5889
11891949761344119704.png
  • Wescone
    #1
    A téma nyitásának célja, hogy a minőségi hangzásról, zenéröl osszák meg a véleményüket azok akik szivesen foglalkoznak zenével és értékelik a jó hangminőséget.
  • Wescone
    #2
    Nem tudom más hogy van vele, de számomra érthetetlen, hogy a néhány évtöl errefele kiadott és remaster-elt CD-k miért mutatják, hozzáteszem sokszor torzításig menően ezt a túlszaturált hangképet amit az alábbi példa is mutat.

    Jean-Michel Jarre - AERO




    Lehetséges, hogy evel a dilemmával kapcsolatosan elkerüli valami a figyelmem?
  • Lyan Kyj
    #3
    KATT
  • Wescone
    #4
    Igen, ez elkerülte a figyelmem, de számításom szerint ez a topik (ha nem törlik) kissé más oldalrol közelíti majd meg a témát, nem software-es hanem sokkal inkább zenecentrikus oldalrol.
    Tulajdonképpen ez a topik "zenemintákkal" foglalkozik lossless-ban nem kimondottan a veszteségmentes technikával.
  • Énvagyokazapád
    #5
    nem értek én ehhez :[
  • Balumann
    #6
    Na várj, most itt minőségről lenne szó? Ezen a képen amit belinkeltél ez csak a hangerő/idő -t mutat, ennek nincs olyan sok köze a minőséghez :|
  • Balumann
    #7
    megpróbálom letölteni csak nem találom a macskákat :D
  • Wescone
    #8
    Hello!
    Az idő itt mellékes, az csak a track hosszát jelzi. A "hangerő" viszont nagyonis befolyásolhatja a minőséget.
  • Balumann
    #9
    Hogy érted, hogy túlszaturált? Túlmegy azon a hangerőn ami még nem torzított?
    Sikerült letöltenem egyébként a példát (nem akadályoztak meg a macskák C: ), tök jó :)
  • Wescone
    #10
    Pontosan.
  • Wescone
    #11
    Jelen példa esetében ez még nem próbléma de egyre gyakrabban találkozni olyan CD-vel mostanában amelyen a torzítás már hallható.
  • 5c0rp330n
    #12
    sztem a profi együttesek/zenészek olyan műszerekkel és olyan hozzáértéssel dolgoznak, hogy nem kell őket félteni attól, hogy rossz technikát használnak. egyébként én is egyre inkább lossless-hez szokok (FLAC), a lejátszómra pedig LAME-el kódolom át "extreme" minőségú mp3-ra, mert az nem visz losslesst, meg nem is lenne hely rá, flash memóriás lejátszóról van szó.
  • Balumann
    #13
    Nah igen ez furcsa, tényleg pont azon a határon van. De egyszer nem megy ki a határon. Nem lehetséges, hogy analógról vették fel, és először felmérték mi a legmagasabb hangerő, és az szerint állították be? Vagy valami olyan kódolást alkalmaztak amiben kicsit nagyobb hangerősséget is be tudnak rendesen kódolni, és utána állították be így?
    Mondjuk az ilyen digitális technikákban én sem vagyok annyira otthon sajnos. Engem is érdekelne, hogy ezt hogy csinálják.
    Sajnos nem nagyon kerül kezembe audio CD, amiket suliban tanultunk hangtechnikai szempontból, azokon nem volt torzítási hiba (maximum hallható magasvágás),semmiképp nem a hangerő miatt.
  • Wescone
    #14
    Én is kódolok mp3-at de csakis a lejátszóm kedvéért, viszont tömörítésnél az extreme minőség is minőség veszteséges.
  • Balumann
    #15
    Jah ez mondjuk stílus függő is (legalábbis nekem), könnyű zenéből nekem általában elég mp3 is (bár ha van lehetőség akkor inkább flac természetesen). Komoly zenénél meg már a flac is kevés legtöbbször.
  • Wescone
    #16
    A FLAC veszteségmentes tömörítés az már klasszikus zene esetében is célszerü lehet. Annál kimagaslóbb már csak a vinyl (LP) és a komolyabb orsós magnók.
  • Wescone
    #17
    Ismerek olyan embert aki a CD anyagokat "átviszi" orsós magnószalagra mert nem birja a digitális hangzást. Valahol megértem, annak idején rengeteget foglalkoztam én is analog készülékekkel.
  • Wescone
    #18
    Egyébként azért nem megy ki "azon a határon" mert a jel "normalizálva" van 0 dB-re. Attol sajnos még lehet torz.
  • Balumann
    #19
    De ha a már digitalizált hangot viszi át olyanra, akkor mi változik? Mert digitalizáláskor a mintavételezés meg a bitek (most ennek nem jut eszembe mi a neve) sok minden elveszik, le kell vágni a nagyon magas frekvenciákat különben pattog meg ilyenek, de visszaalakítani azokat már úgytudtam nem nagyon lehet :o

