2890
glkb0iab9cwfxwfikpr4.png
Wargame series (Red Dragon)

Magyar nyelvű bemutató.
  • m1garand
    #1
    Wargame: European Escalation
    A játék hivatalos weboldala.
    Ez egy realtime stratégiai játék. Stílusa a R.U.S.E és a World in Conflict keveréke. Egy és több játékos móddal 1vs1 - 4vs4. Résztvevői a Nato és a Varsói Szerződés tagállami . A hadszintér Európa 1975-1985. A játék motorja az Iriszoom (R.U.S.E -ban is ez van).
  • m1garand
    #2
  • m1garand
    #3
    Igazi ingame.

  • MaRee
    #4
    Érdekesnek ígérkezik.
  • Molnibalage
    #5
    Demo lesz?
  • a.carkey
    #6
    A RUSEhoz hasonlít, csak nagyobb kiadásban.
  • Pluskast
    #7
    Ááá nem hinném. Én tegnap megvettem. Jó kis játék, több mint 350 harci jármű van benne+ azok variánsai. Jó játék de én azt mondom, hogy ez inkább multinak jó (ami persze nem baj).
  • katarzis
    #8
    Nemrég vettem meg én is, még nem sokat játszottam vele de az eddigiek alapján van benne potenciál bőven. Továbbá a játékot folyamatosan fejlesztik, hamarosan új játék módok, skirmish ai, új pályák, mod tool és egyebek várhatóak, remélem nem jár úgy mint a ruse. Akinek van kedve multizni vegyen fel steamen Standupfor a nevem.
  • Molnibalage
    #9
    Steam-en kersztül lehet venni?
  • asysoft
    #10
    Ott is lehet kapni 40 euroért, de én inkább CDGalaxisban venném, az is Steames, jelentősen olcsóbban.

    Furcsa, erről a játékról pár héttel ezelőttig (Steamen volt kint előrendelések között) nem is hallottam. "Hidegháborús" témát szeretem, fejlesztők Act of War játéka anno tetszett, viszont trailerek alapján valahogy nem jött be a hangulata. Remélem lesz demója, mert kíváncsi vagyok rá:)
  • Molnibalage
    #11
    Nekem erős fenntartásaim vannak a "lehető legrealisztikusabb" promotált jelzővel kapcsolatban a videók és database section alapján. Demoban megnézném, de csak azért, hogy kipróbáljam sok a 40 dolcsi...
  • Molnibalage
    #12
    A hajó látom, akkor légierő a helik szintjéig terjed. Ez így vicc. A Hidegháború egyik legfontosabb és potenciál terén leginkább eltérő szinten levő fegyverneme cakk-pakk hiányzik...
  • m1garand
    #13
    Itt: http://www.cdkeyexpress.com/wargame-european-escalation-cd-key-p-806.html 30 dodó. Kb. 7000Ft.
  • Molnibalage
    #14
    Megnéztem pár videót. Hidegháborús cukormázzal leöntött RTS. Semmi több. Valódi stratégiai elemeket totálisan kinyírják olyan dolgok, hogy nemhogy két pálya között, de egy pályán belül upgradelesz egységeket...
  • m1garand
    #15
    Igen, a WiC az jobban bejött.
  • Szpecnyaz
    #16
    Szerintem ez az utóbbi idők legjobb stratégiai játéka, csak sajnos elhanyagolt, mivel nem kapott akkora hypot mint pl a hulladék Starcraft II. Ha valaki jobban megnézi, akkor iszonyatos lehetőségek vannak ebben a játékban (multira gondolok).
  • katarzis
    #17
    Ha nem is egy szimulátor azért az átlagnál így is sokkal reálisabb. ( ha nem is egy combat mission, vagy theatre of war)
    A légierőt megállítólag később belepakolják, kicsit én is furcsának tartom, hogy csak helikopterek vannak benne.
  • Porta
    #18
    Én minden létező stratégiával játszottam a dune2 óta és bátran mondhatom, hogy ez az IGAZI stratégiai játék. Itt nem az számít mennyit kattintasz egy percen belül. Rengeteg lehetőséged van az egységek száma és a deckek miatt is de mégse egy körökre osztott hardcore játék. Mellesleg gyönyörű a grafikája is.

