70
Suzuki Splash
  • Szabó Péter
    #1
    Február 8-án hivatalosan is megkezdődött a Suzuki Wagon R+ utódjának tekinthető Splash gyártása Esztergomban. Mivel a testvérmodell Opel (Vauxhall) Agilát is ebben az üzemben gyártják, ezért a sajtótájékoztató idején a gyárudvaron már százával álltak a Splashek és Agilák, mind szállításra készen, vastag vaxréteg alatt. Az új Suzuki modell egyelőre háromféle motorral lesz megrendelhető: egyliteres, háromhengeres benzinessel, amelynek teljesítménye az előzetes sajtóanyag szerint 45, a műszaki adattábla szerint 48 kW (tehát 61-65 lóerős), 1,2 literes, négyhengeres benzinessel, amely 63 kilowattot, azaz 86 lóerőt tud, valamint a Fiattal közös 1,3 literes dízel Indiában készülő változatával. Itt 55 kilowattos teljesítményre, tehát 75 lóerőre készülhetünk. Utóbbi motorhoz rendelhető lesz részecskeszűrő (DPF) is. Akár rendel valaki részecskeszűrőt, akár nem, a dízel, valamint a kisebbik benzinmotor kilométerenkénti szén-dioxidkibocsátása 120 g alatt marad, ezekkel a verziókkal tehát a Suzuki még a környezetvédelmet a legszigorúbban vevő európai városokban is egészséges eladásokra számíthat. Az 1,2-es motorral 142 g/km ez az érték, annál más a vonzerő - azzal rendelhető lesz négyfokozatú automata váltó is.



    Ez meg hátulról, mindjárt kinyitják
    Mivel a 3,7 méter hosszú, alaphelyzetben 202 literes csomagterű városi kocsit vezetni nem lehetett, de beleülni is csak nehezen, ezért a használhatóságáról sokat mondani nem tudunk, de az biztos, hogy a hat légzsák, a blokkolásgátló és az ISOFIX-gyermekülésrögzítés széria lesz mindegyik kivitelen. Az osztott hátsó ülések egy mozdulattal a padlóba simíthatók, ez mindenesetre jó dolog. Egy zenés-táncos mulatságot, annak keretében pedig hungarocell-Splash összeszerelős látványshowt követően jött a kemény rész. A heroikus összeszerelés után a Magyar Suzuki Zrt. régi vezérigazgatója, Toda Kazuhisza, az új vezér, Ozava Iszao, Esztergom polgármestere, Meggyes Tamás egyaránt beszédet mondott, majd biztos kezekkel átvágták a gyártás megindítását jelképező, nemzetiszín szalagot. Mi több, egy pillanatra még Medgyesi Péter ex-miniszterelnök is felbukkant a tömegben. Az e látványözönt követő, lélektani pillanatban a Splash egy példányát láthattunk ugyan legördülni a gyártósorról, de azt nagyjából ezer fotós vette körül. Akkor már inkább a sajtósátorban, a pogácsás büféasztalkák között kiállított másik példányt vetettük alá ülőpróbának. Hát, tágas, meg az üléskárpit nagyon kék, a váltókar meg egy műszerfalból kiemelkedő félszigeten van, nyilván nagyon kényelmes a használata - nagyjából ennyi. Mindenesetre a csomagtartó alaphelyzetben szemre sem tűnik tágasnak, a sebességmérő óra viszont nagyon nagy.



    A hivatalos bemutatót a Genfi Autószalonra időzíti a gyár, árak tehát március elején várhatók. A tervezett gyártási darabszám évi 60 ezer példány lesz.

  • Szabó Péter
    #2
    Képeka Splash -ről.
  • Máté94
    #3
    Ha 3.2 millió lesz akkor sztem nem álmodozzanak 60000db ról:P
    De anyámnak tetszik:)
  • Szabó Péter
    #4
    Nem hinném, hogy drágább lesz mint a Swift.
    Amíg nem "láttam" úgy gondoltam 2M alatti lesz az ára, de első látásra 2,4 Millió lesz kb, annyira tippelek.

    Mondjuk marhára nem tudhatom! Csak tipp
  • Máté94
    #5
    Ennek a kocsi csak akkor lesz népszerű ha olcsóbb mint a Swift mert ki az aki megveszik drágábban,hogy ha olcsóbban vehet egy Swiftet?:D
  • Szabó Péter
    #6


