162
  • Justil
    #1
    azé nem semmi ami ott folyik.
  • Rotyoka
    #2
    Médiába mégse kapták fel annyira mint a nagy h1n1 et azt ebbe már 2x annyian haltak bele (meg)
  • osztmivan
    #3
    hej ha én most magyar mezőgazdász lennék
    már venném is fel az oroszul beszélő üzletkötőket
  • Wharyoo
    #4
    Az SG meg felvehetne valakit korrektornak, aki hallott már a helyesírásról... Mostanában egyre több hiba van a cikkekben :/
  • halgatyó
    #5
    Azért a pofám leszakad!
    Az e-mail botrány után, és annyi lebukás után, és annyi nyilvánvaló hazugság, hanta és egyre FELTŰNŐBB sajtó-egyeduralmi nyomulás után
    még mindig ez a klímaváltozás-hazudozás nyomul!

    Ha fúj a szél, akkor azért. Ha süt a nap, akkor azért. Ha árvíz van, akkor azért.
    És persze mindezért mi vagyunk a felelősek... de amikor arról lenne szó, hogy valami HASZNÁLHATÓ alternatív energiaforrásra kéne áttérni (jelenleg csak egy van ilyen: az atomenergia), nos akkor teljes a tétlenség és az ÁL-civil csoportok felőli ellengőz.
    Elképesztő.
  • halgatyó
    #6
    Igen érdekes összefüggés is napvilágot látott: az úgynevezett károsanyag koncentrációk és megengedett szintek

    Kezdetben még olyan hírek is voltak, hogy Moszkva levegőjében a károsanyag koncentráció a megengedett szint 145-szöröse (!!!)
    aztán később rájött valaki, hogy itt megint egy óriási sajtóhazugság lelepleződése várható,
    hát módosították a károsanyag koncentrációt 2-3-szorosra.

    Azzal meg az volt a "baj", hogy nem volt eléggé elrettentő.
    Hát akkor cikkezzünk arról, hogy hullanak az emberek, meg hogy hányan fognak meghalni ezen a nyáron.

    Én meg megerősítve látom a korábbi igen erős gyanúmat: a nálunk bevezetett károsanyag koncentráció határértékeknek semmi közük az egészségünkhöz!!!!!!!!!!!!!!

    Ezek az értékek úgy lettek bevezetve, hogy minden évben x napon át lehessen az autós embereket bsaztatni, meg a sajtón keresztül gyalázni, fenyegetni, meg a lakosságot megfélemlíteni és egymásra uszítani!
  • halgatyó
    #7
    Még egy kérdés felvetődik a tüzek kapcsán, amiről valahogy hallgatnak:
    A zöldfelületek és a zöldterületek kívánatos nagyságának kérdése, ezek területi eloszlásának kérdése és a szükséges karbantartás (KÖLTSÉGEK!!!) kérdései.

    Észre kellene vennie mindenkinek, hogy AZ ERDŐ ÉGHETŐ.
    Nem lehet csak úgy otthagyni, hogy nőjön ahogy akar, hanem felügyelni kell. Esetleg párszáz méter széles üres sávokat létrehozni és fenntartani, esetleg víztározókat is létrehozni, kiváltképp a külvárosi, fele-erdő-fele-ház területeken.
    (Amely területeken nagyon kellemes dolog lakni, de sajnos mindennek ára van)
  • duke
    #8
    Hulyek ezek az oroszok, nehany atombombaval konnyeden megtisztithatnak a levegot. A ketszeres hangsebesegu lokes hullamok percek alatt kisopornek a szennyezest. Az olaj szennyezesnel meg ok ajanlottak az atomot, most me nem jut eszukbe ?
  • duke
    #9
    "
    Én meg megerősítve látom a korábbi igen erős gyanúmat: a nálunk bevezetett károsanyag koncentráció határértékeknek semmi közük az egészségünkhöz!!!!!!!!!!!!!!

    Ezek az értékek úgy lettek bevezetve, hogy minden évben x napon át lehessen az autós embereket bsaztatni, meg a sajtón keresztül gyalázni, fenyegetni, meg a lakosságot megfélemlíteni és egymásra uszítani!"

