42
motor rásegítésű bicikli
  • Desiderata #1
    Sziasztok!

    Napi szinten használnám a biciklimet, de 20+ kilométerre fárasztó, sokszor nincs erőm hozzá, meg leizzadok.
    Felvetődött bennem hogy a bringámra elektromos motort szerelnék.
    Kaphatók ilyen szettek, igazából nekem nincs szükségem hogy pedálmozgást figyelje és automatikusan beavatkozzon.
    Nekem olyasmi kellene amit egy bovdennel vagy hasonló módon tudnék vezérelni és annyival besegítene a tekerésben amennyivel én akarom.
    De nem 20-25 Km/órát mert annyit még én is tudok jó formámban tekerni, hanem a fölött, tehát 35-40 Km/órát tudja vele elérni.
    Tudom kresz szerint csak 30 Km/óra a max megengedett, de nem érdekelne ha gyorsabban hajtana az elektromos rásegítés.
    Csak ezeket a motorokat 20-25 Km/órára találták ki, szóval valami áttét kéne.
    Én az első kerék bütykölésére gondoltam, hátsóhoz nem akarok hozzányúlni.
    Max 300 W-os motor használható kerékpárúton, és ott is szeretném használni.
    Valaki csinált már ilyen átépítést? Érdekelne a dolog. Meg minden infó a témában.
  • ZilogR
    #2
    +fav, engem is érdekel a dolog! Hátha kisül belőle valami jó, benézek néha! Gondolom, ennél finomabb megoldások érdekelnek:




  • Tinman #3
    Robogó.

    Legyen mondjuk egy használt Kymco, amiből ha nem vették ki a lefolytást 50km/h-ra képes 1.5 liter mellett 100-on.

    Drágák a villanymeghajtású cajgák még használtan is, ráadásul 40 km/h sebességet csak az igazán jó darabok tudnak (értsd 200k+).
  • Desiderata #4
    hehe :) valahol el kell kezdeni
  • Desiderata #5
    25 ezerért láttam 250 W-os motort, + akku kell hozzá
    komplett biciklit nem akarok venni, az a nyugdíjas kategória :)
    robogóval meg csak úttesten mehetek (vagy 30 Km/órával bringa úton), akkor meg inkább kocsiba ülök vagy marad a tömegközlekedés
  • Tinman #6
    Mondjuk elképzelem, amint 40km/h-val mész a járdán...
  • szjuca
    #7
    Dongó
  • itamragy
    #8
    tessékitt egy link ezt nézd meg hátha tudsz az őtletéből vlmit elvenni.
  • JagFater
    #9
    "1.5 liter mellett 100-on." :-)

    Ezt hol álmodtad? :-)

    Ha értelmesen használsz egy ilyen robogót, simán megeszi a 3-4 litert + olaj. Amíg futárkodtam, egy darabig Jog-al mentem. Az simán megette a 5 litert. Mondjuk az kapta - szegény - az osztást.
  • JagFater
    #10
    Az eredeti Dongó nem dörzshajtásos volt?
  • TomSolberg
    #11
    tudom nem feltétlen ide tartozik, ed akkor feltenném a kérdésem, biztos van itt pár tapasztalt bicajos.

    ha kivinném a bringát egy hosszú szerpentinre meredek lejtőn nekiindulnék (aszfalt), akkor a bicaj mennyire bírná a tartós 90-130-as tempót?
    És az onnan esetleges lefékezést 30-40 km/h-ra?
    A bicaj V-fékkel rendelkezik, elég jól fog, konkrétan megblokkol nagy fékezésnél, ezért csak a melegedéssel lehet probléma.
    Tehát mennyire bírnák ezek az alkatrészek??-mert nem szeretném, ha a fék elbaszódna egy kanyar előtt...
  • szjuca
    #12
    Jótól kérdezed.