    De valamilyen veszteség biztos van FLACnál is.
    Mi tanultunk super audio CD-t is, amit azért vezettek be, mert sokaknak nem volt elég az audioCD minősége. Hallgattunk olyat is, nagyon jó volt, de különbséget csak akkor tudtam volna megállapítani, ha utána audioCD-ről is ugyan azt meghallgatjuk
    Bár elméletileg a superaudio CD kétréteges és sima audioCD-ként is le lehet játszani olyannal ami nem kezeli a supert.
  • Dióka
    #20
    a témakör alapjai tetszenek, de sajnos elég kevés időm van igazán nagy és szélesebb körű vélemény nyilvánításra.
    wescone,mi már előzetesen ugye másik, de részben kapcsolódó téma kapcsán váltottunk is néhány privit....:)

    az alap felvetéshez visszakanyarodva, szerintem minden zenét elsősorban hallgatni kell, s nem analizálgatni szoftverekkel. ahány hangmérnök,ahány stúdió és ahány egyéb technikai paraméter, annyiféle minőségben kerülnek rögzítésre a hangfelvételek. ebben a mintának felhozott zenében én semmi kivetnivalót nem látok, egyszerűen azt az évek óta szokásos és sokféle stílusban alkalmazott leszűkített dinamika tartomány TRENDET adja vissza,melyet azért alkalmaznak, hogy a lehető legnagyobb hangerőthatást,hangosságot kívánják elérni a zene (hangerőtől független) lejátszása közben. a különböző diszkózenék szinte mindegyikét így adják ki,és csak attól, hogy valami a névleges maximális kivezérlést is eléri (0db),attól még alapjaiban nem kell torzítania, legfőképpen azért sem,mivel ezek a 0-ás kilengések szinte csak pár század vagy ezredmásodpercekig tartanak. egyébként az AERO-ban is vannak 0-ások (tehát elérik a maximális standard jelszintet), de ezek még önmagukban nem okoznak torzulást.
    alapesetben torzulásról, túlvezérlésről akkor beszélünk, ha +0db fölé vezérlik a jelet és emiatt úgynevezett kényszeredett vágás keletkezik,ami már jól hallható torzítást okozhat.
    a normalizálás önmagában nem borzalmas beavatkozás,pont az átlagos hangerősség növelését szolgálja (persze mint majdnem minden hasonló bevatakozás,megváltoztatja az eredeti hangzásképet), de mivel legalább 4-féle normalizálási technika létezik,emiatt ennek végeredménye főleg az alkamlmazás milyenségén múlik,múlhat.
    tehát csak azért,mert egy hangerősségkép még olyan képet ad,mint pl. az aero, attól még teljesen rendben lehet a hangzása, de nyilván most ezeket nem audiophile szempontok alapján értékeltem, hisz egy zene hangzásának, milyenségének megítélésénél még számtalan tényező is közrejátszik,mint a hallgató akusztikai képességei (hallása, térhallása,kedvenc "frekvenciák" stb.), és a hallgató akusztikai eszközei (min hallgatja).....
  • bigivan
    #21
    Szevasztok Tagok !