    Nem kell a duma, amig a belvarosban vagni lehet a mergezo fustot, addig azok a hatarertekek megkozelitoleg sem eleg szigoruak. A szigorusag ott kezdodne, hogy a belsoegesu motorral meghajtott jarmuvek hasznalatat teljesen tiltani kene a varosokban, kesobb az egesz orszagban. Kozlekedesre eljutni A-bol B-be egy 500 kilos max 30 LE-s elektromos auto is tokeletesen megfelelo lenne.
  • Robie
    #10
    Aki kételkedik, hogy ez nem klímaváltozás az nézze meg ezt: http://www.megavideo.com/?v=6YODZURI
  • USAMEN POWER
    #11
    Jól összerakott film.
  • T0nk
    #12
    A legviccesebb az egészben, hogy Putyin pár éve egy klímakonferenciáról sértődötten kivonult. Amikor azt mondták neki, hogy Oroszországnak is vissza kell vennie a kibocsátását, az volt a reakciója, hogy Oroszországnak csak jót tesz a globális felmelegedés, mert a sarkvidéki területei használhatóak lesznek mezőgazdaságra. Minden elismerés, remélem kezdi érteni miről van szól.
  • dyra
    #13
    ja látszik lövésed nincs a helyzetről. Az elektromos autók nem, jelentenek megoldást, ugyanis az elektromos áramot ugyanúgy elő kell állítani. Ezen kívül az akkumulátorok finom szólva brutálisan megterhelik a környezettet. Arról már nem is szólok , hogy termékek ezreinél használnak olajat vagy olaj származékot. Az emberiség egyik legnagyobb kihívása átállni az olajról valami más anyagra.
  • kvp
    #14
    "Az emberiség egyik legnagyobb kihívása átállni az olajról valami más anyagra."

    Vagy mestersegesen allitani elo, lehetoleg szendioxid semleges modon. Erre egy jo megoldas szendioxid semleges energiaforrasokat hasznalni arra, hogy vizbol es legkori szendioxidbol oxigent es metant allitsunk elo. A legtobb mai jarmu atalakithato metan hajtasura es igy csak annyi szendioxidot bocsatananak ki, mint amennyit a metan eloallitasakor kivontunk a legkorbol. Ez egy viszonylag olcso es egyszeru technologia, bar dragabb mint a foldgaz vagy a koolaj, de nagy mennyisegu olcso (pl. nuklearis) energiaforras eseten mar csak a toredekebe kerulne a mai olajarnak. (es az osszes olajtermelo orszag mehetne nyaralni, bar pl. a sivatagban eleg sok olcso napenergia van, amit akar el is adhatnanak)
  • morden
    #15
    Érdekes ez a klímaváltozás, a tudósok fele jégkorszakot jósol, a másikfele meg sivatagot, hogy lehetnek ennyire eltérő véleményen a szakértők(?). Néhány éve jelent meg egy tanulmány arról, hogy MO siavatag lesz, eddig nem jött be , sőt az összes időjárási tanulmányba az a közös , hogy még véletlenül se találják el a jövendő időjárást.
    A cikkben szerepel hogy egyértelmű bizonyíték a globális felmelegedésre az orosz helyzet, de csak egy egyedi léköri jelenségről van szó ( anticiklon), vagy ez már az egész világra bizonyíték(?), meg ha globális felemelegedés van akkor pl szibéria miért hidegebb(?).
    Volt egy érdekes tanulmány, ahol azt bizonyították, hogy a városi hősziget effektus a felelős a hőérzetért, mert nagyvárosokban akár 5-10 fokkal is melegebb lehet mint mondjuk egy erdőben. Mivel egyre több ember költözik egyre nagyobb városokba, pusztán ezen jelenséggel is lehet magyarázni egy globális felmelegedés elméletet.
  • DeviloftheHell
    #16
    amig az olajmágnásoknak érdeke füzödik az olajukhoz addig minden más projektet lefizetnek hogy hibásnak, életképtelennek, stb nek nyilvánitsák ezáltal megsemmisitsék...


    naptevékenység a minimumon van? akkor azért rohadok 30 fok melegben a lakásban? menjenek már a picsába ezzel a fassággal... mi lenne hogyha a maximumon lenne? élve megfönénk vagy mi a bus franc?
  • Pharaoh
    #17
    És erre van vmi konkrét bizonyítékod is vagy csak hallottad vkitől aki szintén csak hallotta vagy a netem olvasta ezt?
  • zedow
    #18
    Igen, a naptevekenyseg a minimumon van. Jelenleg jegkorszak van (lenne ha mi nem lennenk), aztan ahogy elindul a termeszetes felmelegedes, az emberisegnek biztosan vege.
    Az olajmagnasok valoban lefizetnek mindenkit hogy ne legyen alternativa, dehat ez nem titok, nyiltan beszelnek rola.
  • Inquisitor
    #19
    "Erre egy jo megoldas szendioxid semleges energiaforrasokat hasznalni arra,..."
    Vagy elnyelőket. :)
    Az a múltkori "széndioxidból üzemanyagot napkollektorral" kütyü nagyon tetszett, hol is volt, Mexikóban?
  • halgatyó
    #20
    Ezzel az a gond, hogy -- bizonyára nem új infó -- Magyarországon 3 millió autó van. Ezek többsége családi használati eszköz, vagyis ha átlag 2,5 embert vaszünk egy autóra, az bizony 7-8 millió ember.

