109
  • attes
    #1
    185km/h-val nincs túl messze a minimális repülési sebességtől.
  • Vol Jin
    #2
    Nekem ez az egész olyan erőltetettnek tűnik, mintha lenne valami adózási szabály, amit így megkerülve ezekre a kutatásokra kidobott pénzekkel együtt is kedvezőbben jön ki a cég adózásilag.

    Mondjuk erre elherdálnak pármillió eurót, és ezért cserébe letudnak valami környezetvédelmi illetéket, ami meg félmilliárd lenne.
  • Zoli007
    #3
    Ennek legalább lehet hogy van valami haszna, adót meg szétlopják.
  • teddybear
    #4
    Minden sárkányszerkezetnek(repülőgéptípusnak) más az átesési sebessége.
    A 185 k/ó a legtöbb vadászgépnél veszélyesen kevés, de pl. az IL-18-asnál a normál felszállósebesség, és a legtöbb ultrakönnyű gépnél meg több a max. sebességnél.
  • teddybear
    #5
    Az is. A hibridmeghajtásnak nem sok értelme van a repülésben, mert szükségtelenül nehéz. Az akkupakkot és a generátor+villanymotor gyakorlatilag holt súly, amennyiben benzint/dízelt vinne magával a gép, sokkal nagyobb lehetne a hatótávolsága. Az üzemanyag felhasználás is nagyobb, mert a hibridben először a motor mechanikai energiáját árammá alakítják, majd ezt az áramot a villanymotorral megint mechanikai energiává.
  • teddybear
    #6
    Tapsolnak a sötétzöldek, más haszna nincs.
  • Vol Jin
    #7
    Semmiféle haszna nincs ennek.

    A hibridnek a közutakon az a haszna, hogy fékezés helyett az akkuba termel az autó. Egy repülőgépnél ilyen nincs.

    A teljesen elektromosnak meg mi értelme van? Egy óráig tud bohóckodni a levegőben csigatempóban?
  • Coral Springs
    #8
    Ennek lehet hogy semmi értelme nincsen, ilyen alapon a kezdetleges benzinmotoroknak se sok volt. Jó is volt az a gőzgép, a ló meg még jobb nem ?
  • teddybear
    #9
    Nem érted? gondolom nem vagy műszaki ember.

    Egy repülőgépnél a szerkezeti súly minimalizálása az egyik legfontosabb szempont. Ha a motor fele olyan súlyos, akkor több benzinnel tud felszállni, messzebb tud repülni. Ha meg ugyanolyan messzire kell mennie, a megtakarított súllyal többet tud vinni, ami gazdaságosabbá teszi a repülést.

    A hibrid meg éppen nem jó. A technológiából fakadóan mindig súlyosabb lesz mint a hagyományos repülőgép-hajtómű, mert cipelni kell az akkut, a generátort, meg a villanymotort, ahelyett, hogy közvetlenül rászerelnék a légcsavart a motorra.

    Ráadásul, ugyanakkora motorteljesítménynél a hasznos légcsavar-teljesítmény sokkal alacsonyabb a hibridnél, mert ide-oda alakítgatjuk az energiát. És egyetlen generátor vagy villanymotor sem 100%-os hatásfokú. És sok kis veszteség végül egy nagy veszteséget fog eredményezni.

    Mellesleg, a hibridautó sem igazán jó, de perpillanat a hiszti felkapta. Divatos na, mint régen a halcsontfűző volt.
  • paj01
    #10
    Az, hogy most mit tud a technológia, meg, hogy a hibrid rendszer nehezebb az egy dolog. Ezért van a fejlesztés és ezért kellenek ilyen projektek. Kijelenteni ilyeneket, hogy MINDIG is rosszabb lesz elég merész. Fejlődni fog még az akku technologia meg a felhasznált anyagok. Nem tudhatjuk, mennyi potenciál van még ebben. Lehet, hogy holnapra kifejlesztik a lítiumbol készült géptörzset ami egyeben az akku is.... Már is megoldódott a holt súly. Nem értem ezt a "semmi értelme" hozzáállást. Még, jó, hogy nem mindenki így gondolkozik, mert akkor még mindig szekéren járnánk:D Ha csak kísérletekig is jutnak azokból is tanul az ember és hasznosíthatja a tudást más területeken is.
  • teddybear
    #11
    Ez egy idióta megjegyzés volt. Van olyan, hogy akármilyen fejlesztést végzel egy rendszeren, az nem lesz jobb, mint a másik. Ezt hívják technológiai korlátnak. Ezzel minden műszaki tudású embernek tisztában illik lennie, mert különben alkalmatlan a műszaki tudományok felfogására és használatára.

