2688
  • Nandusz
    #1

    Gondoltam megnyitnám ezt a témát, ha már az a szomorú hír ért minket Gothic fanokat, hogy a Gothic 3-hoz nem lesz megapatch.
    A PB és a Joowood hajba kapott ugyan, de reménykedjünk egy jobb rész mihamarabbi elékészültében.
    Gothic 4
  • DonnieBrasco
    #2
    Mi az, hogy nem lesz megapatch? Elmennek vajon a retkes odvas tudjákhova????? Hol van erről hír? (a gamestar oldala nem jön be innen nekem :( )

    DB
  • Nandusz
    #3
    "A Gothic 3 igencsak félkész állapotban került a játékosok kezébe, így hát a fogadtatás se volt nagyon rózsás. A különféle patchek már javítottak a játékon, de újabb patch már nem fog megjelenni különféle kiadói gondok miatt, de jön a játék folytatása.

    Ami egyben azt is jelenti, hogy a várva várt mega patch, ami szinte újjávarázsolta, de legalábbis bug-mentesítette volna a G3-at elmarad, helyette lesz Gothic 4. Viszont a 4. rész esetében a konzolosok se maradnak ki a mókából, hiszen jön Xbox360-ra és PS3-ra is a remélhetőleg remekebb mű mint a 3. Egyben a csapat új programozókat is keres hogy elkerüljék az olyan amatőr hibákat, amiket az előző résznél vétettek. A megjelenésről még nem nagyon esett szó, de mivel egy komolyabb szerepjátékról van szó, így 2008 előtt semmiképpen nem játszhatunk az új Gothic-kal."

    Ez szerepel a gamestar cikkben
  • grayfox
    #4
    lol @ gothic
  • DonnieBrasco
    #5
    Akkor én most jól visszaküldöm a k. drágán megvett G3-omat, és szeretném webcamen live végignézni, ahogy a Jowood és a PB minden egyes érintett tagja egyenként, vazelin nélkül felilleszti magának, oda, dobozostul.
    Így még nem cseszett át senki, soha!

    DB
  • Zóanagyvarázsló
    #6
    Szakított a JoWooD és a PB, már külön utakon járnak. Egyébként, ha megapatch nem is lesz, a játék további patchelése nem kizárt, mégha fejlesztő hiányában valóban nem rózsás a helyzet. Persze a JoWooD pont nem az a kiadó, melyben meg lehetne bízni, hogy patchelteti a játékot.

    Bezzeg Bloodlinest a community patcheli továbbra is, pedig a már rég megszűnt a Troika...
  • Zóanagyvarázsló
    #7
    Én meg direkt a májusra ígért megapatch miatt szereztem be (pedig nem bíztam benne, hogy tényleg ki is jön ilyen "hamar"), én sem vagyok éppen túl boldog...

    A fáma szerint már a kiegészítőn dolgoztak, és a bugokat egy kvázi új motor oldotta volna meg, azt cserélték volna le minden idők legnagyobb patchével, illetve a kiegészítővel. Na, ez ment a kukába.
  • DonnieBrasco
    #8
    Na ja, egyértelműen alapvetően szarul volt megírva a motor, nemcsoda hogy azonnal újba fogtak kiadás után... a kiadó genyaságán pedig nem kell csodálkozni. Most már csak azt remélem őszintén és tiszta szívből, hogy a Jowood ugyanúgy tönkremegy sebesen, mint anno az EIDOS, miután az kinyírta a Deus Exet és a Tomb Raidert... mikor fognak ezek egymás f***ságából végre tanulni???

    DB
  • Zóanagyvarázsló
    #9
    Egy vicc ez a Gamestar cikk egyébként, még csak nem is utalnak a szakításra vagy a háttérre, és elképzekehetőnek tartja, hogy egy jövőre egy komoly RPG - melynek még fejlesztőcsapata sincs - megjelenjen.
    Remélem ezekért a cikkekért nem kapnak fizetést a GSO-nál...