    Ez a rengeteg ember nem ám a felső 10ezer! Ez a középosztály.

    Ezek az emberek óriási erőfeszítést tettek azért, hogy autójuk legyen! A néhány nagyon gazgagot leszámítva, milliók spóroltak, tervezgettek, álmodoztak évekig, töpörtyűt evett a család, hogy megvehessék.
    És boldogan adták ki rá azt a pár millió forintot (én 1,5 milkáért vettem a mostani autómat)

    Nincs még egy olyan használati eszköz -- a lakást leszámítva -- amelyért ennyi pénzt adnánk ki önként, ennyi örömöt okozna, ennyi tervezgetés előzné meg!
    ÉS ENNEK OKA VAN Nagyon nyomós oka

    Ezt a rengeteg embert -- akiknek mellesleg a vállán nyugszik az ország -- akarja néhány nagyhangú, a háttérből agyontámogatott figura kitiltani???
    Nem inkább nektek kellene elköltözni valami GARANTÁLTAN autómentes helyre?
    Én maximálisan támogatnám autómentes városok létrehozását, DE CSAK SZIGORÚAN ÖNKÉNTES ALAPON

    Vagyis az emberi egyenlőség jegyében az alkotmányba kellene foglalni: ha x-nek nincs joga y háza elké parkolni, meg y lakózónájába behajtani, akkor y-nak se legyen joga x elé odaállni!!!!!!!!!!
    Mert x és y így egyenlőek.
    Ebből két fejlemény következhet:

    1.) apró lakótelepekre (lovagvárakra) szakad szét az ország
    Ez a nemkívánatos változat

    2.) Kialakul egy területrendszer, amelynek lakói azt mondják: "én inkább elviselem a mások autóival járó apró (IGEN? APRÓ, csak a szarsajtó által felfújt) kellemetlenségeket, cserébe azért, hogy én is autózhassak az egész autózható területen. Ezeken a területeken SOHA nem lenne fizetőparkolás, meg hasonló gyalázataljasmocsokságok.
    Ezeken a területeken egy józan kompromisszum alakulna ki, hogy a terület hány %-a építhető be házakkal, hány %-a legyen útfelület, hány %-a zöldfelület... és senki se nyavajogna, hogy "kevéééés a zöld!" (akkor is, ha 10% van, meg akkor is ha 50%, mindegy nekik)

    És -- természetesen -- kialakulnának az autót nem tartó emberek lakóövezetei, ahová autóval behajtani nem lehet, de ők ÖNKÉNT lemondanak az autóközlekedésről!
    Ezeken a területeken csakis ők határozhatnák meg, hogy mire hány %-ot tartanak fenn

    Te nyilván önként és örömmel az utóbbi területre költöznél, ez ellen semmi kifogásom, sőt! Szeretném elősegíteni, hogy legyenek ilyen területek. De ismétlem: szigorúan csak önkéntes alapon, és az autózható területek további b**gatásának az abszolút megszüntetése mellett.
  • halgatyó
    #21
    Erdőtüzek régen is voltak, meg árvizek is. Az 1938-as pesti árvíz idején valahogy nem nyavajogtak, hogy jaaaajj az a CO2!
    Lassan már a földrengéseket is ráfogják a CO2-re.
  • halgatyó
    #22
    Fú de elgépeltem!!!
    1838-ast akartam írni
  • morden
    #23
    "naptevékenység a minimumon van? akkor azért rohadok 30 fok melegben a lakásban? menjenek már a picsába ezzel a fassággal."