    Ha kifejlesztik a "lítium akku" géptörzset, az súlyosabb lesz, mint egy tisztán lítium lemezből készült. Máris van egy újabb melléfogásod.

    A szekeret a gépkocsi azért váltotta fel, mert előnyösebb tulajdonságai vannak. Pl. a loval állandóan foglalkozni és etetni kell, akkor is ha nem dolgozik.
    A hibridnél meg nincs igazi előny, sőt a repülésben kifejezetten hátrányos. Épp úgy mint a gőzgép, pedig csináltak már gőzgéppel hajtott repülőt is. Az sem terjedt el, maradt technikatörténelmi kuriózum.
  • Vol Jin
    #12
    "Az, hogy most mit tud a technológia, meg, hogy a hibrid rendszer nehezebb az egy dolog. Ezért van a fejlesztés és ezért kellenek ilyen projektek. "

    Még mindig nem érted.
    Semmi értelme ennek a fejlesztésnek, mert jelenlegi akkumulátortechnológiát használ. Ilyennel foglalkozni addig semmi értelme, amíg nincs jobb tárolt energia-tömegarányú akkumulátor.

    Először akkumulátort kell fejleszteni, utána minden megvan. Addig semmi nincs meg. Ha komoly lenne ez a fejlesztés, hozzá sem fognának, csak akkumulátort fejlesztenének.

    Lítiumot belepakolni egy repülőgépbe nettó időpazarlás.

    Ezzel az egésszel letudnak valami környezetvédelmi előírást, hogy a kutatásfejlesztésre szánt pénz egy százalékát valamiféle megújuló biuzöld faszságra kell fordítani, ezt most kipipálják, és vagy egy rahedli támogatást vesznek fel rá, amit szépen lekönyvelgetnek, vagy egyszerűen kedvezőbben adóznakm vagy letudják marketingköltségnek, hogy a tudatlan sötétzöld közpolgárnak baromi szimpatikusak lesznek. De valós fejlesztési szándék egy deka nincs az egész mögött.
  • figyu
    #13
    "Lítiumot belepakolni egy repülőgépbe nettó időpazarlás."
    A LiPo aksi szépen mutat modellgépben ;)

    A gép tömegének kb. harmada(!) aksi, de megvan a a 2-es tolóerő/tömeg arány :) Kb. 10 percig megy. Játékra jó ;) Arra nagyon jó, szerintem az egyetlen biztonságos modellmotor.
  • paj01
    #14
    Teddy köszönöm a minősítést(magadról).

    Igen a jelenlegi akkutechnológiának megvannak a maga korlátai de elég optimisták a szakemberek ezen a téren, jósolható az akkuk további fejlődése.

    A Li géptörzset csak úgy mondtam... fingom sincs megoldható-e egyáltalán nem vagyok repülőmérnök.

    Nem az Airbus fogja megváltani az akku ipart csak gondolom arra számítanak, hogy az ezzel foglalkozó cégek majd előrelépnek etéren. Már megoldható egy ilyen kísérleti modell építése hát megépítették. Ebből is tudnak következtetéseket levonni, számolni és legalább maga a koncepció gép kész van. Ezután már csak annyi a dolguk, hogy cserélik az akupakkot modernebbekre és tesztelgetik. Ha csak környezetvédelemnek kell eleget tenniük vagy pénzt akarnak ezúton nyerni akkor is gondolom olyasmibe fognak aminek értelme lehet nem?

    Ezek afféle szárnypróbálgatások a repülés villanyosítása irányába ami nem elítélendő szerintem. Ez a hibrid téma is csak a szükséges köztes lépés. Lehet, hogy nincs sok értelme repülésben de tisztán a villanymotor az akkuk miatt még nem életképes. Egy dolgot meg ne feledjünk, valszeg 50-100 év múlva nem nagyon lesz repkedésre való fölös kerozin. Gondolom Airbusék a következő században is akarnak még repülőgépeket gyártani, szal nem mellékes, hogy mennyi információt tudnak gyűjteni az alternatív megoldásokról.

