" kidolgozásához...(?)
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    "We’ve also got the much requested rally school, where you can learn and practise your skills and we’ve added a simpler handling model for those that have struggled with the level of simulation in DiRT Rally. That said, if you loved DiRT Rally’s simulation engine then you have nothing to fear. In fact we’ve made significant improvements to it with new aerodynamics, more accurate modelling of suspension geometry, new tyre models and better damage simulation. On top of all that we’ve made huge improvements in our lighting tech, arm over arm animation and character modelling so there is plenty to look forward to."

    Utoljára szerkesztette: GPx8, 2017.01.27. 20:07:06
  • COL_Bratt_Shaw
    #18
    Valamilyen szinten teszt, vagy az elso "nagy" lepes. Irta a srac, hogy lattak, hogy a sim bejon nagyon sok embernek, viszont sok korabbi generacios dirt jatakos koran feladta a jatekot, mert hianyzott a felvezetes az arcade jatekosoknak. Tulsagosan gyorsan csaptak bele a lecsóba. Az uj szim modnak az opcionalis segedletekkel ugyanugy meglesznek a szintjei mint a DR-ban, viszont ugyanigy lesz easy az easy-n belul is. A szim es a "fun" jatekmodnak kulonbozo Leaderboard-ja lesz. Azert is lehet nagyon egyszerure generalni a palyakat, hogy a Mario Kart-osok, is tudjanak honnan indulni. :)
    Az itiner bejegyzesek miatt sem kell aggodni, eddig jok a visszajelzesek, ill a tervezo fonok, egy reallife co-driver, ugyhogy o lenne az elso akit piszkalna, ha nem lenne szinkronban.
    Az uj napi, heti, ill. havi Live futamok, ezentul generalt palyakon fognak futni, igy hozva kozelebb a valosaghoz es kiegyenlitettebb eselyekhez. Igy mar nehezebb lesz hotlap-olni egyliveot. Persze ez csak egy orwelli tarsadalomban lehetne tokeletesen egyenlo, igy a sok gazdag gyerek siman mehet tobb acc-al, mint ahogy ma is sokan teszik, no meg ott a youtube, de ettol fuggetlenul, ez teljesen mas kihivas lesz. :)
    Az egyeduli dolog ami megkerdojelezheto jelenleg, az a generalt palyak utfeluletenek reszletessege, bukkanok, kovek, miegymas. Azt viszont mar tudni, hogy a fejlesztok dolgoznak kiszelesitett hajtű ill. ill 90 fokos kanyarokon, hogy legyen hova sodrodni. :)

    Itt az elso feltetelezhetoen Sim modban futott szakasz, Petter Solberg-el. Ment a csavo az arokba egybol az elejen. :P

    Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.01.27. 21:17:26
  • Adam Jonas
    #19
    A videóba van jó pár olyan dolog, ami sztem mind játékélményt, mind technikai dolgokat nézve nagy előrelépés.

    Játékélményre példa az, hogy a szakasz végén nem csak elengeded a gázt azt hello, hanem szépen be kell állni a versenybírók sátrához, mint a valóságban (meg anno volt az RBR-be is). Valamint apróság, de megnézitek a videót, a kormány vizuálisan már nem csak 180 fokot fordult, hanem jóval többet.

    Technikai dolgot nézve, ez a pályaszerkesztőőő...nyammi. Arról meg nem is beszélve, hogy Petter Solberg ott volt Londonba, játszott vele, és állítása szerint direktebb a kormányzás, tehát jobban közelít egy valós autóhoz - amiből következik nagy valószínűség szerint, hogy a fizika is fejlesztve lett a DiRT Rally-hoz képest.
  • COL_Bratt_Shaw
    #20
    Irta is, hogy az aerodinamika, a felfuggesztes, a toresmodell, fejlesztve lett, nomeg még egy fontos dolog, a gumik, ill az uttal valo kontakt fizikaja. Egy ujsagiro srac irta, hogy teljesen mashogy viselkedik az auto nagy sebessegen es fektavokon. (gondolom hajtukbe, kanyarokban ill. tapadasi hataron autozva egy gyengebb toresben, mivel ez a fejlesztesekbol adodna. :) ) Kerdeztek a fejlesztoktol lesz e egyedi gumivalasztas, de gyenlore meg csak lehetseges.
    "nem csak elengeded a gázt"
    Olvastam, hogy a start is mas lesz, elvileg van hogy tobbet kell majd varnod a zold lampaig, nem mindig te mondod meg mikor vagy kesz az indulasra. :D
    Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.01.27. 21:31:59
  • Adam Jonas
    #21
    Végülis ezek mind olyan dolgok, hogy előrelépések a DiRT Rally-hoz képest, szóval ez esetben tényleg meg fogom venni a DiRT 4-t.

