282
Ki mit szól hozzá?
  • [HUN]FaTaL
    #1
    Jövőre változik a Kresz, legalábbis ez a terv. Ti mit szóltok hozzá?

    Egyes utakon 70 helyett 90, autópályán esőben csak 110. Szerintem baromság de kiváncsi lennék a ti véleményetkre is.:)
  • tom235
    #2
    szerintem is baromság, most nem mindegy hogy 130 helyett 110-zel karamboloznak? 80 felett már amúgyis halálos elvileg.
  • Firerock
    #3
    szerintem nemtossz
    szvsz az autópályán csak esőben(no meg ha elalszik a sofőr)lehet karambolozni
  • VRSDM
    #4
    80környékén már lehet halálosat csapódni, innentől kezdve tökmindegy :]

    am. aki eddig megszegte mostis meg fogja.

    szerintem amúgy baromságok a sebességkorlátozások, fel kell venni a forgalom tempóját, és akkor a leginkább balesetmentesebb a közlekedés, ha városban mindenki 90et megy, akkor a betartott, 60-70-80-al is csak balesetet generálhatsz. de ha mész 90-el akkor szépen siklasz a tömeggel.

    autópályán detto. ha mindenki 200-al menne és az utak/autók is erre lennének tervezve, nem lenne több baleset mint most elhiheted...
  • Alexease
    #5
    Az elet vedelme sosem baromsag...

    Felesleges is belemaszni a temaba, mindenkinek ismernije kellene a hazai utakat, a gepjarmuparkot es az emberek mentalitasat... Ha valaki elhiszi magarol hogy nagyon jol vezet es profi, es minden korulmeny kozott meg tud allni 70/110km/h felett (foleg esoben), akkor az mar regen rossz.
  • tom235
    #6
    ha már új a kresz, belevenném hogy tilos legyen biciklivel főutvonalakon járkálni,amikor ott kacskaringózik 10-zel a vén fasz részegen a nosztalgiával, na hát az asztán nem balesetveszélyes mi?
  • Alexease
    #7
    A 200 mar egy kicsit eros, foleg tartosan;) Persze uttol, idojarastol, napszaktol, autotol, emertol, stb. is fogg, de ha jol tudom, hosszutavon, biztonsagosan joval 150km/h alatt van a hatar.
  • Firerock
    #8
    Autobahn?
    ott annyival mész amennyivel akarsz
    és tudtommal nincs sok baleset
  • tom235
    #9
    nemigazán 250 a határ.
  • akyyy
    #10
    mi multkor mentünk 100al rallybpél hazajövet, és elénk vágott egy fácán. elcsaptuk, de akkor éreztem meg igazán az autó erején:S

    remélem sohase fogok fácánon, békákon és bogarakon kivül mást elütni:(
  • Goruck
    #11
    lehet h 250 a határ, de nemtudom h meg is tartják-e :)
    láttam a nesönelen h külön autós oktatás is van az Autobahn-ra, h hogyan kell ott közlekedni.. :)
  • Istencsászár
    #12
    Szerintem meg nem baromság... városba mindenki tartsa be a sebességeket... engem ne kényszerítsenek hogy gyorsabban menjek mint ahogy a táblák engedik... nem is megyek, pont. Aki száguldozni akar arra ott vannak a jó kis főutak, ahol jobb esetben csak ő és a fa van... állandóan csak a szabályszegéseket látom az utakon, 1szerűen nem tudunk közlekedni normálisan, az meg nehogy az én hibám legyen hogy a szabályokat betartom... a városba nem kell száguldozni, azt birom amikor városba előzget, kockáztat, de a következő lámpánál meg kell állnia, vagy valahol ugyis fennakad... megéri? nagy francokat...

    Naggyon szigurú szabályokat kellene bevezetni, és kiszürni az ilyeneket.. sajnos sok van.
  • bertino
    #13
    simán meg tud állni.
    vagy a falban, vagy már mikor fékvégpont előtt 20 méterrel elütötte az előtte levőt.
  • SötétBarom
    #14
    Sikerült téged is megetetni a demagóg dumával.. Ez az egész semmi másról nem szól, csak a pofátlan pénzbeszedésről. Nincs miről beszélni.. Európában hol van olyan, hogy pályán 110???
  • schrank
    #15
    90-nél eszi a legkevesebbet úgy hogy marad a 90 de az minden hol
  • SötétBarom
    #16
    Nem megállni kell, hanem manőverezni. Ha megállsz, még nem küszöbölted ki azt a veszélyt, hogy a mögötted lévő beilleszt a kamion alá -.-
  • Goruck
    #17
    haverom most tanul vezetni, ő mondta ha 50nel megy 30as táblánál akkoris ledudálják, villognak, letolják...
  • Taranov
    #18
    Ausztriában azért vannak legalább ilyen szigorú szabályok. Persze Burgenlandot, meg többi sík területet leszámítva szinte mindenhol veszélyesebb is a terep.
  • tom235
    #19
    a tanulókat mindig megelőzik,akkor is ha 200-al mennek, bár nekem nem voltak ledudálós tapasztalataim, amikor vezetni tanultam, csak előztek :)
  • Taranov
    #20
    Igazad van, de ha pl. a lassú közlekedők betartanák a jobbratartási kötelezettséget, (vagy városi közlekedés esetén _nem szegnék meg a KRESZ-t_ azzal, hogy a belső sávban akadályozzák a gyorsabban haladókat) talán nem lennének olyanok, akik az autók közt cikázva próbálnak előrébb jutni, ami meg kell adni, tényleg veszélyes.
  • schrank
    #21
    ...+ érdi vagy és hiszel a -ben
  • [HUN]FaTaL
    #22
    svédben
  • Taranov
    #23
    Németországban nincs sok baleset, mert ott tudnak az emberek közlekedni.
    Én egyszer egy olasz autópályán jöttem 200 körül (nem szoktam ennyivel menni), mert mindenképp el kellett jutni valahova időre. Minden jónak tűnt, az útminőség, az időjárás rendben volt, nagyobb biztonságban éreztem magam, mint amikor Budapesten 40-nel megyek.
    Egészen addig, amíg nem vágott elém teljesen váratlanul egy kb. 110-zel haladó autó a külső sávból, aki egy lakókocsit akart előzni.
    Na, ezért nem lett volna haszontalan, ha csak 130-cal megyek.
    És mi a slusszpoén? - Magyar rendszámú volt az autó. Vajon miért nem lepődik meg ezen senki?
  • Goruck
    #24
    "vidékivagy? höhö"
    hát jah:D de a haverom pesten tanul hungária körút fele

