65
DirectX 12
  • Ironman2
    #1
    Bemutatkozott a DirectX 12

    "A Microsoft azt mondta, hogy minden DirectX 11-et kezelő kártya támogatni fogja a DirectX 12-t,.."
  • MR ME
    #2
    fú ez tök jó! márcsak több mint másfél évet kell várnunk rá, de legalább addig itt beszélgethetünk a semmiről ;)
  • bakkerman
    #3
    mivel lehet megtölteni egy "directX 12" topikot?
  • kastil
    #4
    "Talán ez lesz az, aminek hála a Microsoft konzoljára megjelent minden játék egységesen Full HD felbontást mutat majd?"


    Igen, kurva valószinű(tlen)... Nem elég elavultak már most a "next gen" konzolok, feltételezzünk faszságot, mjuk pcguru csak a szokásosat adja
  • bakkerman
    #5
    hát annyira most még nem elavultak,de kb ősztől már tényleg annak fognak számítani :D bár,már lehet a májusi Watch Dogs jobban fog mutatni PC-n mint "next gen"-en
  • grebber
    #6
    Óriási gyorsulást hoz a DirectX 12
    Forza 5: Így fut PC-n a DX12 átirat egy GTX Titan Black VGA-val
  • sirpalee
    #7
    Jah, konzolokon már eddig is volt low level api, szóval ott nem hoz akkora előrelépést a dx12. Amúgymeg X1-nél senki se várjon sok játéktól 1080p-60fpst, ps4-nek is nehezen megy, pedig ott több ROP egység van...
  • benőmenő
    #8
    Arra azért kíváncsi lennék mennyi idő alatt hozták össze a portot, illetve egy pc-s játékfejlesztésben tapasztaltabb csapat mit tudna alkotni, mert azért a Titan Black eléggé overkill egy olyan játékhoz, ami egyébként egy combosabb notebook hardveren fut.
  • ScarY MAN
    #9
    Az autós cím Direct3D 12-vel futott egy NVIDIA GeForce Titan Black kártyán, 60 fps sebességgel. Elmondása szerint egy négyfős csapat dolgozott a PC-s porton négy hónapig - ennyire könnyű DX12-re fejleszteni.
  • Szabi #10
    ezt a rövid demót portolták át ? vagy a teljes játékot ? :D
  • RYO21
    #11
    Szerintem felesleges ezen gondolkodni, mert amilyen geci a Microsoft, úgyse fogja kiadni a Forza 5-t PC-re, pedig ez az egyik game ami miatt, beújítanák egy erősebb konfigra.
  • Szabi #12
    és akkor egy 3perces videóért dolgoztak 4 hónapot négyen ? ennyi erővel már lehetett volna kamu videó is.. :D

    legalább kiadhatnák ezt a demót.. szeretnék 4fps-el Forzázni :DDD
  • Caliph
    #13
    de jó ismét jönnek pcre a minőségi konzol átiratok...wait what?
  • grebber
    #14
    Ezzel van tele a net hogy MS visszatér a pc -re!

    Szóval valami csak lesz egy vagy akár több új game pc-re vagy a már xbox 360-on kivénhedt régebbi címből portolnak párat.
    Várom szeretettel a bejelentéseket!
  • kifli
    #15
    csökkenő piacra miért vágyna vissza?
  • grebber
    #16
    Milyen csökkenő piac? Konzolportokra éve óta epekednek a pc-s népek és most az ms ezzel "menőzhetne". Remélem fog is.
  • Ironman2
    #17
    http://www.pcguru.hu/hirek/directx-12-jo-a-pc-nek-az-xbox-one-nak-az-iparnak/27215
  • grebber
    #18
    A DirectX 12 előtérbe helyezi az IGP-ket?

    Hm végre valami használhatóak is lesznek végre...
  • grebber
    #19
    Másfélszer jobban teljesít a DirectX 12
  • Mixe3y
    #20
    Arról lehet tudni esetleg valamit, hogy a directsoundot is újra tervezi írni a Microsoft?

    Az sem lenne egy utolsó dolog, tekintve, hogy míg ASIO-val, CoreAudioval mondjuk azonos teljesítmény eléréséhez 10ms latencyre van szükség, addig a DirectSoundon ez ennek több tízszeresére rúg :\
  • sirpalee
    #21
    XAudio 1, 2 stb... már jó régóta vannak.
  • Mixe3y
    #22
    xaudio is túl magas absztrakciós rétegben van, ergo kilométerekre van a low latencytől. a wasapit rakta be a microsoft vista óta, az xaudio szerintem azt valósítja meg (azt hiszem a direct sound is azon keresztül tolta az adatfolyamot). viszont azzal is lehetetlen mondjuk 70ms alá bemenni, míg egy asio driverrel, ami közvetlen eléri a hangkártyát 10 ms elérhető simán (mac-en hasonló a core audio, linuxon meg az alsa, vagy az oss - nem beszélve a real time kernelekről, amivel ez kb 1ms-re csökkenthető linuxon). igazából a kérdés kicsit hülyeség volt a részemről, nem a directx layeren kellene újraírniuk a hangkezelést, hanem windows szinten.
    amit igazából nem értek az egészből az az, hogy miért kb 0 support van játékon kívüli multimédiára windowson.
    macre: logic, final cut, garageband, de említhetném akár a quicktimeot, de még az itunest is, mert ezek macen használható lejátszók, míg a windows media player? pff :D

