170
  • llax
    #1
    800km az elvi lehetséges hatótáv??? Még akkor is jó, ha a gyakorlatban fele marad... Az eddigi, 100km körüli megoldásokhoz képest hatalmas előrelépés, a távolsági utazást leszámítva minden más célra vállalhatóvá tenné az elektromos hajtást.
  • Szefmester
    #2
    Kicsit több mint 100km
  • gombabácsi
    #3
    hány, de hány ilyen hír volt már...
    lassan ezek az akkuk önmaguktól termelik az energiát örök időkig
  • Molnibalage
    #4
    Súlyegységre van fajlagosítva. Viszont akkor ez nem jelenti azt, hogy a mérete meg nagy lesz? Ugyanis ha ugyanannyi tömegű levegő kell, mint a másik nehéz összeteveő, akkor hellóbelló... Vagy sűrített levegővel is működik a dolog?
  • llax
    #5
    Kivételes esetekben...

    De kereskedelmi forgalomban, "elérhető" áron és teljes használati értékkel (csomagtér!!!) úgy általában 80-100km hatótávú autók vannak...
  • duke
    #6
    Ha az ar nem szamit, akkor a Tesla S model mar most is elmegy 500 km-t. Talan van olyan akinek 20 millio forint sok, de a lenyeg az, hogy az elektromos auto technikailag, mar a mai akkumlatorokkal is megvalosithato.
  • gombabácsi
    #7
    akkor űrhajója is lehet mindenkinek?
    úúú de jó, meghódiccsuk az űrt!!! az ár nem számít :)
  • Drinkman
    #8
    Víz alatt akarod használni? A zokxigént kintrűl veszi a levegőből mint te. :D
  • Molnibalage
    #9
    Technikailag nagyon sokminden megvalósítható úgy, hogy az átlagember számára ne legyen elérhető.

    Nézd meg, hogy milyen CGI volt elérhető mondjuk a Jurassic Park számára.

    http://indavideo.hu/video/Igy_keszult_a_Jurassic_Park

    Az átlag PC mikor hozta ezt a textúra minőséget meg 3D modell poligonszámot? Szóval szép, szép, de 20 milliós autó = kitörölhetem vele a seggem. A környezeti problémát nem az okozza hogy igen kevés ember szennyez at átlaghoz képest mondjuk ötöszörösen, hanem az, hogy a milliárdos átlagautózó mit pöfög ki. Nekik meg az az alternatíva, hogy egy ilyan autó ára ~3 milla...
  • llax
    #10
    Az 1000km sem lenne lehetetlen. De ha használati értékben is versenyképes technikát akarsz, akkor nem lehet végletekig megtömni az autót akkukkal.

    Ha a használati érték meg sem közelíti egy átlag olcsó kisautóét, akkor az 5-6x-os ár az egyszerűen luxus. Csak a milliomos zöldeknek "éri meg", az olcsóbb üzemeltetés ez esetben soha nem térül meg (ui. az akkuk élettartama töredéke az autónak, egy csere több millió).
  • llax
    #11
    Ezen felül az akku élettartam is komoly gond:
    Hiába kerül fajlagosan töredékébe az áram, az akkucsere miatt a hosszú távra vetített összköltség kb. fele egy kiskategóriás dízellel, mint egy villanyautóval.
  • Zoli007
    #12
    Az a fajlagosan a töredéke, több mint a fele /ha nem számoltam el valamit/.
  • gombabácsi
    #13
    miért lenne olcsóbb az áram mint a benzin? nem olcsóbb...
  • Sir Ny
    #14
    miben mérve? joule/ft? vagy hasznos teljesítmény/ft?