    érdi vagy?
  • [HUN]FaTaL
    #25
    Attól hogy 110el lehet majd cska haladni nem lesz biztonságosabb a közlekedés. Mindig annyival megyek amennyivel biztonságos, hiába lehet 90nel menni ha 30al biztonságos akkor annyival megyek. Ez semmi másról nem szól csak a pénzbehajtásról, aki túllépte ezután is túl fogja szerintem, szal ez az egész teljesen felesleges. Ha minden sarkon lenne rendőr akkor talán lenne értelme de így...Úgysem fogja betartani senki, már most túllépik a 90et is..
  • schrank
    #26
    én tatabányai vagyok de tegnap pont voltam pesten a hungárián : kamion kivitte az elválasztó betont -> egy sáv ->dugó-> kormány jobbra parkon át-> lakótelep 90-> dugó nincs élelmesebbek utánam
  • schrank
    #27
  • Goruck
    #28
    kamionok nyomják neki, mint állat a hungárián
  • schrank
    #29
    ha nem tudsz biciklizni ne menj a hungáriára mert piros lesz a láthatósági mellényed
  • R0zs0máK
    #30
    Már amikor éppen nem áll a dugó az M0 hiánya miatt...
  • schrank
    #31
  • trogerzsiger
    #32
    Én is Tatabányai vagyok ^^
  • Zomil
    #33
    azért bp-n a tábláknál mindig lehet +10km/h-t rárakni :)

    és a forgalom tempoját sem baj ha felveszed, persze nem annak a tempoját aki 120-al megy a városban is :D
  • Alexease
    #34
    Mondjuk, alapbol nem ertem a problemat, hogy miert nem mindegy a 130, 120 vagy 110? 10-15% a kulonbseg. Olyan kis szar orszag vagyunk, hogy meg a par oras ut alatt is minimalis az idoveszteseg. Annyit csak meger a talan nagyobb biztonsag?!

    Az hogy meg buntetnek, meg penzbehajtas, megint erdektelen. Be kell tartani a szabalyokat es nincs gond. Nem ertem a problemat...

    Az auto elsosorban kozlekedesi eszkoz. Legyen kenyelmes, biztonsagos, dinamikus, aztan annyi. Egy bizonyos szint felett egyszruen statuszszimbolum. Teljesen felesleges az X szaz loero, a szarny es a tobbi gyokerseg, ugy sem lehet hasznalni. Vagy huzza elo a penzt, es mennyen versenypalyara korozgetni.

    A sportkocsis, a luxusautos, a tuningos pocsoket nem durvan buntetnem a szabalytalansagokert, egyszeruen elkoboznam az autot es kozmunkara itelnem;) Persze az osszes tobbi autossal eggyutt;) Sot meg azt is lehuznam, aki durvan duborogteti a zenet;) Szerintem az is veszelyes:D
  • schrank
    #35
    én inkább a kétszeres szorzó teóriát hoztam volna fel
  • schrank
    #36
    akkor én is tróger vagyok ?
  • schrank
    #37
    ezek a sebességhatárok a varburgos zsigás korba lettek alkotva és ott is inkább azért mert nagy lett volna a zajártalom az utakon a 90-utáni nyugati autóknak ez mind tötymörgéshatár nem sebességhatár
  • Taranov
    #38
    Sokminden idézhet elő balesetet, nem csak a szabálytalankodás.
    Ettől függetlenül igen, ha mindenki betartaná a szabályokat kevesebb baleset lenne. Amit én veszélyesnek tartok, az inkább az elsőbbségadás elmulasztása és az előzgetés, a gyorshajtást azért lehet kezelni, erre tényleg jó példa a német autópálya is.
  • bardocz
    #39
    jézusom 110 autópályán...pár év és hamarabb lennt vagyok balatonon bicóval mint kocsival,meg autópályán outisok fognak előzgetni
  • Taranov
    #40
    A 110 csak vizes burkolatra vonatkozik.