9
  • dregnarr1 #1
    Hát a 10 tonna nem sok.
  • cateran
    #2
    Nem csoda, hogy raharaptaka britek..meg ma is az elmult evszazadban elnek agyilag..a Nagy Brit Birodalom..leghajok...etc...
    Masreszt meg ja..10 egesz tonna? Meg maximum! 48 egesz ember? Sikertortenetet szimatolok...
  • NEXUS6
    #3
    Hát ha kb annyiba kerül, mint egy An-26-os akkor az lesz. De csak az óriási hangár, ami kéne neki, ezt megkérdőjelezi. :)
  • DontKillMe
    #4
    Amiről természetesen nem szól a cikk. Az Airlander 10 egy próbaverzió, 10 tonna hasznos teherrel. 2020-ra sorozatgyártásba kerülhet az Airlander 50. Igen, 50 tonnás teherbírással.
    https://www.hybridairvehicles.com/aircraft/airlander-50

    Ha már cikket írunk..
  • barret
    #5
    Óriási előnye,hogy szinte bárhol le tud szállni.
  • kvp
    #6
    200 tonnaval lenne tenyleg versenykepes. Az, hogy barhonnan, barhova el tud vinni befuggesztett terhet az tenyleg egy nagy elony, a hagyomanyos merevszarnyu gepekkel szemben.

    Egyebkent a sikorsky skycrane 20 tonnajahoz kepest mar az 50 tonnas kapacitas is versenykepes, foleg ha rendesen megoldjak a leszallas nelkuli teher fel es lerakast es kiegeszitik a poziciotartashoz szukseges oldaliranyu meghajto rotorokkal.
  • cateran
    #7
    Kiraly..akkor mar majdnem ott tart, mint a Mil Mi-26 1983-ban...
    "Introduced in 1983 and still in production, the Mi-26 is powered by two Lotarev D-136 turboshafts with a combined output of... 22,480 shp or 16,760 kW and has a maximum takeoff weight of 56,000 kilograms (123,500 lb). It can transport payloads of up to 20,000 kg (44,000 lb) for distances of up to 800 kilometers or 497 miles."
    Jo. elismerem..ez csak 20 tonnat tud elvinni...Viszont tobb, mint 30 eve...
  • teddybear
    #8
    A gond az, hogy az eddig épített merev vázas léghajók többsége az időjárás áldozatául esett. A németek 20+ zeppelint építettek az 1. VH alatt, talán 4 darab maradt meg belőlük, a többi ment a levesbe. Néhány harci veszteség, de a többsége egyszerűen összetört a viharban. Még mindig nem lehet olyan szilárdságú léghajóvázat építeni, ami akárcsak egy ultrakönnyű repülőgép szilárdságával egyenlő.
    "a készítők szerint akár nyolcvan csomós szélben is biztonsággal közlekedhetnek majd a hatalmas járművel." Na ez az, amiben erősen Tamás vagyok.....

    Ami azt illeti ez a tíz tonna teherbírású léghajó is túl nagy hogy a mostani repülőtereken kiszolgálják, a nagyobb teherbírású változata meg még nagyobb lenne.

    A 200+ tonna teherbírású változatba cirka 30-szor több hélium kell kb. Ebbe bele fog rokkanni a héliumbányászat.
  • teddybear
    #9
    Na itt van az első baleset.
    De lesz még több is!