16775
banner
  • wedge31
    #1
    "And that's not all that's new. We are about the reveal our other project, which is much closer to being completed, and yes it will be a fully open-world game with an intense story. You can probably guess the game we're talking about. On the 5th of February it will be all clear."

    A Cyberpunk 2077 trailerében volt elrejtett üzenet. Nem tudom örüljek e neki, hogy open world lesz az új rész.
  • jarlaxxe
    #2
    Örülj, többet fognak eladni belöle.
  • Palinko
    #3
    de miért gondolod hogy visszatérnek a Witcher vonalhoz? ok hogy best seller volt meg stb :D és tuti lesz folytatás.

    az open wolrd meg csak mmo lehet?
  • wedge31
    #4
    A witchernek pont a story volt az erössége ami nem éppen jellemző az open world játékokra.
  • jarlaxxe
    #5
    Open world rpg-re a legjobb példa a TES széria ami egész más mint a Witcher eddigi részei de a lengyelek eddig csak minöségi játékokat csináltak tehát remélhetöleg ezt se fogják elkúrni.
  • Although
    #6
    Obsidianak két év alatt sikerült letenni egy minőségi rpg-t az open world világban akkor ez a CD projektnek is menni fog. Az viszont kétségtelen szinte elképzelhetetlen hogy ez mass effect vagy witcher szintű sztori legyen. Pont az össze vissza szaladgálás okozza a problémát hiszen egy ponton a karakterek szövege "lejárt" lesz. Persze elvileg a Fallout nv mutatja az utat ha a terepen egyből rajta van minden szint akkor elvileg már nem kell visszamenni, mert a történet véget ér. Persze lehet több szintre is szét osztani egy karaktert de ez piszok nehéz dolog. Eszméletlen nehéz megcsinálni egy open world gamet hogy akkorát üssön mint a mass effect 3. Szóval egyet értek.
  • wedge31
    #7
    Az hogy jó játék lesz nem kétséges és én csak a szokásos minöségi történetet féltem a nyitott világtól mert a kettöt nem nagyon lehet összehozni.
  • Although
    #8
    Nyilván lehetett már olvasni esetleg mind a cyberpunk és mind a witcher 3 új generációs konzolokra fog jönni. Ezzel nyilván véglegesé válik hogy a pc régi műfajoknak csak a kickstarter marad. Az obsidian úgy döntött nem adja fel a pc-t. A többiek úgy néz ki mind mennek át a konzolra véglegesen. Nem kell illuzionistának lenni ahhoz hogy ezt tudomásul vegyük. Legfeljebb lesz jó is benne a CD projekt s a Bioware is alaposan feladja a leckét a Bethesdának az egész biztos hogy agyonverik a skyrim szintet és ezzel Todnak is foglalkozni kell nem fog működni a story nélkül csak a cool dolgokra megyünk téma. A régi dolgokra meg reméljük a kickstarter működni fog. És valahol azért élvezhetők lesznek ezek a fajta konzolos játékok is már. Mert minőséget lehet arra is csinálni ezt már mind a bioware mind a CD projekt bizonyította. PErsze jó lenne ha legalább a cd projekt nem adná fel a witcher 2 ben látható laboros quest szintjét. És akkor nem fog érdekelni hogy konzolra készül.
  • Although
    #9
    Eddig csak egy Fallout nv-k van és el kell ismerni történetbe a witcher 2 és a mass effect 3 is jobb. És tartok tőle azért az Obsidian van annyira jó mint ezek, így sokkal jobbat más se fog tudni letenni. . Tehát bízunk benne ha több lesz rá mint 2 év akkor megközelítőleg jó lesz mad.
  • jarlaxxe
    #10
    Szerintem probáld ki a ME első részét és elfelejted azt hogy a harmadik részé jól sikerült.
  • Although
    #11
    Megvolt. :) Történetbe nekem a 3 jobban tetszik. De ez azért van mert dark rajongó vagyok dark sci-fi és dark fantasy mint a conan. ÉÉs így nekem a Mass effect 3 jobbb :)
  • wedge31
    #12
    Nagyon ugy tünik, hogy már év végén megjelenik.
  • steweee
    #13
    érdekes hogy van akinek az open world jobban tetszik. természetesen meg lehet jól csinálni azt is, de a menjél a csőbe csináldmegaküldiket is éppen annyira élvezetes tud lenni, számtalan példát lehetne mondani rá. nagy oblis/falloutos vagyok, de egy gothic 4, venetica éppen ugyanott tud lenni játékélményben sztem, ha jó a sztori. a RAGE érdekes volt, mert ugye úgy tűnt hogy bármit csinálhatsz, valójában csőben haladt a sztori csak néhány küldetést magad döntötted el hogy milyen sorrendben, és a szintezés is cselesen lett megoldva, szinte alig észrevehetően haladt az események sodrával az elérhető felszerelés és az ellenfelek erősödése
  • Although
    #14
    Csak abban bízok hogy legalább a CD projekt nem adja fel ezt a szintet hamár a Bioware feladta.
    Loc Muinne
    Bár itt örültem hogy van magyar felirat angolul ez nem biztos hogy ment volna. Kb 3-4 kísérlet működött akkora sikerült ráhangolódnom a versikékre. Nagyon hiányonza mind a cyberpunkból mind a witcher 3 ez jelenti az igazi rpg-t. :)
  • Palinko
    #15
    köszi, TES is kedvencek között, szóval szerintem nem vághatja agyon az open world. mmo nagyon rossz ötlet lenne mert ott tényleg elveszne a sztori. na de februárban megtudjuk mit tartogatnak számunkra.
  • Shiwo
    #16
    én mondjuk nem tartanám open world-nek a Mass Effect egyik részét sem... ugyan több lehetőség van benne, hogy merre mész, de nem bárhová és sok hely csak a főszállal együtt nyílik meg..