    Na mind1 a nap tanulsága: A lovat azért váltottuk autókra mert a lóval foglalkozni kell, akkor is ha nem dolgozik.:D
  • teddybear
    #15
    Ha értően olvastad volna, akkor tudnád, hogy nem magát az elektromos meghajtást kritizáltam. Ha a Széles-féle energiacella beválik, akkor azonnal lenne egy olyan energiaforrás, amivel a végtelenségig tudna repülni. De ilyen energiaforrás nincs. Építettek napelemes repülőgépet is, de nem igazán vált be. Meg kísérleteztek atommeghajtású géppel is, de az sem vált be.



    Megint leírom, de úgysem érted: A probléma a hibrid meghajtás elvében van! Veled meg az, hogy nem érted, hogyan is működik.

    Sajnos sokadszorra is meg kell állapítani, hogy a legtöbb környezetvédő műszaki analfabéta, és a legtöbbször hülyeségekre kényszerítik a többséget.

    "A Li géptörzset csak úgy mondtam... fingom sincs megoldható-e egyáltalán nem vagyok repülőmérnök. "

    Én viszont az vagyok, úgyhogy értek az ilyen dolgokhoz. A lítium különben eléggé könnyű, de vegyileg nagyon akcióképes, könnyen kigyullad még egy csepp víztől is. Burkolatnak, szerkezeti(teherviselő) elemnek nem alkalmas.
  • teddybear
    #16
    Amíg meg nem sérül a lítiumakku, és le nem ég az egész. Tudod, mint az a néhány Tesla a közelmúltban.
  • teddybear
    #17
    Körülbelül egyet kell értenem veled. Biztos vagyok benne, hogy a nyugat-európai szabályzások miatt próbálkoznak ezzel, bár minden szakember csak röhög rajta.
  • Cefet
    #18
    Azért egy ilyen kis kétüléses gép az instant get kategória...
  • Vol Jin
    #19
    "A Li géptörzset csak úgy mondtam... fingom sincs megoldható-e egyáltalán nem vagyok repülőmérnök."

    Szerintem egy szöget nem tudsz magadtól beleverni egy deszkába.

    Az első megjegyzésem az lenne, hogy az akkumulátorok zártak. A bennük felhasznált anyagok nem képezhetik a szerkezeti tartást, ugyanis vándorolnak egy oldatban.

    A másik megjegyzés, hogy a lítium a levegőn spontán begyullad. Mi az, hogy begyullad... robban. Ilyen alapon dinamitból is kifaraghatnád a géptörzset.

    Had ismételjem magam!

    Ennek a modellnek azért nincs értelme, mert a lítium aksiknak rossz a tömeg energiaaránya. Ha valaki létrehoz egy jobb akkumulátort, akkor semeddig nem tartana megépíteni egy ilyen repülőt. Tehát mindenféle értelmes fejlesztésnek az első lépcsője az új aksi.

    A másik dolog, hogy az EU tömi a pénzt az airbusba. Ha az eu-ban a vállalat támogatásának egyik feltételének valami hülye bürokrata a zöld frakcióból azt szabja meg, hogy valami projektbe fogjon bele, ami bio-zöld-öko, akkor az airbus igazgatótanácsa összeül, és egy tíz perces meetingen összedobják ezt a tervet, hogy kisgép, aksi, villanymotor. A mérnökök azt mondják, hogy de ez egy vicc, mert a repülési paramétereit a wright-fívérek is kiröhögnék, akkor azt a választ kapják, hogy ez kit érdekel? Csináljuk meg, ki lesz pipálva, vigyorogni fog az a balfasz környezetvédő bürokrata, mert amilyen hülye úgy sem érti, hogy miről van szó, vagy ha igen, akkor a szavazóit nézi hülyének. Letudjuk ezt a szart, és megkapjuk az ötmilliárd eurós támogatást az új utasszállító fejlesztésre, erre a szarra meg nem költünk többet egymilliónál. Egy a lényeg, hogy ne zuhanjon le, ha felszállás után tesz egy kört a reptér felett.
  • Ahoy
    #20
    Nem értem miért húzzátok fel magatokat ezen. Ez csak egy kutató project.
    A jövő úgyis az elektromos meghajtás felé tendál, de ettől függetlenül most még nem éri meg. Ilyen kísérletek viszik előre a tudományt és a technikát, még ha látszólag nem is jó semmire.

