78
  • willcox
    #1
    Érdekes a dolog, de azok az emberek, akik jelenleg is vezetnek, vagy legalábbis van jogsijuk (ezek vannak többségben - vonatkoztassunk el az afrikai éhezőktől, és hasonlóktól), szeretnek vezetni. Ez a technika a vezetés élményétől fosztja meg az embereket.
    A gépesítés többnyire olyan fárasztó, vagy kellemetlen munkától szabadította meg az embereket, amiket nem szerettek csinálni. Ez az önműködő autó egy remek technikai produktum, de olyat vesz el az emberektől, amit szeretnek csinálni, ezért nem hiszem, hogy sikeres lesz.
  • kvp
    #2
    A jelenlegi forgalomban a kovetesi tavolsag csokkentese es ezaltal az utak kapacitasanak novelese csak igy oldhato meg. Egy automata rendszer sokkal biztonsagosabban kepes vezetni az autokat, tehat a balesetek szama is csokkenne. Ahogy megszuntek a kezzel vezetett liftek, ugy varhatoan megszunnek a kezzel vezetett vonatok es autok is. Aki szorakozasbol vezet az ezentul is megteheti, csak nem ott ahol ezzel masokat zavar a kozlekedesben. (200 folott, 10 centis kovetesi tavolsagnal egy embernek eselye sem lenne a forgalommal haladni)
  • simika
    #3
    Attól, hogy te szeretsz vezetni, ne gondold azt, hogy mindenki más is szeret vezetni.
  • willcox
    #4
    Egyáltalán van jogsid?
  • Petka
    #5
    Gondolom, ha egyszer hétköznapi használatba kerül ez a technika, lesz rajta egy kikapcsológomb. Én is szeretek vezetni, de milyen jól jönne, ha mondjuk levezetek 600km-t, aztán pihenésképpen benyomom a robotpilótát és haladok tovább, aztán ha úgy gondolom, átveszem... :)
  • immovable
    #6
    +1

    Vezetni a 7köznapokban sok minden csak nem kikapcsolódás, szórakozás, élvezet. A sok kretén akinek van jogsija, de ebben ki is merül a tudománya, lehetetlenné teszi az élvezetes autózást.

    A robot pilóta jó lenne, főleg mikor 1000km feletti távokat kell lenyomni, lehetne pihenni.
  • willcox
    #7
    Még csak véletlenül sem. Már ma is van távolságtartó követő tempomat.
    A liftet és a vonatot ne keverd ide, mert az kötött pályás (meg a villamos, Metro, Hév). Ott egyszerűbb megoldani mindent.

    "200 folott, 10 centis kovetesi tavolsagnal egy embernek eselye sem lenne a forgalommal haladni" - álmodozz csak. Még hibátlan műszaki állapotú autóknál is necces lenne, hát még, ha nem azok. 10 centis követési távolságnál pl. hogyan sorolsz be?
    Az autó a gyors helyváltoztatást jelentette, amikor megjelent. Az emberek szabadságérzete nőtt. Egy automatikus rendszernél ez nem lenne meg. Csak oda és csak úgy mehetnél, ahogy azt a rendszer megengedi. Kösz, de ilyen nem kéne. Ilyen elvetélt gondolata olyanoknak van, akik nem vezettek soha, vagy nincs autójuk. Mint amikor a szűz lány fantáziál a szexről, és osztja az észt.
  • Tinman #8
    Egyetértek!

    Nagyjából 15 éve van jogsim, lassan 10 éve pedig heti átlag 6-700km-t vezetek, volt 1.5-2 év, amikor heti 2.500km megvolt.

    Utálok vezetni, de baromira, unom, belefáradtam, elegem van belőle.. ill. talán nem is a vezetést utáltam meg, hanem azt a mennyiségű balfaxt akit az útra kiengednek a karámból. Félelmetes.*

    *Indexelés szinte teljes hiánya, jobbra tartási kötelezettség totális semmibe vétele, jobbról előzés, 70-es táblánál 30-al közlekedés, dupla körforgalom helytelen használata, elsőbbségadási kötelezettség semmibe vétele, botrányosan beállított fényszórók, kivilágítatlan biciklisek, mindenen átmászó gyalogosok, sárga lámpás őrület, büntetőfékezés és társai.