    Balumann Kolléga Úr 19 hsz-éhez kapcsolódva : a hybrid SA-CD-k valóban lejátszhatók bármilyen cd-lejátszón, DE, nagyon fontos, hogy ebben a lejátszási formában a minőség semmivel NEM LESZ JOBB, mint a közönséges cd-lemezé. Ti. ennek a lemeztípusnak 2 rétege van, az egyik a hagyományos cd réteg, a másik pedig a nagyfelbontású SA-CD réteg, amit a közönséges cd-játszó "nem lát", így persze nem is játsza le. Ez arra jó, hogy az ember előbb vehet SA-CD lemezeket, mint SA-CD lejátszót !!!
    A hagyományos cd-játszó 780 nm hullámhosszon dolgozik, a DVD és SA-CD lejátszó pedig 650 nm-en, ezért nem látja a közönséges cd-játszó az SA-jeleket.
    A véleményem az, hogy aki igazi audiofil-élményben kíván részesülni, az megpróbál szert tenni egy nívós analógrendszerre, vmi high-end vínyl-játszóra leginkább. Sztem a hifi világa semmiféle tömörítést nem tűr, mégpedig az időkoherenciák miatt ! Na, de ebbe itt ne menjünk bele ...

  • Geeryy
    #22
    lehet h egy kicsit tul van kuldve de ez spec nalam meg nem torzit
    Alesis RA-500, E-Mu 1616m PCI,E-Mu 2.1 Monitor Bundle (2xPM5+PS12) / Sennheiser HD 600
  • Wescone
    #23
    Egy jó kis zene 98-bol.
    Kb. 4-5 évvel ezelött vásároltam a CD-t (single) az MM-böl, meggyőződésem volt már akkor, hogy nem új lemez (bontott volt és látszorr rajta,hogy használták) de ki nem adtam volna a kezemböl.
    Korábban kiadott CD-röl van szó igy összehasonlítva az AERO-val hallani és látni fogjátok a két kiadás közti jelkülömbséget.

    Dune - Electric Heaven (2 Tracks)

  • Wescone
    #24
    Hello bigivan, szeva' Dióka!
  • Balumann
    #25
    Hello! Én is így tudtam. Azért írtam, hogy össze tudtunk volna így hasonlítani ugyan azt audiocd minőségben és SA minőségben :)
  • Wescone
    #26
    Hello!
    Ez nem, viszont hallottam már olyan anyagot ami torzúlásig volt "tekerve".
  • mflex #27
    Hali!

    Egy remasterelt Best Of joy CD-ről raktam fel a számot...
    Semmit nem csináltam vele,csak easy cd extractorral berippeltem,de ez is "hangosabb" mint a sima lemez és bár majd leszakadt a tető,mert max volume-on hallgattam ,semmi torzítást nem észleltem és sokkal szebben szól,mint a 80-as évekbeli felvételük.


    [b] JOY-TOUCH BY TOUCH
    WAV 5:20

    PASS:ISD
    http://rapidshare.com/files/116267423/joy.rar
  • Wescone
    #28
    Hello!

    A remasterelés ez esetben abból áll, hogy meg van emelve az RPM level és 0 dB.-re van normalizálva a jelszint. Meggyőződésem, hogy a hangszinen semmit, vagy szinte semmit sem változtattak.
    Amúgy nagyon szépen szól.

  • Wescone
    #29
    Itt a "Touch By Touch" frekvencia tartománya:



    ...ez meg a spectrum képe:

  • Wescone
    #30
    Ooops! Nem RPM hanem RMS level.
    My fault!
  • Dióka
    #31
    már majdnem megkérdeztem,hogy az akusztikai fogalmak közül at rpm mit takar, de gyorsan javítottad magad!
  • mflex #32
    Mondanám (írnám) ,hogy nem rossz "képek",de...