    Sorry a floodért, de nem tudok szerkeszteni.
  • Zóanagyvarázsló
    #10
    Mondjuk a JoWooD inkább regionális kiadó, elsősorban a német piacra "termel", a G3-at USA-ban az Aspyr adta ki. Eddig is megelégedett a bugos rétegjátékokkal (pedig némelyik egy jó kiadó keze alatt jobb, sikeresebb játék lehetett volna), ezután is meg fog.
  • Nandusz
    #11
    Számomra is elég légből kapott, megalapozatlan híreknek tűnnek ezek. De gondolom az ezzel a kérdéskörrel foglalkozó cikkírók nem igazán tudnak jelen pillanatban másra hagyatkozni, mint a pletykákra. Mert azt azért senki nem gondolhatja komolyan, hogy a PB-nek meg a Jowoodnak az lesz az első éppkézláb ötlete, hogy kiteregeti a házuk táján keletkezett szennyest. Azért annyira ők se barmok:)
  • Zóanagyvarázsló
    #12
    Egyrészt a pletykákat nem tényként kellene írniuk, másrészt pedig, ha már ezeket említik, legalább a tényeket se hagynák ki...
    Lehet, hogy korábban kihírezték a szakítást, de ebből a hírből teljesen úgy jön le, mintha meg sem történt volna.

    Nem tehetek róla, de mindig felhúzom magam a GSO színvonalán.
  • Rise Against
    #13
    lehet nagyon elvakult vagyok, de engem nem zavart különösebben semmiféle bug a G3-ban, pedig még egyből a kezdetleges verzióval játszottam... kb. 80 óra játék után hagytam abba de nem azért mert hibás volt, hanem mert már szinte mindent bejártam és meguntam, nem volt kedvem ereklyét gyűjtögetni. SZóval szerintem jó volt a folytatás, a gépigény volt az egyetlen hátránya, meg az a lebutított túl egyszerű köelharc... Na de majd máglássuk, eddig minden részét imádtam, remélem a 4. is jó lesz =)
  • Zóanagyvarázsló
    #14
    Én nem lennék ilyen optimista, egyelőre csak negatív előjeleket látok:

    - nincs PB
    - még új fejlesztőcsapat sincs
    - a JoWooD nem órabérben fizet, elég szigorúan időre megy a dolog, ha a fejlesztők meg is akarnak belőle élni, így komolynak és multiplatformnak lenni akaró RPG-t (bár az előző részek is készültek volna eredetielg konzolra), amihez még motor sincs, nehéz lesz elkészíteni

    Pozitív előjelnek pedig csak nem tekinthetem azt, hogy Gothicnak hívják, na majd kicsit optimistább próbálok lenni, ha a JoWooD legalább csapatot talál hozzá.
  • Rise Against
    #15
    hát az igaz, hogy ez valóban nem gothic lesz már. Mivel a gothic a PB fantáziavilága, amit csak ők képesek alakítani. másféle emberek másféle világot alkotnak...
  • rotator
    #16
    ...ami nem biztos, hogy rosszabb lesz, de tény, hogy nagyon magas a mérce.

    Egyébként meg az elsődleges prioritás a JoWoodnál a G3 mielőbb patchelése, amennyiben az lehetséges, a cikk egy vicc.
  • Zóanagyvarázsló
    #17
    Ahhoz, hogy kiemelekdő, klasszikus játék szülessen, több feltételenek is kell teljesülnie. Jelenleg a JoWooD egy névvel rendelkezik, illetve a kiadás lehetőségével. Elvileg lehet ebből még bármi, de teljesen a nulláról indulnak - a világon kívül -, így annyi bizakodásra való okunk van, mintha bármely kisebb kiadó bejelentene egy hasonló műfajú névtelen projektet, csak itt még meg van a lehetősége a frencsájz meggyalázásának is. Legalábbis, ha csak 1-2 évet szánnak rá fejlesztési idő gyanánt, akkor garantáltan siralmas lesz az eredmény, bárki is készítené a játékot.

    Ajánlom, hogy tegyék rendbe mielőbb a G3-at, amíg ez meg nem történik, én addig nem bízom bennük!
  • Takanohana
    #18
    Nem akarom már előre temetni a G4-et, lehet, hogy jó játék lesz. A baj csak az, hogy nyilván nem fognak kockáztatni, tehát újításokat, eredeti ötleteket nem is várok, valszeg egy óvatos tucatjátékot dobnak össze, amiben benne lesz minden, ami kell, nagy terület, küldetések, orkok, sárkányok, stb, csak az nem Gothic lesz. Egy Oblivion klón lesz.
  • Nandusz
    #19
    Szerintem az lenne a legjobb, ha maradna ez a grafikai engine, hisz jócskán megállja még a helyét, ráadásul roppant sokat ki lehetne ebből még hozni. Persze a szép grafika az szerintem is kevés, ha hiányzik az egészből a "Gothic-faktor".
  • rotator
    #20
    Két kezem összetenném, ha a G2(!!!) motorjával csinálnának egy folytatást! :)))
  • Zóanagyvarázsló
    #21
    "Almost a fortnight went by since we learned the shocking news about a divorce between JoWooD and Piranha Bytes. The dust is about to settle now but the future of the Gothic brand still looks unclear - at least from a customer point of view.

