93
  • Pares
    #1
    Ugyan már... személyi repülőgép... elmennek a ... hogy aztán a sok hozzáértő ember már az égből is potyogjon a fejünkre. Inkább egy megoldást találnának arra, hogyan lehet olcsóbban hasznos terhet az űrbe juttatni... Jah, hogy arra meg már nincs "segíj"...
  • Epikurosz
    #2
    Inkább megoldást találnának arra, hogy Budapesten lehessen (olcsón) parkolni, és szmog se legyen.
  • Palinko
    #3
    nézzétek meg a Next World Future Flight dokumentumműsort (torrentről) vagy discovery. van benne egy magyar feltaláló (ha jól emlékszem Mélykúti Attila) na ő ettől kicsit jobb gépet alkotott egyedül :D

    #1
    Ha automata, meg minden kis hiba esetén leszálló gépezetet tudnának csinálni akkor jó volna. vagy ha nem is totál automata, de a légsávból ha kijössz visszavinne, ha baj van, ha a géppel van baj lehozza magát. na de még így is karbantartani kéne sokszor

    a filmhez a linkek:
    http://torrentz.com/f1826ca7d141fcd4f97cd17bda9a0261422f8b55
  • teddybear
    #4
    Szerintem is rossz ötlet. A normál közlekedés is teli mindenféle bunkó, és/vagy silány sofőrrel, de ezt még a fejünk fölé is felvinni? Én ha ez elterjed, akkor már metróval mennék megyek mindenfelé. És alapigazság, hogy még nem tudtak gyártani olyan repülőgépet, ami nem jött le így, vagy úgy.

    A kis méretű, pár személyes gépek is potyognak rendesen.

    Ami pedig a pár száz kilométeres távot illeti, az egy kocsival nemsokkal tart tovább, mint egy kisgéppel. Mert ezek sem mennek valami hú de gyorsan.
  • djhambi
    #5
    Személyi elektromos repülőgép, tetőre épített parkolók. :)

    just gettig
  • djhambi
    #6
    OFF

    A film azt mondaná erre, hogy a NASA azért fejlesztette ki, hogy nyomást gyakoroljon ezzel a 4-es metró építésére és növelje a népszerűségét, hogy a neoliberális dogmákkal fertőző cionisták elősegítsék az MSZP hatalmon maradását, hogy továbbra is kirabolják az országot!

  • Világpolgár
    #7
    [URL=http://www.youtube.com/watch?v=sKvRIhommeE]"Ez egy rendkívül izgalmas jármű, ami technológiák egész sorát házasítja össze"[/URL]
  • BöszönManus
    #8
    "Azonban mi a helyzet, ha pár száz kilométert akarunk megtenni?"
    ...Mondjuk, vonatra szállunk.
  • halgatyó
    #9
    "az elektromos meghajtású jármű már teljesítette egyik legnehezebb célját ...
    a halálos csendet"
  • kvp
    #10
    A nasa olete jo, de a jarmunek van egy nagy baja, ami a varosi kozlekedesre alkalmatlanna teszi, meghozza az, hogy nagyon nehezen valt at fuggolegesbol vizszintes repulesre. Egy jo repulo autonak tudnia kell lebegni es kozben lepesben elole haladni. Ez mind az egyszeru leszallashoz, mind a kesobb kialakulo forgalmi dugok kezelesehez szukseges.

    Ha mar repulok, akkor az avatar cimu filmben is latott jarmuvek. (egy 60-es evekbeli kanadai prototipus alapjan rajzoltak oket) Egy vallszarnyas ducted fan rendszeru gep sokkal egyszerubb es stabilabb. Arrol nem beszelve, hogy ket turbogeneratorral es 3-4 elektromos ducted fan rendszeru legcsavarral eleg konnyu lenne osszerakni. Meghibasodas eseten pedig a rotorok szabadonfutasa lehetove teszi a lassu leereszkedest. (mondjuk ez a nasa fele jarmure is jellemzo, csak az a gond, hogy az kepes atesni, mig a vallszarnyas nem, mivel a legcsavarok mindig legfelul vannak)
  • halgatyó
    #11
    Ha a nagy energiaválságon túlleszünk, akkor valóban nagyon igéretes és izgalmas a dolog.