    Tegnapi kirohanásom oka az volt, hogy mivel nem írtak semmi konkrétat, nekem úgy jött le az egész, hogy a DiRT Rally-t adják ki újra, néhány új autóval, meg új pályákkal, újabb 30-40€-ért. Eléggé meglepett ma, amikor olvastam ezeket a lenti infókat.
  • GPx8
    #22
    Ez tényleg biztató.
  • GPx8
    #23
    Nekem meg az jött le elsőre (sok rossz tapasztalat az elmúlt évekből), hogy hagyják a szimulátoros részt a fenébe és csak a Dirt sorozatot fejlesztik tovább, "arcade-boyoknak"... :/
  • endy papp
    #24
    Miért hogy lehet tényleg nem megvenni.???
    Mikor a múltkorában írtam a másik topicba, nagyon biztattál rábeszéltél ,vegyem meg a dirt rallyt mert.....
    Csak 2 óra erejéig volt az enyém,ebben val.színű több lesz....
    Erre itt van (a lentebb olvasottakból )hogy akkor az mégsem annyira kerek mint azt sokan állítják és beájulnak tőle.
    Nem véletlen hogy a készítők is látják és rájöttek erre, már csak ha a bevételt nézzük csak, akkor is .
    Most tuti hogy ebből 2x annyit eladnak,mint a "hc szim" dirt rallyból....
  • Adam Jonas
    #25
    Na stop.

    Ha most levesszük a DiRT 4-t a horizontról, és csak azt nézzük, hogy itt a DiRT Rally, akkor továbbra is azt mondom, hogy igen, szerintem megéri. Új színt hozott a raliszimulátorok világába, és ez már kellett. Nyilván a fizika nem egy iR-szintű HC valami (ezt sosem állítottam, hogy az lenne), de mégis egy teljesen új élményt adott sokunknak szerintem. A DiRT Rally szerintem egy egészséges egyensúlyt teremt a két kategória között (szim és árkád).

    A DiRT4-t nem próbáltuk még ugyen, de ahogy olvasom/hallom, már a pre-alpha fizikája jobb, mint amilyen jelenleg a DiRT Rally-é.

    Az, hogy én először azt mondtam, hogy nem veszem meg, az még arra vonatkozott, amikor nem hintettek el semmi komolyabbat, csak annyit, hogy lesz DiRT4, több autóval, néhány új pályával. Mert ha ez lenne, akkor tényleg nem érné meg nekem - most azért, hogy ugyanazt a játékot vegyem meg még1x, csak némi több tartalommal, újabb 40-50€-ért, azt nem érné meg.

    Én amúgy továbbra is azt mondom, ha jó áron (értsd: olcsón) hozzá lehet jutni a DiRT Rallyhoz, akkor ajánlom - persze, az más kérdés, hogy mondjuk valakinek nem jön be, mint pl. Neked.

    Utoljára szerkesztette: Adam Jonas, 2017.01.28. 11:41:53
  • endy papp
    #26
    Ja köszi így már értem,a megvételt.
    Az hogy olcsó valami vagy épp drága ,nálam nem attól jó vagy sem,vagy bejön vagy sem.
    Inkább az olyan "apróságoktól" hogy vagy jó a kormány beállítás minden különösebb piszkálgatás nélkül alapból ,(nem akarok órákat állítgatni ,nem hogy napokat ) vagy nem és inkább hagyom.
    Az eddig próbált ,használt szimeknél nem kellett,kivéve a dirt rallyt.
    Remélem itt nem lesz akkora lyuk középen a ffb-ben.
    Tudom most jönnek majd az okostónik meg a megmondó emberkék,de nem különösebben hat meg,senki véleménye.P.

