47
Supermoto Lifestyle
  • REPS0L
    #1
    Gondoltam nyitok egy topikot a kedvenc motorkategóriámról, hátha mással is megszerettetem ezt a stílust/sportot/életérzést.

    A SUPERMOTO TÖRTÉNELME

    Ha a motorosok között felmerül a téma, örök vita dúl a soha el nem dönthető kérdésről, nevezetesen arról, hogy a motorsportnak melyik ágazata az igazi, melyik kíván nagyobb felkészültséget, bátorságot és melyik ág képviselője képes legyőzni a másikat a saját és a másik sportágában.

    Ezt a kérdést úgy 25 évvel ezelőtt Amerikában úgy próbálták megválaszolni, hogy először a gyorsaságis versenyzőket hívták meg egy iszonyúan gyors, a salakpályához hasonló, de legalább 1000 m hosszú, döngölt földes oválpályára, aztán a crossosokat csalták a pályaversenyzők a stadionokba, de az igazi megmérettetés egy minden motoros ágat megérintő, minden versenyzőnek más környezetet jelentő, de saját sportágához kissé közelálló versenyzési forma kitalálása lett volna.
    A sok próbálkozás után született meg a megoldás: gyorsasági versenyzésre átalakított, méregerős crossmotorral, slick gumikkal és fánkostálnyi féktárcsákon nyolcdugattyús fékekkel, olyan pályán melynek 70-80 %-a aszfalt (gyorsasági) 10-30 %-a föld, melyen legyen 1-2 ugrató vagy asztal (cross) de a kemény föld szakaszon jó ha van gyors, nyújtott forduló (salak) és nem megvetendő, ha a szilárd pályán a tükör simaságú aszfalt időnként, rövid szakaszokban betonra, makadámra vagy bármi más lehetetlen burkolatra (enduro) változik.
    És ezután, rövid vajúdási idő múlva, megszületett az új szakág: a SUPERMOTO.

    Ez az őrület először Amerikában késztette őrjöngésre a motorversenyzők legjobbjait, később az óceánt átúszva, Franciaországban kötött ki, majd rövid idő múlva, fertőző betegségként terjedt el Nyugat-Európában. Hogy néhány példát említsünk- Franciaországban 10 év alatt 2000-nél több lett a hivatalos licences supermotós versenyzők száma, Svájcban a hat éve hivatalos sportágban 400-ban limitálták a licencek számát, mert több versenyzőt nem tudnak foglalkoztatni és a nézők száma, az esős versenyeket is beleszámítva , átlagosan 6000 fő. Olaszországban 2000-ben írták ki az első kupasorozatot és az idén már regionális bajnokságokat kell kiírni, mert 1000 körül lesz a versenyzők száma .

    Hazánkban 2001 volt a sportág hivatalos születési dátuma, és a motocross szakágon belül jött létre. 2002-ben közel 80 versenyző vett részt a bajnoki versenyeken, és a sportág 2003-ra önálló szakággá vált. 2004-ben új dimenziót nyitott a quadok felvétele a versenyzésbe. 2005-ben öt szóló motoros kategóriában és két quad kategóriában vehetnek részt tudásuktól és gépük teljesítményétől függően a versenyzők.

    Mi a titok? Látszólag nagyon egyszerű.
    A verseny rövid, jól belátható pályán zajlik és nagyon látványos.
    A sportág „kortalan”. A kifáradt crossozó ugyanúgy élvezheti, mint a még rutintalan gyorsaságizó.
    Viszonylag olcsón lehet versenyezni.
    És még egy nagyon fontos szempont - aki egyszer belekóstol, rövid időn belül igazi versenyzőnek érezheti magát.
    Bár a gyorsasági versenyzés nagyon közel áll az utcai motorozáshoz, az igazi versenyzéshez nagyon kevesen jutnak el. A gyorsasági motor ára milliókban mérhető, és a versenyzés olyan pályákhoz van kötve, amiből kevés van (legalábbis Magyarországon).
    Akinek a cross tetszik, jó edzői segítséggel is csak egy-két év múlva kezdi sejteni, hogy mire is képes az alóla kitörni akaró gép és halálfélelem nélkül gurulhat le a siratófalon.
    Ezzel szemben aki supermotózni akar, egy kevés gyakorlás után, már az első versenyen azonos pályán motorozik a menőkkel és a versenyt kisebb-nagyobb nehézségekkel teljesíteni tudja - motorversenyzővé vált.
    A legjobbak mögött persze komoly versenyzői múlt áll, bajnokságokat nyertek korábban a motocross vagy a gyorsasági szakágban, de a siker kapuja mindenki előtt nyitva áll. Hazánkban két bajnoki osztályban folyik vetélkedés, a belépők az Open osztályban csiszolódnak, a sportág krémje a Prestige osztály versenyzője.