    Hányinger.
  • willcox
    #9
    Amiket felsoroltál, az csak annak tudható be, hogy minden hülye kaphat jogsit, illetve a rendőrségi ellenőrzés csapnivalóan szar. Ha azoktól, akik az említett (és egyéb) szabálytalanságokat elkövetik, azonnal bevonnák a jogosítványt pár hónapra, és ezzel együtt a jogosítvány nélkül vezetőket legalább 3 évre bezárnák, akkor nagyobb rend lenne.
  • Tinman #10
    Ezzel csak egyetérteni tudok, de a bicikliseket és a gyalogosokat is baromira kéne ám büntetgetni. Evidens, ha DUPLA záróvonal van, akkor azon nem, hogy nekem nincs jogom áthajtani autóval, de a puhatestűnek meg aztán főleg nem!
  • willcox
    #11
    Nekem sokkal régebben van jogsim, és azóta rendszeresen vezetek is. Annak ellenére nem utálok vezetni, hogy a felsorolt balfaszok és köcsögök is az úton vannak. Előttem mondjuk nem szoktak cammogni, hanem gyorsan kimennek előlem, vagy ha nagy ritkán mégsem, akkor megelőzöm, amennyiben ez a forgalmi helyzet miatt nem lehetséges, akkor jelzek neki, ha meg ennek ellenére sem képes felvenni az engedélyezett forgalom ritmusát, akkor akár szabálytalanul is megelőzöm. Egy a lényeg: nem kell idegeskedni, az nem vezet semmi jóra. Az ideges ember természetes, hogy nem szeret vezetni. De azok inkább használják a tömegközlekedést, azon garantáltan nem fogja fárasztani semmi, maximum a sok ülés (de autóban is ülni kell).
  • willcox
    #12
    Erre a bicikli azonnali elkobzása lenne a megfelelő lépés (ha a legenyhébb gyorshajtás is 30 rugó, akkor ez kb. megfelelő büntetési tétel lenne).
  • Lucy in the Sky
    #13
    Első körben az a kérdés, engedélyeznek-e ilyesmit épelméjű döntéshozók? Persze tudjuk a választ, ilyenek csak a mesében léteznek... Szóval tegyük fel h engedélyezik.
    Volt cikk nemrég sg-n a felmerülő felelősségi kérdésekről - ki a hibás, ha a vak papa elcsapja egy rokonodat?
    Ha a cég, sosem terjedhet el, nem érné meg ilyet eladni.
    Ezért marad a "sofőr" mint passzívan szemlélődő bűnbak, persze sokan vállalni fogják ezt is, cserébe a kényelemért.
    Aztán, feltéve, hogy nem esik le az útról magától, ereszd össze ezeket a Tinman által körülírt idiótákkal - itt már kezd a dolog igazán veszélyesnek tűnni. Vagy zavard be a budapesti csúcsba, gyalogosok, biciklisek meg a többi őrült közé, képtelenség hogy ez alkalmas lenne ilyen környezetben a hatékony és biztonságos helyváltoztatásra.

    Pályázni hosszú távokon esetleg jó lesz, viszont ha az árából évekig repülhetnél mindenhova, akkor miért járnál autóval? Butább automatikával nem helyettesíthető, a sofőr helyett kell reagálnia bármilyen váratlan helyzetre, ellenkező esetben lőttek a kényelemnek.

    200e mérföld meg túró, az egyetlen átlag autó várható összfutásteljesítménye. Mindezt szigorú kontroll alatt, feltehetőleg elkerülve a bizonytalan, zavaros helyzeteket, helyeket, nagyrészt üres országúton, pályán hozhatták össze, másképp egyszerűen hihetetlen még ez a táv is.

