198
Darkest Dungeon
  • Sheltem
    #1
    Ez a játék úgy került elő számomra a semmiből, hogy semmit nem hallottam korábban róla(tegnap jelent meg).
    Amint megláttam a látvány (ami tudom másodlagos egy jó játéknál) egyből magába szippantott.
    Aztán utánaolvasgattam, néztem 1-2 gyors trailert / gameplayt és úgy döntöttem ez kell nekem.

    Ja igen egy körökreosztott rpgről van szó 2dben rajzolt grafikával és sötét hangulattal/színvilággal.
    A megvalósítás pedig magáért beszél:
    Trailer:


    Gameplay:


    Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2016.01.20. 13:33:18
  • Árnyvadász
    #2
    Jó játék lenne, de sajnos nem az. Annak idején engem is levett a lábamról a stílusával, de 4-5 játék után (mindig elhalálozott a csapat) feladtam. Sajnos nem csak az a baj, hogy nehéz és idegesítő, hanem az is, hogy borzalmasan önismétlő is. Kár érte, pedig a hangulata és a képi/hangi világa lenyűgöző.
  • Tinman #3
    Nagyon elcseszték sajna. Ha a Hearthstone-ban kiakasztónak mondjuk a randomot, itt egyenesen pokoli. Nagy kár érte, remélem javítják, mert jelenlegi állapotában orosz rulett 5 db. golyóval :-(
  • Solid Snake
    #4
  • Árnyvadász
    #5
    Nos ez ilyen. Ezért is hagytam abba. Nem akartam ideg összeroppanásban kimúlni. :)
  • Voltan
    #6
    Valahogy szórakoztató, mikor egy felnőtt ember ínnyire ki tud akadni az ilyen marhaságokon :)

    Nem azért, néha én is ilyen vagyok, a mostani billentyűzetem kitámasztó talpacskája is tudna erről mesélni.
    De mentségemre szóljon, hogy az a Dark Souls miatt volt :D
  • Sheltem
    #7
    Köszi a véleményeket, nem volt még időm kipróbálni mert túlóráztatnak orrba szájba.
    Azonban ez amit írtok egy patcheléssel könnyedén megoldható lenne nem?
    Nem úgy "hangzik" amit írtok mint amihez hónapokig kellene dolgozni a javításon.
    Sebaj, majd ha javítják akkor megveszem(addigra olcsóbb is lehet)
  • Különc
    #8
    1 éve teljesen steamroll volt a game aztán jött a prot patch és azóta hajtépés. Mikor az egyik bossnál úgy gondolta a játék, hogy mennyire vicces lenne 4 támadásomat dodgeolni egymás után, ő meg criteljen kétszer és egyik karakter sem resistelte a 67%-os deathblowt akkor így azt mondtam hogy ok, majd később.
  • Tibbbor
    #9
    Örülök, hogy van végre topikja a játéknak, mert legalább a haragunkat meg tudjuk osztani...:))) Én alapvetően elvagyok vele, igaz, harmadszor kezdtem újra, mire kiismertem, mire kell nagyon, de nagyon vigyázni, nehogy GAME OVER legyen a vége. Először túlköltekeztem, ami végzetes lehet, hisz nem telik se fáklyára, se kajára kalandozás előtt, másodszor nem tudtam egy épkézláb csapatot indítani, mert mindenki gyógyult vagy lazított valahol, szóval átestem a kezdők tűzkeresztségén. Most meg ott tartok, hogy vagy elindítok egy félig már bestresszelt, betegségektől debuffolt csapatot egy veterán nehézségű dungeonba és imádkozom, vagy beküldök egy zöldfülűekből állót egy kezdő labirintusba, healer nélkül! Merthogy a 3-as szintű healrem nem tehető be kis szintű köldetésbe, kisszintű healerem meg nincs és a mostani újoncok közül se tudok felvenni.
    Aki ismeri a játékot, az tudja, miről írok, aki meg nem, az leszűrheti belőle, hogy millió dologra kell figyelni, mert millió a buktató! Tegnap láttam egy fickó videóját, talán neki van igaza. Ő nem törődik mással, csak azzal, hogy mindig legyen kezdő, haladó és erős csapatra való harcosa. Az agyonstresszelt, beteg hősöket egyszerűen elzavarja, felvesz mást, a többieket meg okosan fejleszti. Nem költ aranyhalmokat gyógyításra, stressz elvonóra, kocsmára, viszont kimaxolta a felvehető újoncok számát és a saját harcosai maximális létszámát is.Talán neki van igaza.