    A két osztály gyakran együtt indul, de külön kerül díjazásra.
    A fiatalok a 125 ccm-es osztályban próbálkozhatnak, ahol a KTM hazai importőre motort is biztosít számukra. A gyerekek részére 60- 85 ccm-es motorokkal külön versenyt rendezünk 12-16 éves korosztályig.
    A versenyek kétfutamosak, a felnőtteknek kétszer 15 perc+ 2 kör, a fiataloknak kétszer 10 perc+2 kör.
    A versenyfutamokat két edzés előzi meg. Az első a pályaismeretet, a második a rajtfelállási sorrend eldöntését szolgálja.
    A bajnoki versenysorozat 7 versenyből áll és az ország minden részében bemutatkozik.
    A versenyzőknek rendszeres edzéseket és edzőtáborozásokat szervezünk a legképzettebb oktatókkal.
  • REPS0L
    #2














  • Tyler1
    #3
    ez ugrott be elsőre

  • REPS0L
    #4
    [center]








  • REPS0L
    #5
    pár magyar SMes arc :)

    KissJoco44


    Foxgirl


    rooftop


    koph


    apraszaki
  • ChuckyHUN
    #6
    tegyél még Tomekkről is :P
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    meg arról a srácról akinek balesetben leszakadt a keze, nem ugrik be a neve, talán Balázs?
  • REPS0L
    #7
    koph alias Tomekk :c

    balu125




  • REPS0L
    #8






  • OrioN the S
    #9
  • REPS0L
    #10
  • REPS0L
    #11
    Elvileg jövőre ilyennel fogok huligánkodni-e.







  • REPS0L
    #12
    nagy kedvenc
  • akyyy
    #13
  • ScarY MAN
    #14
    +fav
    Akkor egyéni kedven:D és egyben ismerősöm is :D
    ifj. Kökényesi György (kiskökény)
  • OrioN the S
    #15
    jo gep... haver ilynnel nyomja. annyi a gaz ,h mindig meg kell huzkodni a csavarokat... rezonalastol. allitolag a drz meg jobban hullik.
  • REPS0L
    #16
    meg a drz harmat gyenge ehhez képest :)
  • gyepesjoint
    #17
    oszitársamnak van egy KTM-je,még tavasszal adta ide egy próbakörre a közeli erdőben,nagyon bivalyak ezek a supermotok,de én személy szerint a robogókért rajongok
  • mila69en
    #18
    nah ezek már gépek!:) a szívem szakad meg mióta nincs meg a mocim:(
  • OrioN the S
    #19
    en ilyet vennek ,ha vennek... Husaberg FS650
  • mila69en
    #20
    ne mert mindjárt rosszul leszek:D husaberg-ek közel állnak a szívemhez:)
    nekem is az volt csak FE 501-es
  • OrioN the S
    #21
    :) jo kis gep
  • mila69en
    #22
    most ha vennék(ugyis fogok venni):DD fő az optimizmus! még össze kell gyűjteni a kest:DD husa fs lesz!:)
  • OrioN the S
    #23
    nekem jobban bejon ,mint a ktm :)
  • mila69en
    #24
    nekem is közelebb állnak a szívemhez a husaberg gépei, jó gépek a ktm-ek de ha most megdobnának ingyé egy ktm-el:DD gurulnék vele pár kört, eladnám és husaberget vennék!:)
  • OrioN the S
    #25
    ennyi :D
  • ChuckyHUN
    #26
    csak a japán cucc :)
  • Pepsi Twist
    #27
    lál szégyen, 1x taposson meg titeket kamion :)
  • REPS0L
    #28
    nekem is volt kiszemeltek közt, sőt ez volt a n1, de mivel túrázok is, inkább hagyom az üzemórát
  • gyepesjoint
    #29
  • pszihopata
    #30
    én meg ilyennel motoroztam kicsit nemrég,elég durva gép

  • ChuckyHUN
    #31
    majd 1x... és akkor boldog leszel?
    gyökér
  • mila69en
    #32
    kezdésnek lehetne inkább valami szolidabb és látványosabb?:D mondjuk csapjon agyon egy helikopter leszakadt rotorja! na?
  • solo
    #33
    Volt osztálytársam bátyjának is 640 LC4 e volt, csak neki prestige verzió:]
  • REPS0L
    #34
    Rozenburgos vidit nem tudom hányszor nézem meg 1 nap, de mindig kiráz a hideg :D
  • REPS0L
    #35
  • REPS0L
    #36
  • REPS0L
    #37
  • REPS0L
    #38
  • REPS0L
    #39
    ezt nagyon szeretem, csak ne lenne fos minőség
  • REPS0L
    #40