51
Autószerelés otthon…
  • Harly18
    #1
    Nagyon sok esetben magunk is meg tudjuk szerelni vagy kisebb javításokat is el tudunk végezni otthon az autónkon. Persze ez inkább a régebbi autókra igaz, mivel a mai sokmilliós autók esetében, annyira beburkolják a fő egységeket, hogy ha akarnánk, sem lehetne szerelgetni őket, mondjuk a bonyolult technika miatt nem is hiszem, hogy a hozzáértőkön kívül valaki is próbálkozna. De sok olyan régi autó van, amiket még egyszerűbb szerelgetni, sőt itt már olyan gondok is jelentkezhetnek, amik az új autóknál nem nagyon. Gondolom, hogy a fórumozók többsége még fiatal és még kocsijuk sincsen, de biztosan sokan vannak, akik már autó tulajdonosok, s tudnak tippeket esetleges szerelésekhez vagy karbantartáshoz és meg is osztják azt, esetleg a kérdésekre is tudják a választ. Remélem, hogy sok érdeklődő választ kaphat majd azoktól, akik otthon vannak ebben a témában…
  • zoolee
    #2
    Haver otthon csinált toronymerevítőt....
    Vett obiban 1 cm vastag 6 cm széles és 150 hosszú rudból 2 -t....
    És van alu heggesztője.(290 000ft)
    Fogta, mérterevűgta, és megcsinálta a csuklókat a végén...
    És végül acélból megcsinálta a 2 darab kör alakú rögzítőt a végére...
  • Vlala #3
    Ezért nem vennék soha elektronikával telenyomott autót, az újabbakon egy sima izzócsere is a szakszervizre váró feladat, ráadásul annyi időbe telik, amíg hengerfejet cserélek a "bevált technikán".
  • Sir Quno Jedi
    #4
    Jaja, én is egy 10 éves Hyundait vettem a porrá tört Scoprio-m helyett naggyorsan, mert ezeket még faszájosan lehet szerelni! :D
  • Vlala #5
    Eltörted a Scorpiot? :(
  • Sir Quno Jedi
    #8
    Nemén, egy jettás.
  • csgery
    #9
    Ez igaz, annyira túlbonyolítják már a technikát a kocsiban... ha jobban megnézzük, azok dobják meg járművünk árát kb 1 millával - gondolok itt a CD-s rádió, fedélzeti kompáter, na meg az egyéb vezetékelt lámpa kütyük, talán még a szék alatt is van lámpa. Egy zsigulinál ez nem volt, és azt ma már - aki cseppet konyít hozzá - simán el tudja babrálgatni. Fater is hiába volt autószerelő, a Fiestánkat már nem tudná megcsinálni, és ráadásul egy biztosíték kicseréléséhez menni kellett a márkaszervizbe, pedig csak az utánfutó verte ki az egyik biztosírékot. Ja, és a végén a fejünkhöz vágják, h egy szar 20 ft-s biztosíték kicsrélése szimpla 10-20 E ft...
  • Harly18
    #10
    A technikai fejlődés követeli meg ezt a bonyolultságot, pedig ép emiatt kerülnek ennyire sok pénzbe az autók és maga a technika. Nem tudom, hogy a mai autók hol lesznek 30-40 év múlva, mert egyszer eljön az az idő, amikor nem éri majd megcsináltatni ezeket, ha esetleg meghibásodnak.....
  • csgery
    #11
    Igen, lesz idő, mikor ez is elavult lesz. ÉS az is igaz, hogy a technika megy, és nem áll meg...
  • Hellhammer
    #12
    Személy szerint én is irtózom az elektronikától az autókban. Előző autóm 92-es évjáratú volt, szal nem túl fiatal, de már ott figyelt a kompúter benne. Aztán fogta magát elkezdett az ABS lámpa villogni és befékezgetni menet közben így ötletszerűen (nem erősen, hanem csak úgy mint amikor fulladozik az autó és rángatott). Aztán volt, hogy gondolt egyet és megállt. Se kép se hang még csak forgatni sem akarta az önindító. Valmi elektronikai nyűgje volt.
    A jelenlegi autóm 79-es évjáratú, kb. kőbalta bonyolultság a mai autókhoz képest a motorja. Volt már ezzel is probléma rendesen, de eddig egyszer sem volt az, hogy tréler és csak a szervízben számítógéppel "megszerelés" a megoldás (mint pl. a családban előfordut C3 esetében). Elég egy normális villáskulcskészlet meg csavarhúzókészlet, és ha az ember ért hozzá kicsit, akkor az ilyen eseti problémákat 90%-ban megoldja ott az út szélén. Mondjuk nem mellékesen szeretek néha bütykölni szabadidőmben és könyékig olajos lenni :)
  • Hellhammer
    #13
    A másik dolog még ezen felül ami nem mellékes: a mostani autómban kicseréltük kompletten a motort, váltót, kuplungot, kardánt és megvoltam az egésszel 100e Ft környékén, míg az előző verdámban egy kuplungcsere lett volna kb. ennyi.
  • Bala10
    #14
    "A technikai fejlődés követeli meg ezt a bonyolultságot"