    Jó lenne ismerni a felhasznált számítási teljesítményt is, vagy hogy mennyivel drágább a kütyü magánál a járműnél. Szerencsére nagyon messze van ez még a piaci bevezetéstől :)
  • IQ Light
    #14
    Az az érzésem, hogy nagyon elfogult vagy magaddal szemben.
    Szerintem leszögezhetjük (erre azok reagáljanak, akik fél életüket az úton töltik), hogy a vezetés igazán egy jó minőségű főúton élvezetes (vonatkoztassunk el a rally, offroad és egyéb autósportoktól).
    Az, aki hetente legalább 1000 km-t, vagy még többet vezet (én is ezt a tábort erősítem), az bizony sokszor nagyon örülne, ha végre nem az utat kellene bámulnia még az 500. km után is. Tök jó lenne, ha az autóban eltöltött 2-3 óra semmittevés helyett olvashatnék, intézhetném az irodai teendőimet, vagy éppen aludnék egy kicsit, ha mondjuk éjszakába nyúlt az előző napi meló.
    Nem találtam olyan kollégát, aki élvezetesnek találná a monoton autópályát, főleg, ha már századszorra teszi meg. Épp ezért ha időm engedi, rendszeresen választok főutakat alternatívaként, ott valóban rettentően élvezem a vezetést. Előzgetni kell, taktikázni, időnként összeér a lombkorona az út felett, na annak megvan a varázsa.
    Kíváncsi vagyok, mi élvezetet kínál pl. egy városi vezetés. Maradjunk Budapestnél. A reggeli csúcsban legalább fél óra araszolás a dugóban, örülök, ha kettesbe fel tudok váltani. Délután 5 óra körül 1 óra is lehet... félig felengedett kuplung, egyes, üres, egyes, kuplung, 10 méter előre, stb. ismétlődik a "végtelenségig", na ennek van vajon élvezeti értéke? Nem jobb lenne, ha automata pilótára kapcsolsz, és elfoglalhatod magad valami mással?
  • willcox
    #15
    Ha fáraszt a vezetés, akkor menj tömegközlekedéssel. Közben olvashatsz, aludhatsz, vagy amit akarsz.
    A budapesti reggeli, vagy délutáni csúcsban is lehet érdekesség. Van idő megfigyelni a környéket, az embereket, stb.
    Ha fáraszt a sebességváltás, akkor vegyél automata váltós autót. Nagyon kényelmes. Ha tényleg csak araszolni lehet, akkor elég a fékpedált kezelni. Az enyémben tiptronic van, azzal akár manuálisan is lehet váltani, kuplungpedált nem kell kezelni, mert nincs.
  • NEXUS6
    #16
    Az a baj, hogy nincs az egész mögött átfogó koncepció.
    Bizonyos szempontból mindenkinek igaza van. Vezetni jó buli, sokat vezetni, kockázatos, fárasztó, konfliktusokkal teli körülmények között nem jó buli.

    De ha pl. van egy batár SUV óriáskocsid, amivel bármit tehetsz, akkor ez még kifejezetten élvezetes is lehet, kikiabálsz/dudász fékezés helyett a tetű szabálytalankodó gyalogosokra, élvezed hogy indexelhetnél, de szabadon megteheted, hogy nem indexelsz. Beparkolsz olyan helyre ahova egy kispolszki sem fér be, de a parkolóautómatád, radarod megteszi, mást lexarsz, hogy hogy áll majd ki stb. Szal kifejezetten keresed, kiprovokálod a konfliktusod, mert
    A)haragszol a főnöködre, párodra, macskádra,a világra, és
    B) a mozgó bunkeredből megteheted hogy így viselkedj.

    A fenti okok miatt az autók a bunkeresedés irányában mennek, a közlekedés szervezés önmagában is dögkút, de az emberek a közúton felmerülő konfliktusokat levezetésként használják és nem megoldani, vagy elkerülni akarják őket.