    Régebben pedig egy olyan videót láttam, ahol az illetőnek 570 ezer(nem viccelek, ennyi volt) aranya volt.Na, ezt meg én nem hiszem el! Aki játszott a DD-al, tudja, hogy 10-20 ezreket lehet kifarmolni szerencsés esetben, utána pedig elmegy a fele(jó esetben) gyógyításra, a stressz kezeléséről nem is beszélve.És akkor még nem foglalkoztunk a negatív quirk-ekkel, amik halmozódás esetén teljesen használhatatlanná tehetnek egy hőst. Na jó, erről még sokat lehetne beszélni, mindenestre érdemes kipróbálni, de aki nem bírja a kudarcélményt, az készítsen az egér mellé Valeriana-t!!!

  • Tinman #10
    A DaS nem random... ellenben ebben a játékban, gyakran dob úgy a gép, hogy esélyed sincs.
  • Tinman #11
    Pont az a gond, hogy kezdetben teljesen well balanced volt, gyűjtötte is halomra a pozitív visszajelzéseket, majd elgurult a gyógyszer. A szerencsétlen fejlesztők abban a hitben élnek, hogy a Souls játékok azért annyira népszerűek, mert rettentő nehezek. Aztán qrvára nem, mert nagyon jól tanulhatók, nem a karakter fejlődik sokat, hanem maga a játékos ezért is lehetséges LVL1-en őket végigtolni... ellenben itt a nehézség kimerül a random generátor rohadékká manipulálásában, amibe a gamernek kb. zéró beleszólása van.
  • Tibbbor
    #12
    Mindenki összetörte már a játék miatt a gépét, hogy ilyen csend van itt, vagy játszik vele még valaki?
  • Árnyvadász
    #13
    Én tettem egy újabb próbát vele, most hogy kijött a teljes verzió. Az elején még örültem is neki, mert úgy éreztem nem annyira szívatós a játék, némileg engedékenyebb és mintha olcsóbbak is lennének a fejlesztések, több a loot és kevesebb a negatív hatás. De aztán ahogy haladtam előre benne, ugyanúgy visszaköszönt az ami korábban is megpecsételte nálam a játékot. Egészen pontosan az történt, hogy mind a 4 karakterem kimúlt még a feladat teljesítése előtt, pedig lvl1 nehézségű kazamatában voltam, ami nem is volt túl hosszú járatokkal megspékelve. Stressz értékük az egekben volt, többen a halál közelében voltak, aztán fel is adták a küzdelmet, néha még harc sem kellett hozzá, csak sok kóválygás a már kitakarított részeken.

    Egyszerre szeretem és gyűlölöm ezt a játékot. Egyrészről játszhatatlan, mert annyi mindenre kell a pénz, hogy a végén már nem jut alapvető dolgokra. Másrészről meg mindig vannak új karakterek, akikkel neki lehet vágni, de azoknak meg kicsi a szintjük és akkor meg haladni nem lehet velük normálisan. Sokszor alap nehézségű pályákat nem tudok befejezni, a nehezebbeknél meg az a baj, ha oda lesznek a magasabb szintű karakterek, akkor minden kezdődik elölről és sokadjára ez már nagyon unalmas tud lenni. Arról nem is beszélve, hogy a pénz fogy és fogy és már az alap felszerelésre sem fogja futni egy idő után, ami nélkül biztos halál egy küldetés.

