9
  • kvp
    #1
    "a Steam linuxos kínálatának fokozatos bővülésével pedig már egyébként is csökken az eltérés a két platform között. Könnyen lehet persze, hogy a Linux győzelme végül egy, a jelentéktelenségbe visszasüllyedő asztali szegmensben jön majd el, ám ezt még korai lenne leszögezni."

    Amit sokan nem latnak, az az, hogy az android alatt is linux van. Ha mukodik a steam linux-on, akkor ha a google engedi, akkor megy android alatt is. A hardverek ilyen szempontbol teljesen egyformak, mivel mindket rendszer alatt a gcc az elterjedt fordito es azonosak az api-k, ezert a jatekok nem latjak a kulonbseget egy x86-os desktop es egy arm-os telefon kozott, csak az eroforrasok nagysaga es az i/o eszkozok tipusa ter el, viszont fejlesztesi szempontbol ezt a kettot az egyik legkonnyebb kezelni.
  • nyerek01
    #2
    Azért az android meg a linux közel sem ugyan az. Az hogy valami működik linuxon semmit nem jelent android vonalon, rakjál apache-ot androidra. A desktop és mobil átlag hardver is eltérő utasításkészletet használ. Fejleszteni meg 25 féle androidra nem épp egyszerű.
  • wraithLord
    #3
    A GCC az nem fordító, hanem egy csomó GNU-s fordító egy csomagban. Úgy tudtam, hogy az AMD is a mobil eszközökre akarja helyezni a hangsúlyt. És hülye lenne nem arra helyezni.
  • kvp
    #4
    "rakjál apache-ot androidra"

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.andi.serverweb

    "A GCC az nem fordító, hanem egy csomó GNU-s fordító egy csomagban."

    GCC = Gnu Compiler Collection. A lenyeg, hogy szabvanyos es minden linux ezt hasznalja. Az android alatt is egy sima arm-os linux van, mint amilyen sok router-en is.

    "Fejleszteni meg 25 féle androidra nem épp egyszerű."

    Meglepo, de a 25 fele android 99%-ban egyforma, csak a grafikus felulet es a feltelepitett programok ternek el. De ugyanaz a linux csomag van alattuk, mivel a legtobb gyarto ezt nem modositja. Sot igazabol vicces, hogy azok az api-k amik valtoztak a 2.x es 4.x kozott, valojaban ugyanazt a c-s api-t hasznaljak alul, tehat nativ kodbol egyszerubb elerni az adott funkcionalitast mint az android keretrendszeren keresztul.
  • sanyicks
    #5
    de közel ugyanaz. Az eltérő utasításkészlet pedig csak egy fordítási direktíva. Így lehetséges az, hogy az ARM-os kisgépemen futó linuxon, minden opensource program elérhető ami az x86-os linuxon is, és meglepő módon semmi különbség nincs a használatuk között, csak annyi, hogy x86 végű helyett az armhf végű binárisokat kell keresni ha letöltök ;) De a csomagkezelőkkel erre sincs szükség, hiszen ott a megfelelő architektúrához tartozó repoból szedi le.
  • Komolytalan
    #6
    "Ha mukodik a steam linux-on, akkor ha a google engedi, akkor megy android alatt is."
    Utasításkészletnek is stimmelni kell. ARMv6 ARMv7 között sincs átjárás, x86/x64 meg nagyon más tészta. Elég ha a kódban 1 helyen használnak - mondjuk egy felhasznált libraryban - egy ASM rutint, rögtön nem megy más alatt.
  • Komolytalan
    #7
    "Meglepo, de a 25 fele android 99%-ban egyforma, csak a grafikus felulet es a feltelepitett programok ternek el."
    Na ja, persze. A készülékek felbontása, dpi-je, oldalaránya megközelítőleg se ugyanaz, van amin HW gomb van, van amin SW, eltérő utasításkészletek, meg lehetne még sorolni a jövő hétig. Lehet hogy 99%-ban egyforma, de az az 1% duplázza a szükséges fejlesztési időt, ha mondjuk iOs-hez hasonítod.
  • AgentKis
    #8
    Jó lesz vigyázni velük.
  • AgentKis
    #9
    A windowst már csak az M$ offisz tartja életben. Ja meg a szilverlájt! :D:D