43
  • mikloss
    #1
    "A 450D ára egyelőre még nem ismert, de a Canon Hungária munkatársainak közlése szerint a korábbi változat árával azonos összeg szerepel majd a címkéken"
    azaz kb mennyi??
  • Lateralus
    #2
    200-220e ?
  • Zro
    #3
    220eHUF egy 30D váz, így ha ugyan annyi lesz a 450D akkor nem lenne igazán kelendő :)
    Szerintem 190eHUF körül indul, de remélem gyorsan csökken majd ez az ár, ahogy a 350D eltűnik, s a 400D lemegy arra az árszintre...
  • aDannyBoy
    #4
    nem a 30D-vel lesz egy áron, hanem a 400D-vel
    az pedig 165 volt eddig és most 140

    lehet lesz egy premier ár, de utána nem hiszem, hogy több lenne, mint 150
  • Blasta
    #5
    Aham mer ja.
    A 30D egy kifutó középkat. gép, lassan nem lesz kapható, a cégek szórják ki a készleteket, mégjóhogy ennyibe kerül.

    A 450D meg zsirúj belépő gép, simán 220 körül lesz kitben, aztán gyorsan nekiáll csökkenni...
  • fade2black
    #6
    Akkor vicces: Egy olcsobb 30D/D80 messze jobb mint a drágább és rosszabb 450D.
    Azaz ennyiért "Hülye aki ilyet vesz".
  • Lateralus
    #7
    Igen, de amiben jobbak, abban a 20D, sőt talán a 10D is jobb.
    Régi modell olcsóbb ár, új modell drágább.

    Az idei cipőmodellt is drágábban kapod kirakatból, mint a tavalyelőttit 40%-os leértékelésen. Pedig utóbbinak semmi baja.
  • concrete
    #8
    így lett nekem is 20d-m :) jól látom hogy SD kártya megy a gépbe??
  • Rocko
    #9
    "Memória terén a korábbi CompactFlashról áttértek az SD/SDHC kártyákra, ami jóval kisebb, és nagyobb kapacitást tesz lehetővé."
    jól
  • Möci
    #10


    Mi az az integrált tisztítási rendszer?
    (Kár, hogy az a felső 6 kép annyira sötét, hogy szinte semmit nem lehet kivenni a gépből!)

  • Cat #11
    A te monitoroddal lehet baj, nálam minden tökéletesen látszik LCD-n.
  • babajaga
    #12
    Azok a képek bion sötétek.
  • babajaga
    #13
    Integrált tisztítási rendszer= Nagy parasztvakító hadova.
  • G_ArchAngel #14
    Látom megint beindult a magyaros "fikázzunk mindent, amit nem ismerünk" stílus...

    Nem érdemes összehasonlítani a 30D-vel, mert van amiben kevesebbet tud (ergonómia, ISO), van amiben többet (Liveview, DigicIII) és vannak dolgok, amiről nincs értelmes teszt még, így felesleges az AF-ről vagy keresőről gondolkodni.

    Ha valaki tárgyfotózik, stúdiózik vagy makrózik, akkor nagyobb hasznát veszi az élőképnek, mint a méretnek, és akinek inkább egy olcsó riportergép kell, de nincs pénze 40D-re, az úgyis 30D-t fog venni a sebessége, magassabb érzékenysége, erősebb felépítése miatt.
    Kicsit olyan az egész, mint egy kifutó dízel Skoda Octavia-t egy benzínes sport Clio-hoz hasonlítani - éretlmetlen szvsz...

    A szemzortisztításról meg annyit, hogy benne van, nem lehet enélkül kérni, a képek nem lesznek tőle se jobbak, se rosszabbak, de a szenzorra kerülő átlagos szennyeződés mennyiségét csak 5%-kal csökkenti, akkor már megérte...
    Enni nem kér, simogatni és sétáltatni sem kell, de hasznosabb, mintha nem lenne.
  • fade2black
    #15
    ja és vkinek jobb egy ultrakompakt mert kicsi könyű de ettöl még aki komolyan fotózni akar annak nem javaslom. alá 450D
  • fade2black
    #16
    egyébként ez a live view tényleg nagy előrelépés lenne ha nem egy 400Dfelbontásu ámde 3"os LCDn kéne nézegetni.

    De ez úgy minden Canonra érvényes tessék egy 1.6misis Mark3 mellé odarakni egy 400Ks D300at. Hihetetlen, hogy még a "csúcs" Canon LCDje is egy életlen használhatatlan "szar" a 4* olcsobb D300 al éval összevetve. Na ott tényleg k* jó dolog egy "tárgyfotós, stúdiós vagy makrósnak" a LiveView.
  • babajaga
    #17
    "A szemzortisztításról meg annyit, hogy benne van"

    Én az INTEGRÁLT TISZTÍTÁSI RENDSZER miatt nyervogtam.
  • G_ArchAngel #18
    Alex Majoli - Olympus kompaktokkal is dolgozik, a világ leghíresebb fotóügynökségének, a Magnum-nak a tagja...