    Azért még próbálkozom, de nekem ez nagyon megosztja a véleményemet. Időmilliomosnak és végtelenül türelmesnek kell hozzá lenni. Talán akkor lesz némi sikerélmény is, mert a brutálisan jó művészi képi világ és a profi hangzás egy idő után már kevés önmagában ahhoz, hogy ez a képernyő elé szegezzen. Haladni sem ártana. A játék rendszere egyébként jó, de túl összetett és ezen valamit változtatni kellene. Nagyjából ennyi lenne, amit akartam vele kapcsolatban mondani.
  • Voltan
    #14
    Lehet, ezzel még nem játszottam.
    De ezek alapján asszem, nem is fogok :S
  • Tibbbor
    #15
    Teljesen igazat adok neked. Nézzünk csupán egyetlen hőst, bár általában 2-3-at érint a dolog egy húzósabb dungeon után:
    - kezelni kellene a stresszét, ami elvisz kb. 1200 aranyat, ha egyáltalán üres az a slot, amit használhat és nincs megkötve, hogy hol lazíthat!
    - összeszed egy jó kis negatív quirk-et odabent, ami lenyomja a legfontosabb tulajdonságait, ezek közül egyszerre csak egyet lehet levenni róla, azt is kb. 5000 goldért.
    - megbetegedett, ami ugyancsak debuffolja, ezt kezeltetni kéne, szerencsére csak 500 goldba kerül, de attól még stresszes maradt!
    - ha a fentieket összeadom, marad egy kicsivel több aranyam, mint ami egy közepes dungeon alapfelszereléséhez szükséges.
    Összegezve: toporgok egy helyben, a nagy nehezen feltápolt hőseim egyetlen véletlen negatív hatás miatt fűbe haraphatnak fegyverestől, páncélostól, trinketestől. Legalább szintlépésnél nőhetne a stresszellenállásuk, betegségtől való védelmük, esetleg ezekből lehetne választani szintlépésnél, vagy a negatív quirkekből lehetne egyet-egyet törölni, de nem.
    Én is kettős érzést táplálok a játék iránt, mert nagy kedvvel vágtam bele, beszippantott, de kezd egyre ellenszenvesebbé válni. A Blackguards se bánt kesztyűs kézzel a játékossal, de ott lehetett tudni, mi várható egy csatától? Nagyon jól jönne egy normális balance-ot biztosító patch! Majd meglátjuk...
    Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2016.01.25. 19:13:57
  • Masakari
    #16
    Nem tudom...vagy nekem túl könnyű a játék vagy csak nektek nem megy a party összeállítás...
    Az elején kurva nagy volt a stressz mindenkinél,utána elkezdtem rájönni mi-hogy(1 party wipe és + kb 4 herot buktam eddig csak )...azóta minden küldi után 1 herot ha el kell küldeni gyógyulni....A necromancer apprentice-t elsőre megöltem tök simán.....(2 healer,1 range,meg 1 harcos).
    Maga a játék szerintem kurva jó,agyalni kell milyen partyt viszel,mert nem lehet mindig a megszokott bagázst vinni..(stressz,betegség,quirk gyógyítás miatt stb...),na meg a fejlesztések ütemezése is fogós tud lenni mikor mit "engedhetsz" meg magadnak...aztán rájössz,hogy nem azt kellett volna...^^
  • Renegade
    #17
    index cikk
  • Count Adyn
    #18
    Hu gondolokozok belevágjak e ebbe a játékba, érzem magamban a mazochizmust de még érlelem :D
  • Renegade
    #19
    azoknak akiknek sok ideje van:

  • ttt1
    #20
    Hát másodjára keztem el a játékot (első 14. hét körül "maradt" abba). Ott a kezdő csapatom elég sokáig élt de aztán kivégezték. Majd sikerült olyan csapatot összeszednem amibe 3 hero is tudott gyógyítani, de ugye stressz növekedése közben egyre használhatatlanabbak voltak, majd egyik dungen alatt elfogyott az utolsó csatára a fáklya és szívrohamba megdöglött mind. a akkor egy kicsit morcos lettem. Nekiugrottam mégegyszer ,most megpóbálom nem elkölteni a pénz, de szerintem armort fegyvereken azért jó ha hamar fejleszti az ember, illetve 1 2 spec képességét (bár erre pénz szűkében nem volt lehetőségem). Az biztos ,hogy nem egyszerű, de lehet x-com2 lesz belőle (addig vettem elő amíg az meg nem jön:).
  • Tibbbor
    #21
    Most már én is ráéreztem a játékra, jelenleg az 54. hétnél tartok 21 hőssel...A Helliont nagyon szeretem, nekem a Leper is bejön, a Houndmaster szintén kedvelt karakter. Kicsit beleástam magam az elérhető ismeretekbe, az alábbi link pl. remek támpontot ad ahhoz, melyik hősnél melyik harci skill ill. camping skill a hasznos:
    Tippek, trükkök, stratégia

    Ez a másik pedig ahhoz ad segítséget, mihez ne nyúlkáljunk a sötétben ill. mit érdemes és mivel(!) kinyitni:

    Interaktív tárgyak a dungeonokban

    Mostanában 2015 első negyedévi gameplay videókat nézek még a korai hozzáférés idejéből és feltűnt, hogy sokkal több a loot egy-egy dungeonban, mint manapság. Amivel gondom van és nem tudom, valaki tudna-e segíteni:

    Hogy tudok teljesen új játékot kezdeni?!