    "Mindez rendkívül nagy feszültségek alkalmazását jelenti, ezért az elektromos kábelek, csatlakozók, valamint az elektronika egy új generációjára lesz szükség. Az Airbus müncheni laboratóriumában a Siemens motorszakértői segítik a fejlesztőcsapatot a szupravezetőkben rejlő lehetőségek kiaknázásában. A Siemens reményei szerint a trükkök egy részét a szélturbinákban is kamatoztathatják."

    Ilyen alapon rengeteg mindent lehetne kritizálni, az LHC-tól kezdve a Forma1-et mert az is erről szól kb. Soha nem fogsz egy Forma 1-es autóval közúton közlekedni, de a technológiát ami átszivárgott a civil szférába, már minden autóban használják...

    Különben meg nem mindegy nektek az Airbus mire költi a pénzt? :D
  • Ahoy
    #21
    Különben meg, ha tegyük fel kifejlesztenek egy új könnyű akku technológiát, (pl grafén szuperkapacitás... csak még gyerekcipőben jár) mennyivel előrébb járnak majd. Addigra ott lesz a könnyű géptörzs, a motorok, az elektronika, csak az új akkukat kell belepakolni... nem nulláról indulni.
  • paj01
    #22
    Jólvan nem ellenkezem. A másik oldalon van a szaktudás:) Én azért optimista vagyok a dologgal kapcsolatban, bízom benne, hogy nem csak ilyen zöld tessék lássék dolog ez az egész, hanem ténylegesen valami stratégia része ahogy állítják.

    Az odáig megvan, hogy a hibrid rendszer nem éppen alkalmas a repülőkre mert mindenképpen nehezebb plusz veszteségek stb...Az autóknál is ez volt aztán most már egész durva hibrid hajtások vannak. A belsőégésű motorok gyengéit jól egyensúlyozza a villanymotor. Nem hiszem, hogy csak divatból gyártják ezeket.Tesla kisebb bakik ellenére egész jól muzsikál, Forma-1-ben, autósportokban is ezt erőltetik. Csak nem lehet olyan elvetélt dolog ez. Top gearben mutogatták a McLaren/Porsche új csúcs hibrid járgányait és egész lenyűgözőek. Alacsonyabb fogyasztás, jobb gyorsulás, kevesebb emisszio, nagyobb teljesítmény a plusz súly ellenére! Igen ott van a kocsiknál a fékezésből visszanyert energia, de pl a repülőknél is lehetne valami kinetikus energia visszanyerő rendszer. Pl ott van a több száz km/h órával süvítő menetszél.Ha repülés közben vhogy hatékonyan tölthető lenne az akksi az azért elég előnyös lenne.
    Nyilván a repülés más tészta, de ott sem kizárt?, hogy a nehezebb hibrid hajtás ellenére hatékonyabb/fenntarthatóbb lesz az összképet tekintve már csak a nem megújuló források elhasználása okán is. Nem tudom pl mennyi kerozint éget el egy 747-es felszálláskor de lehet, hogy egy villanymotorral megtámogatva kedvezőbb lehetne a fogyasztás. Gondolom a hurcolt üzemanyag sem kevés súly azért. Úgy tudom minden járaton jóval több kerozin kell hogy legyen mint amennyi csak az útra elég. Pl ebből a többletből is lehetne lefargni mert vész esetére ott lenne a villanymotor és így tovább csökkenhetne a súlykülönbség a hagyományos megoldáshoz képest...

    Légyszi ne hurrogjatok már le, nem tényszerűen írogatom a dolgokat, csak ötletelni próbálok. Talán jobb mintha simán ideírjuk hogy ez az egész egy fasság:) Lehet, hogy baromságokat írok de ez nem egy szakmai fórum, belefér. Másrészről meg szivesen fogadom a kiigazításokat a témában ha megfelelő hangnemben van leírva. Úgy utálom ezt sg-ben. Az ember nem mer kommentelni mert ha véletlenül hibás megállípítást tesz a kvantum összefonódásról rögtön ott terem egy elméleti fizikus aki fellengzősen leidiótázza. Nem értem miért nem lehet kulturáltan észt osztani.