    Nem tudok semmit róla, csak eszembe jutott, hogy régen faluhelyen sok ilyen volt rettenetes hanggal. Gondoltam hátha segítek a témaindítónak.
  • passatgt
    #13
    nekem egy nagy lejtön egy tescos y vázas szar 65km/h-ról megállt simán annó:D
  • TomSolberg
    #14
    nekem 55 ezerbe került a bicaj, és aluvázas, nagyon könnyű, csak nem lehet gond vele.
    Teszkós nekem is volt, az akkora fos volt, tekerni se bírtam, a fék meg.. hááát, ha letettem a lábam hamarabb megállt
    Na de próba cseresznye.
    ha benne lesz a híradóba, hogy egy őrült bicajos 150 el beszált a bokorba, és nem írok ide többet, akkor vszeg nem votl jó a fék :D
  • JagFater
    #15
    Jahh, jól emlékeztem. :-)

    http://www.vasiveteran.hu/clubcars/zsombori/dongo/dongo-re.htm
  • SötétBarom
    #16
    :DDDDD
    Sztem te is csak egy troll alreg vagy, de azért válaszolok.

    Egy szaros 55 ezres bringával kb 50-60as tempónál halálfélelmed lesz, ha esetleg eljutsz 80-ig, ott már ha nem tökéletesen centírozottak a kerekek, akkor el fog kezdeni rángatni, majd megfekszel keményen, ha nem lassítasz. Ha nem csak egyszer szeretnél lassítani ilyen tempóról, akkor a vfék kb annyira lesz hatékony, mintha letennéd a lábad..
  • norbi4567
    #17
    Én anno a régi bicajommal(V fék volt rajta) 1x csináltam csak olyat hogy egy elég meredek lejtőn folyamatosan fékeztem, a lejtő aljára eléggé felmelegedtek a fékpofák. De ha csak kanyarok előttfékezel akk sztem simán bírja.
    Am meg a fékpofákban a gumi alatt fém van. Szal ha mással nem azzal csak meg tudod állítani a bicajt :D


    A témához meg:
    http://tech-mobile.hu/termekek-villanymotor.htm
    itt van kerékagy motor. Meg aszem elektronika is hozzá.
    Elektronika az mindenképp kell ha sebességet állíthatóra akarod.
    Ezekhez a motorokhoz asszem már csak gázkar meg aksi kell mert az elektronika be van építve.
  • norbre
    #18
    hát.. nekem még nem sikerült sima aszfaltos nagyon hosszú lejtőn (tekeréssel rásegítve sem) 60-65 fölé gyorsulni..
  • Dean Winchester
    #19
    60k ért veszel elektromos biciglit :D
    de most 25km-t tekerni fárasztó??? akkor egy motort kell szerezned és kész
  • norbi4567
    #20
    http://tech-mobile.hu/forum/viewtopic.php?f=17&t=183&start=0
    450W-os motorral vagy 30k-ból kijön + az aksik.
    És egy ilyennel már szerintem elég szépen lehet száguldozni :)
  • norbre
    #21
    kollégám szokta volt mondani hogy az elektromos járművekben az a jó hogy nem a városban pöfögnek ki hanem pár száz km-el arrébb, ergo máshol nyomják a légkörbe a káros anyagokat..
    egyébként mindenféle számolgatás nélkül vetem fel és ha valaki tud ilyeneket számolni érdekelne, hogy egy elektromos jármű hajtásához használt aksi mennyi idő után kerül a szeméttelepre? mondjuk egy ilyen jármű az élettartama alatt mennyi aksit használ, plusz az áram előállításához használt fosszilis tüzelőanyagok összességében és arányában mennyivel kevésbé károsak mintha mondjuk simán kismotorral rohangálna az ember?
  • SötétBarom
    #22
    Sokkal kevésbé káros, mivel egy (akár széntüzelésű) erőmű hatásfoka jóval magasabb, mint egy belső égésű motoré.
  • Csirke4
    #23
    Ha magyarországon elektromos autók lennének akkor az akksi feltöltésének 40% körülbelül atomenergia lenne ami kicsit zöldebb mint a jelenlegi kipufogógáz.
  • VRSDM
    #24
    ráköltesz egy valag pénzt, hogy aztán egy rakás időn át tötyögj a 20km alatt. egy kismotor kell neked és voilá.
    lehet hogy 100e de szerinted egy motor-akksi-szerelés-hibák-fejlesztés-idő-munkaórák. hát 300 alatt nem nagyon állnál meg, (vagy ha mégis kihozod olcsón akkor kókler munka lesz ami idővel megint egy rakás plusz költséggel jár) nem lebeszélni csak józan ésszel gondolkodni szeretném hogy láss...

