99
  • teddybear
    #1
    Azonkívül amit itt már említettek, van még egy-két probléma. Pl. A döntött üvegek miatt a Nap erősen felmelegíti az utasteret, amelybe ezért légkondi is kell. Ha pedig pedálozni akar valaki, sokkal jobb választás a bicaj. Elképzelem, amint csapzottan, izzadtan előkászálódik a kocsiból egy juppi párocska az étterem előtt.
  • Szefmester
    #2
    tetszik a kicsike, csak felejtsék el a pedált :)
  • Glutamin
    #3
    És ezt az ötelete még komolyan támogatták is.

    nem vitatom, hogy szükség van az innovációra, de egy ilyen -2 csillagos töréstesztű atóba én nem ültetném a családomat az biztos.

    Merjünk nagyot álmodni kategória.
  • vajon kiki
    #4
    a sós-vízzel működő autó jobban tetszett
  • Toncsi47
    #5
    Szintén magyar, szintén villany :)
    [link]
  • lokko
    #6
    ez termeli a sós vizet és az izzadságszagot
  • alippai
    #7
    Hát mitmondjak... van jobb...Tesla Roadster
    igaz a 10 millió forintos ár nem túl megnyerő :P
  • Sir Quno Jedi
    #8
    Ezt a pedálozást nem tudom melyik hamvába halt mérnökpalánta találta ki, mivel ennél nagyobb ökörséget már nem lehet tenni egy AUTÓBA! Túl sokat nézték a Fintstones-t szvsz.
  • Gerygrey
    #9
    Imádnám ezt az autót, ha sikerülne megvalósítani. Szép, olcsó, gazdaságos, MAGYAR, mi kell még? :)

    Törésbiztonság: városba, ahol max átlag 20-szal araszolsz vele, teljesen elfogadható a papírtrabi is. És ez legalább nem fogyaszt. A napi 2x15 kilométeres távot megtenni tökéletes.

    És ezt az ötelete még komolyan támogatták is.
    Igen, ahogy a Kis Vukot is támogatták, a "segíny kisebbsíget" pedig hónapról hónapra folyamatosan. A három közül ennek legalább van valami értelme is, ha sikerül megcsinálni. Bár tartok tőle hogy nem fog (vagy valami nagy külföldi gyártó bagóért megveszi a projektet és övé a dicsőség valamint a profit) de azért reménykedni még szabad.
  • Akuma
    #10
    "Ez a jövő a 250 millió forint, főleg hazai, részben uniós pályázati támogatással "elkészült" Solo előtt is nyitva áll, feltéve persze, hogy képes lesz saját erejéből mozogni."

    Te jó ég, ennyiből én is simán összevágok egyet (jónéhányat ha birom erővel), igazhogy nem lesz ilyen lesimult a kasztnija, de működni fog.
  • Benoke
    #11
    Nem értem mért kéne szidni. Egy kis innováció ráfér az országra. Max tanulmány autóként elrakják. Én inkább azon csodálkozom hogy ezt végig lehetett vinni Magyarországon! Ahol se a Tudományos akadémia nem támogat semmi féle inovációt inkább a sötét középkor felé döntené az országot, se az állami szerverk nem rugalmasak, se a média, se a magán emberek. Inkább Gratulálnék ahhoz hogy eljutott valahova ez a terv...
  • Epikurosz
    #12
    Érdekes, érdekes, de ez a 2000-es évek elejének szárnypróbálgatása, amire elkészül, már elavult lesz.
  • dez
    #13
    Hát nem tudom, de a Forma 1-es autók kabinja is szénszálas kompozit anyagokból van. Az alu-magnézium-titán ötvözet váz sem lehet olyan gyenge. (Épp az a kritika egyik része, hogy ezek drága dolgok.)

    Kár, hogy nem szerepel itt az autó súlya, pedig az is nagyon nem mindegy.