    Ebben a helyzetben ez a gúgli kezdeményezés nagyjából olyan, mint amikor a szépségkirálynő nyilatkozik a világbékéről, meg a zafrikai éhezőkről.

    Vezetni pont olyan mint élni, a jövőben pont olyan lesz a világ, amilyet az emberek most elképzelnek. Ez a holdjáró csak részben fedi le az emberek vágyait, a tempomat, a GPS sem megváltás és ez sem lesz az.

    Mert az egész mögött nincs egy átfogó koncepció, ami esetenként az emberek pillanatnyi szeszéjével is szembe menne.
  • Fresh Duke
    #17
    Alig várom, hogy a hétköznapi életben használható legyen ez a technológia.
  • ClassicR
    #18
    Már nagyon várom ezt a technológiát. Sokkal kevesebb baleset lenne és a hosszú, egész napos utakon nem merülne úgy ki a sofőr se.
  • willcox
    #19
    A guglinak nem ez lenne az első bebukott projektje. Talán már több van ilyenből, mint amennyi sikeres lett.
  • willcox
    #20
    Akit fáraszt a vezetés, az miért akar autózni? Az ilyen menjen vonattal/repülővel/busszal/tömegközlekedéssel, vagy amivel akar, de ne autóval. Ilyen egyszerű.
  • KopaszIsten
    #21
    Én (is) szeretek vezetni. És ne gondolja senki egy percig sem, hogy még ha rendszerbe is állítják ezeket az önvezető járműveket, -mert előbb-utóbb biztos bekövetkezik- akkor majd egyből be is tiltják a vezethető járműveket... Utóbbi még nagyon odébb van, és nem is hiszem, hogy valaha bekövetkezik, legalábbis nagyon remélem, hogy soha nem lesz ilyen.
    Viszont aki nem tud, vagy nem akar vezetni annak nagyon jó lesz. Vagy csak nincs olyan állapotban (fáradtság, ittasság).
    Biztos kipróbálnám, hogy milyen ilyenben ülni.
  • willcox
    #22
    Már ma is léteznek nagyon jó technikák, egyelőre persze még csak a drágább autókban. Sávfigyelés/sávtartás, követő tempomat (akár állóra is fékezi az autót), automatikus vészfékező rendszer, táblafelismerő rendszer, stb.
  • Mardekár
    #23
    Én is szkeptikus voltam a rendszerrel, de megnéztem egy részletesebben taglaló műsort erről és teljesen meggyőzött. Egy riporterrel ki is próbálják, felhajtanak az autópályára... szóval megfelelően precíz. Itt írta valaki, hogy a kötött pályán egyszerűbb... nem. Ennek aztán teljesen mindegy. Baromi érzékeny lézer berendezés van a tetején és a számítógép egy vészhelyzet esetén is ezredmásodpercek alatt hoz sokkal jobb döntést mint az ember. A videó nem mai, úgyhogy annál már biztosan előrébb járnak, de az biztos, hogy ha forgalomba kerül, akkor "halál :D" biztos lesz. Bár én is megnézném mi van, ha beugrik egy őz az autópályára vagy ilyesmi, de akkor is, a látottak alapján nekem teljesen megbízhatónak tűnik és az is biztos, hogy akár akartok vezetni akár nem, ez lesz a jövő. Persze az is valószínű, hogy nem magyaroknak, úgyhogy ne aggódjatok XDD
  • paksi
    #24
    Előbb-utóbb teljesen természetes lesz. Aki vezetni akar az vezethet a közeljövőben... kb. mint aki ma kimegy lovagolni.
    Szeretek vezetni..és egy ilyen technika csakis jól jönne. A kettő nem zárja ki egymást.
  • Fresh Duke
    #25
    Engem a hozzád hasonló trollok fárasztanak, de attól még nem fogom itt hagyni az SG-t.