    Ezért gondoltam én is, hogy 2 millió alatt lesz
  • Szabó Péter
    #7
    Olyan frankó szinekbe vannak mint régen volt a swift
  • DJ BP
    #8
    Swift kisebb belül
  • n3whous3
    #9
    undorító, mint mindig
  • DJ BP
    #10
    ? Túl lehetne lépni már az ős Swiften... Előítéletek
  • kaki maki
    #11
    Medgyesi Péter a háttérbe húzódva emelte a rendezvény fényét D%D
  • DJ BP
    #12
    jaja :D
  • n3whous3
    #13
    Nem előítélet. Simán úgy néz ki mint egy fos. Vagyis jobban, mint a Wagon R, de ez is egy trágyagány, legalábbis 3 millióért, ha igaz a hír, hogy annyi lesz...
  • Pepsi Twist
    #14
    Ezek játék autók... olyan mintha Barbie-nak lenne tervezve akkora meg olyan bébis kinézete van...
  • n3whous3
    #15
    Jó mondjuk még mindig luxuskocsi egy undorító Smarthoz képest
  • DJ BP
    #16
    ennyi erővel ez az egész kategóriára igaz, az összes kisautóra...
  • Szabó Péter
    #17
    Tee!!!
    Milyen autód van?
  • Lammer
    #18
    Opel Agila ENIVÁN ;)



    ^
    |
    |
    Uj Opel Agila
  • primus5
    #19
    szerintem szép aztó
  • primus5
    #20
    autó
  • primus5
    #21
    a hátulja olyan mint a semicnek
  • Szabó Péter
    #22
    megyek hónap veszek egyet
  • Máté94
    #23
    Meg se jelent de ne aggódj:D
  • Szabó Péter
    #24
    Lehet kettőt
  • John Cena
    #25
    Belülről tök szép!! küldeje nem teccik csak a színei
  • stoner27
    #26
    játék autó? vegyél már nekem egy 30 millás lexus-t,jó?
  • Pheel
    #27
    Először próbálj ki egy Smartot, mielőtt leszólod! Ég és föld. Az ugyebár egy Mercedes, ez meg egy Suzuki. Talán nem kell elmagyaráznom a különbséget...
  • Szabó Péter
    #28

    Hidd el nem aggódom!

    Majom
  • DJ BP
    #29
    de egy Swift jóval stabilabb gépezet egy mini Mercedesnél... Felépítésből adódik, nem az emblémából. Meg mit tud a Mercedes az A-osztállyal ami hűdenagy durranás? A műanyagtapogatási versenyt nyeri, de megbízhatóságot tekintve hol van egy bármilyen japán kisautóhoz képest? Meg teljesítmény, fogyasztás, stb. 2/3 áron...
  • pszihopata
    #30
    'Az ugyebár egy Mercedes, ez meg egy Suzuki. Talán nem kell elmagyaráznom a különbséget... "

    Bírom az ilyen okfejtéseket!

    Ugysem tudnád elmagyarázni mert minőségben semmi különbség,maximum egy swift megbízhatóbb mint egy smart!
    Vezettem mindkettőt,jól ismerem őket!

    Egy smart minőségű autót a suzuki legyárt feleáron!
  • pszihopata
    #31
    'A DaimlerChrysler új vezetése szabadulna a veszteséges kisautó-üzletágtól."


    Smart probléma
    Cikk
    A mercedest még a suzuki is lenyomja.
  • Zsolti9014
    #32
  • Pheel
    #33
    "de egy Swift jóval stabilabb gépezet egy mini Mercedesnél"
    Első körben állítólag a Splasht hasonlítjuk a Smarthoz. Másodsorban a Mercedes A osztályt manapság nagyon nehéz ám felborítani, tekintve, hogy a Mercedes ráfeküdt a fejlesztésre az első fiaskó után. Harmadrészt pedig nem csak a tapogatós versenyt nyeri az 'A' a Swift ellen, hanem a túlélésit is. Lehet, hogy a Swift "nagyon megy", de a Mercedesből ki tudsz szállni egyben.
    A Smartról meg annyit, hogy 185 cm és 100+ kg vagyok, mégis kényelmesen utazom benne, még akkor is, ha magam mellé beülök. Ezt nekem még Suzuki sosem nyújtotta. Persze valószínűleg a Grand Vitara tudja. Ráadásul kisebb helyen lehet vele megállni, mint a Splashsel, a fogyasztása pedig a kisdízellel tényleg kevesebb, mint 3 liter. 120 felett pedig mindkettő instabil, de egy városi autónál ez nem nagy bűn. Más kérdés, hogy a Suzukit az emberek családi autónak veszik.
  • Pheel
    #34
    "Egy smart minőségű autót a suzuki legyárt feleáron"
    Fogalmazzunk inkább úgy, hogy le tudna gyártani feleáron. Mert nem gyárt ilyet. Egyébként lehet, hogy ez újdonságként fog érni, de az autókat sokkal olcsóbban állítják elő, mint amennyiért árulják őket.
  • DJ BP
    #35
    te sem Splasht írtál, Suzukit...
    A Swift igenis stabil 120-nál, Smarthoz képest tuti. Egyszerűen annyit írtál, egy Mercedes csak jobb lehet, mint egy Suzuki. Ami ebben a formában nem igaz. Feltenném a kérdést, 5 millióért A, vagy 3 millióért Swift. Feltétel nélkül az előbbit választanád?
    Jó Smartban elöl elférsz, annyi pénzért Swiftnél 1-el nagyobba is beülhetsz, meg még 3 ember + csomagok.
  • DJ BP
    #36
    hanem a túlélésit is. Lehet, hogy a Swift "nagyon megy", de a Mercedesből ki tudsz szállni egyben.