    open world-ről inkább a Fallout jut eszembe, ahol már az első részben (1997-ben !!) is simán elmászkálhattál bár merre, akár olyan helyekre, ahol pillanatok alatt elhullottál, mert annyira erős ellenfelek voltak már arra...

    a másik meg mint említettétek a TES sorozat.. már a Morrowind és az Oblivion is jó példa volt, de a Skyrim-mal egy olyat alkottak, amire sokan csak úgy gondolhatnak, hogy "ez igen, ez egy valódi nyílt világú crpg, követendő példa"

  • Palinko
    #17
    ja mass effect igazából egy cső volt, de adott egy olyan illúziót amitől úgy érezted nem az. most az hogy 2 főküldi között elmehettél egy másik bolygóra bevásárolni még nem igazán open world (vagy open space )
  • a.carkey
    #18
    Khm. TOR mmo ... :)
  • wedge31
    #19
    Igen, csak az a igazság, hogy egyik TES vagy Fallout se a stroryjáról híres.
  • Although
    #20
    Szerintem elvesztetted a fonalat, senki nem mondta hogy a mass effect open world. Pont az a lényeg hogy a story magassan jobb mint egy open worldbe és egyedül a Fallout Nv-nek nevezhető jónak a storyja legalábbis jók az npck, jó a story szembe a TES-el ahol ugye igazából még a karakterek sem élnek. Tehát pont arról beszéltünk amit Wedge egy mondatba összefoglalt. Legfeljebb stewee kicsit összezavarodot a saját mondandójába. Hogy lehet tartani tőle hogy ez a fjata élmény amit a mass effect ad ez kiveszik ha mindenki átnyergel az open worldre. Csakhát sajna az rpgnek nem éppen jó szintnél magasabb Skyrim eladási adatai és népszerűsége olyan amilyen. És ahogy érzem nagyon sok játékos igazából nem is tudta összerakni a Mass effect három részt felölelő storiját. De majd meglátjuk mi lesz.
  • Although
    #21
    Pedig csak elég ránézni a tesnexusra és lehet tudni mit jelent igazából a skyrim. Nem rossz de az a helyzet ha valaki végigmegy egy witcheren vagy egy mass effecten annak egy ideig nem lesz kedve skyrim szintű rpgkhez. Még Fallout NV. Csak keresi mi az ami megadja neki ezt az élményt ami szinte csak könyvekhez hasonlítható interaktív részel. Csak hát nem sok van ez az igazság.
  • Palinko
    #22
    azért a céheknek nagyon jó sztorijai voltak, annyira hogy a főszálra csak a skyrimnál emlékszek, pedig morrowind óta tolom :D
  • wedge31
    #23
    Az Oblivionos Dark Brotherhood küldetések tényleg nagyon jók de itt vége is van, szvsz.
  • Although
    #24
    Ebben igazad van, nem azt mondta hogy rossz, csak valahogy érzed hogy kicsit steril az egész pláne a Fallout nv élő lélegző companionjai után pl. Sajna a Bethesda még ebbe se nagyon törte magát. Todnak tényleg az a hitvallása hogy a cool dolgok meg a látvány számít a történet másodlagos ezt már elmondta párszor. Így nehéz versenyezni egy jó történettel. És ha ez elég a nagy eladási számokhoz akkor lehet tartani a következő TEsnek még ilyen se lesz ha belegondolsz az oblivion céh küldijei még kreatívabbak voltak. Persze ebből a szempontból előny lesz hogy két olyan cég amelyik talán a világon a legjobb storikat csinálja kiegészítve az obsidiannal átnyergel. Ez lehet többre fogja sarkalni Todékat is ennyi előnye lesz de ez nem fog vigasztalni abba ha több ilyen Mass effectet nem kapok.
  • Shiwo
    #25
    jó játék a Mass Effect, de én nem érzem azt, hogy hűűasztorimennyiveljobbmintafallouté