    Majd rájönnek, hogy a teknikai fejlődés nem az, hogy minél bonyolultabb legyen valami,hanem az, hogy minél egyszerűbb.

    Boccs az off ért. :)
  • Harly18
    #15
    Teljesen igazad van egyébként, sajnos ezt kicsit félre értelmezik, mert tényleg az egyszerűség az ami fontosabb lenne...
  • fifi
    #16
    na amíg volt szívó D Golf II-m, meg Omegám addig lehetett otthon játszogatni-kendácsolni/nomeg ugye a Nagypolszki/
    most tervezek a Cordoba helyett vagy egy Diesel Ignist, vagy Fusiont. és igazság szerint pont emiatt tartok tőlük kicsit...
  • fifi
    #17
    "egy szar 20 ft-s biztosíték kicsrélése szimpla 10-20 E ft... "

    na, azért ne sarkíts ennyire... vagy ha mégis ilyen történt, akkor hülye aki kifizet 20K-t ezért...
  • Hellhammer
    #18
    Anniyra nem sarkítás. Ha új autót vesz az ember, akkor a garancia miatt általában márkaszervízbe hordják minden bajjal az autót (sokan meg még utána is). Ott meg úgy kezdődik a dolog, hogy 5-6e Ft az óradíja a szervíznek és töredék órát nem számítanak, szal egy 10 perces melóra is elkérik az 1 óra díját.
    Aztán jön az a dolog, hogy ha olyan cucc baszódik el, ami mondjuk több alkatrészből áll össze de a külön alkatrészeket nem szállítják, akkor egyben az egészet cserélik és akkor a 20 Ft-os biztosíték is lehet többtízezer Ft.
  • fifi
    #19
    nézd, nekem van/volt közöm itthon elég sok szervizhez, kereskedéshez. hidd el nekem, hogy azért akkora büdös paraszt banda nincs a földön, aki 10-20K-t kér egy biztosíték kicserélésért. ha mégis előfordul ilyen, akkor az irreális árat nem kell kifizetni és pont...

    "Aztán jön az a dolog, hogy ha olyan cucc baszódik el, ami mondjuk több alkatrészből áll "
    biztosítrékról volt szó. ha nem arra gondolt, ne így írja...
  • Hellhammer
    #20
    Na de hogy legyen egy kis ontopic is itt egy probléma amire keresem a megoldást :)
    Adott egy Solex (azaz Pieburg) EEIT38-as kéttorkú karbi (egyszerre nyit a 2 torok, nem egymás után). Az a jelenség van, hogy állandó sebességnél rángat az autó meg egyenetlen az alapjárat. Ha gyorsítok akármennyit is akkor minden rendben van, azaz ha csak kicsit növelem a gázpedál állást, akkor ilyen rántással reagálja le az autó. Amúgy nagyobb gyorsításnál (padlógáznál :D) minden totál jó, megy az autó mint az állat, csak ha normálisan akarok menni, akkor van ez a rángatás. Ja amikor megy a szivató (automata) akkor sincs hiba.
    Próbáltam már én is állítani, meg szerelőnél is volt de nem oldódott meg (szelephézagok, gyújtás rendben van). Ki lettek cserélve a membránok, fúvókák ilyen karbi felújító készletből, és annyit mondott, hogy a pillangószelepek tengelyénél a persely ki van kopva, és attól van ez a dolog mert nem szinkronban van a 2 torok.
    Más viszont azt mondta, hogy azért rángat az autó egyenletes sebességnél, mert túl sok benzint kap (amiben talán lehet valami, mert aránytalanul sokat fogyaszt a többi hasonló motorral szerelt autóhoz képest meg nagyobb gázállásnál azaz amikor több levegőt kap, akkor megszűnik a rángatás).
    Valakinek van tippje, hogy mi lehet a baj?
  • Hellhammer
    #21
    Az Another Way-ben tag vagy? Úgy rémlik, hogy voltatok itt felénk (Salgótarján) koncertezni, de lehet, hogy keverem a dolgokat :)
  • fifi
    #22
    "Ja amikor megy a szivató (automata) akkor sincs hiba."

    vagy túl sok, vagy túl kevés üzemanyagot kap...
    másik, hogy ezek amúgy be vannak szinkronizálva?