    Persze addig meg kell oldani, hogy repüljön is
  • mujahedin
    #12
    "csak a puffin adhat nekem erőt és mindent lebíró akaratot!"
  • chronos75
    #13
    a bp-i szmogra és olcsó parkolásra van 1 egyszerű megoldás, legyen holnaptól a főváros mondjuk.. Miskolc! a repcsi amúgy tetszik, de amilyen állatfajta az ember, egész nap repülőbaleseteket nézhetnénk :) és kellene egy légi kresz is..
  • Sanyix
    #14
    gondolod hogy ha repülni lehet szépen az utak fölött repülnek, és beállnak araszolni egy dugóba? :D

    Egyébként semmi az egész. Már ma is van olyan normál 2 személyes kisgép ami 10 méteres távon (komolyan) felszáll, és még 35 km/h alatt van az átesi sebessége. Azzal kb egy kertből el lehet indulni, vagy leszállni. Tökéletes lenne kis utazgatásra, csak egy baja van. Mint ahogy az összes repülő, az is pofátlanul drága. Nem azért mert bonyolult kifejleszteni, vagy mert nehéz legyártani, hanem mert MEGTEHETIK, mert nincs verseny.
  • Sanyix
    #15
    van légi kresz... mit gondolsz mi alapján repülnek a mostani repülőkkel? :D

    Az olcsó parkolásra van egy meglepően egyszerű megoldás: eltörölni a parkolási díjakat.
    A szmogra pedig egy másik. Rendes kötöttpályás, nagy sebességű városi/elővárosi tömegközlekedési RENDSZER (tehát nem ez mint most hogy van metró meg van vonat meg van hév és ezek egymástól véresen elkülönülő rendszerek, hanem egyben az egész), amit olyan emberek terveznek akik értenek hozzá, és van agyuk.
  • duke
    #16
    Nekem tetszik,folleg hogy elektromos,es nem valami benzines benasag.
    Hangjara kivancsi lennek,nehezen hiszem,hogy tenyleg hangtalan lenne.
    Lehet hogy 20 ev mulva mar ilyenekkel fogunk kozlekedni,20 evvel ezelott az internetrol sem lehetett megmondani,hogy hova fejlodik.


    puffin
    "dogvesz pusztit majd a capak kozt"
  • i robot
    #17
    Azt megnézem ki fog tökéletesen landolni egy ilyen csodával.
  • roliika
    #18
    Az automatika.
    Simán el tudom képzelni, hogy GPS koordináták alapján is tud majd közlekedni.
  • Palinko
    #19
    a 3 asban amit linkeltem van erről szó amit te írtál, tényleg van már több megoldás is, de az viszonylag egy középkategóriás autó árához mérhető. szal nem épp a pofátlanul drága, de igazad van lehetne olcsóbb is. írtad hogy mert megtehetik ez a dolog egyik része, a másik egyedi, pár, vagy pár száz darabos gyártás soha nem olyan kifizetődő mint több száz ezres...
  • Pares
    #20
    Én nem azt mondom, hogy a repülő egy/több személyes, helyből felszálló "autók" rossz ötlet, csak szerintem ma még a "mentalitás" nincs meg. Előttem is írták már, hogy ha a földön is nap mint nap több száz baleset történik, akkor még a levegőben mi lenne, ha ilyeneket a közemberre bíznának!

    Viszont láttam régebben egy dokumentumfilmet ezzel kapcsolatban, hogyha tömegesen megindulna a "repülő autók" gyártása, akkor az egész közlekedés automatizálva lenne. Nem csak a föl/leszállás, hanem az egész utazás, így nem kellene repülőtanfolyamokon meg tökömtudja miken részt venni, hanem csak megadnád az úticélt, és a gép automatikusan odarepülne. Az egész egy brutál nagy rendszer lenne, valahogy műholdakon keresztül sugároznák a repülő járművekbe a "légi autópályákat". Bár a jelenlegi helyzetünket elnézve, egy ilyen rendszerre szerintem minimum még 20 évet kell várnunk, véleményem szerint jelenleg elképzelhetetlen, hogy az emberek elkezdjenek ilyenekkel repkedni.

    Mellesleg a képek alapján nem lehet valami kényelmes, állva indulsz aztán végigfekszed az utat... Ráadásul kitudja mennyiért...
  • Pares
    #21
    Nameg az, hogy az emberek többsége közül ki merne egy ilyen egyszemélyes repcsibe belefeküdni, és utazni...
  • maestro85
    #22
    Izgalmas tényleg. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi energiát emészt fel kilométerenként, illetve, hogy mennyi csomagot lehet elvinni, meg hogy lesz-e 4-5 személyes kiadása, mert a több száz kilométeres utakat, nem azért tesz az ember, hogy egymaga legyen, ráadásul csomag nélkül. Azt amúgy is kitalálták már, és sokkal jobb mint egy egyszemélyes repülőzés: motorozás! Az cool... Szóval, ha finomítanak rajta, baró lesz nagyon!
  • Epikurosz
    #23
  • Tetsuo
    #24
    Erdekes. Allitolag uj technologiak lettek kifejlesztve, de azokrol egy szo sincs a cikkben..
    Addig tamaskodok.
  • Pajalny1k
    #25
    A nagysebességű vasutak nem pont ilyen távra vannak kitalálva?
  • Caro
    #26
    De, és valószínűleg gyorsabban (és energiatakarékosabban, biztonságosabban) oda is érsz vele. Csak amíg a BKV-nél meg a MÁV-nál idióták vannak, addig mi arról csak álmodozunk :(
    Az autóknak gyak a gyors tömegközlekedés lehet alternatíva (városon belül és kívül egyaránt), de úgy tűnik a BKV megállók sűrűségéből, hogy csak a 70 éven felülieknek tervezték...
  • Sir Quno Jedi
    #27
    A pufi amcsiknak biztos el lehet jó sokat adni ezzel a márkanévvel?! LOÁL!
  • Brianiac
    #28
    Jó-jó, de nem lenne kedvem több száz kilómétert egy ilyenben végig feküdni, főleg nem akkora helyen bezárva...
  • celza8807
    #29