    "Hidegháborús cukormázzal leöntött RTS"
    morál,üzemanyag,lőszer,egyedi fejlődési rendszer, egység limit(nem vehetsz a nagyon erős egységekből pl 20at max4.et ezzel elejét vették spamoknak) stb.stb. Az agyonhypeolt starcraft2ben semmi sincs ezek körül csak a 100000 click per minute. És a kő/papir/olló szisztéma újragondolása. Itt nincs az, hogy A egység ellen csak B egység jó. Az abramset is ki lehet lőni a legolcsóbb rakétás infel is ha ügyes vagy(hátulról, közelről). A helikoptert le lehet lőni artyval ha éppen olyan mákos vagy hogy belerepül a repülő lövedékbe.

    Nagyon sajnálom az olyanokat akik kipróbálás nélkül mondanak róla véleményt. A légierő meg egyáltalán nem hiányzik éppen elég ezeket az egységeket irányítani. Maximum off map supportkén tudnám elképzelni őket de nem szeretném ha olyan lenne mint a Company of heroesban a csoda strafing rum vagy bombázás. Jó ez így ahogy van.

    Ehhez a játékhoz fel kell nőni. A ranked top50ben nem sok 20-25 év alatti van.
  • Jeffjohnson
    #19
    Ez így igaz. Szerintem sincs sok helye a repülőknek. Azért gondoljunk csak bele egy vadásznak a fordulási köre több kilométeres is lehet amihez még elég is lenne a pálya de ha hozzáállítják a légvédelmet akkor az lenne, hogy kezdő helyről leszeded a szerencsétlen helit is vagy a vadászok lennének hallhatatlanok mert nincs ellenük légvédelem. Pont jól el vannak találva a távolságok, sebzések nem kellenek ide vadászok.
    Ami nekem tetszett az a logisztikai része teljesen életszerű. Hiába nyomsz hatalmas támadást ha nem tudod üzemanyaggal és lőszerrel feltölteni időben a járműveidet akkor korán kifullad a támadás és ott fogsz állni egy helyben ha meg tudod bénítani az ellenfél utánpótlását akkor könnyedén nyerni tudsz. Másik a felderítés. Itt hatványozottan fontos, hogy legyen felderítőd nem csak azért mert akkor nem tudod merre jár az ellen hanem mert könnyedén rajtadütnek mondjuk egy erdőből. Viszont ha nem vigyázol rájuk akkor hamar elveszted a csatát minden egységnek megvan a max limite, hogy mennyit hívhatsz le belőle minél erősebb annál kevesebbet és annál többe kerül.

    Rengeteg egység van. Mikor beléptem hirtelen nem is tudtam mit kezdeni a bőség zavarával. A fejlesztést nem úgy kell elképzelni, hogy itt egy tank és rakjunk rá nagyobb ágyút hanem rendes altípusok vannak amik eltérnek egymástól. Sokszor az unlockolt harci jármű teljesen más feladatkörben bevethető mint az egyel korábbi típus. Pl: Jobb gyalogság ellen míg a másik páncélosok ellen de az sem jó stratégia ha mindenből a legjobbat akarja bevetni mert a legnagyobb helit is le tudja szedni a gyalogsági légvédelem mondjuk 1 erdőből. Amit Porta is ír, hogy itt nem kő papír olló van. Tank is visszalő a helire ha az túl közel jön (persze csak ha olyan típus amin van a tornyon nehézgéppuska) nem beszélve arról, hogy a heliket logisztikailag nehezebb is fenntartani, ütőképesek de csak rövid ideig és csak okosan bevetve aztán ki kell vonni őket újratöltésre.

    Én mindenkinek csak ajánlani tudom! Aki szereti az igazi stratégiai játékot.
  • a.carkey
    #20
    Gépigyénye?
  • Molnibalage
    #21
    Fel kell nőni? 30 leszek, kőkemény Panzer General játékos voltam anno. Az RTS-eket kb. 8 éve nagy ívben kerültem, mert mindent hulladéknak tartottam. Az utolsó RTS, amivel valóban játszottam az Empire Earth volt és a II rész demóját kipróbáltam. Ezekben lehetett szó bármiféle taktitákról, mert 20-szoros időlassítás volt benne.


