387
  • duke
    #1
    "Ezek között megtalálható az EnerDel, az Envia, a BASF és a Toda America, emellett azonban a DOE is 8,8 millió dollárral járult hozzá három új akkukutató létesítmény felállításához, amik a prototípusok előállítását, az anyagok előállításának fokozását és a tesztelések elemzését szolgálják a jövőben."



    Ha ezeket a kutatasokat mondjuk 60 evvel ezelott kezdtek volna,akkor mar 40 eve kornyezetbarat elektromos autok kozlekednenek,es nem basztak volna szet a foldet,a klimat a kibaszot olajert.Az olaj iparra elkoltott tizezer milliard dollaroknak,a milliomod resze eleg lett volna,normalis akkuk kifejlesztesere az elmult evtizedekben.
    Es nem kellett volna sokkal tobb,a napcellak gyartasara sem,es akkor mostanra az emberiseg energiaszuksegletnek 100 %-t napenergiabol nyernek.

    Persze vegul mindez megvalosul,csak kar hogy ilyen orultes pusztitas utan.
  • readswift
    #2
  • DjDano
    #4
    Utólag könnyű okosnak lenni...
  • Epikurosz
    #5
    +
    http://en.wikipedia.org/wiki/EEStor
  • djhambi
    #6
    Ilyen negatív hozzáállást... Csak nehogy a Tenorista kezére kerüljön! Pajtás. A fajfenntartás mindennél fontosabb, így lett az ember programozva. Lehet, hogy emberek meghalnak hosszútávon de úgyis meghalnak. Azt leszámítva meg ki nem szarja le? Basszus, 4 múlt. Asszem, fekszem srácok, mielőtt hülyeségeket kezdek írni. (Epikurosz, nem szükséges a te mindig hülyeségeket írsz beszólásodat most ellőni! :D) Szép estét!
  • Justil
    #7
    nem negatív...
    a Tenorista realista :)
  • atlagember
    #8
    Az unokáinknak lesz azért belőle valami?
  • Justil
    #9
    ha nem az lesz a legnagyobb bajuk, hogy ne haljanak éhen, és szomjan...akkor talán :)
  • slickboy
    #10
    Kicsit pontosítsunk. Gázelektródok léteznek, akkor itt most oxigén a katód és lítium az anód? Ha jól olvasom. Levegőelektród egy kicsit hatásvadász megnevezés. Valami felépítési vázlat vagy elképzelés jól jött volna az intézetvezetők közhelygyűjteményei helyett. Persze, hogy nehéz feladat és hogy nagy tapasztalattal rendelkeznek a tudományos problémák leküzdése terén. Gondoltam, hogy innovációk nélkül nem fog menni és ehhez széleskörű összefogásra lesz szükség. Bullshit. Jópofák ezek a laboros életképek, kötelezően vagy egy színes löttyöt tartalmazó füstölgő lombik vagy egy gömb-pálcika molekulamodell feltűnik rajtuk. A molekulamodell nélkülözhetetlen az akkumulátor összeszereléséhez. Ez a kettő ami a valóságban alig fordul elő egy laborban, maximum a szertárban.
  • Robko
    #11
    2002 ben is felfedeztek olyan akkumlátort ami akár 50 évig is müködhet
    itt a cikk:atom-akku
    mi valosult meg belőle a lakosság felé?
  • coolbboy83
    #12
    Az mondjuk jó lenne, ha nem a levegőből gondolkodnának Oxigén kivételén - mert az Oxigén az élővilágé, nem a gépeké kell hogy legyen - ráadásúl az is hírtelen drasztikusan fogyni kezdene.
    Mondjuk O2 tartályból lenne elltva, amit mesterségesen állítanak elő gázt.... és nem a légkört terhelné ez is.....
  • Inquisitor
    #13
    Szerintem ilyenek vannak már, de nyilván való okokból korlátozott a használhatóságuk, mert nagyon kicsi fogyasztókhoz jó, meg hát a benne lévő rádióaktív anyag sem mindenkire hat szívderítően.
  • Epikurosz
    #14
    "Platinum exists in higher abundances on the Moon and in meteorites. "