    Ezt a LI géptestet meg felejtsétek már el:D Csak annyit akartam ezzel, hogy biztos most is dogoznak valami forradalmi baromságon amiről nem tudhatunk.
  • paj01
    #23
    Szerintem is fontosak az ilyen kutatások. Sokszor egy zsákutcában végződő fejlesztésből többet tanulsz mint egy sikeresnek mondhatóból. Szerintem rossz hozzállás ez, hogy csípőből lehordjuk az egész projektet mert hogy látszólag úgy sincs értelme...Így nem haladunk sehova.
  • hodobaj
    #24
    Érdemes végig gondolni egy sugárhajtőmű, hány daraból áll szemben egy villanymotorral, sokkal megbízhatóbb egy elektromos meghajtás mint egy percenként másodpercenként 5l kerozint elégető sugárhajtómű.
  • teddybear
    #25
    Kb. egyformán bonyolult a kettő. A villanymotor tekercselése sem egyszerű, csak kívülről nem látod.

    Ami pedig a fogyasztást illeti, a másodpercenkénti 5 liter némelyik hajtóműnél még nem is sok. Az ilyen teljesítményű villanymotor is zabál ám!

    Viszont villanymotorral+légcsavarral sohasem fogod megközelíteni a hangsebességet, átlépni meg végképp nem. Megint az a fránya technológiai korlát, ugye... A sugárhajtóművel meg igen.
  • teddybear
    #26
    Megint indulunk előröl!

    Mond, tényleg ilyen hülye vagy? Elmondtam már hogy a belsőégésű motor+légcsavar és a hibrid rendszer és légcsavar között a hibrid akkujának+generátorának+villanymotorjának súlya a különbség! Ez csak holt teher! Fölösleges beépíteni! Ezen semmilyen fejlesztés sem segít.

    Ráadásul a generátor a motor mechanikai energiáját ~90%-os hatásfokkal alakítja elektromosságá, amit az akku 60-90%-os hatékonysággal tárol, majd ez a elektromos energiát a villanymotor kb. 90%-os hatékonysággal alakítja vissza mechanikus energiává a légcsavarnak! Az egész olyan 50-70% összegzett hatásfokra jön össze! Ugyanakkora motorteljesítménynél!

    Ezt mind el lehet kerülni, ha közvetlenül a motorra tesszük a légcsavart!

    A hibridhajtásnak csak a városi közlekedésben lehet némi haszna, mert a sorozatos gyorsításokhoz-fékezésekhez tartozó teljesítményingadozásokat kissé kiegyenlíti. Ezért kicsit kevesebb benzint eszik a motor, de ezt már nem hozza az autópályán a kocsi! Ott egyenletes a terhelés, és marad egy alul-motorozott, túlsúlyos autód. Ami természetesen többet fogyaszt a normál társánál.

    Az a gond az ötleteiddel, hogy semmi technikai érzék nincs benne! Papagájként ismételgetsz olyan érveket, amik ebben az esetben nincsenek alátámasztva.
  • Ahoy
    #27
    Valószínűleg Teddymackó úr, mielőtt itt hülyézed az embereket, elmehetnél az Airbus főmérnökének, gazdasági vezetőjének és CEO-jának, egyszerre. Valószínűleg nem a hozzád hasonló fotelfórumozó arcok fogják eldönteni, hogy milyen projectekre éri meg nekik költeni.

    Nagy igazság szerintem is az, hogy néha a zsákutca projectekből lehet tanulni a legtöbbet. A hibrid hajtást is átmeneti technológiának kell felfogni. Mellesleg a károsanyag kibocsájtást is figyelembe kell venni. Lehet egy fix fordulaton működő kisebb sugárhajtómű, ami nem tolóerőt csinál, hanem áramot, sokkal kevesebb károsanyagot bocsájt ki, mint a sima sugárhajtómű. Eleve nem kell maximum terhelésre tervezni a sugárhajtóművet.
    A légcsavar pedig tölthet leszálláskor...
    Mint itt: http://www.energiacentrum.com/hibrid-hajtas/hibrid-repulogepmotor/