    ezzel még a magyar utak sem parák nagyon kezes kis bárány :)
  • Desiderata #25
    köszi a linkeket!
  • Desiderata #26
    ahhoz nekem még kellene 90 ezerért motoros jogsi :/
    biciklizni szeretek, de motorra nem vágyom már, túl kiszolgáltatott a forgalomban
    én meg 70%-ban bicikli úton járok
  • Desiderata #27
    igazából azért nyitottam a topikot hogy ki mit tud a témáról
    mert akkuk fejlődnek elvileg, meg a műszaki adatok jól hangzó dolgok, de nincs részletesen kifejtve sehol semmi, szal személyesen kéne kipróbálni egy ilyen "csodabiciklit"
    tud valaki ilyen helyet?
    meg 300W mire elég? 25-30 Km megtétele egy töltéssel, tekerés nélkül értendő? szénkefe nélküli motor? zselés akkumulátor? repkednek a szavak de ki látja át mit is jelentenek?
    hidrogén hajtás kéne, csak nem tudom miért nem terjed...
  • VRSDM
    #28
    Évi ~2000km-t biciklizek alsó hangon. és teljesen normálisan bírható. nem kell semmi nagy ördöngősség. szóval az a 20km-t is sima. ha szeretsz biciklizni.
  • ReTeK
    #29
    A 300W elég arra hogy bicikli úton lassú tempóban vízszintesen haladj, de pl. földúton vagy dombon már nem jutsz át ennyivel. Jobb motort bicajhoz itthon nem forgalmaznak, ráadásul csak első kerékbe építhető vackokat.
    Netről rendelhetsz hátsó kerékbe építhető motort akár 1000 Wattosat is de ahhoz nem árt jobb Li. akku. Mindjárt ott vagy egy robogó áránál.
    Viszont 300W felett meg smk. amihez kell a jogsi, bukó, kgfb ... még visszapillantó tükör is.
  • Desiderata #30
    hallottam a tv-ben, hogy Magyarországon elektromos kerékpár motor készítő gyár épül, erről tud valaki több infót?
  • Cat 02 #31
    Huhh, egyszer próbáltam rendes elektromosat, nagyon durva volt. Kb leheletnyit lenyomtam a pedált és úgy megugrott, hogy egyből fékezni kellett mert úgy beszrtam :D
  • hungary27
    #32
    ha van jogosítványod akkor robogót is vezethetsz. 50köbcm erig.
  • tomcat1
    #33
    http://www.evs.hu/cikkek2010/cikkek1006/evscikk20100628.htm
  • tenkenorman
    #34
    http://www.youtube.com/watch?v=g_7RQRjzDG4
  • VRSDM
    #35
    http://www.technet.hu/auto/20110402/antro_moveo__villanyrobogo-nagyhatalomma_valhatunk/
  • Desiderata #36
    hát, olyan 60-70 ezerből kihozható a bicikli átalakítós dolog, vagy többért, csak akku 2-3 évig bírja, meg azt mondják a gázkaros megoldás nem szabványos ezért illegális, rendőr beszólhat ha 40-50-el száguldozol :/
  • IkarusMan
    #37
    Hali! Tudna nekem valaki segíteni, megsült az akkumulátorom az elektromos robogómba, és azt szeretném kérdezni, hogy nem-e tudtok, egy oldalt ahol olcson lehet venni 12V-14Ah aksit?

    Előre köszönöm a választ.
  • manitounickfree
    #38
    Vennék használtan velox premium 2010 kerékpárt.

    [email protected]
    előre köszi.
  • Willenbrock
    #39
    Tornádó trd 033-ast vettem,300W elvileg 48V.Azért írom hogy elvileg mert a tápkábelre ami az akksiba csatlakozik 36V van írva.Viszont az akksipakk töltője 48V-os kivezetésű.A gyári szám 300-48-cal kezdődik-bízok benne hogy az első szám a wattot a második a feszültséget jelenti-de miért 36V van akkor írva az akksikábelre?Lehet átb...tak?
  • Desiderata #40
    Ingyenes
    Elektromos kerékpár vásárlók kézikönyve