69
Rendszám \"kismotorra\"
  • Errant
    #1
    2009-től rendszám kerülhet az 50 ccm-es robogókra. Mennyibe fog ez kerülni? Ugyanúgy le kell vizsgáztatni 2 évente a motort mint az autókat?
  • joshua
    #2
    Hát én nagyon örülnék neki hogy ha a simsonomat nem kéne vizsgáztatni. Jó ez így. Végén még zöldkártya is kell mi? Meg adózni...
  • Errant
    #3
    Sok olyan segédmotoros kerékpár van ami nem nagyon menne át a vizsgán ez tény. Meg szerintem nagyon sokba kerül majd a jármű regisztrálása is. És hogy vizsgáztatják le egyszerre a motorokat? Ha autót akarsz vizsgáztatni is heteket/hónapokat kell várni mire eljutsz odáig hogy megnézzék
  • Errant
    #4
    Szerintem egyszerűbb lenne ha csak az okmányirodába kellene menni kikérni a dolgokat felpakolni a motorra és kész. Ja, és ezt sem 40-50e forintokért
  • Pepsi Twist
    #5
    sztem 1 olyan simson és babetta nincs az utcán amit le lehetne vizsgáztatni... meg akkor sztem kéne rá index mert ugye az 50ccmre nem kötelező asszem... (műszaki kell rá, vizsgáztatni kell, súlyadó, forgalmi...)
  • Vlala #6
    Na, ez brutál. Honnan van az infó?
  • csoola
    #7
    egyikre sem kötelezö az index
  • joshua
    #8
    50esre csak a féklámpa nem kötelező.
  • tigeroo
    #9
    az enyém full gyári simson (nagybátyám ment vele 1987-es évben 1400km-t majd felrakta a padlásra...1éve én használom), nemlenne gond vele eheh :p

    de apámék idejében a zsír új simsont felkelett vinni nagyvárosba és "beüttetni" rá hogy segédmotor, meg kapott egy papírt róla