    A légierőt nem is permanensen gondoltam, hanem időnként behívjható támogatásként. Túl kicsi a terep más megvalósításhoz.
  • Molnibalage
    #22
    Ez így igaz. Szerintem sincs sok helye a repülőknek.

    Lásd előző komment. Az A-10 és Szu-25 gépek fordulóköre a jellemző sebességi tartományuknan 3-4G terhelés mellett 1 km alatt van. A szuperszonikus vaádszok M0.8 táján az 1,5km-es forduló sugarat 5G-vel elérik. Szóval az eljátszható lenne egyes pályákon, hogy CAP-elnek a környéken, aztán behívód őket. Vagy, ha nagyon szűkiteni kell a légierőt, akkor felejtsük el a szuperszonikus gépeket és csak A-10 és Szu-25 maradjon.

    Azért gondoljunk csak bele egy vadásznak a fordulási köre több kilométeres is lehet amihez még elég is lenne a pálya de ha hozzáállítják a légvédelmet akkor az lenne, hogy kezdő helyről leszeded a szerencsétlen helit is vagy a vadászok lennének hallhatatlanok mert nincs ellenük légvédelem. Pont jól el vannak találva a távolságok, sebzések nem kellenek ide vadászok.

    A videók alapján a pálya az kb. 6x10 km-es is lehet vagy nagyobb. Mivel csak csaptalégvédelem van betéve ezért vannak olyan zónák ahol várakozhatnak a gépek. (Számtalan modellezési formát el tudok képzelni.)

    A csapatlégvédelem vs. heliről meg annyit, hogy ha ilyennel összeakad a heli és már indítottak rakétát és vagy tüzel a AAA akkor térdre imára. Nos, a játékban nem egészen ezt láttam a videók alapján.


    Ami nekem tetszett az a logisztikai része teljesen életszerű. Hiába nyomsz hatalmas támadást ha nem tudod üzemanyaggal és lőszerrel feltölteni időben a járműveidet akkor korán kifullad a támadás és ott fogsz állni egy helyben ha meg tudod bénítani az ellenfél utánpótlását akkor könnyedén nyerni tudsz.

    A walktrouhg videókon meg azt láttam, hogy mindig pont akkor jön a support, amikor kell. Teljesen megrendezett az egész. Egy X-dik hullám után kifogyott a cucc. Kényelmesen megvárhattal, amíg elég pont termelődik, azt az MI addig malmozott. Igen tudom, ott a multi.


    Másik a felderítés. Itt hatványozottan fontos, hogy legyen felderítőd nem csak azért mert akkor nem tudod merre jár az ellen hanem mert könnyedén rajtadütnek mondjuk egy erdőből. Viszont ha nem vigyázol rájuk akkor hamar elveszted a csatát minden egységnek megvan a max limite, hogy mennyit hívhatsz le belőle minél erősebb annál kevesebbet és annál többe kerül.

    Én azt láttam a videókon, hogy totál RTS szintre degradálták az egészet. Mitől lát messzebbre egy recon kerekes jármű, mint egy harckocsi? A valóságban mitől is térne el az, hogy melyik lát messzebbre? A látószög kicsi egy harkocsiból, na de milyen optika van már benne...

    Persze az is modellezési egy szemlélet, hogy a látószög x pásztázási időt lefordítják a játékban látótávra, csak elég vicces taktikai helyezetkhez vezet ám ez...

    Azt sem értem, hogy milyen döntés vezette a programozókat arra, hogy az ellenfél járművének meghibásodását kijelezze. Honnan a rákból tudod te azt, hogy mondjuk üzemképtelen a löveg? Apró, de igen zavaró hiba. Multiban főleg.


    Nem értem, hogy itt olyan dolgok modellezése előtt borulnak le emberek, ami igazából a minimum követelémny lenne.