    Amíg az én rendszeremen max hangerőn tud szólni minőségben egy adott zene én felőlem "agyonvághatják"
    még szét nem esik lol

    Egyébként a kocsimban jobban le tudom tesztelni az adott lemezt,nem is azért,mert elég komoly rendszer van beépítve (bár ez is sokat számít),de ami nagyon fontos, hogy előtte az autó darabjaira lett szét szedve és minden egyes cm-t rezgés csíllapítottuk és kibéleltük,vagyis inkább hasonlít hangzásilag egy süket szobára.

    Az autómban minden sokkal szebben szól ami minőség,ami nem minőség az meg úgy szar ahogy van. :)

  • Wescone
    #33
    Ez itt az Axel F. (Eredeti CD Rip):



    ...ez meg egy általam "Re-master"-elt változat:



    Elméletileg mindössze ennyi történt a "Touch By Touch"-al is csak nem házilag hanem stúdióban.
    Egyetlen igénytelen művelet az egész "re-master"-elés, de nem igazán értem; mire jó?!
    Evel a művelettel a "csúcsok" vágva lettek, ezáltal nem tünnek el hangok is?
  • Wescone
    #34
    Harold Faltermeyer - Axel F (2 Tracks - wav)

    Hallgassa mindenki izlése szerint.
    Azért kiváncsi volnék a véleményetekre
  • Dióka
    #35
    ezzel hasonlóképpen vagyok,azaz engem sem zavar,ha bármibe belenyúlnak,csak azt lehetőleg az tegye,akit kicswit is konyít hozzá és tudja mit csinál, szóval úgy fabrikálják,hogy az adott zenei stílusban "jól" szóljon...és hogy kinek mi a jó, hát pont emiatt van,hogy kinek a pap,kinek a papné vagy a lánya...:)

  • Dióka
    #36
    ez így teljesen okés, és hát valljuk be őszintén, az ún. "stúdióban" sem csináltak volna többet (max még 1-2 műveletet),hisz egy ilyen egyszerű manőverrel máris élettel telinek halljuk az amúgy eredetiben is normálisan szóló zenét.



  • Wescone
    #37
    Hello Tagok!



    Tudtátok, hogy a lossy tömörítések minősége encoder függő egy adott bit rate-en belül?
    És azt, hogy az Easy CD-DA Extractor egyértelmüen veri a SF-t mp3 kódolásnál?
  • Dióka
    #38
    miért kérded? te nem tudtad?

    mindenfajta veszteséges tömörítésre (mondjuk inkább így a menő "lossy" helyett) igaz, hogy kódoló függő végeredményt kapunk, már azóta, mióta léteznek algoritmusok.
    és ugyanez igaz a dekódolásra is, ahányféle multimédiás dekódoló, annyiféle "végeredmény" hallható vagy látható, az már más kérdés, hogy ebből ki mit hall vagy lát meg......

    Mivel az Easy CD-DA Xtractor meg LAME kódolót használ, így inkább a LAME és az SF által használt vélhetően Fraunhofer-féle kódolás közti különbséget emelném ki és ebbe nem keverném bele az E-CDDA-át, csak mert ő IS a LAME-t használja,mert azt teszi még egy pár tucatnyi szoftver beépítve máshol is.



  • Wescone
    #39
    Nem tudtam, de sejtettem, ezért is végeztem el néhány tesztet ez ügyben.
  • Wescone
    #40
    Gladiator - soundtrack / APE

    Tracklisting:

    1. Progeny
    2. The Wheat
    3. The Battle
    4. Earth
    5. Sorrow
    6. To Zucchabar
    7. Patricide
    8. The Emperor Is Dead
    9. The Might of Rome
    10. Strength and Honor
    11. Reunion
    12. Slaves to Rome
    13. Barbarian Horde
    14. Am I Not Merciful?
    15. Elysium
    16. Honor Him
    17. Now We Are Free

    Part 1
    Part 2
    Part 3
    Part 4

    Covers

    Password: King HellikXs

    Azoknak akik felismerik és értékelik a jó zenét