    mondjuk én örülnék ennek, sok majom apuanyu pénzével vesz 125ccm-es robogót és M-es jogosítvánnyal teker...
  • Errant
    #10
    Vlala #6 Ezzel van tele a Google:P Tény, hogy le lehet vizsgáztatni 125 ccm-es mocit is 50 ccm-esre de az hogy jó az túlzás. Végül is te fizeted ki az egészet(rendszámtábla, regisztrációs dolgok stb.)Olyasmiket olvastam hogy ez 20 és 50k közt fog mozogni. Bár nem tudom. Különben a rendszám után már csak pár lépés hogy adók is legyenek. Szerintem.
  • tigeroo
    #11
    szerintem 20-50K kismotorhoz képest irreálisan nagy összeg...akkormár inkább A1-et rakom le, nemgondolod?
  • Errant
    #12
    Lehet, de nem hiszem hogy ez nagyon meghatja a vezetőket. Nem vagyok bisztos benne, tehát lehet hogy nem így lesz. Valahol ezt olvastam hogy LEHET, hogy ezt az összeget kell kifizetni a rendszámért.
  • Errant
    #13
    Azaz hogy pontos legyek nem a rendszámért, hanem azért hogy regisztráljanak. Mert az bisztos hogy nem lesz ingyen.
  • Errant
    #14
    Különben így rendszám nélkül (ha jól tudom) nem is lehet külföldre menni. Az sem sok országban van bevezetve hogy nem lehet két személyt szállítani segédmotoros kerékpárral, de most hogy beléptünk az EU-ba szerintem ez is változni fog előbb-utóbb.
  • R0zs0máK
    #15
    Kell rá LÁGSZÓRÓ, akkor tudsz dorrungatni és nem kell rendszám :D:D:D
  • Errant
    #16
    :D:D:D
  • Zerénd
    #17
    Kismotorokon már most van rendszám.
    Amúgy [URL=http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1183761009]#19-től. [/URL]
  • Schwarz
    #18
  • Met
    #19
    Azt hittem, hogy Ő nyitotta :)
  • Errant
    #20
    Mi? hol? mikor?:D
  • ChuckyHUN
    #21
    Amúgy nincs rajtuk rendszám....
    Fakk ha ezt bevezetik az szopi^3...
  • elekati
    #22
    Hi!
    Amugy csak 2011-től kell rendszám a robogokra+simsonokra meg stb....
    2009-től kell a 3 illetve 4 kerekű segédmotorokra(ezen az 50-es quadokat a mopedautokat és egyéb közlekedési eszközöket értem)
    Ne féljetek a két kerekű segédmotorotok van csak 2011-től lesz!(Addig élvezzétek ki ezt a pár évet )
    Amugy ez tuti info.1 hivatalos oldalon olvastam
    Jah meg onnan biztos h' halottam h' a mopedautósokat is figyelmeztetik a rendőrök már h' jövőre rendszám....ugyhogy még 1-3 évig senki se pánikoljon... csak ennyit akartam
  • Errant
    #23
    Ha van rendszám akkor szállíthatok vele még egy személyt?
  • Errant
    #24
    Nem minthogyha ez akkora királyság lenne... Mert azért két személy alatt már elvesznek a lovak:D
  • Zerénd
    #25
    Mi a különbség a 2 vagy 3 esetleg 4 kerekű segédmotorkerékpárok közt?
    Ne keverjék egyesek összeg itt a segédmotorkerékpár, és a kismotor fogalmát! Kismotorra mindig is kötelező volt a rendszám. Lehet nagyon sok kismotort hajtottak/tanak egyszerű M-es jogsival.
  • Zerénd
    #26
    Régen, az összes simson star, swalbi, s51b, s51n, 51 eduro és elektronic, mint kismotor került forgalomba hazánkba. Ha megnézel egy régebbi kiadású ilyen motort, talán látsz még rajtuk hátsó lábtartó helynek a kialakítását. Aki segdmotorként akarta használni, annak elkelett vinni egy helyre, ahol átalakították segédre, és beleütötték a cm50 jelzést. Keményfedeles forgalmi engedélyükbe is átírták 50-re. Végülis semmi különöset nem csináltak vele, csak a kipufogójába tettek fojtást, amit otthon kilehetett szedni. :) Egy jó állapotú simson két személlyel így is elment 60 körül.
  • cement
    #27
    olyan motorra kötelező az index amelyiken GYÁRILAG is van tehát ha neked ugy gördült le a motorod a futoszalagrol hogy azon volt gyári működő index akkor annak működni kell, viszont ha nem volt rajta gyárilag akkor nem kötelező rá rakni, lehet kézzel is jelezni. ez a jogszabály
  • Errant
    #28
    kezeddel legyezel a másik kezeddel kanyarodsz, a kuplungot rángatod(már ha van)...:D Én az indexre szavazok:D kényelmesebb
  • Zerénd
    #29
    Hát ez így ebben a formában nem a legteljesebben igaz. Ha egy seggen berregőn van,gyárilag igy jött ki, de nem működik az irányjelző, a rendőr csak azért szólhat, hogy vagy le kell takarni az irányjelzőt, vagy (pl simson) lekell fordítani. Továbbá. Kis, vagy nagymotor esetén, a müszaki vizsgán működni kell, ha az felvan szerelve. Máskülönben nem kapná meg a műszakit. Ha nem úgy jött ki, de utólag felszerelték, akkor is működni kell. Ám ha közben leszerelték, akkor nem kell rá. Más kérdés, ekkor már viszont kell átalakítási engedély is, de ez most nem a tárgyhoz tartozik.
    Motorokra, tök mindegy milyen, az irányjelző többnyire csak kényelmi funkció. Nem kell hadonászni a kezekkel. Ennyi. Csak gondolj bele, rengeteg nagyteljesítményű motor futkos, amin nincs, nem volt, és soha nem is lesz irányjelző. Gondolok itt inkább a több 100 ccm-es chopperekre. Rendesen levan müszakiztatva, van rendszáma, mégsincs irányjelzője.
    Ma már nem tudom, de régen a nagymotoros tanfolyamon és vizsgán se lehetett irányjelzőt használni, csak karjelzést. Közben azért változhatott a jogszabály.
  • cement
    #30
    hat en anno babettaval vizsgaztam segedmotorra, de haverom a sajat robogojaval es azzal nem kellett karjelzest hasznalnia, hanem az indexet hasznalta.