    4* tesztje van az új Swiftnek... Mondom, hogy előítélet, a múlttal takaródzik sok ellenző.
    Jó A-nak 5 van, nem hiszem, hogy ettől már kijelenthetjük, hogy Swiftben meghalsz, A-ban nem, de a Smartot meg le sem tesztelték
  • Pheel
    #37
    "te sem Splasht írtál, Suzukit..."
    Splash fórumban vagyunk. Ha nem írjuk ki, akkor vajon mire gondolunk?

    "Feltenném a kérdést, 5 millióért A, vagy 3 millióért Swift"
    Ha van rá pénzem, akkor simán vennék 5 millióért valami kommersz alsó-középkategóriást. Ha nincs, akkor a Swift áráért valamely egy kategóriával nagyobbat, pl Meriva, Fusion. Prémium autót csak az vesz, akinek nagyon nem számít a pénz. Ha városi kisautót keresnék, akkor elgondolkodnék a Smarton is.

    "A Swift igenis stabil 120-nál, Smarthoz képest tuti"
    Ezt senki nem vitatja, de nem is egy kategóriát képviselnek. A Focusnak is igen stabil futóműve van egy Swifthez képest. Na és?

    "Jó Smartban elöl elférsz, annyi pénzért Swiftnél 1-el nagyobba is beülhetsz, meg még 3 ember + csomagok."
    A Smart nem családi autó, hanem városi kisautó. Ebben a kategóriában a kis fogyasztás és a kis alapterület a legmeghatározóbb, nem a sok ember-sok csomag. Ha olyan kell, akkor veszek egy kisbuszt. Városi kisautóként pedig a Smart igencsak a topon van.

    "de a Smartot meg le sem tesztelték"
    Euro NCAP: 2008 Smart Fortwo Gets Four Star Rating
    Négy csillag egy kategóriával kisebb méretben. Kíváncsi vagyok a Splash eredményére, ha meg merik csináltatni Suzukiék. És a Splash még mindig nagyobb, mint a Smart.
  • Máté94
    #38
    4 csillagot kapott


  • pszihopata
    #39
    Egy olyan árérzékeny piacon mint a magyar,nem csoda hogy nem sikeres a smart vagy az A osztály.
    Drága,és kicsit megbízhatatlan-legalábbis nem olyan megbízható mint a suzuki./bonyolult elektronika,kis érzékeny turbómotor stb./
    Az elsőszériás példányok hirhedten rosszak voltak,a sok új technológia miatt.

    A suzuki a kisautókban az egyik legjobb a világon,a német mercedes árban nem tud vele versenyezni,ezért belőtt magának egy exluzívabb kisautó pozíciót a tehetősebbeknek.
    Ez üzletileg nem jött be,itt sokkal kisebbet lehet fogni egy kocsin,mint a magasabb kategóriákban.Túl sokat költöttek a fejlesztésre.

    Akinek az ár/érték a fontos,az sosem fog mercedes kisautót venni!
    Azoknak a keveseknek akiknek az imidzs a fontos,és hogy kicsit más legyen a kocsi mint a többség,azok vesznek ilyent,feltéve hogy a mercedes hajlandó-e tovább pénzelni egy veszteséges projektet!

    Ha ugyanannyi pénzért kell suzukit vagy mercit venni,mindenképpen a suzuki előnyösebb,mert a nagyobb darabszámok miatt sokkal kisebb haszonnal is nyereséges a cég,és többet is visszaforgathat a fejlesztésbe-ergó jobbak lesznek az autói.

    A német kisautógyártás nem igazán bírja a versenyt,lehet hogy a GM csinálja jól,hogy kóperál a suzukival,így még mindíg jobban jön ki.

  • Pheel
    #40
    "A német kisautógyártás nem igazán bírja a versenyt,lehet hogy a GM csinálja jól,hogy kóperál a suzukival,így még mindíg jobban jön ki."

    Egyetértünk, de ne hagyjuk ki a sorból az olaszokat, akik néha szintén kooperálnak a Suzukival, de alapvetően Európa kisautó-mesterei. A Mercedes is éppen velük (FIAT) szeretett volna összeállni, hogy olcsóbb legyen az A Classe, illetve újabban a BMWnél rebesgetnek hasonlót (Mini miatt).

    Másrészről a németeknél nem csak prémiummárkák vannak. A Ford Fiesta éppenséggel sikeres, de említhetjük a Fabiát vagy az Ibizát is, elvégre VW mindkettő.