15
  • Rotyoka
    #1
    Az Etikus cég majd alkot ;)
  • FoodLFG
    #2
    Az epült is!
  • okosan gyerekek
    #3
    Az RTL klubot mért nem perelik, hogy nem reklámozza a Viasat adásait?
  • Cat #4
    Mert az RTL Klub nézettsége 10-20%, extrém esetekben 40%, míg a Google 60, egyes országokban akár 90%-ot ér el. Mivel az emberek a Google szűrőjén át látják a világot, így a hatóságok joggal várják el tőle, hogy feleljen meg ezeknek az igényeknek. "Nagy hatalom nagy felelősségel is jár" - mondta Peter Parker :)

    (Nem véletlen, hogy az Intel soha nem darálta be teljesen az AMD-t, hanem mindig megtartotta maga mellett kicsiként. Ha nem teszi, az állam nagyon keményen nekik ment volna, mivel monopolhelyzetbe kerülnek.)
  • mousee
    #5
    "Mivel az emberek a Google szűrőjén át látják a világot"

    A böngésző címsorába annak a keresőnek a nevét írod be, amelyiket használni szeretnéd. Ha esetleg beírnád a google-be hogy bing, és nem dobná ki az MS keresőjét, akkor azt mondom oké, de alapvetően senki nem kényszerül a google használatára.

    Az oké, hogy MS ellen mennek a perek, mert nincs reális alternatívád ha windowsos programokkal kell dolgoznod. Na de ha a neten keresel, akkor teljesen mindegy, hogy mivel keresel rá. Ha a google részesedése 99% lenne, akkor se lennél köteles azzal keresni, mert nem vagy rákényszerítve. Nekem ezért nem tiszta ez a dolog.

    Persze ettől függetlenül vizsgálják, és ha valamit nem korrektül csinálnak, akkor igenis vágják meg őket. De ne mondvacsinált kamu indokokkal.
  • Laza
    #6
    Ha az Ő terméküket használod keresésére, egyértelmű, hogy a saját egyéb termékeiket fogják előtérbe helyezni (vagy azokét, akik ezért fizetnek).
    Ha beírod, hogy "email", biztos lehetsz benne, hogy a kiemelt hirdetések között lesz a GMail (megnéztem, ott van).
  • mousee
    #7
    Ez evidens... Windows start menüjében is ott a link hogy töltsd le a messengert, mer az jó. A messengerben meg villog a hotmail (vagy live mail, nemtom hogy hívják) reklámja, nemsokára már a skype-ban is fog, gondolom én. Ennyi erőből perelhető lenne bárki, hisz mindenki a sajátját fogja tolni.
  • okosan gyerekek
    #8
    Arról nem is beszélve, hogy milyen jogalapon kötelezik, hogy a SAJÁT tartalmával szemben bármilyen másik cég cuccát reklámozza úgy, hogy ténylegesen nincsenek az emberek arra kötelezve, hogy a google-t használják. Mit kéne csináljon a Google? Fizessen magának a szponzorált linkekért és úgy tegye magát előre? Ne nevettessük már magunkat ki..
  • okosan gyerekek
    #9
    jah, hát ez az!
  • usersg
    #10
    Látom nem igazán érted mi itt a lényeg. A kapitalizmusnak vannak bizonyos szabályai. Ha egy cég akkorára nő mint a google, akkor félő hogy az azonos, vagy hasonló tevékenységi körbe tartozó egyéb cégek semmilyen körülmények között nem tudnak majd versenyezni. Egy idő után pedig nem csak egy, hanem egyéb kiterjesztett területeken is véghezviheti mindezt.
    Számtalan probléma lehet ebből, ha belegondolsz szerintem érteni fogod. Ezért vannak a versenyjogi hatóságok, hogy megakadályozzák mindezt. Illetve ezért nem reklámozhatod korlátlanul saját magadat, főleg akkor nem ha a világháló egyik legnagyobb kereső szolgáltatását üzemelteted, ami kétségkívül az egyik legalkalmasabb eszköz az önreklámozásra.
  • mousee
    #11
    De miért ne tudnának versenyezni? Esküszöm nem értem. Ha a gugli 99% részesedéssel bírna, attól függetlenül is bárki használhatna alternatív keresőt. Nem vagy rákényszerítve, önszántadból választod, nem úgy, mint pl egy OS-t. Ha az összes szoftver multiplatform lenne, akkor az MS-t se basztatnák, mert lenne rá reális alternatíva (bocsánat hogy folyton velük példálózok).
    Ma, amikor a fészbuk tombol, miből állna egy keresőt csak simán hype-al a csúcsra emelni? Főleg akkor ha tényleg jobb is, mint a google, mert akkor az emberek rákapnak (lásd firefox anno).