    Ő szerintem komolyan gondolja:)
  • G_ArchAngel #19
    ezt most nem értem...

    a Canon egy hármas rendszert használ...
    - egy low-pass filter rezegtetés bekapcsolánál, ami megszakítható (tehát nem kell megvárni, ha nem akarja a tisztelt user)
    - egy antisztatikus bevonat az érzékelőn
    - szoftveres javítás, ami szintén elhagyható/kiiktatható...

    akkor most ezek közül melyik zavar?
  • G_ArchAngel #20
    igen, elég nagy szégyen, minthogy az is, hogy a 450D alá pozicionált Nikon D60 például ISo 3200-as érzékenységgel rendelkezik...
  • Möci
    #21


    Kössz!- tényleg nem tudtam mi az.

  • usererror
    #22
    Egyetértek G_ArchAngel hozzászólásával, holott nekem is egy DSLR-em van.

    A legtöbb fórumon ugyanazt tapasztalhatjuk, mint amit a "fotósboltokban". Akinek van annyi pénze, az DSLR-t vesz, mert mások is azt vesznek és különben is, az a legjobb, mert drága, akinek meg nincsen rá, az meg azt szeretne. Mintha törpeharcsára akarnának vadászni de cápára kalibrált botot vesznek, mert azzal tuti, hogy menni fog, még ha nem is tudnak horgászni.
  • Elefánt0000
    #23
    Hello
    Ez jobb vagy rosszabb a 40D-nél?
  • G_ArchAngel #24
    sok előnye van:
    - kisebb
    - könnyebb
    - olcsóbb
    - kontrasztérzékelős AF LV-módban

    minden másban jobb a 40D

    (komolyan: igen, jobb a 40D - az a Canon középkategóriás váza, ez pedig a belépőkategória)
  • babajaga
    #25
    "szoftveres javítás, ami szintén elhagyható/kiiktatható..."

    Szösz van az érzékelőn és szoftver? Ez az amire összep*****m magam!

  • G_ArchAngel #26
    keress rá, szerintem youtube-on lesz videó, hogy működik, homogén felületeknél nem rossz megoldás...

    annyi az egész, hogy a szoftverben bejelelölöd egy tesztképen, hogy hol van a kosz, majd egy algoritkust lefuttat az összes képen és ami hasonlít a megadott foltra, ugyanazon a helyen, azt kezeli - saját felelősségre persze:)

    (én max égbolton használnám, de inkább azon sem - ez becsületesebb vidékeken jó megoldás, nem mindenki él az "ingyenes" PS adta lehetőségekkel, hanem csak eredeti programokat használ, így kitudja szedni az érzékelőre ragadt kosz miatt kialakult foltokat a képről és nem kell negyedmillióért megvennie az Adobe képszerkesztőjét)
  • Flashy
    #27
    az összep* a te dolgod, bár helyette utána is nézhetsz a dolognak kommentelés előtt; a dolog meg úgy működik hogy csinálsz egy referenciaképet egy fehér felületről, a gép meg hozzácsapja a rawokhoz, amit (ha akarod) a konvertálás során kivon a képből. nem fáj, kikapcsolható, de nem akkora hülyeség mint gondolod.
  • babajaga
    #28
    Az én gépem nem csinál ilyet én magam fújatom le az érzékelőt ha éppen valami rákerült. Amikor vettem a gépet már volt a pucolós verzió én mégse adtam 40 ezerFt-al többet érte. Nem is bántam meg.
  • fade2black
    #29
    Akkor aki DSLRt akar annak nem javaslom.

    Egybként az úr egy speciális területen fotóz: "Extremebb" riportfotós. Ez az egyik terület ahol a kiskompaktok jellemzően egyértelmű előnyben voltak/vannak.
    Biza Iraqban a 40Cben.... nehéz cipelni a sok kilós obikat, ha hirtelen vmit le akarsz fotózni nem kell csodálkozni ha reflexböl fegyvernek nézika teléd és kilőnek, vmint mordály felkelti az emberek figyelmét és ha nem veszik elsőre észre akkor meg a tükörcsattogás.
    uigy pl szocifotonál is átok a DSLR.
  • fade2black
    #30
    ISO3200 D80/D200on de még 400Dn is durván zajos volt, nemhinném bárki hiányolná.