    Szóval hidd el kiszámolták ők, megéri-e ebbe fektetni vagy sem... Nem fotelmérnökök ülnek ám a Boeing és az Airbus laborjaiban...
  • T2k
    #28
    Ugyanezt a hülyeséget hajtogatták 15 évvel ezelőtt a semmihez sem értő tudálékoskodók a hibrid személygépjárművekre is. Tanulság: ne dumálj bele olyanba amihez lövésed sincs mert csak hülyét csinálsz magadból.
    Ülj le, elégtelen.
  • T2k
    #29
    Nehogy már bedőlj ennek a technikai analfabéta idiótának. Semmihez sem ért csak az egyik betonhülyeséget okádja a másik után. Nem kell lemenni kutyába csak azért mert hangosan ugat valami tökfej.
  • Vol Jin
    #30
    "Az odáig megvan, hogy a hibrid rendszer nem éppen alkalmas a repülőkre mert mindenképpen nehezebb plusz veszteségek stb...Az autóknál is ez volt aztán most már egész durva hibrid hajtások vannak. A belsőégésű motorok gyengéit jól egyensúlyozza a villanymotor. Nem hiszem, hogy csak divatból gyártják ezeket.Tesla kisebb bakik ellenére egész jól muzsikál, Forma-1-ben, autósportokban is ezt erőltetik. Csak nem lehet olyan elvetélt dolog ez. Top gearben mutogatták a McLaren/Porsche új csúcs hibrid járgányait és egész lenyűgözőek. Alacsonyabb fogyasztás, jobb gyorsulás, kevesebb emisszio, nagyobb teljesítmény a plusz súly ellenére! Igen ott van a kocsiknál a fékezésből visszanyert energia, de pl a repülőknél is lehetne valami kinetikus energia visszanyerő rendszer. Pl ott van a több száz km/h órával süvítő menetszél."

    A menetszél a kocsiknál is ott van, és ez okozza a közegellenállást. Lassítja az autót. Aki átment fizikából, ezt fel sem veti. Minél többet "hasznosítanál" a menetszélből, annál jobban lelassulsz.
    Amennyi energiát kiveszel a menetszélből, annyival lassulsz. Mivel nem teljes hatásfokkal veszed ki, kevesebbet kapsz, mint amennyivel lassulsz. Ezt a kevesebbet nyílván nem teljes hatásfokkal alakítanád vissza légcsavarokkal mozgási energiává, tehát tovább lassulsz. Ennél egyszerűbb módja is van a repülőgép lassítására... a fékszárny.

    Döbbenet, hogy milyen ötleteid vannak.
  • Vol Jin
    #31
    "Ugyanezt a hülyeséget hajtogatták 15 évvel ezelőtt a semmihez sem értő tudálékoskodók a hibrid személygépjárművekre is. Tanulság: ne dumálj bele olyanba amihez lövésed sincs mert csak hülyét csinálsz magadból.
    Ülj le, elégtelen. "

    Senki nem fikázta 15 éve a hibridet, mert rögtön látszott az előnye. Miért kell hülyeségeket hazudnos? Te az a fajta vagy, aki önigazolásként kitalál dolgokat?
  • Vol Jin
    #32
    "Szóval hidd el kiszámolták ők, megéri-e ebbe fektetni vagy sem... Nem fotelmérnökök ülnek ám a Boeing és az Airbus laborjaiban..."

    Igen, megéri nekik kidobni egymillió eurót erre a projektre az ablakon, ha csrébe kapnak százmilliókat óriásgépfejlesztésre.

    Ha van egy eu-s előírás, hogy a támogatásért cserébe kötelesek kísérletezgetni valami biozöld alternatív marhasággal, akkor ezzel a kisgéppel olcsón kipipálják a kötelezettségüket.
  • Vol Jin
    #33
    "Nehogy már bedőlj ennek a technikai analfabéta idiótának. Semmihez sem ért csak az egyik betonhülyeséget okádja a másik után. Nem kell lemenni kutyába csak azért mert hangosan ugat valami tökfej. "

    Szerintem Tedybear nem kettessel evickékt át az érettségin fizikából, te szerintem meg kibuktál egy szakmunkásképzőben.