    For JoWooD's CEO Albert Seidl it is all perfectly clear. In an interview with Börse-Express.com last Friday, he claims the rights to Gothic 4 complete with all derivatives and possible sequels for his company. He also stated to be in close contact with a good and qualified developing studio. He just not mentioned its name.

    Today in our forum, Piranha Bytes' art director Ralf Marczinczik referred all fans to direct their questions about the future of Gothic 4, any AddOn or patches straight at JoWooD. Piranha Bytes is "no longer working with the brand" and therefore not in a position to answer any of those questions.

    Mike Hoge, a senior member of Piranha Bytes, mentioned plans for a new game are being tossed around at PB for months.

    Though PB and JoWooD may go separate ways, we surely can expect new games from both sides in the future."

    Forrás: www.worldofgothic.com
  • Zóanagyvarázsló
    #22
    Állítólag a Funatics lesz a G4 fejlesztője.

    Angol link.
  • rotator
    #23
    Ez nagyon jó hír lenne! A Zanzarah benne van a mindenkori toplistámban (még utilt is fejlesztettem hozzá :P), a Paraworld pedig szintén bejövős volt.
  • Zóanagyvarázsló
    #24
    Az látszik, hogy nem kezdő csapatról van szó, de őszintén szólva nem játszottam még egy játékukkal sem. Mindenesetre ha ők kapják a munkát, akkor hivatalból is csekkolok tőlük valamit, de elsőre elég ijesztőnek hangzik a "pokémon clone" kifejezés a Gamespoton, éppen a Zanzarah esetében :)

    A problémát továbbra is abban látom, mint eddig: a Gothic hangulatát visszaadni, illetve egy szabadabb játékmenettel rendelkező RPG-t elkészíteni nem tűnik egyszerű feladatnak.
  • Zóanagyvarázsló
    #25
    Spellbound (a Gothic 4 fejlesztőcsapata) interjó a WoG-on.
  • Kopiati
    #26
    "További részleteket nem közölt a kiadó, azt viszont még hozzátették, hogy a jövő héten már a megjelenési dátumról is nyilatkozni fognak."

    Forrás Pc Dome
  • rotator
    #27
    A Zanzarah nagyon jó! Csodálatos zenéje, grafikája és jópofa, csupaszív története és karakterei vannak. Igen, mindenféle fura tündéreket kell gyűjteni, akikkel harcol az ember (nagyon tuti lett az a rész benne), fejleszti őket, stb. Hát igen, kissé gyerekes a koncepció, de én kb. háromszor nyomtam végig (csak egyszer sikerült az összes pixie-t összeszednem, de ez nem előfeltétele a nyerésnek), iszonyúan jól eltalált játék lett véleményem szerint.
  • rotator
    #28
    Háááát... tőlük csak az Airline Tycoonnal játszottam, nem volt rossz, de korszakalkotó se (a Gothicokhoz meg ne is hasonlítsuk).
  • Zóanagyvarázsló
    #29
    Őket sem ismerem így játékból, ami nagyobb név tőlük, az a Desperados.

    A Zanzarah-ból meg egyszer lehet, hogy nézek egy demót, hátha a G5-öt már tényleg a Funatics fejleszti :)
  • Zóanagyvarázsló
    #30
    Ezt véletlenül lehagytam, megvan az alcíme a negyedik résznek.
  • grebber
    #31
    GC: Gothic 4: Genesis Megvan a fejlesztőcsapat!

    Sogun, 20:27 - PC - Játék: RPG

    (HW Insider) A Desperados, Robin Hood és Airline Tycoon fejlesztője kapta meg a megtiszteltetést, hogy elkészíthesse a Gothic 4.-et. A JoWooDnál maradt Gothic frencsájz reméljük, jó kezekbe kerül. A Spellbound Entertainment stúdiójában számos veterán szerepjátékos dolgozik, köztük Jochen Hamma, aki segített megalkotni a Realms of Arkania papíros-ceruzás változatát.