  • fifi
    #23
    most voltak nem rég igen...
    nagyon közeli barát vagyok, segítek nekik itt-ott...
  • Hellhammer
    #24
    Már hogy értve vannak beszinkronizálva?

    Ha a 2 torokra gondolsz akkor azok igen. Az egyik torok tengelyén van a gázbovden, a másikat egy fogaskoszorús áttétellel hajtja meg és ott a fogaskoszorú kopásának után lehet állítani. Ezt meg is tettem, mert volt olyan állapotban is, hogy a 2 fog között volt majdnem 1 mm, szal az egyik tengely már 1 mm-nyit elfordult, amikor kezdte nyitni a másikat.
  • Hellhammer
    #25
    A túl kevés üzemanyag sztem nem lehet, mert egyrészt nem melegszik túl a motor, másrészt kurvára érezni a benzinszagot a kipufogógázban illetve a motorháztetőt felnyitva.
    Szal ha túl sok benzint kap akkor mit lehet tenni? A tűszelep elméletileg új (karbi felújító készletben volt az is).
  • fifi
    #26
    akkor én azt mondom benzinmennyiség. ha jól emléxem ennek a Solexnek/vagy összességében az ikerkarbiknak/ volt egy topikja az indexen anno...
  • fifi
    #27
    a benzinszintet az úszóházban lehet belőni elvileg...

    ez vmi Golf, vagy Corrado különben? esetleg Lada?
  • fifi
    #28
    vagy csavarral a karburátor oldalából
  • Hellhammer
    #29
    Az úszóházban hogy lehet állítani a szintet? Így elsőre elképzelésem sincs hogy megy a dolog, mert olyan sokmindent az én elképzelésem (tudásom) szerint nem tudok ott állítani :)
    Volt régebben kis szívásom vele, mert az úszóház alján van valami dugó is (ez is rézből) a fúvókákon kívül amit valamiért kilökött magából és akkor nem is ment abszolút az autó. Az vissza lett rakva bele.
    Az autó egy Ford Capri, de nem "hivatalos" motor van benne, mert egy 2.8-as blokk van benne karbival és Capri-ba gyárilag csak injektoros 2.8-at raktak, Garandában volt a karbis verzió.
  • fifi
    #30
    én meg látatlanban ezt nemtudom neked elmagyarázni

    ladaklub vagy index... :)
  • Hellhammer
    #31
    Ok szétnézek az indexen. Thx a tippet ;)
  • Slayerboy
    #32
    barmoljatok
  • fifi
    #33
    azt tesszük...
    kösz az érdemi hozzászólást...
  • cement
    #34
    mifelénk kókányolásnak hívják :D
    de kókányolni jó, nagyonis...
    egyébként a számítógéphez... spannak volt 96 vagy 97es 725tds bömbije, kocsikáztunk a városban, egymás mellett/után, egyszer félreáll mondom mivan, aszonjda kiirta hogy kevés a hűtővíz de van nála, tölt bele. töltött, de az elektronika addigra letiltott "nehogy tulmelegedjen" a motor és nem nyikkant meg... bmw szakszervizbol kellett kimennie embernek beinditani... erről ennyit
  • [Walaki]D`Lair
    #35
    Azért a mai autókat is lehet kókányolni rendesen otthon :) Már ha valaki szét meri szedni őket :)
  • Harly18
    #36
    Én karosszéria munkával kapcsolatban szeretnék kérdezni. Gondolom, hogy nem tolonganak itt a karosszérialakatosok, de hátha valakinek volt már hasonló gondja, s van fogalma róla....
    Lenne egy autó, aminek a sárvédőin vannak apró lyukak, ujjhegynyi nagyságuak, s az lenne a kérdésem, hogy ezeket mennyiért tudják befoltozni s utána még lefesteni is, úgy, hogy kb 10 kisebb-nagyobb ilyen van a kocsin. Ilyet gondolom nem célszerű otthon csinálgatni. És egy komplett polirozás ára is érdekene.....
  • fifi
    #37
    milyen autó?
    mert pl nekem egy elem festése 25-30K, viszont egy jobb első sárvédőt most hoztam Ausztriából 4ezernek megfelelő EUROért... ha jól eltalálod bontottban a színt, a kutya meg nem mondja, hogy utólag van feltéve...