    Ezt csak a szomszéd topikos aggódónak.
  • czapi
    #15
    Szerinted "mesterségesen" miből állítják elő az oxigént? (Általában levegőből)
  • l00ser
    #16
    Ez a lány nagyon csinos.
  • Pluskast
    #17
    Ez mind szép és jó csak megint az a bajom ezzel - mint már számos hasonló egetrengető és farradalmi találmánnyal - , hogy ha ennyire szuper fasza akkor mi a francért nem kezdték már el a gyakorlati alkalmazását?
  • Lollerka
    #18
    szerintem azert nem kezdtek el elobb fejleszteni, mert eddig nem volt ra szukseg, most meg nem erkeznek vele, full olyan mitn a vizsgara valo tanulas, majd holnap, majd holnap, hupsz elfogyott az ido:D

    az emberek sztem koolaj nelkul is elni fognak, ez nem kerdeses, az a kerdeses h par orszag meddig fog elmenni az utolso cseppekert
  • Rotcsa
    #19
    Ó, azt hiszed érdekli ez őket?
    Nekik az . Viszont az aksira felizgul az összes.
    Ha meztelenül lenne ott se érdekelné szinte senkit.
    Sok .
  • duke
    #20
    "Utólag könnyű okosnak lenni..."

    A tudomanyos kutatas legnagyobb reszt penzugyi kerdes,ezert eleg jol becsulheto.Ha van eleg penz es elegendo ember,akkor kb barmit kilehet fejleszteni par ev alatt.A holdra szallast,vagy az elso atom bombat,nehany ev alatt megoldotak,mert korlatlan mennyisegu penz allt rendelkezesere.Egy nagykapacitasu olcso akkumlator,ezekhez kepest sokkal kisebb muszaki kihivas,tenyleg csak penz kerdese.De valoszinuleg nem is kell valamilyen uj forradalmi dolgot kitalalni,eleg csak eloszedni nehany 150-200 eves szabalmat,es azt muszakilag kivitelezni.
    Peldaul a most csucstechnologianak szamito uzemanyag cellat 170 evvel ezelott talaltak ki,csak eddig nem volt ra szukseg.Most elovettek es par ev alatt mukodo kepes allapotba hoztak.Biztos vagyok benne,hogy az akkumlator technologiban is szamtalan,ilyen fel nem hasznalt szabadalom van elrejtve.
  • T2k
    #21
    Aki ezt a cikket összehányta az egy
    Már a címmel is tökéletesen bebizonyítja ezt: "Lítium-levegő akkukkal váltanák fel a benzint"
    A benzint? Szerencsétlen , a benzint soha nem lehet akkumulátorokkal kiváltani legfeljebb az üzemanyagtankot. A szerző azt hiszi, hogy az akksi magától termeli az energiát.

    "A technológia elvileg majdnem annyi energia tárolására képes mint egy tank benzin, kapacitása öt-tízszerese lehet a lítium-ion akkuknak, amik hamarosan felváltják az eddig a hibrid járművekben előszeretettel alkalmazott nikkel-kadmium akkumulátorokat."

    Ja, annyira előszeretettel alkalmazták ezeket, hogy egyetlenegy hibrid sem készült eddig, amiben nikkel-kadmium akksi lett volna. Nem is készülhetett, mivel a nikkel-kadmium memóriaeffektusa miatt tökéletesen használhatatlan lett volna az ilyen hibrid. A valóságban nikkel-fém-hidrid akkumulátorok vannak a jelenlegi hibridek döntő többségében, de ez ugye olyan -nak, aki akksikkal akarja a benzint kiváltani már nem oszt nem szoroz.
  • djhambi
    #22
    Úgy tudom a teljes élővilág szempontjából fordítva van, a növények az elmúlt párszázezer évben "halódnak" a magas oxigéntartalom miatt. Ami az egyinek jó, a másiknak rossz.
  • Epikurosz
    #23
    Hülye vagy.
  • Justil
    #24
    élni lehet, h fognak, csak nem 7 milliárdan, vagy még többen. a jelenlegi emberi populáció töredéke tudna csak életben maradni, ha hirtelen elvágnák a kőolajat. persze ez nem egyik pillanatról a másikra fog megtörténni, de szvsz azzal már rég el vagyunk késve, hogy valami használható alternatívát vezessünk be.
  • Kerub
    #25
    Unoka???
    NE SZAPORODJÁ VAZEG!!!! VAGYUNK ÍGY IS ELEGEN!
  • Pares
    #26
    Jah, rejtett társadalomteszt, ki hogy reagál a két képre (csajszira vagy az indiánokra).