    Egyébként nem tudom, emlékszik-e itt valaki arra a hírre, hogy nemrég a Toshiba kifejlesztett egy vadi új típusú akkut, ami jóval hatékonyabb, mint a Li-Ion. És még olcsóbb is.
  • Epikurosz
    #14
    Kéne! :-)
  • Epikurosz
    #15
    szerintem a lionokat el kell felejteni, a szuperkondiké a jövő.

    Napokban láttam a praktikerben egy fúró-csavarozót, gyorstöltési idő 90 másodperc. Megáll az ész!
  • jeti00
    #16
    inkább támogatni kéne a fejlesztéseket mint akadályozni.. a jó oldalát senki se látja :)
  • duke
    #17
    "A pedálos hajtással talán 200 watt energia termelhető, ami elég lehet a kiizzadt utasokat hűtő légkondicionáló energiaellátásához, de jelentéktelennek mondható az autó legalább 10 kilowattot igénylő meghajtásához."

    Nekem pont a pedalozas miatt tetszik a legjobban,zsenialis otletnek tartom,hogyha akarja az ember akkor akar onerobol is tudja mozgatni az autot,illetve hozzatud tenni egy kicsit.
  • Epikurosz
    #18
    A fejlesztéseket támogatni kell!
    Csak tényleg legyen fejlesztés.
  • Epikurosz
    #19
    A pedálokat szerintem azért tették be a tervezők, mert gondoltak az aksik nemvárt lemerülésére.
  • T0nk
    #20
    Sajnos annyi energia sose fog összejönni egy elektromos autóban, se pedállal, se napelemmel, amivel megközelíthető egy mai autó energiaszükséglete. Ergó mindenképp energiahordozóra, ésvagy töltésre fog szorulni. Ahhoz meg energia kell. Arról, hogy ezt az energiát honnan teremtsük elő soha senki nem beszél. Nem készül senki elekromos közlekedésre, vagy hogy az energiaforrások közül el lehessen végre tűntetni a fosszilis energiahordozókat.
    A következő hír lehetne egy tenyésztő atomreaktor üzembeállítása Pakson. De ha nem megy, akkor még négy második, neaggyisten harmadik generációs blokk.
  • duke
    #21
    A pedalok nagyon jok sportolasra,hogy ne az legyen mint manapsag hogy az emberek csak ulnek kocsiban mozdulatnul.Es ha kifogy az aram meg mindig jobb padalozni,mint felre allni,vagy tolni az autot.
  • assdf
    #22
    szerintem meg a pedálok egy autóban netto hülyeség, kb. ugyanannyi értelme van mint a kurblis notebooknak.
    Mert ha az akksi lemerült akkor cseszheted, nem attól a pedáltól fog menni az autó. De legalábbis nem jobban mintha tolnád. De ugye alapjában véve a legtöbb ember ha lerobban, akkor lestoppol egy másikat amelyik hazahuzza és ezt itt is meg lehet tenni.

    Amúgy az ötlet jó, csak hát drága még mindig.
  • JL666
    #23
    Szerintem FRAYER jobbat tud ennél
  • Molnibalage
    #24
    "Törésbiztonság: városba, ahol max átlag 20-szal araszolsz vele, teljesen elfogadható a papírtrabi is."