  • Adam Jonas
    #27
    Én úgy gondolnám, hogy akkor az új EGO engine-t fogja használni majd a DiRT4, meg akkor valószínűleg a CM F1-be használt FFB-t használnák - arra meg itt nem igazán láttam panaszt a fórumon a többiektől. Aztán lehet, hogy Coleman-ék rámcáfolnak megint. :D
  • lac coo
    #28
    Én 5 perc alatt beállítottam az FFB-t, olyan egyszerű oda van írva mi micsoda ... :)

    Végigszaladva a topikot, azért ne ott tartsunk már, hogy mert fejlesztik a Dirt Ralli egy csapnivaló vacak ...:D
  • endy papp
    #29
    Képzeld én meg az iRacinben még annyit sem állítottam sehol,igazából olyan amilyen alapból, mégis tökéletes .
    Te meg teleírtad az aktuális fórumot hogy hogy is kellene beállítani,mert ez sem az sem jó sehogy,végül ráfogtad hogy "vacak"....
    Pedig ott is oda van írva minden elég részletesen,még külön magyarázat is van.
    Nem csak nekem volt középen lyuk a ffb-ben olvass vissza a dirt rally fórumon,csak én nem írtam le hogy "igenis napokat állítgatni kell hogy jó legyen ,de minimum órákat,mert aki nem ezt teszi azt nem érdekli az adott játék."
    Természetesen ezt nem te írtad ,de nincs jelentősége.

    Utoljára szerkesztette: endy papp, 2017.01.28. 13:39:42
  • lac coo
    #30
    Mondjuk ez igaz, aki rallizni akar egy jot, az beallitja maganak...Aki csak kiprobalja mert csak, az meg feladja ket perc utan.
  • __Jacek__
    #31
  • __Jacek__
    #32
  • __Jacek__
    #33
  • lac coo
    #34
    Jó lesz ez .
  • Timbu
    #35
    Vajon a sim és az arcade mód között a careerben is lesz különbség? Elvileg nem mehetnének ugyanazokon a pályákon, mert az arcade-hoz lényegesen szélesebb út kell. (Emlékszem, még a Dirt 3-nál is ment a sírás, hogy milyen nehéz ajáték, mert könnyű nekimenni a pálya széli köveknek. Egy négy autó szélességű úton...)
  • lac coo
    #36
    Nem hiszem, hogy kulon modelleznenek palyat csak emiatt...
    Majd itt is sirnak azt jovan...
  • Nyiri
    #37
    Csak nekem ismerős a videó ejelén lévő pálya? Párszor mintha már mentem volna rajta DR-ben :D
  • Szabi #38
    a megoldás roppant egyszerű.. mert az Dirt Rally jelenet.. utána meg dirt3 :D
  • __Jacek__
    #39
    fasza:DDD
  • alma2
    #40
    A sok belinkelt videon mindenki kb azt a 3 felvetelt promozza, mar kezdtem azt gondolni, hogy ennyit a valtozatos palyageneralasrol, de sokan probaljak meglovagolni ugyanazt a hype-ot.

    Fejlesztoi szemmel, semmi akadalya nem lenne, ha valoban az "utat" is rageneralja a tajra, vagy legalabbis amikor kijeloli rajta, hogy picivel szelesebb legeyn arcade modban, de az is megoldas, ha az ut szelessege nem valtozik, csak kevesbe szivatosak az ut szelen levo dolgok, kezdve a kovektol egeszen a szakadekokig. Mig arcade modban a kovekbol kevesebb, korlatbol viszont lehet tobbet is kipakolni. Na mindegy majd meglatjuk.
    Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.01.30. 18:41:03
  • Stockbauer33 #41