    Amúgy tényleg csinosz a csajszi! Mondjuk remélem érti is amit csinál, hogy aztán legyen is az akkukból valami...
  • Tetsuo
    #27
    Az a baj, a politikusok utolag sem azok. AMugy mar az autogyartas hajnalan voltak effele kutatasok, csak eltuntek a sullyesztoben.
  • Epikurosz
    #28
    Ez megvolt?
  • Hunnenkoenig
    #29
    Hat en elsö gondolatom az volt, hogy a kephez beallitottak a ket takaritot, mert a tudosok nem akartak nyilvanosan megjelenni, nehogy aztan a köolaj mecenasok jol ellassak a bajuk.
  • Kornan
    #30
    Élelemellátás még megoldható kőolaj nélkül is, lásd biodiesel és társai. Elég gyorsan át lehetne állni ezekre ha baj van. Csak akkor államilag szabályozni kéne ki kaphat és ki nem , pl élelemszállítás kapna. Európát ez a veszély nem fenyegeti szerintem, esetleg a túlnépesedett országokat. Sőt inkább a kihalás veszélyeztet minket európaiakat, mert csökken a népesség, ha nem lennének bevándorlók sok országban gondok lennének.
  • T2k
    #31
    Azért nem kezdték el a alkalmazását, mert még egyetlnegy prototípus sem létezik belőle, úghogy a gyakorlati alkalmazása olyan messze van mint makó jeruzsálemtől. 2007-óta szivatják a népet azzal, hogy tartanak egy nyilvános bemutatót a ketyerével, azóta minden évben csúsztatják ezt egy évvel, a 2009 év végét nemrég bukták el, most 2010 év vége a legújabb mondás.
    Nagyon szuper az EESU papíron, csak egy baj van vele, NEM LÉTEZIK.
  • Epikurosz
    #32
    Mi tudsz te...

    Lehet, hogy a hadsereg kisajátította, oszt annyi. Törvényes joga van ehhez, még Magyarországon is.
  • Kornan
    #33
    "Es nem kellett volna sokkal tobb,a napcellak gyartasara sem,es akkor mostanra az emberiseg energiaszuksegletnek 100 %-t napenergiabol nyernek."

    100% fedezni az emberiség energiaszükségletét ebből azért necces. Mi van ha nem süt a nap, ott ahol kéne? Elmegy az áram. Ha csk a föld egyik felén van sötét az még talán oké, mert lehet máshonnan is hozni. Azért az emberiség szükségletét kielégítő energiákat nem hiszem , hogy lehet akkumulátorokban gazdaságosan tárolni. Esetleg ha valahogy az űrben nyernék ki, de ez egy másik téma.

    Ez a baj a széllel is mi van ha nem fúj? Üzembe kell állítani egy másik erőművet. Általában környezetszennyezőt. Az a szomorú, hogy meg lehet tenni ,hogy ezek is csk minimálisan szennyezzék a környezetet, csk ugye + kiadás lenne.

    Ha az összes autót felváltaná az elektromos akkor igencsak megnőne az energiaszükséglet, valamiből azt elő kéne állítani is. Új fajta erőművekre lenne szükség.
  • Epikurosz
    #34
    "a az összes autót felváltaná az elektromos akkor igencsak megnőne az energiaszükséglet, valamiből azt elő kéne állítani is. "

    Fejezzétek már be ezt az idióta nyivogást!

    Ha megnőne az áramszükséglet, csökkenne a benzinszükséglet.