    UI: "Nem kell válaszolnod, igazam van."
  • willcox
    #26
    Komoly ember lehetsz, ha a témához ugyan nem tudsz hozzászólni, de a személyeskedés annál inkább megy.
  • xyl
    #27
    Pl. azért, mert a vonat/busz/repülő/tömegközlekedés útján szállítható csomagok mérete és száma igencsak korlátozott. Megnézném azt, aki ily módon visz haza mondjuk egy automata mosógépet.

    "Akit fáraszt a vezetés, az miért akar autózni? Az ilyen menjen vonattal/repülővel/busszal/tömegközlekedéssel, vagy amivel akar, de ne autóval. Ilyen egyszerű."
  • NEXUS6
    #28
    "Akit fáraszt a vezetés, az miért akar autózni? Az ilyen menjen vonattal/repülővel/busszal/tömegközlekedéssel, vagy amivel akar, de ne autóval. Ilyen egyszerű."

    Ez jó lenne, ha így lenne. Valszeg kevesebb lenne a konfliktus is.
    De ugye ott vannak akiknek a melójuk a vezetéshez kapcsolódik. Nem csak sofőrök, áruszállítók, hanem mert üzletkötők, mert több telephelyen van a cégük, akármi.

    Ők biztos szabadulnának a vezetéstől.

    Másrészt talán egyetért mindenki abban, hogy melyik a legtrágyább része a vezetésnek. Ez ugye a nagyvárosi csúcsforgalom, nem feltétlenül a dugózás. A csúcsforgalomban akár a megengedett sebesség fölött, ez Pesten általános, visz a tömeg, a kocsik egymástól cm-ekere, néhány hülye meg még be is gárgyul. Elég csak egy index nélküli sávváltás, egy béna bringás valamelyik sávban, árut rakodó teherkocsi. Ilyenkor egy pilalnatnyi figyelmetlenség elég, és az ember lekési a jó irányba menő sávot, és kap egy félórás extra utat. Ilyenkor aztán emelkedik a feszültség. Na ezt még megfejeljük egy kis nehezített időjárási körülményekkel, eső, köd, hóesés és már is kész a rémálom.

    És ez még évtizedekig rémálom lesz a gúglitakszinak is.

    Autópályán minden hülye tud vezetni, még én is. Nem feltétlenül lesz tehát kevesebb a koccanás, kevesebb a kisebb nagyobb baleset, mert pl. a technikában bízva a hülyegyerek oda is kimerészkedik, ahova amúgy nem merne, aztán, ha a technika is bexarik, mert pl. már az 50 kocsi nem engedi be a kereszteződésbe a androidos sofört, hátulról meg dudálnak ám ezerrel, akkor Bátorbéla majd kiapcsolja a robotot és kézbe veszi a dolgokat. Vesztére, mert amit addig se tudott azt azután sem fogja.
    ;D
  • willcox
    #29
    Van házhoz szállítás és taxi is.
  • Molnibalage
    #30
    Amen. Nekem nincs jogsim és csak azért lesz, hogy legyen. Kibaszottul nem vágyok arra, hogy a magyar utakon a magyar morál mellett vezessek. Csak sajnos idővel elkerülhetetlen...
  • Szefmester
    #31
    Persze.. csak a gyalogos a gyökér igaz? Baszik az a kresszre.. azért megmondanád mi történt volna ha ma reggel nem várjuk meg 40ed magammal hogy az a 8-9 gyökér autós lassítás nélkül átrobogjon előttünk az úton ahol a zebra fel van festve? lépjek le elé, csapjon el majd a többiek hozzanak össze egy 5-6 autós koccanást, és a többiek meg időben beérnek a melóba engem meg hősként/mocsok gyalogosként fognak nevezni?

    Rengetegszer gondoltam már arra hogy egy marék vassulymot kellene magammal hordani és ha nem enged át a zebrán a parasztja akkor durr a kereke alá dobni. A rendőrség úgyis lusta megbüntetni őket. Akkor legalább a gumijavító és az esetleges koccanás/törés majd megfelelő büntető összeg lenne neki.