    tokmindegy az a lenyeg hogy jo ha van index azt csá

    viszont ezen a rendszám dolgon nem tudom miért lepődnek meg egyesek, már mióta uniosok vagyunk lehet tudni hogy lesz. ugyanis az unioban mindenhol kell segédmotokra is rendszám, és itt is fog kelleni.
  • csoola
    #31
    az index témárol én azt tudom, hogy elvileg ha gyárilag van a motorn akkor kell, ha ninsc akkor nem... hány 450-es EXC-n láttatok indexet? én még egyen sem
  • Zerénd
    #32
    Nem minden eus országban van minden motoron rendszám. Franciáknál mindegyiken van, de osztrákoknál vagy a németeknél nincs. De a motorok besorolása is más. Valahol a legkisebb határ nem 50 ccm, hanem 125. Valahol van az 50 ccm-es motorokon is rendszám, mint a fent említett franciáknál, de valahol a 125 ccm-es motorokon sincs még.
    Bevallom öszintén, nem nagyon tudom a számokat, csak valami rémlik, amikor az eus csatlakozásunk még nagyon a küszöb előtt volt. Lényeg az volt, felakarják emelni a síma B kategóriájú jogosítvánnyal rendelkezőknek az 50 ccm-es határt, 125-re. Szóval nem csak segédmotort, hanem kismotort is vezethetnek. M kategória megmarad a 13-14 éves gyerekeknek. Ezzel párhuzamosan, viszont beakarják vezetni minden motorra a rendszámot, mert nagyon sok 50 ccm-es motor a valójában akár 150 is lehet. Nagyon is egyetértek ezzel, hisz egy 13-14 éves gyerek nem száguldozzon már 130-al.
  • cement
    #33
    hat en ausztriaban mar nagyon sokat voltam, es ott minden robogon lattam rendszamot.
  • Errant
    #34
    Én azt hallottam hogy ausztriába ki sem lehet menni M-es jogsiva. Azaz hogy kilehet de megbüntetnek érte... De lehet hogy ez nem így van. Nem tudom... Ha valaki tudja pontosan akkor tájékoztasson:)
  • Errant
    #35
    Abból a szempontból tényleg jó dolog a rendszám, hogy be lehet azonosítani a járművet. (csak így mellékesen)De sok ember nem ezt látja a dologban, hanem hogy fizetni kell ill. műszakiztatni meg minden...
  • Bucser
    #36
    A gond, hogy rengeteg olyan 50 ccm-es motorkerékpár van ami abszolút nem a "segédmotor" kategória...

    Üdvözítőnek találnám, ha bevezetnének egy A1 kategóriában vagy A korlátozott jogsihoz kötött kategóriában is alkalmazott arányosíott eljárást. (teljesítmény/kilogramm arányhoz kötött jogsi vagy egyéb).

    Nem beszéle arról, hogy ha van rendszám a nyílvántartás is egyszerűbbé válik.
  • csoola
    #37
    ma voltam rutinon A1-en elöször, nekem M-es jogsim, van
    ausztriában a biztositotol kapnak rendszámot a kisgépek, minden évben más szinüt
  • Errant
    #38
    Tehát akkor nem lehet menni?
  • Errant
    #39
    Én még mindig Ausztriánál tartok:D
  • Errant
    #40
    Különben egy műszaki miből áll? Soha nem voltam még műszaki vizsgán :S :S