    A google nem elnyomja a nála kisebbeket, hanem egyszerűen működik. Gyors, ingyenes, a usereknek ezért tetszik, ezért használják. Attól hogy google fiókod van, attól még nyugodtan kereshetsz más keresővel, nem fog a maps elküldeni, mert érzékeli hogy bing-en át találtad meg. A userek szabad akaratunkból használják, ha nem regisztrálnak, akkor is működik, nincs megkötve senki semmiben.
  • MacropusRufus
    #12
    Namost lehet én értem félre a dolgot: itt a gond az, hogy xy cég FIZET a Google-nek azért, hogy a találatai pl. az első 5-ben legyenek. DE amennyiben a cég profilja egybeesik a Google valamelyik cégének a profiljával ebben az esetben a keresési találat nem az első 5-ben lesz hanem pl. a 6.
    Lefordítva: fizetek egy hírdetést egy hírdetési újságban, ráadásúl sok pénzért az első oldalra rakatom az anyagot. De amennyiben az újság egyik cégének a profiljába vág az én hírdetésem (ergo: a konkurenciám) akkor az újság az én fizetett hírdetésemet átteszi a 2. oldalra.
    Na ezért fogják megbaszni a Google-t. Mert ez már majdhogynem csalás nak is minösűl: ő pénzt kér valamiért amit aztán nem teljesít, és ezt azért teheti meg mert vissza tud élni a piaci fölényével. Ezen nincs mit magyarázni, fájhat is a feje a Google ügyvédeinek rendesen.
  • mousee
    #13
    Én nem olvastam a gugli szerződését, de szerintem ez le van fektetve benne, hogy ha fizetsz, akkor a te találatod magasabb prioritású lesz. De tuti van benne valami apró betű, ahol leírja, hogy a cég belső hirdetései mindig magasabb prión futnak. Ha meg ez nincs, akkor egy ilyen ponttal simán védhetnék magukat bármikor.

    De most már tisztul a kép, hogy miért lehetne megvágni, de mint ahogy az első hozzászólásomba írtam is, ha etikátlanul viselkedik (átveri az ügyfeleit), akkor igenis fizessen.
  • MacropusRufus
    #14
    a szerződést én sem, csak a cikket:
    "A kvartett tagjai azzal vádolják a Google-t, hogy sorozatosan megsérti a piaci versenyre vonatkozó szabályokat és tisztességtelen üzleti gyakorlatot alkalmaz, például egy szponzorált eredményt hátrébb sorol csak azért, hogy a számára konkurenciát jelentő ajánlatok a felhasználókhoz ne juthassanak el."
  • djw
    #15
    akkor e szerint a logika szerint a GMailnek fizetnie kellene az Adwords felé, hogy az email kulcsszóra keresve megjelenjen a gmail reklámja... csak itt az a probléma, hogy a gmail is és az adwords is a google tulajdona :) Egyáltalán nem gondolnám sem etikátlannak, sem törvénytelennek, hogy a google a saját keresőjében a saját email szolgáltatását reklámozza a konkurensekétől eltérő, kiemlekedőbb módon. Úgy értem, hogy a Google adja a felületet... dönthet úgy holnaptól, hogy betesz magának egy extra banner helyet, ahol állandóan a gmail reklámja megy és a többi meg fizethet amennyit akar, ez a hely csak neki van fenntartva. Mi ebben az etikátlan vagy törvénytelen?