    D60 + VR18-55 Nikor Kit kezdőára 149.000ft: A legalsobb szegmens gépe, nem lepődnék meg ha összel egy rebate akcióval 100K alá menne az ára.

    450D árban nem ez a kategória, ha ittlesz árban kb a D80al lesz egyszinten ami ugye most 179K.
    A jó 1éves D80előnyeit/hátrányait viszont nem akarom felsorolni 450D ellenében: szvsz Nem egy kategória.
  • G_ArchAngel #31
    a Canon és Nikon mindig a másik gyártó termékei közé lőtte be a gépeit, így igazából egyiket sem lehet szembeállítani a másikkal:

    D60 - 450D - D80 - 40D - D300 - 5D - 1D mkIII - D3 - 1Ds mark III

    a magas ISO-s képeknek a zaj ellenére van egy hatalmas előnyük: készül kép...

    és a "van kép" és "nincs kép" között leírhatatlan a különbség:)



    Azért kíváncsi lennék a D80 előnyeire, mert szerintem ugyanannyi dolgot tudnék felhozni a 450D-ből, amivel szemben a D80 elvérezne:)
  • G_ArchAngel #32
    Irakban elég sok fotós dolgozik, több magyar ismerősöm dolgozik/dolgozott konfliktusövezetben: a legelterjedtebb gép a külföldi fotóriporterek között az 1Ds mark II, nagytelét is használnak...
    Ésszel, ráhúzva a természetfotósok által is kedvelt álcázóhúzatot, a sötét polárszűrőkön pedig nem csillog a bevonat miatt a napfény...

    Sőt, azt is elárulom, hogy bár romantikusan hangzik, de tűzharcban nem szoktak fotózni, vagy csak saját egységeiket.
    Nem sok képet láttam, amin pl. egy Getty-s fotós a felé lövöldöző tálibot vagy kurdot, szomáliait fotózná.
    Egyszerűen nem hülyék.
    Van egy könyv a hadifotósokról (magyarul is megvásárolható), a legtöbben két vázzal dolgoznak, egyiken nagylátóval, másikon telével - Ez a Canon esetében min. 6kg-ot jelent kiegészítők nélkül.
    Majoli is használ DSLR-t, ha végiglvasod a cikket, akkor megtalálod.

    Az SLR/DSLR csattogás túlvan misztifikálva, mert oké, hogy a szarvas meghallja az erdőben, vagy egy akusztikailag nitroglicerinnek számító színházteremben nem illik sorozatokat elereszteni vele, de egy városban 20m-re tőled senki nem fogja hallani.
    Ráadásul az előbbi két helyzet kivédésére az új 1D/1Ds gépekben más van Silent Mode, amikor lassú, halk sorozatokkal exponálhat a kedves fotós.

    A szociófotónál igazad van, de ott sem a hang miatt részesítik előnyben a távmérős gépeket, hanem mert kicsik és felépítésüknél/designuknál fogva nem számítanak feltűnőnek. Márpedig ha szociózni akar valaki, akkor együtt kell élnie azzal a csoporttal, akiről a téma szól. Ez egy markolatos vagy pro váz esetében, nagy frontlencsés objektívvel kicsit nehéz, mert megijeszti a célszemélyt, eltakarja a fotós arcát, ezáltal megszakít minden kontaktust.

    A 450D méreténél fogva nem lenne rossz választás, mivel a keresőjét is megnövelték (állítólag 30D-hez közelálló méret), de ilyen helyzetekben nem illik vakuzni és egy alkonyatkor az ISO 1600 igencsak kevés lehet szoció/riport/streetfotózni, még nagyfényerejű objektívekkel is.
  • Failure
    #33
    szerintem elég elkeserítő, hogy ez a fényképezőgép téma kezd nagyon hasonlatossá válni az autó témához: ahol is a többség már elfelejtette, hogy az, amiről beszélünk, alapvetően arra való, hogy eljuttasson A-ból B-be.
    Ott sincs olyan, hogy egy furgon jobb, vagy rosszabb-e mint egy IFA, egész egyszerűen, más a célközönség, és a feladat, amire szánták.

    Maradék hajam is kihullik, mikor okos emberek odabüfizik egy-egy topicba, hogy "és akkor ez most jobb, mint ez meg az?"
    Mégis, mire?

    Itt is, mindenki megvesz mindenfélét, tekintet nélkül arra, hogy mire is akarja használni, és kattintgatják a családot, meg pudli kutyát egymilliós DSLR felszereléssel, aztán meg a képek feléről kilóg anyuka, meg életlen, és ejnye... és nem látják be, hogy jobban járnának egy erre kitalált kompakt géppel.