    NYÁR VAN EMBER teljesen természetes a +30 fok augusztusban a városban...
  • Caro
    #24
    Kocsi = szükséges rossz szerintem. A mai modern társadalom elvárja hogy bármikor elérhető legyél, bárhol ott legyél azonnal, stb. Nem volt ez mindig így, nem is volt ennyi autó.
    Ha normális tömegközlekedésünk lenne, ez nem is lenne probléma. Az ikarus, az nem tömegközlekedés, hanem tömegszerencsétlenség.
  • Tetsuo
    #25
    A cimben is.. dehat ez mindig is igy volt.
  • Tetsuo
    #26
    Elegge leegyszerusited.
    Magyarorszagon nagyobb aranyban van ceges auto, mint pl. Nagy Britanniaban.
    A kozeposztaly pedig kevesebb mint 3 millio ember, akiknek mind nincs is autoja.
  • Tetsuo
    #27
    Akarom mondani 5 millional kevesebben vannak..
  • BenceYCE
    #28
    A közlekedés elsősorban az áruszállítást jelenti. Az hogy kényelemből ki mit csinál az más tészta.
  • bmw
    #29
    Senki nem azt mondja, hogy ne legyen auto csak ugymond a "hajtasat" kellene megvaltoztatni....
    Meg hat meg sok minden mast.
    Es hat tok mindegy most ki mit mond, hogy hisz e benne vagy sem, egyszeruen tudomasul kell venni igen is tehetunk arrol ami most zajlik a kornyezettel...
    Aki ezt tagadja az egy onhitt barom....
    Az emberek meg amugy is le vannak szarva ahol a penz ott a hatalom, ennyi! Sajnos....
  • lapaleves
    #30
    nem igazán tudom felfogni, milyen alapja van a kételkedésnek, ha valóban statisztikailag kimutatható a változás.

    az meg, hogy a fél élővilág elpusztítását magunk mögött tudva vajon közünk lehet-e ehhez is, az legalábbis reális hipotézis.
  • Rotyoka
    #31
    Mit sírtok? 2012 ben úgy is világvége lesz, azt vége mindennek! ;)
  • zedow
    #32
    Nincs miert vitatkozni azokkal akik azt sem hiszik el ami az orruk elott tortenik. Ok boldogabban elnek tagadasban, semmi sem erdekli oket a sajat jelenlegi jolletukon kivul, tovabbra is fustolnek a par millios autojukkal a mcdonaldsba es leszarjak magasrol hogy masok meghalnak. Utodaikra sem gondolnak, a lenyeg hogy eljek le az eletet minel nagyobb kenyelemben es majd ha elpatkolnak, vege lehet a vilagnak is, kit erdekel...
    Igazam van klimavaltozas tagadok? Legyetek oszintek! Ne rejtozzetek jo penzert megrendelt ellenbizonyitekok moge, annyira ti sem vagytok hulyek...
  • lapaleves
    #33
    gondolom nem pont emiatt hoztad fel, de úgy gondolom a mcdonalds pont rendkívül érdekes hatékonysági szempontból. szerintem a legolcsóbb nagyüzemi konyhán sem tudnak olyan forint/adag mutatókat kihozni, mint ott. ha mindezt otthon állítod elő (bolti zöldségből-húsból), akkor technikailag szerintem sokkal többet ártasz.