    elvileg nem szabadna hogy az elektronyos árammal mûködõ lényegesen drágább legyen. amennyivel jobb egy benzinerõmû hatásfoka mint a kocsiké ( õsmagyar szó, hurrá! ), és a villanymotoré is 120-140% ( visszatáplálja az áramot - nyílván nincs értelme hatásfokról beszélni, a vízszintes guruláshoz nem kell energia ), az áram szállítása is minimális veszteség, ráadásul csak egyszeri költség.
  • llax
    #15
    Dízelhez képest kb. fele, benzinhez képest kb. harmada. Amennyiben lehetőséged van vezérelt - "éjszakai" - áramot használni (ami elérendő cél), akkor harmada - ötöde között van a kilométerenkénti költség, vegyes használatban. Városban még ennél is jobb az arány, országúton picit rosszabb.
  • sg1oneill
    #16
    Oke oke… tobb mint 100 eve is volt mar nem is egy elektromos auto!!! Azaz volt akkumlator… miert irjak hogy meg hosszu ut vezet amig tokeletesitik... hat milyen hosszu ut kell meg? 100 ev telt el emberek …. volt mukodo elektromos auto… mi tortent. Nincs meg egy dolog az emberi tortenelemben ami ennyre nem fejlodott sehova. Ertem en az uzleti hatteret, de hogy ennyire visszafogni a fejlodest es tok feleslegesen ekkor terhelest adni a bolygonak, ettol meg all az esz. Szamomra teljesen felhaborito.
  • Vers
    #17
    ez az egesz akkumulator ipar egy vicc, teljesen rossz helyen kutatnak , mert olyan hulyen mint a segg, a kis eszkozokbe folyekony akkumulator kell, mert a design miatt igy tudjak legjoban kitolteni mondjuk egy telefon belsejet, az autokba meg ertelemszeruen azert jo, mert benzin helyett akkumulatort tankolhatunk ami toltott, az elhasznaltat meg kiszivja a kut,
    es igy nem kell b+ 10 orat varni hogy feltoltodjon az a tragya
  • llax
    #18
    "Azaz volt akkumlator…"

    Azóta is volt és jelenleg is van. Rengeteget fejlődött a technológia, jöttek-mentek új anyagok, de az árát, méretét és tömegét összevetve a hatótávval, a feltöltés idejével és élettartamával, abszolút nem versenyképes a kőolajszármazékokkal, de még a hidrogénnel sem.

    Olyan akku, ami
    1.: fajlagosan olcsó (költség/kapacitás - hatótáv!)
    2.: magas fajlagos kapacitású (tömeg/kapacitás, térfogat/kapacitás - hatótáv!)
    3.: hosszú élettartamú (azaz sok ciklust bír)
    4.: nincs memória effektus
    5.: viszonylag környezetbarát (nincs nehézfém és nehezen ártalmatlanítható egyéb anyag, nagy arányban újrahasznosítható)
    jelenleg nincsen. Ami a fentiekből legalább hármat teljesít, majdnem minden kombinációban létezik, de az öt együtt egyelőre nem megy. Viszont autóban használatra mind az öt követelmény lenne, jelenleg az 1. és 2. okozza a legtöbb problémát. A cikkben vázolt akku a 2.-re jelentene megoldást

    "volt mukodo elektromos auto… mi tortent. "

    Ugyanaz, mint fentebb + olajlobbi.

  • T2k
    #19
    A Model S ugyanabban az árkategóriában mozog mint a fosszilis hajtású kategóriatársai, de azoknál

    - messze gyorsabb
    - töredéke az üzemeltetési költsége és a környezetterhelése
    - 7 személyt képes szállítani sokkal nagyobb csomagtérrel mint a versenytársai
    - egyedül csak a Model S rendelkezik eddig maximális törésteszt eredménnyel

    Az egy csere több milló nevű betonhülyeséget pedig hagyjuk már mert borzasztóan unalmas. 7000 db egyenként cserelhető 18650-es szabványos cellából áll, amik SOHA nem mennek egyszerre tönkre. Az élettartammal kapcsolatban pedig már ne legyél olyan okos, még a Roadster esetén sem tudjuk a pontos élettartamot, pedig a legöregebb Tesla Roadster már 4 éves mégsem kellett még normál használat mellett kicserélni az egész ESS-t.
  • T2k
    #20
    Na akkor ezt vezesd is le mert így csak egy nagy pusztába kiáltott baromság az egész.
    A nemlétező akkumulátor cserével meg plána.
  • T2k
    #21
    A 100 éve létező elektromos autód ugyaolyan volt mint a maiak? Ugyannnyi szolgáltatásuk volt, ugyanolyan szabályzóknak felelt meg, ugyanolyan volt a törésteszteje ...stb?