    szóval ja, a kérdés inkább az, hogy a microsoft miért nem próbál a saját rendszerére natív támogatást intézni minél szélesebb körű felhasználáshoz? gyakorlatilag játékokat támogatnak, meg szoftverfejleszést. és ezzel kifújt. ha pár éven belül beindul a linux gaming (amit a steamos nagyon meg fog nyomni), akkor csúf jövő elé néz a microsoft
  • grebber
    #23
    Kiderült a DirectX 12 részletes bekötési modellje
  • grebber
    #24
    A Microsoft minden fejlesztőnek elérhetővé tette a DirectX 12-t
  • mester1987
    #25
    Gondolom Windows 7-re még véletlen se lesz, ahogy XP-nél se a DX10.
  • grebber
    #26
    Négy előadás is lesz a GDC-n
  • hunbalee
    #27
    A Microsoft részletezte a DirectX 12 új funkcióit
  • hunbalee
    #28
    A Microsoft feltárta a DirectX 12 legértékesebb funkcióit
  • hunbalee
    #29
    A DX12 előnyei az Intel szemszögéből
  • hunbalee
    #30
    Így támogatják a VGA-k a DX12-t
  • grebber
    #31
    Van még egy titkos patron a DirectX 12-ben?
  • grebber
    #32
    Máris megváltozott a DirectX 12 specifikációja
  • grebber
    #33
    Majdnem végleges a DirectX 12 bekötési modellje
    Sok lehetőséget kínál a DirectX 12 a több GPU kihasználásra
  • repvez
    #34
    több GPU használat

    Most vagy megfordul a világ és ezek után AMD-t lesz érdemes venni Gforce helyett, mert ha DX12 kapcsán jön valami hir az csak az AMD-vel kapcsolatba irnak csak az NVidia vagy enynire titkolózik, vagy egy kicsit le van maradva a DX12 támogatásával hardwer téren és ezért nem is reklámozza.

    Egyébként nekem még mindig tul szép hogy igaz legyen amit mindent leirtak , hogy ezekután menynivel jobb lesz majd minden , hátrányokról szinte nem is esik szó dx12 kapcsán.
  • grebber
    #35
    Nv sosem sietett sehova.Az AMD volt mindig oda hogy ezer évre előre már volt neki papíron xy kártyája amivel úgy tudjuk semmit nem érte el.
    Mire oda jutunk ,hogy már nem is lesz csak dx12-es game a pascal kint lesz és alázni fog megint.
  • grebber
    #36
    Komoly kutatási alap a DirectX 12-ben a heterogén multiadapter
  • Inquisitor
    #37
    OFF: Ez azért van így, mert anno a Radeon 256 kártya lett volna az első DX8 vas, PixelShader 1.0-val. De egy másik gyártó (!) kibulizta, hogy a PixelShader 1.1 legyen a minimum. Hivatalosan ezért a Radeonban nem is volt PixelShader. Nem hivatalosan az első nem végleges meghajtókkal ment szépen a direkt rá írt PixelShader demo, amit a megjelenés után mindenhonnan eltüntettek. Később a demo OpenGl átirata kijött Radeon 8500-höz képernyővédőnek Moon címen. Szóval azért sietnek, mert egyszer megjárták. /OFF
    Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.06.03. 00:02:35
  • grebber
    #38
    A Microsoft formálisan véglegesítette a DX12-t
  • repvez
    #39
    Hát már javában folyik az E3, de még egyetlen egy prezentációt vagy cikket nem láttam azzal kapcsolatban, hogy a bemutatott uj játék már dx12-t használna és hogy mennyivel tud többet a jelenleginél.

    Pedig azt hittem szinte minden erről és a VR-ról fog szolni, de ezekszerint nem lesz olyan nagy horderejű a változás, hogy ezt hangoztassák.

    Mondjuk erre is számitottam, hogy nem lesz ez annyira jó nekünk, hogy ne kelljen ugyan uy félévente hardwert cserélgetni.
  • grebber
    #40
    Win 10 még sehol ami game-ket meg bemutattak az E3-on már évek óta készülnek.
    Maximum kapnak majd DX12-es patcheket mint több game is fog.
    2016 közepéig 20-25 címet emlegettek. Most hogy ez mint csak utólagos dx12 upgrade lesz -e vagy jön ami eleve dx12-es még nem tudni.

    Annyi biztos ,hogy a Project Cars kap dx12-es patchet!