    ha magad termeled a belevalót (nem feltétlen sültkrupmli + hambi a végerednémy), akkor is legalábbis kétséges, hogy mennyire vagy hatékony egy 10x10 km spanyol melegházhoz képest (hiszen locsolni, trágyázni, a terület stb.)
  • RoyalPredator
    #34
    Voltam még nyár elején Moszkvában és Szent Péterváron.
    A lakók SZENVEDTEK a melegtől!
  • Palinko
    #35
    sztem senki sem tagadta a klímaváltozás tényét, hanem annak okát firtatjuk, persze értelmezni már luxus.
  • Piel
    #36
    Már évekkel ezelőtt elmondták, hogy Magyarországon a középosztály nagy része lecsúszott az alsó rétegbe, míg a felső 10 ezernek nevezettek még gazdagabbak lettek. A társadalom alsó rétege azért dolgozik, hogy a felső 10 ezernek jó legyen és még többet harácsoljon, lopkodjon a közösből. Ők azok akik magasról tesznek a klímaváltozásra, meg az összes környezetváltozásra! Nem a kisnyugdíjas vásárol mindenféle sportautót óránként 50 liter fogyasztással, és nagyon kevés dolgozó tud vásárolni milliókért 1,5 literes motorral motorkerékpárt, hogy szórakozhasson. A történet amivel "etetik" a népet, mind-mind azt szolgálja, hogy a gazdagok még gazdagabbak legyenek, ezzel "biztosítsák" a túlélésüket.
    Amikor a környezetszennyezésről beszélünk mindig eszembe jut Budapesten a BKV. A tömegközlekedés nálunk jelenleg közelítőleg annyiba kerül mint a saját autó 2-3 személlyel, parkolási költséget leszámítva! Iszonyú pénzt pumpáltak bele a közös kasszából és mégsem jutottak egy lépéssel előbbre sem! Szerintem a tömegközlekedés sokkal gazdaságosabb mint az egyéni közlekedés, csak nem kellene ellopni azt a sok pénzt, ami az üzemeltetési költség felett megmarad. Persze kis hazánkban ez jó sport minden téren: lepapírozzuk, hogy veszteségesek vagyunk, tehát kapunk milliós támogatást, a nagyvezér pedig milliókat kap, mert csak 30 millárd a veszteség!
    Szégyen! Nem mondom meg, hogy ki szégyellje magát!
  • Piel
    #37
    Az alacsony naptevékenység jégkorszakot eredményezne a Földön? Kétlem, mert akkor már jó néhány jégkorszakról kellene tudnunk. A Maják már annak idején kiszámolták a Nap ciklusait, amit a mai korszerű műszerekkel, műholdakkal a tudósaink, csak megerősíteni tudtak. Mivel a Maja történetek arról szóltak, hogy a természet időnként mostohábban bánik a Föld összes lakójával, ezért voltak olyan törzsek, társadalmak amik megszűntek létezni. Átalakultak, elvándoroltak vagy egyszerűen beleolvadtak egy másik közösségbe. Ez nem közvetlenül jelenti a világ végét! A világképet átalakítja bizonyosan, de nem kell teljes pusztulást vízionálni, csak mert divat kikiabálni, hogy 2012-ben VILÁGVÉGE! A társadalmak mindig fejlődtek alakultak, ha egy társadalmi berendezkedés nem felelt meg, akkor jött az elvándorlás, a lázadás, a forradalom és átalakult a rend. Sokkal inkább a Naprendszer "vendégeitől" kellene félnünk amik veszélyesen megközelítik a Földet, vagy neki ütköznek elpusztítva az élővilágot. Ezt valószínűleg nem a naptevékenység befolyásolja. Arról nem is beszélve, hogy állítólag nem tudják az ég minden pontját megfigyelni ezért későn vehetik észre a közelgő katasztrófát. Arról persze senki nem beszél, hogy amennyiben tudják, akkor sem fogják elmondani, mert attól kezdve már csak a fosztogatóké a világ, felbomlik az addig ismert világrend. Nincs olyan erő ami ezt a világon meggátolná.
  • bmw
    #38
    Az ok, hogy regen elvandoroltak de most amit a bolygoval csinalunk hova vandorolsz?
    Ez a gondolat regen megallta a helyet de manapsag mar nem igazan...
  • bmw
    #39
    Jo kis doku film!
    Tanulsagos.....
    Csak hat a "nagyok" szarnak ra milyen filmet csinalsz vagy mit mondasz! Amig van olaj addig felesleges barmirol beszelni nem lesz valtozas sajna
  • duke
    #40
    "Ezek az emberek óriási erőfeszítést tettek azért, hogy autójuk legyen! A néhány nagyon gazgagot leszámítva, milliók spóroltak, tervezgettek, álmodoztak évekig, töpörtyűt evett a család, hogy megvehessék.
    És boldogan adták ki rá azt a pár millió forintot (én 1,5 milkáért vettem a mostani autómat)
    Nincs még egy olyan használati eszköz -- a lakást leszámítva -- amelyért ennyi pénzt adnánk ki önként, ennyi örömöt okozna, ennyi tervezgetés előzné meg!
    ÉS ENNEK OKA VAN Nagyon nyomós oka"

    Szamomra ez inkabb betegesnek tunik,(javasolt a haziorvos felkeresese) ha valakik ennyire vagynak, egy haztartartasi eszkoz birtoklasara, hasznalatara, es semmikep sem kovetendonek.

    "Ezt a rengeteg embert -- akiknek mellesleg a vállán nyugszik az ország -- akarja néhány nagyhangú, a háttérből agyontámogatott figura kitiltani???
    Nem inkább nektek kellene elköltözni valami GARANTÁLTAN autómentes helyre?"

    Nem arrol van szo, hogy ne hasznaljon valaki autot, hanem az a lenyeg, hogy ne elavult kornyezetszennyezo roncsokat hasznaljanak az emberek. Hanem ha mar auto, akkor legyen kicsi, csendes, kornyezetbarat. Kivancsi volnek, ha valakinek otthon a lakasaban, mondjuk a hutogep ugy fustolne, es olyan zajos lenne, mint egy atlagos auto, akkor mit csinalna vele. Nyilvan kidobna a francba valamelyik szemettelepre.