83
125 köbcentis motorok témája.
  • ColdFire
    #1
    Üdv!

    Mivel nem találtam ilyen totyikot, gondoltam nyitok egyet, hiszen 50esről 125ösre térnék:)

    nézegettem sokféle 125öst, köztük Honda XR, Yamaha XT, de ezeket is egyenlőre csak nézegettem, XR-t már élőben is láttam:)

    szerintetek? van esetleg aki jártas 125ccmben?
  • ColdFire
    #2
    első kérdésem lenne, hogy melyik a legjobb enduro ebben a kategoriában, melyik a legnyomatékosabb?
  • JAG1
    #3
    Az új motorokat nem ismerem, kb 5-6 éve nem motorozom.
    Régebben a DT 125 volt a nyerő utcai enduróban.
    Volt DT-m, meg XT-m is, de az XT rettentő gyenge volt négyütemű révén.
    Godolom mostanság jobb a helyzet négyütem terén.
    Ha a nyomaték számít, akkor mindenképp négyütem. (lehet egyáltalán még kapni 2 üteműt?)Viszont jóval kisebb teljesítményt fogsz érte kapni.
    Annó DT-ből olyan 20-26 lóerőt lehetett kisajtolni, szemben a 10 lóerős XT-vel...
  • Vlala #4
    MZ TS, Csepel/Danuvia 125, régiek, nem is annyira "menőek" de még lelkük van, és hatalmas feeling ilyeneken motorozni.
  • JAG1
    #5
    A jó öreg csúzlik. Volt nekem is pár. Sőt TS 125-el futárkodtam is. :-)
    Mondjuk törzshelyem volt a Nagymező u. de fillérekért lehetett kapni hozzá mindent.
    Lefújtam mattfekára neoluxal. Igaz, minden tankolás után rá kellett ködölnöm a tanra, mert megoldotta a kifröccsenő benzin, de leszartam.
    Ezeken a vasakon megtanul az ember szerelni, karbantartani az bizos. :-)
  • Zsolti9014
    #6
    az XT nagyobb köbcentisei már jobbak (pl. nagybátyámnak XT600 van).

    A DT-ről milyen tapasztalataid vannak? mondjuk engem inkább a dt50 érdekelne, de hátha.
  • JAG1
    #7
    DT 80-an volt, 50-en sosem. 80-ast nem szerettem, brutálisan vinnyogtatni kellett, hogy menjen valamennyit.

    DT teljesen hibátlan utcai enduró, kevéske terep belefér, bár az első telók elég gyengécskék. A Power szelep szinte mindegyiken beszarik, illetve a régebbieken, amin van. Az önindító sem szokta sokáig húzni, de nagyon könnyen berugható. Kicsit talán sokat eszik, bár ebben nem vagyok mérvadó, mert agyon volt fúrva.
    4-6 litert evett, + a castrol olaj...
    Kényelmes, jól motorozható vas.
    Talán kicsit magas lehet sokaknak, elég magas felépítésű, ennek ellenére jól lehetett vele dönteni.
    Nekem még hátul dobfékesem volt, de nem volt gond, úgyis az elsőt használod 80%-ban, ami viszont brutál jól fogott...
  • leho94
    #8
    KTM-et vegyél az fasza nekem is az van csak crossban:))
  • Zsolti9014
    #9
    kösz a választ. kérdeztem már több helyen, de nem válaszolt senki.

    azért gondolkodom 50-esben, mert B-s jogsim van, mondjuk ha hegyre megyek oda úgyse nagyon kell. :D

    jelenlegi motorom egy Babetta most tettük rendbe, gyönyörű lett. Ezt sem adnám el semmi pénzért, de ez egy másik kategória :DDD