    Ahogy én látom, a fényképezőgép tulajok 90%-ának vagy eleve fogalma sincs róla, hogy mire képes a gépe, és hogyan kell pontosan kezelni, vagy ha igen, akkor is a valós igényei fölé van kalibrálva.

    Nem volna jó ha a hazai fénykép-kultúra is oda jutna, mint az autós, hogy az az érdekes, hogy milyen gép van a nyakadban, nem pedig az, hogy milyen képeket csinálsz. Mert, azt hiszem, a gép egy célszerszám, nem pedig a végcél, aholis a kép meg csak egy melléktermék.
  • Gabo
    #34
    Nem akarlak elkeseríteni, de sok fotós oldalon már most ez megy. Sokszor a kritika azzal indít, hogy "Miért zajos a kép?", "Miért van kromatikus aberráció?", stb. Aztán bölcsen megállapítják, hogy "Ja, hogy ez kompakttal készült. Akkor az a baj..." vagy "Ja, hogy ez olcsó obival lett lőve...".
    Pedig elsődlegesnek a kép mondanivalójának kellene lennie.

    Persze egy kép technikai minőségét könnyebb értékelni, míg az esztétikai milyenségét már sokkal nehezebb. Baj csak ott van, hogy néhány megfeledkeznek arról, hogy a fényképezőgép csak egy eszköz és az, hogy milyen képek kerülnek ki belőle az a fotóson múlik nagyobbrészt. Részben a cégek marketingjének is köszönhető az, hogy sokan beleesnek abba a hibába, hogy a technikai háttértől várják a jó fotókat. Veszik az újabbnál-újabb fejlesztéseket, mert az előzővel készült képeik nem lettek elég jók és ez "biztosan" a technika számlájára írható. Közben nem veszik észre, hogy a képeikből a mondani való, a hangsúlyos kompozíció, a jól megválasztott fények hiányoznak.

    Amúgy szerintem nem az az igazi baj, hogy valaki emlékfotók gyártására használja a DSLR gépét. Sokkal inkább azzal van gond, hogy ezek a képek válogatás nélkül felkerülnek a netre, ezzel is szaporítva az elektronikus szemetet. Ha ezek után még szembe is dicsérik az illetőt, anélkül, hogy valódi véleményt és építő jellegű kritikát adnának neki, akkor meg lesz róla győződve, hogy ő egy jó fotós... S ezek után persze ennek megfelelően fog ő maga is véleményt mondani mások fotóiról...
    De végül is min csodálkozunk? A mai világban már nem divat az igényesség! :o/
    Ritka kivételnek számít az, ha akad olyan "amatőr", aki egy valódi kritika után a besértődés helyett inkább megpróbálja magát képezni.
  • Sné Zsuzsa
    #35
    Szeretnek majd venni objektivet a gepemhez es nem tudom, h milyet kell.

    Tajkepet szeretnek kesziteni (vagy egy dolgot szeretnek kiemelni a tavolban).

    Ha lehet ne csillagaszati aron ajanljatok obit :)
  • JasonXXX
    #36
    Sziasztok!

    Vettem egy használt Cannon Eos 450D-t és 100 kép készítése után a vadi zsír új SDHC kártyámat nem ismeri fel. Sem másikat.
    Gyári hibára gyanakszom de lehet más baja?
  • Pitkany
    #37
    A mai napon vettem egy Canon EOS 450D-t és az lenne vele a problémám, hogy már az első pillanattól a felugró vaku nem "ugrik" fel, azaz egyáltalán nem nyílik ki. A fényképező menüjében beállításoknál a beépített vaku menüje sem nyílik meg, ugyanis kiírja, hogy külső vaku van csatlakoztatva (ami egyébként nincs, mert egyelőre nem is rendelkezem ilyennel). Külső vaku beállítási menüjében, pedig arra hivatkozik, hogy vagy nincs olyan, vagy hibásan van csatlakoztatva. Lehetséges, hogy beállítási gond van, amit elnéztem vagy esetleg szoftverhiba, illetve szerkezeti?
    Kérem segítségeteket, mert igencsak bosszantó ez a probléma egy új gépnél. Előre is köszi!
    -ZsanCyCca-
  • JasonXXX
    #38
    Sziasztok!

    Nekem egy 450D-m van és az a bajom vele, hogy manuális módban alulexponál minden képet, fényes témákat meg túlexponál. Már kipróbáltam minden beállítást de nem javult a helyzet. Mit nem csináltam jól?
  • szaszajani
    #39
    Ki tudja megmondani, max mekkora sdhc kártyát tud kezelni a 450D?
  • Lateralus
    #40
    Elméletben 32GB-ot, annál nagyobb SDHC ugyanis nincs.