24
  • Taxy01
    #1
    Ez jó dolog, de az a helyzet, hogy én itthon már egy tmc-nek is nagyon tudnék örülni...
  • Darth Sith
    #2
    én már utaknak is nagyon tudnék örülni...
  • quentit
    #3
    Ez jó dolog de nélkül!

    Tovább kellene fejleszteni, hogy minden fajta GPS szoftware kommunikálni tudjon egy szabványon keresztül egy központtal, így lehetne igazán pontos infót kapni a dugókról.

    A 3G és HSDPA terjedésével nagyon jó minőségű dugó infók lehetnének!
  • Cat #4
    a mai mobilforgalmi árak mellett csak álom :)
  • wanek
    #5
    "a hivatalosan G-Book mX nevet viselő rendszer azonban nemcsak a központtól kapott, hanem az egyes Toyota személygépkocsik által összegyűjtött információkat is megkapja, feldolgozza és továbbítja. Ilyen adatok például az egyes járművek sebessége és pontos helyzete, amiket a központi adatbázis anonim szerez be, vagyis senki nem tudja, hogy egy másik gépkocsiban ki ül" - a központ viszont tudja. Miért is jó, ha ellenőrzik, hogy mikor merre megyek? És pláne azt, hogy milyen gyorsan? Tiszta lebukás.

    "A rendszer ezenkívül megakadályozza a gépjármű-lopásokat is, mivel automatikusan figyelmezteti egy a mobiltelefonra küldött üzenetben a tulajdonost, ha például nem zárta be az ajtókat." - a jobb rendszerek ezt megteszik maguktól.

    "A vezetőknek csupán az adatátvitel díját kell kifizetniük" - sima lehúzás. Egy hagyományos GPS rendszernél egyszer megveszi az ember a kütyüt és a software-t (a frissítések egy ideig ingyenesek), és nem kell állandóan csengetni. Pláne úgy, hogy voltaképpen azért is én fizetnék, hogy le tudjanak ellenőrizni. Ez aztán mindennek a teteje.

    "Az ezt igénybe vevők egy operátor segítségével akár az autójukból ülve is lefoglalhatnak egy repülőjegyet" - ez simán megoldható egy mobiltelefonnal is.

    "1600 eurót kóstált." - ez 400 rugó a kőkemény nemzeti pénzünkben. Ehhez jönne még a forgalmi díj, meg a opcionálisan évi majdnem 20 ezres költség.

    Ennyiből simán kihozható egy GPS-es PDA mobillal+térképpel, és még bőven belefér egy autós hifi, valamint egy TV tuneres divx-es DVD player+kijelzők. Ez így egy kicsit jobb is, többet is tud, és nem árulkodik.
    Aki tud vezetni és van egy kis helyismerete, annak meg egy dugó nem akadály, maximum autópályán, ahol úgysem lehetne semerre sem elslisszolni, akármilyen rendszer is van az autóban :)
  • Mighty
    #6
    1. tiszta lebukás: milyen lebukás? ja, hogy száguldozni szoktál...
    2. ez is magától teszi meg, nem?
    3. miért mi a lófüttyöt kellene szerinted kifizetni? A szolgáltató majd ingyen adja az infókat, mi?
    4. most nem mindegy, hogy egy operátorral vagy a reptéri jegyeladóval beszélsz? :)
    5. egy új technológia mindig drága. Meg asszem a japánoknak nem egy egetrengető kiadás.

    Az általad említett kütyük sem voltak olcsók, mikor megjelentek a piacon...

    Helyismeret: a közvetlen lakókörnyezetedben elhiszem, de léteznek olyanok is, akik sűrűn átutazzák az országot. Azt hiszem jól jön ez egy olyan sűrűn lakott országban, mint Japán.