    Nem flémkeltés a célom, csak valahol nem értem, hogy egy olyan RTS-t értékelnek szuperre a online lapok, ami tudja a minimium minimumát. A walktrogh videókon soha nem láttam azt, ami a valóság, a lehengerlő VSZ mennyiségi fölényt. RTS-nek tényleg jópofa, de "legreálisabb" háborús játénak aposztrofálni vastagbőrős. Ettől persze lehet még szórakoztató.
  • Jeffjohnson
    #23
    Nem fogok veled vitatkozni mert még a játékot ki se próbáltad így a véleményed nem sokat számít. Ha nem tetszik ne vedd meg. Jelenleg nincs jobb stratégiai játék ennél ez ilyen egyszerű sőt close combat szérián kívül egyáltalán jobb rts-t se tudok mondani.
  • Jeffjohnson
    #24
    Egy ilyen játékban meg csak a multi számít!
  • PrasCo
    #25
    " Jelenleg nincs jobb stratégiai játék ennél ez ilyen egyszerű sőt..."

    Combat Mission.
  • s1lkforrent
    #26
    Mondjuk ez a 8 éves duma tetszik, a 90-es évek CnCraft pixelháborúi azok tényleg sokkal komolyabbak voltak, mint az újabb Company of Heroes/Men of War/World in Conflict/RUSE/Achtung Panzer: Operation Star játékok generációja.

    A valóságbaszásból általában mindig irányítás és játékmenetbeli problemák miatt kell leadni, egy 2000km/h-val száguldó vadászt megnézem hogy pakolsz bele életszerűen egy stratégiai játékba, ami nem "hipervalóságos" 9km2/négyzet mátrixszökevény TBS. A behívható légi egységgel meg az a gond, hogy semmivel nem különb megoldás mintha off map tüzérségi támogatást hívnál be, vagy a föld körül keringő Ion ágyú súlytana le ellenségeidre hatalmas bosszúval, a pálya egy szeglete odakozmá, és az ellenfél nagyjából nem tehet ellene semmit.

    Jelenleg a Wargame készítői is vért izzadnak a játékegyensúly tuningján, és bele kell rondítsanak még a kvázi reál adatokba is, mert multiban mindig akad valami megexploitolható, ami elveszi a kedvét a többségnek. 360 egységet meg úgy kiegyensúlyozni, hogy ne legyenek az adatok teljesen légből kapottak a végén, de eközben minden egység lehetőleg egymástól különböző és használható is legyen, hát ez emberfeletti cél, átlag RTS-ek 40-50 fantázia szülte egységnél sem képesek teljesen erre.

    Egyébként demo nem nagyon várható, de legalább a virágbolti változat is jó ideig késni fog a játék bújtatott ActControl(fejlesztett StarForce) védelme miatt, szóval aki ki akarná próbálni vásárlás előtt, az így járt.
  • Jeffjohnson
    #27
    Az mióta RTS?......
  • Molnibalage
    #28
    Büdös életben nem száguldozik vadász 2000 km/h-val még légiharc esetén sem. A 4. gen vádászok élettartamuk 1-2%-át töltik szuperszonikus tartományban. Az A-10 és Szu-25 meg szubszonikusak, az A-10 csúcssebessége megpakolva víszintes repülésben 600 km/h táján van, de inkább alatta.

    A tüzérségi támogatás és légitámogatás pontossága és tűzereje kb. nagyságrendi eltérést mutat. A tüzérség CEP értéke 100-250 méter 20 km felett. A repcsikről indított AGM-65B/D rakéta álló / mozgó célok ellen meg méteres tartomány. Az egyik területtüzet ad és gyak. csak mázlival lő ki egy harckocsit a másig meg pontcélt küzd le. No ennek modelezzése egyáltalán nem lenne mindegy. Egy példán keresztül. Hídon kelnek át ellenséges harckocsik. Tüzérség nekiáll lőni és valszeg csak azt érti el, hogy ripityára lövi a hidat. Egy A-10 + AGM-65 kombó meg elvileg kilövi a hídon a harkocsit / játművet, a híd meg épségben marad.

    A fenti példát tetszőleges helyzetre exrapolálhatod.
  • Jeffjohnson
    #29
    cdkeyexpres-ről vettem 7k ért. Szerintem az égész jó ár. Tekintve azt, hogy mostanában semmi ehhez fogható nem valószínű, hogy kijön. A kiadó meg szerencsére nem az UBI mint a RUSE nál így lehet hosszabb ideig és jobban fognak vele foglalkozni.
  • s1lkforrent
    #30
    Ha leszámítjuk a gyenge grafikát, a borzalmas irányítást, a teljes scripteltséget(AI és dinamikus reagálás nincs vagy minimális), a sok bugot, és a valósághomokos armchair generalokra szabott játékmenetet, akkor teljesen igazad van.