    az XT600 meg valami brutális, berúgni nekem szinte lehetetlen, ahhoz is gyakorlat kell, meg 150 kiló. de ahol ez nem megy el ... én valami kisebb, könnyebb gépre gondoltam, amit utcán is használhatok, így jutottam a DT50-hez.
  • Ronny
    #10
    a 600-as XT is elég vérszegény. Jó ha 40-et lead a tengelyre és hozzá 160 kiló.
  • Zsolti9014
    #11
    40-45 LE, valóban.
    de több ember tapasztalatait is hallottam vele kapcsolatban. hegyre, túrázni tökéletes, szinte egyetlen hátránya a súlya, de az nagyon.
    persze ezzel nem azt akarom mondani hogy ennél már nincs is jobb, de azért ebben az árban ilyen motort kapni, az nem rossz.
  • zeli
    #12
    Én is 50-esről szeretnék 125-ösre térni, csak eléggé drága(vagyis amit néztem:D). Én nézegettem a Yamaha YBR 125-t, jól néz ki, meg a fogyasztása is kicsi, csak drága...
    ja, meg "szúnyog" rulZ :D
  • JAG1
    #13
    Nem kell 150 kiló, csak jó technika.
    Ha a régi 600-ra gondolsz, ami kézi dekompresszoros, akkor azt viszonylag könnyű berúgni, mert lehet trükközni vele.

    Behúzod a dekomp. 2x átpörgeted, majd dekomp. elenged és szép lassan addig nyomod a berugó kart, amíg vissza nem ugrik a dekomp. Ilynekor még egy hangyafasznyit tovább lökdösöd a dugót, majd adsz neki egy határozott rugást. :-)

    Nem rugtál még be Honda CR500-at. Régi, kétütemű 500ccm.
    Na azt nehéz berúgni bki. Viszont ultrabrutál mi szabadul ki abból a motorból, ha beindul. 90 LE körüli. :-)
  • JAG1
    #14
    Jó kis DR400 az igazi. :-)
  • Zsolti9014
    #15
    azt a 150 kilót nem arra értettem. az a motor súlya :D
  • Zsolti9014
    #16
    ja és berúgni nekem azért lehetetlen szinte, mert nincs gyakorlatom benne.
    neked (vagy pl. nagybátyámnak-akié a motor) én elhiszem hogy nem nehéz.
  • Boconadi
    #17
    Sportmotor után inkább úgy döntöttél a korssz irányába vonzódsz? Nem értem miért döntöttél így, minden esetre leeírom neked a véleményem:

    Tudtommal a legtöbb 2T krosszmotor üzemórás, de viszont addig úgy mennek mint egy vadállat, nagyon "pirítanak". Egyik ismerősömnek egy RM125 van, egyszer mentem vele, még másodikban is emelte az elejét, nagyon tetszett :).
    Szerintem a drz-k csúnyák, de felhivom a figyelmet, hogy ez az én véleményem.
    Ott vannak a hondák (cr125, crm, mtx, stb...) amik szépek is mellesleg. Googleban nézegess róla képeket, vagy itt.

    Ajánlatom mi lehetne más, mint egy KTM, talán az endurok királya. Ott az EXC, az SX, mind a kettő jó választás. Amíg mennek úgy mennek ahogyan te akarod, csak győzzed láncszettel . Egy a baj velük drágák. De ha már 50-es TZR-re tellett, gondolom nem fog gondot okozni 4-500 forint . (Habár az új EXC125 1,4 milla)

    Milyen irányba vonzodsz, az erdei vandálkodás, krosszpályázás, avagy supermotozás? Vagy egyik sem?
  • ColdFire
    #18
    de 125 csak crossban van :(
  • ColdFire
    #19
    kicsit kevered, én endurot szeretnék, közuti, és erdei utakra:)
    a KTM pedig szerintem a cross-ok királya, nem az enduroké:)


    jahm, Hondának az összes motorja ujitva lesz Euro3-as rendszer szerint, igy joval dragabbak is lesznek :(
    az XR már kifutó széria, utánna jönnek a befecskendezős motorok, ezt irja elő az uniós szabály :\
  • Boconadi
    #20
    Mivan???