    és ezen nem oszt vagy szoroz a nyílt vagy zárt világ..

    az egész azon múlik, hogy mennyire jó az alapötlet, mennyire egyedi világot tudnak kreálni, stb... az, hogy nyílt világ, max a mellékküldetések során számít, hogy még is mennyi extrát pakolnak bele a játékba


    én úgy érzem, hogy inkább számít a főhős személye.. akkor tudnak rá igazán személyre szabott küldetéseket, világot írni... a witcher előnye is ebben rejlik, adott a hős, ahhoz egy adott személyiség, ami kiinduló pont az íróknak.. ahogy a ME-nél is ez volt a helyzet, adott egy katona, aki max 3 féle választ adhat egy kérdésre..

    a Planescape Torment-nek is hangulatos volt a világa, a sztorija, mert adott volt a főhős, de mondjuk egy Baldur's Gate játék, ahol ugyanúgy lehetsz törvényes jó lovag mint kaotikus gonosz varázsló, ott már nehezebb dolguk van a készítőknek..
  • Palinko
    #26
    de ha annyira a látványra mennek szerintem cseréltek volna már motrot a morrowind óta, nem azt mondom, hogy rosszul néz ki a skyrim, de azért bele lehet kötni ha olyan az ember. kár hogy ez Tod felfogása még nem hallottam, pedig egy ilyen világ mint a TES megérdemelné a legjobb sztorit. szerintem a Witchernél nem lesz gond a sztorival akármilyenné is teszik a játékot.
  • Although
    #27
    Nem tudom nekem a skyrim grafikája 5-ös nem azzal van a gond. Bőven elég pláne a hd texturával. Egy rpghez bőven jó a skyrim grafja. De ha ránézel te is tudod hogy ez nem egy komoly story. Már az érintet topicba íírtam szerintem hol hibázik több helyen is. Egy sárkány sokkal komolyabb dolog mint ők kezelik. Sok dolgot jól megoldottak legalább magyaráz szinten pl miért lettek ilyenek a db-s küldik. De mindez már takarás. Ha nem mondta volna akkor is tudnám hogy ez a hitvalása. És ez egy lefelé vezető út. Mert nyilván ha az embereknek nem kell több annál mint hogy "apuuu én vagyok a sárkányölő" akkor nem is kapnak többet.
  • Shiwo
    #28
    mindenbe bele lehet kötni.. akinek nem tetszik a skyrim a grafikája miatt, az menjen ki a kertbe játszani.. mert a világ méreteihez mérten iszonyat kidolgozott és aprólékos.. persze, rá lehet mindig húzni még a HD textúrát meg még ezt még azt, csak épp egy atomerőmű kell akkor a futtatásához, és azon sír a nép...

    a TES sorozat egyedüli hátránya valóban az lehet, hogy nem fektetnek akkora súlyt a sztori elemekre Bethesdáék, és erre valóban jó példa lehet a Fallout 3 és a New Vegas összehasonlítása

  • Although
    #29
    És azért ne a modolt játékot vegyük mert az unfair a többiekkel szemben. Az alapot amibe egy rém egyszerű gondolkodást sem igénylő elfojthatatlan karaterfejlesztés van, és ami masteren is csak abba különbözik a többitől hogy több a hp-d meg a nagyobbat sebeznek. Könyörgöm lv10-es karival levertem a sárkányt masteren. ÉS ez még rendben van de elgalább a történetbe öltek volna egy kis időt. Mass effect se egy csúcs rpg de olyan története van ami az egyik legjobb dark sci-fi amit láttam.
  • Although
    #30
    *elronthatatlan karakterfejlesztés
  • Palinko
    #31
    kicsit félreérthető voltam, nekem is bőven tetszik a skyrim grafikája,bár TES játékot soha nem is grafika miatt szerettem, pont a kalandozás fogott meg benne. én sem grafika miatt játszok valamivel, főleg nem rpgnél, de tartom az állításom, ha nem érdekli őket a történet, még ettől is brutálabb grafikát várnék el minden patch vagy modolgatás nélkül. bár legjobban akkor járna a sorozat ha mégtöbb történet, aztán grafika meg maradhatna ezen a szinten is akár.