    Pedig szivesen látnám, hogy legalább annyira ki legyen pofozva, mint az ARMA sorozat, de amíg olyan kevés embert éring meg az ilyen valóságosabb játék mint most, addig marad az a helyzet, hogy miniatűr fejlesztőcsapat örvendeztet egy pár ezer fős köménymagot, a produktum meg olyan marad, amilyen.
  • PrasCo
    #31
    ...nagyjából 2008 óta.
  • katarzis
    #32
    A legújabb Combat mission: Battle for Normandy-ban már van rts mód is.
    A légierőt pedig ha jól tudom be akarják tenni off map formában valamikor a jövőben, szal erről vitázni felesleges.
    Én is csak ajánlani tudom a játékot ha nem is olyan valósághű mint a combat mission és társai, de sokkal közelebb van hozzá mint az rts-ek 98%-a.
  • Molnibalage
    #33
    Akkor teszek egy próbát valamikor.
  • Jeffjohnson
    #34
    Hivatalos fórumon megy a vita, hogy van-e értelme berakni vagy sem vannak elképesztő ötletek. Devektől viszont semmit sem olvastam ez ügyben. Nem nagyon szólnak hozzá ezekhez a topicokhoz. Nekem annyira nem hiányzik, van elég lehetőség így is taktikázni. Ráadásul ha off map nak rakják be akkor védekezni sem tudsz majd ellene úgy meg mi értelme van.
  • Molnibalage
    #35
    Már miért ne tudnál...? A légvédelem tüzelhet azokra is...

    A légierő lényege pont az, hogy a légvédelmet okosan mozgassad és az, hogy kerüld az igen nagy erőkoncentrációt, mert akkor jön a légierő és bumm bumm...

    Vagy olyan fincsi dolokat is csinálhatnak, mint pl. aknaszórás konténerből, stb.

    Valahogy én azt látom, hogy nagyon nem látod át a modellezési lehetőségeket...
  • Jeffjohnson
    #36
    Valahogy én azt látom, hogy nagyon nem látod át a modellezési lehetőségeket...

    Ez jó de azért szólj majd ha játszottál is a játékkal nem csak 1 walkaroundot néztél meg. Akkor talán tudnád, hogy mennyi mindent át kellene alakítani ahhoz, hogy belekerüljön amire te vágysz. Egyelőre nincs benne és egyhamar nem is lesz. Addig javaslom a hivatalos fórumon sírj ne itt.

    Nem is ajánlanám, hogy megvedd a játékot mert úgysem lenne elég jó neked mivel nem látod át egy multi játékban milyen fontos a ballance és az egységek egymáshoz való viszonya. Nem hiszem, hogy van olyan játék ami neked megfelelne ha pedig van, akkor miért nem azzal játszol.
  • Jeffjohnson
    #37
    Mostanában ez fog belekerülni:

    Ability to ping the map .
    - New Game Modes & Victory Conditions
    - New Multiplayer Maps
    - Possibility to watch old replays from previous versions.

    Illetve az AI-n dolgoznak nem csak, hogy a solo részben hanem a multiban is erősebb legyen.
  • katarzis
    #38
    Akit érdekel a játék és szeretne róla többet megtudni (mi hogy működik stb) annak ajánlom figyelmébe ezeket a fórumokat:
    forum

    forum2

  • LeWyTy
    #39
    +fav
  • KingPunisher
    #40
    A gondot abban látom hogy kevés a player. Nagyon szerettem a RUSE-t is de délelőtt volt hogy 15 perceket kellett várni egy 1v1-re.
    Steames statot elnézve ez még gyengébben kezdett mint RUSE :(
    Single meg ugye nem erőssége ezeknek. Hiába a szarra van igény a minőségi játékokra nincs. Persze ezzel semmire nem megyek ha egyedül lesegetem délelőtt 10-kor a töltőképernyőt.