    Tudom hogy rohadt sok gyalogos paraszt módon és figyelmetlenül közlekedik, ahogy vannak UFO szerű kerékpárosok is, csak éppenséggel vannak akik már félnek közlekedni, mert az autósok azt hiszik ők az utak királyai. Persze hogy azt hiszik.. ott ülnek 1,5 tonna fémben szemben a 70-80kilós emberkével.. de vajon ők hogy reagálnák le ha jönne a kis konzervükkel szemben egy agresszív könnyűharckocsi vagy egy komolyabb kamion konvoj?

    Lehetne jogsim, de nem akarok. Már értelme sincs fenntartani egy autót, adóztatják ahol érik, a többség paraszt módon vezet és folyton arra figyelni hogy mikor jön egy állat aki még az indexet sem tudja használni. (személyes tapasztalat... balra kanyarodott és jobbra indexelt.. majdnem a motorházon kenődtem és még neki állt feljebb)
  • NEXUS6
    #32
    Nézzük csak meg a videót, hogy mikor is vitte az öreget a kocs?. Egy kisvárosban nappal, ragyogó időben, szó szerint zéró forgalomnál. Ilyenkor hülye az aki nem akar vezetni, ilyenkor tényleg a legnagyobb évezet.

    De vigyék be csak a kisöreget ezzel a kocsival este nyolckor, ősszel az M7/M1 budaörsi bekötőhöz, 3 teherkocsi közé, ahol mindenki autópályás sebességgel nyomul összevissza sávváltva, jobbról balról előzve csalinkázik, hogy azt a 2 másodpercet is megspórolja, amivel a másik elé tud vágni. Na ott lehet, hogy azt kívánja majd, hogy a maradék pár százalék látását is veszítse inkább el!
    Vidámparkban a T-rex kismiska ahhoz képest, ami ott van néha olyankor.
  • NEXUS6
    #33
    Érdekes, hogy Magyarországon belül is ég és föld a különbség. Nagykanizsán lassan 30 m-enként van körforgalom, lámpákkal már nem nagyon lassítják a forgalmat. Aztán az autósok, ha csak a zebra közelébe megyek megállnak. Tiszta nyugat, Londonban láttam utoljára ilyet.

    Pest ehhez képest a pokol, a totális anarchia. De nem a bunkó autósok, vagy bunkó bicajosok, motorosok, gyalogosok, békávések, stb. miatt. Hanem mert a forgalomszervezés ebben a városban gyakorlatilag az előre megfontolt rossz szándékkal hivatalból elkövetett emberölés folytatólagos kísérlete!

    Nézzük meg a körútakat, hiába 4 sáv széles 95%-ban, ha a maradék 5-ben meg leszűkül. Hiába van zöldhullám a lámpák 9/10-énél (nincs), ha az összefüggő kocsisor miatt a maradék 1/10-ed megfogja az egész körutat. Ez fizika, áramlástan akármi, ált isk anyag, nem kell közlekedésmérnöki diploma hozzá, ami mellesleg tartok tőle, hogy nincs is azoknak, akik a főváros forgalomszervezését csinálják, vagy max mint espé-é.

    A rendszertelenség, a táblák hiánya miatt aztán nagyon sokan nem is kockáztatják meg a mellékutakat, mindenki a körutakra, a sugárutakra, Rákóczira, az Üllőire nyomul. Pedig a hídak felújításai megmutatták, hogy a város igen is elbírja ezt a forgalmat, ha az emberek nem a nagy utak felé mennek és nem alakul ki egy-egy ilyen fontos pont lezárása miatt általános dugó. Érdekes.
    De akkor miért nem segítik direkt az alternatív utakat????

    Ilyen körülmények között az egyszeri autós ugyan olyan áldozat, mint a gyalogos. Egy halálos baleset, esetleges elzárás az autósnak sem mennybemenetel.

    A szomorú, hogy úgy szar a helyzet, hogy abból senkinek nincs haszna. Egy összeesküvés elmélet legalább iylenkor kiutat ad a kétségbeesett racionalitásnak, kár hogy még annak sincs semmi alapja!
  • willcox
    #34
    "Nem csak sofőrök, áruszállítók, hanem mert üzletkötők, mert több telephelyen van a cégük, akármi.