    Egy korábbi kudarcom után akartam ezt megtenni,de hiába töröltem ki az egyik slotből a mentést és írtam be teljesen más nevet, megint a korábban ott lévő játékállástól folytatta. Hogy működik itt a New Game opció?
    Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2016.02.09. 17:11:16
  • ToCsEk
    #22
    én is elkezdtem kb 28.hétnél járok hát rendesen szopat a játék :D
    temető teli kb 7-9 hulla vagy mennyi majd megszámolom, 15 hétig EGY healerem volt :D aztán jöttek többen meg occultist se akart jönni
    akkor azzal szívtam hogy volt mindig 4ásóm jött az úttorlasz mondom pipa lapát x megyek a pipára -20 stress dmg mindenkinek, kellett vagy 4. ilyen hogy leessen hogy lapátra kell tolni XD kedvencem mikor occultist 0 vagy 1et healer a troll :D
    első bossnál a nagy kondéros aszott nő a hag nah az yolo volt mind a 4 emberem death doorban volt 0 élettel ott villogtak :D nagy mák volt
    van ez az átlalakuló szörnyember ,volt hogy dungeonból 150stress es party jött ki egyik szívrohamban meg is halt :D persze ez én lámaságom ideges lettem mentem egyből másik runt valami kókányfos csapattal első fightba meghalt 1ember xD menekülhettem el, azt figyeltem meg túl sok itemmel megyek mindig mert csomoszór futottam a collector bossba :)
    amúgy kurva jó gém, elolvasom majd ezt az előbb linkelt tippeket biztos nem fog ártani :D :D :D
  • ToCsEk
    #23
    jah azt kihagytam 2. tábortűz után rajtam ütöttek
  • ToCsEk
    #24
    swine prince kinyírta az egész partit only aoe perma stunnal úgy hogy 2 healerem volt bitch pls
  • Masakari
    #25
    Nekem a Swine prince közepes verziója ölte meg majdnem az egész partyt. Jobban mondva a Wilburg az üvöltésével :DDD a végére 1 db Occultist maradt death's door-ban, zsinórban túlélt 3 dmg-t majd sikerült megölni a kis gecit. De meghalt a legjobb Crusam,Bountyhunterem és Arbalestem :(
  • Tibbbor
    #26
    Egy biztos: baromi sok türelem és idő kell a sikerhez. Elég sok gameplay videót nézek mostanában, ajánlom mindenkinek a "Péter játszik" szériát a YouTube-on. Nagyon jól magyaráz a srác, jó a humora is és nem szégyelli bemutatni a kudarcait sem. Főleg, hogy minden élesben történik, minden utánaolvasás nélkül. A Swine Prince-nél pl. kapásból a kismalacot kezdte ütni, ami ugye TILOS, fel is kellett adnia. De később megcsinálta!
    Szóval tervezni kell. Tervezni meg csak úgy lehet, ha tudjuk, melyik dungeonba készülünk. Milyen sebzés típusra számíthatunk, mire a legkevésbé rezisztensek ott a mosnszták, milyen statokat fontos javítanunk a trinketekkel, stb.
    Épp tegnap nézegettem lev.3-as veterán dungeonokról gameplay videókat. Az elsőben egy gyerek bemutatta, hogy NEM SZABAD játszani! Klikkelgetett össze-vissza, a Vestal egyszer sem használt party heal-t, a fickó meg se nézte, mennyi esélye ven az adott ütésnek, képességnek, csak klikk-klikk-klikk. Talán 3 medical kit-et vagy mit kellett volna összeszednie, lényeg, hogy úgy a 4. vagy 5. szoba táján 2 hőse elhalálozott, majd feladta. Ok, nehéz a játék, de ezt rossz volt nézni. Ez nem hack and slash!!!
    A másik fickó volt az ellenpélda. Lev.3-as Cove boss-ra készült(Sunken screw), úgy ment előre a pályán, mint kés a vajban(Plack Doctor, Vestal, Grave Robber, Leper kombóval), 4-es szintű karakterekkel, 4-es páncél, 4-es fegyver, 4-es szintű tulajdonságok, minden a maximális blight-ra kihegyezve. Merthogy a lev.3-as dungeonok állítólag sokkal nehezebbek, mint a lev.1-esek. Nem két szinttel, hanem sokkal többel.Ott már tényleg agyalni kell, ezért nem szégyen, ha az ember utánajár dolgoknak.
  • ToCsEk
    #27
    azóta már rájöttem hogy kis malackát békén kell hagyni és blight bleed-el nagyot le kell szopatni :D maxhpval elég sima volt megölni :D
  • Cassell
    #28
    Nahát amennyire vártam, akkora csalódás, kell a kihívás de ez azért a másik véglet, leülne az ember játszani, nem szívni nem is idegelem vele tovább magam ahogy hallottam később sem könnyebb...
  • Tibbbor
    #29
    Nemrég még azt írtam, milyen nehezek a lev.3-as dungeonok. Nos, alapos felkészülés után egy rövid ill. médium küldetés egész nyugisan teljesíthető. Persze nagyon oda kell figyelni, milyen csapattal és hová kell mennünk? Fontosak a megfelelő trinketek is. Összességében viszont nem frusztráló. Nyilván ez a bossokra nem vonatkozik, azokat még nem próbáltam.
    Nekem most az a gondom, hogy "túlszinteztem" a csapattagjaimat, nincs aki a lev.1es dungeonokat kipucolja, a legkisebb karakterem is lev.3-as már. Úgyhogy létszámleépítés lesz...
  • Was
    #30
    Még nem játszok vele. Magasabb szintű karakterekkel nem lehet alacsonyabb szintű dungeonba menni?
  • Tibbbor
    #31
    Bocs, de csak most vettem észre, hogy kérdeztél. Szóval, tapasztalatom szerint egy szinttel magasabb karakterrel még lehet menni, de kettővel magasabbal már nem.
  • Renegade
    #32
    huh, egy hét alatt beleraktam vagy 40 órát, ez a játék egy kincs, FTL óta nem szórakoztam ilyen jól, nagy piros pont még a narrációnak.
    Utoljára szerkesztette: Renegade, 2016.06.04. 11:32:58
  • lammaer
    #33
    Oszt tényleg olyan hogy kb mindegy mit csinálsz, ha jön a random akkor agyonveri hipp-hopp a jó kis csapatodat?