    Valószínű, hogy te cipőfelsőrész készítő betanított munkásként kompetensebb vagy, mint ő mérnökként.
  • teddybear
    #34
    Szvsz valami sötétzöld politikus lobbi támogatásáért mehet a harc. Az utóbbi időben mindenféle "környezetkímélő" technikákat erőltetnek mindenáron miden nyugati cégre. Nemrég a bioüzemanyag repülőgépben történő felhasználása volt a terítéken, aztán a sztratoszféra szennyezéséről is sokat hordtak össze-vissza, de volt már más hülyeség is.
    Az autógyártóknak is egyre szigorúbb előírásokat kell betartani a tervezéskor, de a gyártáskor is.
  • teddybear
    #35
    31-ből a 4. voltam a Kossuth Lajosban érettségin Csepelen. Az ilyesmit nem adják ingyen....Főleg, hogy az első bukás az utolsó is volt. Nem volt javítóvizsga.
  • Annorax
    #36
    A hibrid hajtást autóknál azért működik, mert fékezéskor tölt és ezt az energiát használja fel gyorsításkor. Elég szar hatásfokkal, de arra bőven elég, hogy kompenzálja a hibrid rendszer nagyobb tömege miatti veszteséget. Nem is értem, egyáltalán hogy merül ez fel a repülésben. Az egész elv borul.
    A tisztán elektromos hajtás az más, azt lehet kutatni fejleszteni, de ahhoz először aksi kell! Utána lehet repülgetni. Simán elhiszem, hogy ezt a "sötétzöld" bürökraták nem fogják fel.
  • T2k
    #37
    Te még azt sem tudod hogy 5 perccel ezelőtt mi volt nem hogy 15 évvel ezelőtt. A hozzászólásaidból üvölt hogy ugyanaz a mindebe beleugató de semmihez sem értő szerencsétlen vagy mint a tedimackó.
    Ülj le fiam, egyes alá.
  • T2k
    #38
    Elég szar hatásfokkal? Menyi az az elég szar? Ugye a leghalványabb fogalmad sincs róla, de azért beugatod a hülyeségedet.
    A hibrid hajtás egyáltalán nem csak azért működik mert fékezéskor képes visszatölteni. Te is azok közé a kiscsákók közé tartozol akik valahol valamit már hallott, de hogy hol meg mit azt már nem tudja de azért lelkesen próbálja visszaböfögni, teljesen sikertelenül.
    A hibridek többlettömegéről azok a semmihez sem értő önjelölt szobamérnökök szoktak hosszan értekezni mint pl. a tedimackó meg a voljin -e akik egymás seggéből kortyolgatják a nedűt.
    Iszonyú jókat lehet röhögni az itteni idiótákon akik az évtizedek óta trivialitásnak számító dolgokat sem ismerik és itt próbálják feltalálni a spanyol viaszt de annyira tehetségtelenek hogy halál pontosan a valóság ellentétét találják ki tutinyerőnek amit még meg is erősítenek egy-egy kamuérettségivel.
  • NEXUS6
    #39
    Eszkész!
    XD

    Nade ember! Amikor a kocsi nem fékezget a városban, akkor az akksikat ugyan az a "xar" hatásfokú, "környezetszennyező" belsőégésű motor tölti, (+ akksi, + egyéb cuccosok, bonyolultabb meghajtás tömege, + nagyobb méret miatt, nagyobb légellenállás).
    Valami!?

    Minimálisan segíthet, hogy ha olyan hibridet építenek, ahol a belsőégésű motor a legjobb hatásfokú üzemmódon pöfögve tölti az akksit és semmi mást nem csinál. És ekkor megközelíthető a belsőégésűvel elérhető maximális hatásfok. De sajna túl nem léphető.
  • NEXUS6
    #40
    KB ezt kellene alkalmazni! Ez új technológia lenne egy raklap duracell akksihoz képest:

    "...míg a hagyományos ólomakkukhoz képest a mai elektromos autók (és mobiltelefonok, tabletek, számítógépek) lítium-ion akksijai négyszer annyi töltést tudnak tárolni a tömegükre vetítve, addig a nanoFLOWcell hússzor annyit. Azért kicsit hervasztanám a kedélyeket, tömegre vetítve még mindig a benzin a legjobb ebben a versenyszámban, abban 400-szor annyi az energia, mint az ólomakksiban, százszor annyi, mint a Li-Ion akksiban és 20-szor annyi, mint ebben a csodatechnológiában. De nagyot lépett a világ, ez tény."