    Rg125? Rs125? tzr125? Af1 futura125? cbr125 (:C)? nsr125? rd125?

    nem értem mit beszélsz
  • Boconadi
    #21
    Offroad, mx, sm, cross = enduro
  • ColdFire
    #22
    jajmá nézd már meg mire válaszoltam
  • JAG1
    #23
    Pont, hogy KTM enduróban király...
  • ColdFire
    #24
    akkor ok, szerintem crossban is
  • JAG1
    #25
    "cross = enduro"

    Ez megmosolyogtat.
    Teljesen más a két kategória.
  • Boconadi
    #26
    az enduro egy ugyan olyan kategória mint a sportmotorok, a robogok, vagy a csopperek. Az endurok csoportjába tartoznak a cross motorok, a supermotok, stb.

    vagy én vagyok ilyen g*cihülye?
  • ColdFire
    #27
    az enduro nem egy összefoglaló szó, hanem egy külön tipus
  • JAG1
    #28
    Enduró motorokon általában kicsit hosszabb áttétel van, nincs szarrá hegyezve, kicsit lágyabb rugóstag, lámpa, rendszám...
    Általában 60KM fölötti körök, ebből 2-3.
    Ebben van erdő, vagy földút (nagy rész), közút, spec szakasz, külön mért crosszpályás szakasz.

    Crossmotor szarrá hegyezve, nulla tartozék, rövid áttétel.
    Zárt, rövid, ugratós, gyors fordulós pálya.

    Nagyából ez a különbség.
  • Boconadi
    #29
    uhh, thx. Ezzel mondjuk amugy sem voltam eddig tisztában .

    Minden esetre ha nem sportmotorokról van szó, akkor supermotyo-t választanék. Azok közül is az sxv550-et.
  • Akos 001
    #30
    én eddig pl Aprilia Pegasot és Keeway Exceed-et probaltam 125-ben,és szerintem mind a kettő elég szépen megy...
  • Vlala #31

    Öröm látni, hogy nem én vagyok az egyetlen "begyepesedett" ember, aki még becsüli a régi technikát :)
  • JAG1
    #32
    Olasz és egyéb Kínai, Francia csodák jól mennek, szép csillivillik, de sajnos minőségben jóval gyengébbek, mint a "nagy" márkák.
  • JAG1
    #33
    :-)
    Gyujtásállítás, töltésmérés, vizesedő karbi, trabant indexrelé belebuherálás, alapjárat rávarázslás...
    Jajj de szép dolgok ezek.
  • zeli
    #34
    Simson rulZ :P(bár az nemide tartozikxd)
  • Z
    #35
    Azért ez így, ilyen formában nem igaz.

    "Ha valaki endurózásról beszél, a KTM azonnal bevillan a képbe."

    "Nem véletlen talán, hogy tavaly ismét minden Enduró világbajnoki cím a narancsosokhoz került."

    Forrás:

    Amúgy offroad motorok között jó márka még a Husqvarna, és a Husaberg.
  • Boconadi
    #36
    igen, csak hogy a husqvarnat már felvásárolta a bmw
  • zoolee
    #37
    öö, ott van a 125 SXF, az alacsony épÍtésű, xal ha alávágsz 1 endúró gumit, mert a gyári cross gumikor qrva puhák a rücskök, és kanyar végénél, mikor adod neki akkor elmászkál a segge.De persze ez is ge.i drága..
  • zoolee
    #38
    Nana!azért cross és enduró közt van külömbség!
    A gyári cross motorok ban a motor jobban szereti ha pörgetik, mint azt teszik is, és vannak az igazi endurok amiket nem muszály 10 k ig pörgetni, mert azok nyomatékosak nagyon.
    Aztán a gumik, az enduro gumik azokból a legtübb 2x keményebb mint a legtöbb crossgumi.Igaz, a rücskös az hasonlóan puha.
    STBSTB..
  • JAG1
    #39
    Ugyanúgy pörgetni kell az endurót is. kb. 2-5 LE-vel gyengébbek csak.
    Bár ez attól is függ, hogy 4, vagy 2 ütemről beszélünk.
    Sőt, Endurócrosson pl cross vasra rábiggyesztenek valami elemes lámpát, ami éppenhogy csak pislákol...
    A váltó, láncszett áttétel miatt nem harap annyira, de nagyobb a vége, jobban el tudod húzni a váltásokat, ami erdőben, fák között lavírozva nem egy hátrány...

    A gumi megint csak nem enduró/cross függő. Olyat tesznek rá, amilyet a pálya megkövetel. Sár, homok, kemény talaj, murva, főd'. Ezekre mindre más bordázatú, keménységű, bordaritkaságú kell.
  • ColdFire
    #40
    de gondolom hülyegyerek megy endurot venni a motorosboltba, akkor olyan gumikat tesznek rá, ami egy kicsit mindenre jo nem?:)