    a sárkányölés tényleg nem volt túl nagy kihívás. talán jobban kitalálhatták volna azt a részt, de mondjuk trollok azért elég jól fejbevágtak a sárkányok helyett :D
  • SzirmosSzisza
    #32
    Gondolom ők arra gondolnak, hogy
    TES - openworld, de általában gyenge történet
    ME - lineáris az egész, viszont jó a történet

    (ennek ellenére mindkettő kiváló játék)

    Remélhetőleg jól megcsinálják majd. :)
  • steweee
    #33
    hát az alapjátékot mindig a konzolosoknak írják, és úgy fejlesztik át pc-re. mint a lövöldözősöknél, a skyrimben is azért ügyesség is kell a harcokhoz. az egérbill összehasonlíthatatlan a gamepaddal. volt egy barátom régebben feljártam hozzá ps-ezni. mondtam neki hogy milyen jók a sportjátékok a főleg a verekedősek a konzolon, és mennyire gyengék a lövöldözősök. és hüledezett, hogy márpedig csak meg kell tanulni rendesen paddal, és akkor menni fog.

    kértem hogy mutassa már meg hogy mit tud. hát majdnem elröhögtem magam. 1xűen nincs lehetőség paddal úgy tolni mint egérrel. - a q3 arénát nightmarén 3 pálya kivételével, az ut-kat masterfulon végig.....

    na, csak a konklúzió miatt írtam fentit. ha vmi konzolra jelenik meg, vagy is jelenik meg, mivel ott sokkal tutibb a vásárlóközönség, akkor inkább oda fejlesztik. aztán a skyrim is alig egy éve jelnt meg, máris csomó dlc és megszámlálhatatlan mod és fejlesztés jött ki hozzá. mondhatni már a bőség zavara van, és tökéletes játékélményt lehet kihozni a játékból. a pc játékok mindenkori előnye a modolás, pl morrowindezni most érdemes, hogy a 10 éve megálmodott világot mai hardverrel szuper megjelenítéssel, bővített javított játékmenettel lehet végigélvezni.

    az hogy modolni kell, keresgélni leírásokat, utasításokat a tweak-elésre, ini szerkesztgetésére stb. az meg külön jó, mert csak kihívással tud fejlődni az ember. ha bárki belegondol, mekkora előny ez. egy officét senki nem akarna modolgatni, de egy jó játékot :))

    vannak nagyon jó szintező és erősítő, nehezítő és survival modok is. mondjuk egy deadly dragons-al inkább futni kell a kicsike elől sztem... az alapjáték valóban nagyon hiányos, de erre van a nexus...
  • Although
    #34
    Wz oké de egy moddertől nem várható el hogy Fallout nv szintű storyval egészítse ki a skyrimet. Így is úgy néz ki az interesting npc készítőinek sikerült kipótolni a Bethesda egyik legnagyobb hiányosságát. Már kb 1GBi új zenét npc és pát questet pakoltak be 20e sor szöveggel. De ezt nem érdemes beleszámolni tényleg. Mondjuk az is igaz se a Mass effectnek se a witchernek nincs szüksége módolásra.
  • steweee
    #35
    igen, pro és kontra. engem egy olyan mod érdekelne már, hogy adott helyszínhez adott zenemappa tartozik, amit tetszés szerint lehet feltölteni zenékkel. az oblihoz volt két hasolnó, de előre írt

    én bírnám ha pl. az arénában Endrődy Gábor - Barbarian zenéje csendülne fel nem a mexokott battle musicok :)
  • Ryder62
    #36
    Egy lineáris játékban sokkal jobban dominál a történet, nagyobb hangsúlyt kap. Egy sandbox játék sok tartalmat dob eléd, elvonja a figyelmed a főszálról. Rögtön ott a világ amit felfedezhetsz + a kidolgozott mellékküldetések.