    Csak sajnos az nem igaz. Egy autó, ha átjön a szélvédön tökmindegy mennyivel jön az már régen baj. 20 km/h-val is már elég komoly dolgokat lehet tenni. Nekem már jött bringás, elég csúnya volt. Akkor ezt képzeld el egy autóval. Uh...
  • sandor8206
    #25
    Amúgy aki nem hiszi hogy a elektromos autóké jövő nézze meg ezt a videót. Ettől azért még messze van a magyar cucc, de mindent bele fiuk. Legalább van valami kis innováció, kis fejlesztés.
    A videó elektromos autó vs. Porsche 911 turbo
    http://www.youtube.com/watch?v=L7zHcvDPxYU
  • mcganyol
    #26
    egy 270kilós autót azért nem lehet olyan nagyon nehéz tolni, ez a súly kevesebb, mint a fele a kispolákénak :)
    nagyon jó, h kevés benzint fogyaszt (ha egyáltalán), de arról nem szól a fáma, hogy hány km-enként kell cserélni az aksikat! és az elhasználtakat marhára nem olcsó vagy egyszerű ártalmatlanítani... és az meg végképp nem hiányzik, hogy mass productban öntsük az óriás akkumulátorokat a szeméttelepre! az sokkal rosszabb lenne, mint a co2.
    szóval lehet h 3milla lesz a kocsi és nagyon olcsó lesz a fentartása és üzemeltetése, de megette a fene, ha 30.000 km-enként ki kell fizetni újabb 1 gurigát a kötelező szervíz, kötelező aksi cseréjénél...
  • kicsibicska
    #27
    Éjszaka a színesfémgyűjtő kisebbség felteszi egy talicskára, és hazaviszi a 270 kilós autót :)
  • rumkola
    #28
    egy erős szélvihar elviszi
    :)))
  • Lyan Kyj
    #29
    Kinézete nagyon tetszik.
  • Adam II
    #30
    Szerintem már rég meg van a megfelelő energiahordozó ami most forradalmasíthatná a közlekedést. Csak jó mélyen el van dugva valami elképzelhetetlenül gazdag és befolyásos ember fiókjában és le merem fogadni ,hogy nem egy politikus inkább üzletember. Nem is foglya addig elővenni amíg egy csepp értékesíthető kőolaj is lesz a Földön mert addig abból is pénz származik neki ráadásul a szaudiak és a dubajiak se lesznek rá mérgesek amiért feleslegessé tette az olajukat. Aztán ha kifogy az olaj előkotorja ezt a jó kis energiahordozót amit természetesen ő fog értékesíteni így a gazdag még gazdagabb lesz.
    Ne csodálkozzunk ,hogy nem kapnak az ilyen projektek megfelelő támogatást.
  • lamer the true
    #31
    Én ezt nem hiszem. Ha most előállna valami ingyen energia dologgal valaki, az olyan gazdag lehetne, hogy el sem tudod képzelni. Mindenesetre a mi országunkat szomszédostul megtudná venni. Az arabok ugyan mit tudnának tenni? Európának, japánnak, de az amcsiknak is égető szükségük van olcsó energiára. Az eunak meg még jó pár nemzetnek semmi haszna az olajból, gázból, szénből sőt inkább nyűg.
  • MC Hapci
    #32
    az olajégek uralnak szinte mindent ... ha ők megszüntetik az olaj áramlását akkor megszűnt a világ létezni.. amíg lesz olaj addig az olaj cégek nem engednek más technológia alkalmazását. Van elég pénzük lapátra tenni a feltalálókat és a terveket elkobozni. minden társadalomnak és civilizációnak ez a hibája nagyon függ egy bizoyos nyers anyagtól, s aki azt uralja az előtt térdel a világ. Tiszta Dűne..

    "A fűszernek áramlania kell."
  • Epikurosz
    #33
    Azért ez nem így van. A kereskedelmet a piaci törvények (kereslet-kínálat) irányítják, nem a sejkek, ők csak haszonélvezői ennek. Ilyen csodatalálmány sajnos nincs.
    Mondjuk, annyi kétely bennem is van, hogy Tesla 80 vagy 70 évvel ezelőtt villanyautóval furikázott, el nem tudom képzelni mivel töltötte az aksijait, és mennyire volt az gazdaságos.
  • duke
    #34
    "de megette a fene, ha 30.000 km-enként ki kell fizetni újabb 1 gurigát a kötelező szervíz, kötelező aksi cseréjénél... "
    Ez mar ma sem jelent problemat a lithium titan akukra 20 ezer feltotest irnak,ez tobb evtized hasznalatot jelent,es a sima lithium-ion akuk is kibirnak 5-6 evet.De akar milyen akurol van szo az biztos hogy mire eloszor cserelni kell addigra mar minden szempontbol lenyegesen fejletebb akuk lesznek.
  • julius666
    #35
    Marhaság.
    Ha egy ilyen "csodatalálmány", ami ingyé termeli az áramot (vagy nagyon olcsón) a kezükbe jutna, rögtön levédetnék, és az összes olajos pénzüket belefektetnék.
    Tudod miért?
    Mert valószínűleg mind közép-és hosszútávon nagyobb haszonra tehetnének szert (az olaj "kibányászása" egyre drágább, ahogy fogynak a könnyen elérhető készletek), illetve mert attól félnének, hogy más előbb lenyúlja az ötletüket, és ők hoppon maradnak.
    Ez a "gonosz olajmultik" duma nagyon ócska és elcsépelt, jellemzően azok jönnek vele akik csak felületesen ismerik a témát, és egyébként kül. összeesküvés-elméletekben hisznek.
  • duke
    #36
    "hogy Tesla 80 vagy 70 évvel ezelőtt villanyautóval furikázott, el nem tudom képzelni mivel töltötte az aksijait, és mennyire volt az gazdaságos."