    Egy szónak is száz a vége: ha nem tetszik, nem fogod megvenni (ha egyáltalán lesz ilyen Magyarországon).
  • Sir Quno Jedi
    #7
    Sajnos Magyarhonban tényleg értelmetlen az ilyesmi még jó sokáig (évtizedekig biztos). Aki a belvárosban vezet minden nap, az tudja mire gondolok. De majd nyugdíjasként már élvezhetjük talán...
  • L3zl13
    #8
    ""1600 eurót kóstált." - ez 400 rugó a kőkemény nemzeti pénzünkben. Ehhez jönne még a forgalmi díj, meg a opcionálisan évi majdnem 20 ezres költség."
    400 kiló egy gyári rendszerért nem olyan magas ár. A gyári rendszerek mindig is drágábbak voltak, mint az utólag beszerelhetők.

    Az árulkodással kapcsolatban meg van egy adatszolgáltatási szerződés. Abban biztosan le van írva, hogy kiadják-e rendőrségnek vagy bárki másnak az infót.
    Ha ezek a feltételek nem tetszenek, akkor nem kell megvenni.
    Mellesleg szerintem valamikor a jövőben kötelező lesz a dolog a hatékonyabb forgalomirányítás miatt. Ezzel persze vissza is élhet az állam, de reménykedjünk, hogy nem így lesz.
  • KM
    #9
    A rendszer lényege, hogy on-line tudja frissíteni magát, így mindig a legfrissebb adatbázissal dolgozhat (a jelenlegieknél azért elég sokat kell várni egy-egy aktualizálásra). Nem az adatletöltésért kell fizetni, hanem a kommunikációs hálózat igénybevételéért.
    Kicsit figyelmesebben kellene olvasni. Hofi szavaival: "Ez is többet ír, mint olvas...".
  • wanek
    #10
    Figyelmesen olvastam el, és azért írtam le azt, amit.
    Nekem van navigációs rendszerem, elég sokat jövök-megyek, így tapasztalatból beszélek.
    Persze, ha valakinek nincs ilyen, esetleg nem is vezet rendszeresen, az kénytelen az elképzeléseire hagyatkozni, és akkor előfordulhat, hogy olyan véleményt ír, mint te.
    Egy kocaautós számára minden, már rég meglévő információ újdonságként hat. A jelenlegi navigációs rendszereket azért nem kell percre pontosan frissíteni, mert magában az úthálózatban ritkán következik be a változás. A forgalmi helyzetek gyakran változnak, de arra a jelenlegi (nálunk még nem lévő) TMC tökéletes megoldás, mert egyirányú, és friss.
  • wanek
    #11
    1. és? Téged talán zavar?
    2. nem. Az értesítés nem azonos azzal, hogy be is zárja.
    3. az adóból bőven futná.
    4. nem, mert így közvetlenül az illetékessel beszélek. Minek ide még postás?

    Biztos lehetsz benne, hogy ilyenem soha nem lesz.
  • L3zl13
    #12
    "4. nem, mert így közvetlenül az illetékessel beszélek. Minek ide még postás?"

    Ja, csak éppen lehet, hogy nem egy hanem 5 illetékessel kell beszélned, mire megtalálod a mefelelőt, amit elintézne helyetted az egy db operátor. Ez egy teljesen logikus kényelmi szolgáltatás.
    Persze, aki maga szereti intézni az ügyeit, annak nincs rá szüksége, de ettől még nem értelmetlen.
  • KM
    #13
    Te valóban szánalmas vagy. Személyeskedésednek pedig alapja nincs (mosolygok ezen kijelentéseden: "Nekem van navigációs rendszerem, elég sokat jövök-megyek, így tapasztalatból beszélek.
    Persze, ha valakinek nincs ilyen, esetleg nem is vezet rendszeresen, az kénytelen az elképzeléseire hagyatkozni, és akkor előfordulhat, hogy olyan véleményt ír, mint te.", az autentikus szakértő...). Válaszod minősít téged, nem is beszélve arról, hogy mennyire nem értesz a navigációhoz. Részemről a vita (veled) befejezve...
  • wanek
    #14
    Lövésed sincs erről, csak okoskodsz, jobb is, ha nem szólsz bele és befejezed.
    A személyeskedésről meg: "Kicsit figyelmesebben kellene olvasni. Hofi szavaival: "Ez is többet ír, mint olvas..."." és "Te valóban szánalmas vagy" - ezeket mintha te írtad volna. Tudod, nekem is eszembe jutott egy mondás: "aki kurvának áll, az ne csodálkozzon, ha megb@sszák". Értve vagyok? Vágod?

