22
  • alien47
    #1
    "mentés eddig 600 millió eurót emésztett fel" azt a pénzt inkább antigravitációs hajtómű kifejlesztésére költenék. Sokkal szebb világ lenne.
  • Deus Ex
    #2
    A repülésben egyik tipikus baleseti forrás az elmért beköszönés során fákkal, kéményekkel, tetőkkel, bokrokkal majd a földdel ütközés következtében történő elhalálozás. Zseniális, hogy mindezt hajóval is sikerült megvalósítani.
  • Deus Ex
    #3
    Már úgy értem, az elmért beköszönésből kialakuló katasztrófa helyzetet.
  • speed2006
    #4
    Élő adásban itt
  • ostoros
    #5
    Ezt az egész felhajtást akörül a nyavajás hajó körül minek gerjesztik? Az egész hír már rég elévült. Senkit sem szabadna érdekeljen, és senkit sem érint.
  • gombabácsi
    #6
    miért? ez legalább érdekes technikai dolog. az hogy elsűllyedt és meghalt pár ember egy luxushajón, na az a bulvárhír
  • Deus Ex
    #7
    Mert esetleg nem kis műszaki bravúr egy ilyen méretű tárgyat talpra állítani és elszállítani..?
  • Tinman #8
    Öööö... 180.000.000.000 Ft?

    SZÁZNYOLCVANMILLIÁRD?

    És még további JELENTŐS költségek?

    WTF???

    Hagyják ott rohadni a fenébe azt a szart, ennyiből légmentesen körbe is betonozhatták volna és akkor semmire nem jelent veszélyt!

    Ennyiből komplett afrikai államokat lehet megvásárolni ^^
  • gosub
    #9
    az gyönyörű lenne ha a házad előtt felborult kamion köré 8 méteres betonszakofágot építenének és ezen túl egysávos vagy zsákutcás lenne az út.
    Különben a cég pénze és mindenkinek el kéne takarítani maga után ha szemetel!
  • Ender Wiggin #10
    Levonják a kapitány fizetéséből.
  • gombabácsi
    #11
    azért gondolom elég sokat visszahoz a benne lévő anyag értéke
  • Molnibalage
    #12
    Nem hiszem. A költségek terén meg szerintem elírás lehet. A 600 millió euróban lehet, hogy már a perköltségtől és kártérítéstől kezdve minden van. Kevesebb pénzből épült a hajó... A II. Vh alatt a Pearlben elsüllyed csatahajók nagy részét kiemelték és újra rendszerbe állították javítás után, mert az filléres volt egy új hajóhoz képest. Kizárt, hogy ennyibe került volna az, hogy néhány káros anyag szivárgását megakadályozzák és talpra állítsák. Vagy ez a történelem egyik legnagyobb pénzügyi csalása vagy pénmosása...

    A benne levő anyag értéke kevés. A hajó árának túlnyomó része a ráfordított munkaórában van benne. Nem véletlenül Indiában és Afrikában bontanak hajót, mert európai bérek mellett egyszerűen meg sem éri.
  • kvp
    #13
    "Vagy ez a történelem egyik legnagyobb pénzügyi csalása vagy pénmosása..."

    Vegul is a biztosito meg a hajotulajdonos tarsasag fizeti. Viszont mivel mindekeppen el kell onnan vinni a hajot, ezert nem tudnak sporolni, annyit fizetnek mint amennyit az egyetlen jelentkezo ceg ker. Mondjuk azt az egyet nem ertem, hogy miert nem vettek korbe egy gattal, szivattyuztak ki a vizet a hajo korul es daraboltak fel a helyszinen. Lehet, hogy a szallitasi koltsegek mellett is olcsobb lett volna es szerintem sokkal kornyezetbaratabb megoldas mint a talpraallitas es elvontatas.
  • Willenbrock
    #14
    Az építési költség állítólag 450 millió euró volt 2004-es árfolyamon.A 600 millió infláció fegyelembevételével is több lehet.A biztosíók kártérítése 400 millió körül van-ha kifizetik.Jó nagy ráfizetés lesz,viszont van kb 4-5 testvérhajója a Concordiának,ezek szinte egész évben milliomosokat szállítanak,szerintem már mostanra vissza is hozták a kár árát.
  • lammaer
    #15
    Azon csodálkozom 1.5 év alatt hogyhogy nem hordták szét a hajót a népek? :)
  • Molnibalage
    #16
    A vízen feldarabolni valamit a semmi közepén rohadt drága. Nincs semmi infrastruktúra, emiatt minden problémás. A felállítás mint látható, hogy napokig tartott és után csak vontatni kell, ami nem túl drága. Ez tutira olcsóbb.
  • Cefet
    #17
    Arra felé kevesebben laknak az "olyan" népekből...
  • fszrtkvltzttni
    #18
    "bér," meg a megfelelő környezetvédelmi előírások betartása. A hulladékgazdálkodás mocskos dolog.
  • fszrtkvltzttni
    #19
    400 millió euró értékben exportáltunk volna
  • Aaronxy
    #20
    Ne szórakozzanak már, körbe rákötsz egy csomó lufit a víz alatt (nyilván nem azt a boltban kapható fajtát), meg az elöntött részekre és felpumpálod, kiemelkedik meghegeszted, aztán újra menetkész, senki nem beszél itt bontásról, lefestik, átnevezik, leműszakiztatják, azt mehet tengertjárni.
  • Molnibalage
    #21
    Meg ahogy a Mórcika elépzeli. Egy hajót adott erőhatásokra terveznek és nem arra, hogy te hirtelen olyan erőhatásokkal támadd meg olyan oldalról, amire soha nem tervezték. Ne feledd, hogy a hajó nem lebeg, mert vízzel van elárasztva és a megfeneklés miatt elég vicces reakcióerők lehetnek a szilárd alátámasztás felől, ha pl. megcsúszik az egész.

    Nem is értem, hogy miért nem ilyen "szakemberek" állítgatnak fel felborult hajókat...
  • teddybear
    #22
    A Costa Concordia egy 100 ezer tonnás hajó, amiben rengeteg vegyszer, üzemanyag, stb van. A helyszíni lebontás igen veszélyes lenne, ráadásul egy természetvédelmi terület kellős közepén ilyesmit nem is lehet csinálni.
    Ami pedig a felállítását, kiemelését, elszállítását illeti, ekkora tömeget nem lehet úgy kezelni, mint egy kis csónakot. Nagyon óvatosan kell megtervezni a mozgatását, mert a képeken is jól láthatóan, már roncsolódott a hajótest, és meggyengült.
    Ha kiszedték amit csak lehet a hajótestből(üzemanyag, légkondi töltete, műszerek, berendezések, műkincsek, étkészletek, stb.) már kisebb tömeget kell elvontatni és aztán lebontani.