    Nincs ebben semmi kulonos tesla az ugynevezett nullponti energiat hasznalta.Persze ez ma meg tiltott dolog,de egyszer majd talan eljutunk,oda hogy szabadon kutathato legyen.
  • julius666
    #37
    Egyébként a témához:
    ennek a fejlesztésnek az egyetlen igazi nagy buktatója (és ez az elektromos autóké is általában) az aksik kérdése (mint már előttem is írták). Egyrészt drágák, nem túl hosszúéletűek, illetve ha tönkremennek egy nehezen (vagy egyáltalán nem) újrahasznosíthatóak, ellenben veszélyes hulladékok, súlyosan környezetszennyezőek. Szóval ha teljesen ezekre állnánk át, lehet h. jobban kibasznánk magunkkal mintha az összes olajat és földgázt elpöfékelnénk.
  • julius666
    #38
    jaja, kár hogy eddig még csak a kuruzsló-tudósok tudták bizonyítani.
    Teslán meg ne tessék csodálkozni, aki embereket tudott teleportálni, az miért ne döngethetett volna elektromos autóval anélkül, hogy töltenie kellett volna
    (egyébként az "embereket tudott teleportálni" kifejezés kicsit erős, mert ha jól emlékszem katonákat akart egy csatahajóra vinni teleportációval, csak vmi. balul sült el, és egybeolvadtak a hajóval )
  • darkhill
    #39
    Biciglit olcsobba is találok. kicsi sz@r de a miénk ! :)
    Szvsz a kövi "kocsi" amit kidobnak biztosan jobban érdekelni fog.
  • ssmith
    #40
    Nem is tudom, mi a rosszabb, a magyar emberek mentalitása, vagy a gazdasági helyzet....

    Ha vissza emlékszik valaki, alig 100 éve még azt mondták:

    Repülő gép??? Soha... Aztán Elektromos repülőgép???? áááá olyan nem lesz....
    Azóta történt 1-2 dolog, bár érdekes, hogy vagy az USA vagy a japi-kínai részen fogadják el az újításokat, ami lassan becsorog európába, s örülön hogy alap felszereltség az elektromos ablak, stb. közben a japik, amcsik röhögnek mert 70 es évek óta nincs kocsi amiben ne lenne ilyen cucc....
    A háztartási gépekről ne is beszéljünk ....

    Elég sokat vagyok külföldön, s látom, hogy a magyarok élen vannak a negatív gondolkodásban, főleg ha másik magyarról van szó.
    Itt 1 forradalmi termék, ami végre valami újat hozhatna, s mi történik?
    Mindenki a hibát keresi benne, de persze a megoldást nem. Ezt nem a fórumozókra értem hanem a magyar "szakemberek" re akik pl bírálják ezt a fejlesztést.
    Írigy béna rosszakaró magyar....

    Lehet jobban járna a fejlesztő ha ő is kimenne USA ba, s akkor megint emlegethetnénk, nézz már, nem csak atomot, számítógépet, de még új kocsit is adtunk a világnak.... (sjanos nem Magyarországon)

    De ez csak az én véleményem.
    Remélem összejön s megmutatja a MAGYAROKnak hogy igen is lehet újat csinálni!!!!
    Én drukkolok neki!

    Üdv.