    PS: biztos azért van navigációs rendszerem, mert nem értek hozzá. Ébresztő, kispajtás!
  • KM
    #15
    Mennyi a tarifád?
    Az egyik ismerősömnek is van navigációs rendszere, de nem igazán konyít hozzá (a felépítéséhez). Az írásodból sem az jött le, hogy nagyon értenél hozzá...
    Olyan logikád van, hogy azt már publikálni kellene (kötve-fűzve).

    Sok sikert az élethez!
  • KM
    #16
    Legalább elgondolkoznál azon, hogy mi volt eredetileg a problémám az észrevételeddel, aztán szólalj meg!
  • wanek
    #17
    LOL!!!!
    Kinyomtatod a hozzászólásaimat, elviszed egy könyvkötőhöz, majd nagy élvezettel olvasgatod.
    "Részemről a vita (veled) befejezve..." - következetes SEM vagy...
  • KM
    #18
    Oktatok...
  • Danielmagua
    #19
    maximálisan egyetértek veled!!
  • peetking
    #20
    látom elvagytok srácok...
    szvsz ez egy baromság, olyan embereknek való akik nem tudnak normálisan közlekedni, és minimális helyzet felismerési és megoldási képességel sem rendelkeznek. mert azok akik kicsit képesek önállóan gondolkozni azoknak ez teljesen fölösleges. TMC + GPS bőven elég. én csak akkor használom a PDA-s GPS emet hogyha nem tudom hova kell menni pontosan. (utca, házszám).

    KM te nagyon rászáltal wanekre, de nem értem ennek az alapját. ez a "ja, hogy száguldozni szoktál..." megállapításod kellőképpen tükrözi a szinvonaladat. manapság kevesen vannak akik betartják a(z) 50,90,110,130 as táblákat. még a 85 éves nagyapám is 110 el hajtja közúton a matizát... én meg ritkán megyek 120 alatt közúton. meg lehet ezért ostorozni, de ez van. ha jártál már nyugaton (nem pályán, hanem simán kis falukban) az emberek egytől egyig simán túl lépték a megengedett sebesség határt és mindenki előre villogot h vigyázz rendőr...
    annyit akartam csak ebből kihozni h igen sok kérdést vet fel az a tény h a rendszer statisztikát gyűjt arról h mennyi a haladási sebesség. egy késöbbi rendelettel a kormány kötelezővé teheti az ilyen kütyük használatát és onnatól büntetnek ahol tudna. szép jövő...
  • vax
    #21
    Hát ez igaz, hogy a "gyári" beépített ennyibe kerül, de sajnos nem ér ennyivel többet. Sőt. Na de mindegy.
  • vax
    #22
    Hát nem akarlak megbántani, de Te vagy nem nyugaton jártál vagy nyugaton jártál de nem helybeliek falujában, de lakott területen nagyon, de nagyon betartják a sebesség határokat. Sőt az országutakon és autópályán is. Nálunk sokkal jobban. Ezért is jobbak a baleseti statisztikák.
  • KM
    #23
    Kicsit érthetőbben! Ki mondott mit?
    Maradjunk meg a jelenlegi szinten vagy menjünk vissza a barlangba?
  • hellobello
    #24
    Szerintem nem is olyan rossz a Mio Moov Navigáció !
    A Moov az egyik legfejlettebbb navigációs program és 38 európai országot részletes térképpel támogat.
    Ez a tuti !