9
  • HeavyDee
    #1
    Hmm... Ha ezt kiadják, akkor elméletileg az ezzel szerelt Tesla Roadster is 4x250=1000 km -t is képes lesz egy töltéssel megtenni?
    Most már elkezdek gyűjteni egyre, 30 év múlva talán meg tudom venni
  • amitriptilin
    #2
    azért mekkora jó volna, ha havonta kéne tölteni az aksit a telóban. 50 ciklus az még mindig 4 év lenne, annyi idő alatt meg kb dobhatom is ki a francba a telefonom...
  • Bajkonur
    #3
    A négyszeres "működési idő" valószínűleg azt jelenti, hogy lassabb az önkisülése, terhelés nélkül négyszer lassabban merül le, mint a jelenlegi aksik. A kapacitásra +80%-ot írtak.
  • Munkas
    #4
    A várt növekedéssel szerintem nem sok minden fog változni. Ha meggondoljuk, hogy mondjuk 10 éve mekkora kapacitású akksikkal adták a telefonokat, akkor mostani szinten simán mehetne a telefonok esetén több hetes újratöltési idő.
    Az a baj, hogy a gyártók úgyis olyan kis akkukat tesznek a telefonokba, hogy azok a megszokott pár napig bírják, és inkább méretet és súlyt csökkentnek vele.
    Mindig mások azok a paraméterek amikkel lehet reklámozni egy telefont. Most nem az újratöltési idő a trendi, hanem, hogy minél több új funkciója legyen.
    Pár hete cseréltem le a telefonomat (Nokia 6300-ról Samsung Omnia II-re). Ez egy PDA szerű készülék, ami csak kicsit nagyobb az elődjénél, és még így is kisebb és könnyebb többi hasonló okostelefonnál. Nem lett volna nagy műszaki kihívás, hogy mondjuk 2 mm-el vastagabb legyen amivel nem egy napig bírná a használatot, hanem akár egy hétig is, és még így kisebb lenne, mint mondjuk az N97 ami ugyanazt tudja.
    Egyszerűen már nem arról szólnak a telefon adatlapok, mint 5-10 éve: hogy tud hívószámot kijelezni meg SMS-t küldeni és az üzemideje 50 vagy 100 óra. Itt a fő funkciókat mindegyik tudta, leginkább csak a design és az üzemidő számított. Ma meg olyan mintha számítógépet venne az ember. A tápegységgel pedig az átlagos felhasználó ott sem foglalkozik.
  • duke
    #5
    Pontosan,a fontos ebbol az,hogy egyre kozelebb kerulunk az olcso elektromos autok megvalositasahoz.Ehhez kepest,az hogy egy mobiltelefon 1 het helyett.1 honapig fog mukodni az nem tul erdekes.
  • Nonix
    #6
    Feleslegesen olvastam az egeszet, a lényeg a végén van.

    "A kutatók jelenleg egy nagy problémával küzdenek: a meglévő példányok mindössze 5 teljes lemerülés és újratöltést követően eredeti kapacitásuk egyharmadát veszítik el, 40-50 ilyen ciklust követően pedig használhatatlanná válnak. Amennyiben ezt sikerül kiküszöbölniük, megnyílhat az út a kereskedelmi alkalmazás felé."

    És ha nem tudjak megoldani akkor mehet a kukaba az egesz.
  • mhorvatR
    #7
    Nem leszólásképpen mondom, de semmi újdonság nem volt abban, amit írtál. Szerintem mindenki tudja, hogy már most is sokkal nagyobb kapacitású akkumulátorokkal tudnák szerelni a mobiltelefonokat, ha akarnák.
  • Cefet
    #8
    Minden tiszteletem a cikk írójáé, de ez a hír nem hír.
    A 80%-kal nagyobb kapacitás egy nagy nulla. Ráadásul nem is tartós.
    A jövő a lítium-levegő celláké! Beraktam néhány linket, ha nem tud valaki angolul, a lényeget akkor is megérti. Az elméleti energia sűrűség egyes becslések szerint eléri a 13KWh/Kg-ot!!! Na ezzel már érdemes foglalkozni!
    Egy átlagos autó 100 Kg ilyen akkuval átlagos használat mellett (30KW-os átlagos fogyasztás) több mint 4000 Km-t megtehetne. Hmm??
    http://nextbigfuture.com/2009/05/lithium-air-cell-batteries-have-up-to.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_air_battery
    http://www.greencarcongress.com/2009/11/kumar-20091121.html
  • gibbone
    #9
    Sosem fogom megérteni hogy mért adnak ilyen kicsi aksikat a készülékekhez. Ahogy fejlődik a technika és egyre nagyobb tudású készülékek jönnek ki úgy növekedik az energiaigény. Most mit látunk,minden fejlődik,kijönnek az új készülékek de az aksik szinte ugyan akkorák. Szinte minden komolyabb telefon 1 napig bírja max. Szerintem ez szégyen .