    (á már reménykedtem, hogy nekem jut előbb eszembe..)
  • celza8807
    #30
    RE
  • VRSDM
    #31
    "a kisgépek most is potyognak elég gyakran"
    ...
    Dunakeszi repülőtéren dolgozik édesapám,
    Idén 11 (ha jól rémlik) repülő zuhant le, ebből voltak sajnos halálos kimenetelűek is.
    Biztos mindenki hallotta mikor egy repülőnapon egy lezuhanó Z142-es egy biztonsági őrt halálosan megsebesített.
    Kérdezték akkor a tévések hogy a gép meghibásodhatott-e?
    válaszként csak ennyi érkezett...
    "Dunakeszin dolgoznak az országban talán a legjobb repülőgép szerelők"

    nem édesapámat szeretném fényezni, a lényeg hogy idén egyetlen repülő sem zuhant le Dunakeszin géphiba miatt, mind - mind emberi (a pilóta) mulasztása miatt, vagy felelőtlenség és tapasztalatlansága okán...

    "van most is légiközlekedés de kérdés milyen áron"
    ...
    igen kövezettek meg, nézzetek sznobnak, köcsögnek és újgazdagnak, de van egy repülője édesapámnak a barátjával közösen.
    és?
    nézzetek ki az utakra és számoljátok hány 6millió forintos / drágább autót láttok?!
    azokból mind - mind lehetne repülőt venni, jaa hogy ez nem is olyan drága?
    téves kép van kialakulóban az egészről. 10m forint környékén már átlag felhasználásra tökéletes repülőgépet lehet venni.

    más kérdés hogy 50-100m és még sorolhatnám is van repülő.
    de... :)

    ennyit az egészről.
    amúgy tetszik az elképzelés, bár nem hiszem hogy létjogosultsága lenne egyenlőre.

    "a közember kezébe nem adnék ilyen, felettünk repkedjen"
    miért? most szerinted miből áll a sportrepülés?
    elmegy pistabácsi, beiratkozik a tanfolyamra, elvégzi, bérel / vesz repülőt és a fejed felett repked.

    esett már rád pistabácsi?
    esett már egyáltalán repülőgép lakott területre mo-n? ki emlékszik ilyenre?
    ...

    ennyit szerettem volna csak :)
  • VRSDM
    #32
    ja meg hogy
    "nem sokkal gyorsabb repülővel mint autóval..."

    180-200km/h-s utazósebesség nem számít gyorsnak,
    de lehet számolgatni hogy légvonalba mennyi mondjuk firenze 200al
    meg autóval autópályán 130-al :)

    és szintén nem aranyárban vannak a kényelmesen 300al utazó ultrakönnyű repülőgépek.
  • Epikurosz
    #33
    Helikópáter is van 10m körül. Én akkor sem neveznélek "sznobnak, köcsögnek és újgazdagnak", ha Tesla Roadstert vennél 20m körül.
  • Epikurosz
    #34
    Én úgy terveztem, hogy a 2. ótóm villanyótó lesz, de lehet, hogy villanyrepcsi lesz belőle. Főleg, ha nem olyan magas a kgfb-je. (Vazze, megtetszett nekem is ez a szmájli :-)
  • VRSDM
    #35
    de egy helikopáter fenntartása sokadszorosa egy UL-nek.
  • Alfa Of NS
    #36
    Nyílván nincs realítása az ilyen eszköznek a tömeges elterjedése. Mint ahogy már írták páran párszáz kilóméteres távon a nagy sebességű vonatnál nincs hatékonyabb alternatíva.
  • Alfa Of NS
    #37
    "Már ma is van olyan normál 2 személyes kisgép ami 10 méteres távon (komolyan) felszáll, és még 35 km/h alatt van az átesi sebessége."

    Melyik gép ez?
  • Szefmester
    #38
    Nekem csak egy gondom van ezzel.. ez max a kétüléses sportkocsikat váltaná le.. mi van ha én párommal akarok elmenni valahova 2 hétre pihenni? Nem úgy tűnik hogy lenne csomagtere ennek a kis göpzinek.. vagy egyből kettőt kell venni?
  • Tetsuo
    #39
    Ez angliaban is igy van..
  • Tetsuo
    #40
    Viszont akkor igen, ha egy iPad-et. :D