    A Spellbound mágusai saját eszközprogramokat készítettek a csúcsminőség biztosítására. Mindenképp fel akarják turbózni a sorozat erősségeit és ami szerintük nem illett a három játékba, azt kivágják a negyedik részből. A velük készült interjú során hangsúlyozták, hogy kiértékelték a vásárlók Gothic 3-at illető véleményeit és azóta is folyamatosan hallgatnak a fórumlátogatók kívánságaira.

    PC platformra összpontosítanak a legújabb grafikus kártyák ereje miatt. A fantáziavilágban barangolás és felfedezés megmaradnak, mint fő elemek. A MOD csapatokkal tartják a kapcsolatot. A történetet fejezetekre osztják, a nagyvilágban viszont a legtöbb helyre eljuthatunk, nem terveznek töltési képernyőket.
    Thx, Zoo!

    info: Hardwired

    Hm jól hangzik csak valosuljanak is meg majd ezek a dolgok.
  • rotator
    #32
    Ha jól csinálják, egyszer és mindenkorra megvethetik a lábukat a piacon, mint A kategóriás fejlesztők.
  • Rise Against
    #33
    ejj, a Desperados mai napig a kedvenceim között van , a robin hoodhoz meg szinte kedvem lett megint :p nagyon jó fejlesztőcsapat ^^
  • rotator
    #34
    Néhány hírecske (ami volt a Sogunos hírben, azt kigyomláltam):

    - A "Genesis" alcím csak metaforikus értelemben jelenti az újrakezdést, még nincs tisztázva, hogy a sztori az eddigi Gothicokban történtek előtt, közben(!) vagy után fog-e játszódni.

    - A karakterek, történet, dialógusok 100%-ban a Gothic érzést fogják visszaadni. Visszatérnek régi ismerőseink, a fejlesztők törekednek arra, hogy teljesen belepasszoljon a játék a szériába.

    - Továbbfejlesztik a képességeket és az interface-t, amit (utóbbit) az eddigiekben kicsit nehézkesnek találtak.

    - Kétféle irányítást terveznek, egy hagyományosat (remélem pre-G3) és egy újat. A közelharcrendszert teljesen megreformálják. A különböző ellenfelek reagálásai adott helyzetekben nem lesznek kiszámíthatóak, mint eddig(?).

    - Jelenleg 24-en dolgoznak a Spellboundnál, de a Gothic 4-hez további emberkéket fognak felvenni. Nem fognak a nulláról saját motort írni, mivel eddig is jól elboldogultak a profik által fejlesztett motorokkal, így semmilyen korszakalkotó újítás nem várható ezen a téren.
  • a_n_d_r_e_w
    #35
    Mind nagyon jól hangzik, de az utolsó résznek örülök a legjobban :)
  • Zóanagyvarázsló
    #36
    Jól hangzik, de furcsa is lenne, ha az első információkkal a rajongók idegeit borzolnák. Én azt sem bánnám, ha mást irányítanánk, és láthatnánk kívülállóként a névtelen hőst.
  • Nandusz
    #37
    Ez nem is rossz ötlet látod. Sztem elég inspiratív lenne az úgymond új világban egy full ismeretlen kezdő emberkével kezdeni, aki persze találkozhat a régi hős régi ismerőseivel, csak épp nem 'ismeri' őket...vagy ha ismeri is, akkor is máshonnan, számunkra eddig ismeretlen multból.
  • rotator
    #38
    Én Nadjara szavazok Khorinisban! :D
  • Zóanagyvarázsló
    #39
    Nem pont erre gondoltam, az egy másik játék lenne :)

    Kíváncsi vagyok milyen megoldást választanak - névtelen hős, karaktergenerálás, esetleg régi vagy új nevesített szereplőt irányíthatunk. Én egyáltlaán nem bánnám, ha ezen a téren felrúgnánk a hagyományt. Nem volt ezzel korábban bajom, de szerintem a G3 után ilyen apróbb vérfrissítések nem jönnének rosszul.
  • gyonax
    #40
    Egy kép(nem sok, de legalább van:G4