    azért lényeg milyen autó, mert ez eléghosszadalomas folxyamat, lekellcsiszolnia a rozsdát, be kell varrni egylemezt a helyére, megint csiszolni, esetleg gittelni stb...
  • Harly18
    #38
    Egy Bogárhátúról van szó és a sárvédők belső peremánál vannak ezek a kis lyukacskák. Az új sárvádők nem drágák, a 4 összesen 50 körül lennének, használtan kb fele ennyi, de ilyen szinűt biztos nem találok. Nem az a lényeg, hogy tökéletes legyen és 10 évig kitartson, csak arra godnoltam, hogyha nem drága, akkor megcsinálják és lefújják festékkel ,akár flakonossal és rá egy polir és alig lehetne észrevenni. Szóval ez csak egy ideiglenes dolog pár évre, különben sem nagyon lenne használva télen, meg nagy esőzésben, úgyhogy a gitteléssel sem lennének gondok. Lehet baromság, a tv-ben láttam hasonlót:
    A sárvdő belsejére lenne hegesztve egy darabka fém, amit ilyenkor szokás , hogy ne legyen lyuk és felülről a rozsdás részt rozsdakemyényitővel lekezelni és rá a glitt és valamilyen alapoző és festék. Pár évig biztos jó lenne, utána meg úgyis kukába jerülne a sárvédő. És ha ez esetleg otthon megoldható olcsó pénzből, lényegesen olcsóbb pénzből, mint egy karosszérialakatosnál, akkor érné meg. Épp ezért érdekelne ,hogy hogyért csinálják az ilyesmit...
  • Hellhammer
    #39
    A kasztnismeló nemtom mennyi lenne, de a polírozásra tudok mondani kb. árat. Nekem a teljes autót csinálták 12-ért 1,5 éve, felnikre pedig 4e/db árat mondtak, de azt nem csináltattam meg.
    Nemtom mennyire megbízható az a rozsdakeményítő anyag, de ha már úgy is hátulról lenne foltozva, akkor sztem jobb megoldás, hogy körbecsiszolni a lyukat, hogy ne legyen ott rozsda. Kicsit nagyobb lenne a lyuk utána, de sztem tök mindegy hogy 1 cm-es vagy 2-3 cm-es lukat kell foltozni. A hegesztéstől pedig elég nagy területen meg fog égni a festék, az is jóval nagyobb felületen kell majd.
    Nemtom ismered-e ezt a honlapot: Bugparts, elég sok mindent lehet kapni náluk bogárhoz. Idézet: "Sárvédők kaphatók szinte minden típushóz. 1300-hoz az elsők és minden összes hátsó sárvédő 10800,-ért kapható. Az 1200-as és a 1302-03-hoz az első sárvédők 28900,-ért kaphatók." ;)
  • Harly18
    #40
    Akkor nem olyan egyszerű ez, mint ahogy elgondoltam :) Főleg, hogy 1302-esről lenne szó, amihez kétszer annyi a sárvédő. EZt nagyon át kell gondolni, mert lehet alig drágább csak, ha vadi új sárvédőket kellene venni. Mondjuk azokat lefesteni sem lehet olcsó, leginkább emiatt filóztam ezen a hegesztésen..
  • Hellhammer
    #41
    A festésről van némi infóm (mondjuk van más is benne). A szomszédnak meg van húzva az autója, jobb oldalon a 2 ajtón van karc és kis horpadás. Na ezt 20-ért csinálják meg neki úgy hogy telibe lesznek fújva az ajtók. Az anyagköltség 5e Ft, a munkadíj 15e Ft.
    Az én autómon pedig fel volt jőve a festék a motorháztetőn, mert egy barom autószerelő úgy lebaszta bezáráskor, hogy ahol a zár van az nekiütődött belülről és megrepesztette a festéket. Na ezt 9e-ért fújták le anyaggal együtt (mondjuk először vakarták a fejüket mikor az árat kérdeztem, mert nem szokványos méretű a motorháztető az autómon).
    Szal sztem a bogáron a 2 sárvédő fényezése olyan 20e körül meglenne.
  • Harly18
    #42
    Emlitettem, hogy két sárvédőről lenne szó? :) Valójában 4-ről.... :( Plusz még a csomagtértető egyik szélén is van egy kis lyuk. :(