    Az energiamérleg nem változna, de a cucc olcsóbb lenne, így több picula maradna a zsebedben, azzal meg lehetne építeni marsjárókat, és fel lehetne titeket lőni a Holdra, hogy ott egyen a fene.
  • T2k
    #35
    Kb. mindent ami külsősként tudható a dologról.
    Ha a hadsereg kisajátította volna - mint ahogyan nem tette, mert egyszerűen nincs mit -, az nagyjából ekvivalens lenne azzal, hogy nem létezik a cucc, hiszen akkor jó ideig a civil szféra semmit sem kaphatna belőle, ráadásul minek csinálnának magukból újra és újra hülyét az elbukott határidőkkel, ha úgyis tudják, hogy belátható időn belül nem lehet majd a nagyközönségnek bemutatni.
    Ezen kívül nem a hadsereget kell az olajfüggőségtől megmenteni, hanem az egész emberiséget. Semmit sem érne ha a hadsereg ilyen cuccosokkal rohangászna mindenki más meg megdögölne, mert akkor hadseregre sincs szükség.
    Leülhetsz elégtelen.
  • uwu
    #36
    Akkor is így volt ez mikor 30 millióan éltek a földön, akkor annyi volt a max.
    A föld eltartóképessége csak egy pillanatnyi adat ez az új technológiákkal folyamatosan nő. Jelenleg több kaját termelünk mint szükséges, más kérdés az eloszlása, de ez se új dolog.
  • roliika
    #37
    Milyen hadseregről hablatyolsz itten te úgy mégis?
    Szerinted a katonai vezetőknek van annyi IQ-ja, hogy felfogják mivel kísérleteznek itt-ott? Szerintem nincs.
  • uwu
    #38
    Szerintem a metanoliparnak van jövője.
    Nekem egyszerűbbnek tűnik a megvalósítása.
    Tud róla valaki valami újat? Miért nem hallani mostanában róla semmit?
  • roliika
    #39
    Mert az ipar számára nem lehet előállítani belőle eleget. Ahogy hidrogént sem.

    Az elektromos/mágneses megoldások jelenthetik csak a végső megoldást...persze az kérdés, hogy szinte korlátlan kapacitás abból is honnét lesz.

    De jobban belegondolva még a szénnel működő erőműveket is elektromos energia termelésre kéne átállítani, meg mindent ami van...miért?

    Mert az elektromos energia szállítása olcsóbb gyorsabb biztonságosabb mint a gáz kőolaj vagy szén szállítás.

    Arról ugye nem beszélve, hogy a végtermékbe..a motorokba kerülő energia így már nem szennyez tovább.

    Sőt hatékonyabbak sokkal az elektromos motorok mint a belsőégésűek, sokkal sokkal kevesebb acélból kijön mint egy hagyományos motor, így sokkal könnyebb sokkal olcsóbb, nem kell hűtővíz meg vízpumpa meg olajzás..tehát sokkal egyszerűbb sokkal időt állóbb dolog, és nem hőérzékeny, nem kell váltó sem és még van egy csomó előnye.

    A mozdonyok is úgy működnek, hogy a mozdony dízel generátora termeli az áramot, és a meghajtást már villanymotor végzi nem véletlen.

    Lehet itt bohóckodni bio etanollal, meg napelemmel, meg egyéb marhasággal de nem jelenthet végső megoldást.

    Esetleg
    EZ.
  • T2k
    #40
    "Ha megnőne az áramszükséglet, csökkenne a benzinszükséglet.

    Az energiamérleg nem változna..."

    Totális baromság. Az energiamérleg jelentősen CSÖKKENNE, mivel egy elektromos autó egységnyi primer energiával 2-4x annyi utat képes megtenni, mint egy belsőégésű motoros, azaz fele-negyedannyi energia elegendő számára azonos távolság megételéhez.

    Jó lenne ha ezt a sok "okos tóni" felfogná végre és nem böfögnék be milliárdszor ugyanazt a hülyeséget újra meg újra, hogy "de akkor nagyon sok új erőművet kellene ám építeni...". Nem, NEM kellene nagyon sok új erőművet építeni, mert völgyidejű töltéssel a mai gépkocsipark kb. 75%-a(!!!) egycsapásra elektromosra cserélhető lenne EGYETLENEGY új erőmű építése NÉLKÜL! Ez már 10 éve ismert és azóta is sok tanulményban újra megerősítést nyert, de persze a semmihez sem értő "okos tónik"-at ez egyáltalán nem zavarja abban, hogy újra és újra benyökögjék a baromságaikat.
  • Epikurosz
    #41
    Ezeknek akarsz te beszélni?
    Falra hányz zöldborsó!

    Mellesleg, hazaárulók is, mert Magyaro. függőségét akarják fenntartani külföldi energiahordozóktól.