    A 100 évedből kb. 95 úgy telt el, hogy meghajtási célra semmilyen akkumulátorfejlesztés nem történt.
    Ennyit a 100 évedről.
  • llax
    #22
    160.000km pl. a Nissan Leaf esetén a garantált akku élettartam, de akár 200-at is kihúzhat, a csere 4 millió HUF.
  • T2k
    #23
    A hasrabaszás sosem érdekelt. Forrás?
  • llax
    #24
    Majd ha változik a stílus.
  • T2k
    #25
    Akkor nem tudsz semmilyen forrást sem felmutatni, az egészet te találtad ki a szokásos hasrabaszással.
  • llax
    #26
    Gyári spec., a gyártó oldalán. Ha gondot okoz megtalálni, akkor használd a Google-t.
  • duke
    #27
    "A 100 évedből kb. 95 úgy telt el, hogy meghajtási célra semmilyen akkumulátorfejlesztés nem történt.
    Ennyit a 100 évedről."

    Hat igen, kb 25 eve beszelhetunk szamottevo akkumlator fejlesztesrol, es gyarto kapacitasrol, miota a mobil telefonok, es egyebb hordozhato eszkozok megjelentek. Elotte volt az olomakumlator, amin mar 50 eve nincs mit fejleszteni. Ha csak milliomod annyi penzt koltottek volna az elmult 100 evben akku fejlesztesre, mint az olaj kutatasra, akkor nemi tulzassal, egy kockacukor meretu akkuval a holdig utazhatnank.
  • csuszi
    #28
    " A telep élettartamát 500 ezer kilométer futásteljesítményben adja meg a gyártó cég."
    ez a tesla s igen tetszetős autó :)
  • csuszi
    #29
    " A telep élettartamát 500 ezer kilométer futásteljesítményben adja meg a gyártó cég."
    mármint ez a leaf-re vonatkozik
  • gombabácsi
    #30
    olajlobbi=ti, a nép

    veszi az olcsót, leszar mindent, és aztán ráfogja a különböző lobbikra
  • llax
    #31
    Annyiban igaz, hogy a garázsból még ki tudsz állni a minimálisan 5000 ciklust futott akkuval (persze némi iróniával).
  • Nailboy
    #32
    Megint játék a szavakkal :) Kinek mi az elérhető ár....
    A Tesla árának a kb. harmadáért van értelmezhető elektromos autó 3-400 km hatótávval...
  • llax
    #33
    Szériában???
  • Nailboy
    #34
    Szériában bizony. A teslához képest meg gigaszériában...
  • teddybear
    #35
    "A 100 évedből kb. 95 úgy telt el, hogy meghajtási célra semmilyen akkumulátorfejlesztés nem történt.
    Ennyit a 100 évedről."

    A szokásos sommás , de ostoba megjegyzés. Folyamatosan kísérleteztek, példa rá a nem is olyan régi Edison-féle akkuról szóló cikk. Edison pont az elektromos autónak próbált újfajta akkut kifejleszteni.
    Aztán jobb ha tudod, a lúgos akkukat sem mostanában kezdték gyártani, csak az ára miatt kevésbé terjedt el.

    Ami pedig az autók töréstesztjét illeti, az sem mostanában kezdték. Mint ahogy például a biztonsági öv, és a biztonsági kocsiszekrény sem mostani ötlet. Az utóbbit a Mercedes már a hatvanas években rendszeresítette.
  • Molnibalage
    #36
    Ez az olajlobbi duma kezd uncsi lenni...
  • kukacos
    #37
    Miért fejlesztene bárki akkut, amíg a földből jön elő a kőolaj? Ha ötven éve bárki piacra dobott volna egy elektromos autót, belebukik. Biztos fura itt egyeseknek, de az ipari fejlesztéseket is azon az alapon csinálják, hogy ki fogja megvenni.
  • T2k
    #38
    Nem. Rakd be ide a link-et, és szó szerint idézz belőle!
  • T2k
    #39
    Mire példa, a hülyeségedre? 1 példa neked azt jelenti, hogy 100 évig folyamatosan ment a fejlesztés?
  • T2k
    #40
    Azért mert nem csak olyan idióták léteznek, akik addig várnak amíg nem jön több olaj a földből hanem előre is gondolkodnak. Arról nem is beszélve, hogy vannak olyanok akik már akkor észreveszik, hogy sok tízmillióan kipusztulnak az olajos autók miatt, amikor még az olaj bőven jön a földből.