    Követem a játékot, de azt olvastam vmelyik patchel nagyon elszálltak perverz irányba, hogy - kis túlzással - kb tényleg a kockadobás dönti el mi lesz, irreleváns hogy mit csinálsz.
  • Renegade
    #34
    bátran elmenekülök (erre amúgy nem győz eleget figyelmeztetni a játék) :)

    ahogy én látom tényleg a kockadobás dönt, ha neked van 110%-od hogy valakit lestunnolj, neki meg 25% resistje erre, akkor kb tízből nyolcszor sikerülni fog :)

    amúgy, ha nem figyeled a csapattagok betegségeit, meg hátrányait, és beküldesz valakit pestisesen egy olyan helyre, amitől retteg (-20 rettegés), persze, hogy pikpak szívrohamot kapnak. Ha viszont, hagysz időt neki gyógyulni, vagy a jó dolgokat piszkálod meg a dungeonokben, akkori igencsak op Joska karaktereid lesznek.

    a játék amúgy nem árul zsákbamacskát, ugye nem gyakran látsz ilyen figyelmeztetést:

  • Tibbbor
    #35
    Nyomul ezzel még valaki? Nekem még fent van a gépen, de pihentetem. :)
  • Renegade
    #36
    ritkán, de több mint 100 óra van benne :)
  • Tibbbor
    #37
    Az nem semmi. Régebben a "Peti játszik" videókat néztem YouTube-on, nem tudom, csinálja-e még?
  • Jimbo
    #38
    Érdemes megvenni a játékot, vagy tényleg annyira felbassza az embert? Mert nem szívesen állítanám bele a klaviatúrát a monitorba
  • Renegade
    #39
    ha szereted ha fáj ;)

    amúgy a narráció mindent visz, már csak azért megéri vele játszani.
  • chris0000
    #40
    hi.
    hi.
    elkészült hozzá a magyarítás (TRC) ,ami kellett is nem kicsit,mert nagyon összetett...!
    és erre még rájön az,h qva nehéz!!
    én most kezdtem el...nagyon tetszik...