    ME- végig vezet a történeten, közben ugyan kapsz némi szabadságot. Az egyedüli szabadon bejárható helyek az úgynevezett hub world-ok.
    Mellékküldetések vannak de egyszerűek (ME3-ban már túlságosan is sablonos és unalmas, semmit mondó mellékküldik voltak)

    Sandbox - Fallout, Skyrim stb. - Itt egy kidolgozott világ menjél amerre akarsz. Rengeteg dolog eltudja terelni a figyelmet a főszálról, történetről. Itt nem is a történeten van a hangsúly hanem a szabadságon és a rengeteg jól kidolgozott mellékküldiken.

    Szvsz mint mindennek ennek is van pozítiv és negatív oldala.

    Általában ha történet központú, dinamikus, folyamatosan pörgő - mint harcban mint történetben - játékot akarok akkor előszedek egy lineáris RPG-t (ME)

    Ha kalandozni támad kedvem, kicsit járni egy világban akkor előszedek vmi sandbox RPG-t (pl Fallout)
  • steweee
    #37
    egyetértek, nincs olyan hogy jobb vagy rosszabb. mindegyiknek megvan a varázsa

    találtam pár érdekességet, számomra legalábbis újdonság volt :

    az új gamebrio motor :

    http://www.youtube.com/watch?v=rI8TKNd2_CQ :)

    fighting fantasy (kaland játék kockázat) könyvek. kíváncsi lennék létezik e pc-re is.

    nintendo DS
    http://www.youtube.com/watch?v=k7fnDqP4h-o

    psp
    http://www.youtube.com/watch?v=FL8pkiVtyyk

    és az atomháború utáni legújabb sandbox így fest majd, szó szerint :)
    http://www.youtube.com/watch?v=f-nyuhNE_NU



  • steweee
    #38
    ja,és látogassátok ezt a topicot. sok érdekesség lehet benne :

    http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1333386124
  • Although
    #39
    Nos nekem meglepetés volt az ME3 a kettő után mert nagyon sok kis következetesség volt benne sok kis apróság. Nagyon pozitiv volt hogy a kettőben meglévő dlc-s karakterek is kaptak questet. És lehetőség szerint nagyon sok kis befejezés van szinte mindenbe. Nos igen a melléküldik már nem annyira izgalmasak de azok a kettőben sem voltak azok. Sajnos a Kotor színvonal amiben színvonalas puzzle questek is voltak már a múlté. De az ME3 a lehetséges variációkat bevitte a történetbe és egyáltalán nem lineáris függően attól pozitiv vagy negatív karaktered van. Az biztos Akció rpg kategóriájában ez a Mass effect ciklus közel verhetetlen.
    És ha elolvastad amit írtunk akkor láttod ezt mi is tudjuk hogy a sandbox nehéz dió, de abba is lehet olyan sztorit csinálni npckel amire azt mondod a végén na ez ütős volt. És lehet olyat csinálni amire legfeljebb azt mondod egy üveg borral még élvezhető is.
  • Shiwo
    #40
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!


    hehe, Barbarians (: (nekem valahogy többes számban rémlik a neve)

    jó a zenéje, de mindig kikapcsoltam, hogy halljam a szörnyikét röhögni meg a kirúgott fej pattogását



    amúgy valóban meg van a nyílt világ és a lineáris játékok előnye is, hátránya is.. én személy szerint szeretem a nyílt világú játékokat, de tény, hogy nagyon el lehet bennük "veszni"

    pl Skyrim-ban is a végén már vagy 5-6 főbb küldetésem és vagy 30 minor küldetés volt, az ember azt sem tudta, hogy mibe fogjon bele, akik kevésbé tolerálják ezt a nyíltságot, azok tuti sikítófrászt kapnak tőle...

    minden esetre több köze van a valódi szerepjátékhoz a nyílt világú játékoknak, míg a lineáris játékok, mint a Witcher eddigi részei meg inkább a lapozgatós kaland-játék-kockázat könyvhöz hasonlóak, sokféleképp a végére juthatsz a történetnek, de azért még is csak korlátozottak a lehetőségeid..

    de az is igaz, hogy a Skyrim nyíltsága ellenére tartalmazott olyan hülyeségeket, ami keserű ízt hagyott maga után


    hogy a Witcher 3 milyen lesz open world-ként, az majd kiderül.. én bízom a készítőkben, a Witcher 1 is elég jó lett, a 2 még jobb, szóval fejlődnek a srácok.. így meg van benne a bizalmam, hogy a CP2077-et sem rontják el