    Ők biztos szabadulnának a vezetéstől." - van pár ismerősöm, aki direkt azért ment ilyen helyre dolgozni, mert ott vezethet (céges autót).
  • willcox
    #35
    A nyugatiak vezetési morálja azért tűnik jobbnak, mert ott nagyon kemény büntetések vannak. Ez kéne itthon is.
  • willcox
    #36
    Akinek még jogsija sincs, nemhogy autója, az természetesen haragszik az autósokra. Ha lenne neked mindkettő és vezetnél is, másképp látnád a helyzetet. Most felesleges bizonygatnod, hogy nem látnád másképp. Ugyanis akikre most haragszol, azok is gyalogosok voltak korábban (mint te most), senki sem született autóval.
  • cateran
    #37
    A nyugatiak vezetesi moralja azert masmilyen, mert kibaszottul mashogy allnak hozza a vilaghoz, mint a (turbo)magyarok...Lassan 8 eve elek angliaban, de nem emlekszem, hogy akar 1 ideges, ordito sofort lattam volna, pedig a nagyobb varosokban a gyalogosok inkabb valami megremult csordara emlekeztetnek, mintsem emberekre...Valamint a dugo es tetulassu belvarosi forgalom sem ismeretlen:P (London lehet masmilyen, osszesen nem voltam ott 2 honapot...Mas, kisebb-nagyobb varosban viszont igen)
    Amugy total bullshit amiket irsz..Az vezessen csak aki elvezi? Jajj anyam...
  • willcox
    #38
    Magával a gugliautóval szemben egyébként is szkeptikus vagyok. Még egy hiba nélküli mobiloprendszert sem sikerült összehozniuk, hát még egy önműködő autót! Egy ilyen autónál emberek élete a tét, hiba nem lehet, nem úgy, mint egy mobilnál.
    Egy ilyen gugliautózás miből állna? Amíg megy az autó, addig orrba-szájba nyomja az ember arcába a reklámokat? És persze a totális ellenőrzés: mikor és hol jártál, ki ült az autóban (kamera biztos lesz benne), menet közben mit csinálsz, mit beszélsz, stb. Ez nem az én világom. Az ujjongók használják csak, ha lesz ilyen egyáltalán (a reklámokban a fű mindig zöldebb, az ég mindig kékebb, és az eper is mindig pirosabb), de nekem soha nem kéne.
    Én szeretek arra és úgy menni, ahogy nekem tetszik, nem úgy, ahogy más akarja. A függetlenségemhez és a szabadságomhoz ragaszkodom.
  • willcox
    #39
    A magyaroknál még istenes a helyzet ahhoz képest, ami dél-európai, uram bocsá' afrikai államokban, vagy keleten van. Én ott is jártam, és az ottani helyzetek összehasonlíthatatlanok az ittenivel. Nem is béreltem autót, hanem inkább mentem taxival. Pedig elég jól vezetek, elhiheted.
    London (vagy Anglia) egyébként sem tekinthető tipikusnak. Ott pl. a rendőrnek nincs is fegyvere, mégis nagyobb a renoméja, mint máshol, de annak meg is van az oka.
    Amúgy talán nagyobb a tapasztalatom, mint neked. Anyádnak meg magadnak is ajánlok egy jó fájdalomcsillapítót, akkor talán nem kell jajgatnod. LOL!
  • Tau Tang Wou
    #40
    Ez a rendszer majd nagyon jól fog üzemelni, amikor már csak bankkártyával lehet fizetni, mert megszűnik a készpénz és csak oda lehet utazni, ahová a hatóság neked személy szerint megengedi.

    Esélyed sem lesz rákanyarodni a hosszabb útra, hogy az erdőn át vezess haza, mert nem lesz rá engedélyed, hogy benzint pazarolj, a környezetvédelemre hivatkozva.