18
  • ProClub
    #1
    Számomra a mai napig a legélvezetesebb játék a Fallout volt. A rengeteg beszélgetésből tanultam meg igazából élteszagúan angolul beszélni. Szerintem, a gondolkodásra serkentő járékokat kellene szorgalmazni és akkor tényleg lehet is belőle valami. Az ész nélkül lövöldözünk, megyünk előre játékoknak viszont tényleg nem látom ilyen irányú értelmét (a fáradt gőz kieresztésén kívül egy LAN partyban).
  • mikloss
    #2
    Nekem is nagy kedvencem volt a Fallout, tetszett az a posztnukleáris érzés. Hamarosan készítik a folytatását azthiszem.
  • ttp145
    #3
    Fallout-ot énis piszkosul kedveltem. Tactics sem volt rossz főleg az a rész ameikben a ghoulok az atombombát tartották istenüknek , akkor fettrengtem. Angolul pedig énis ezekből tanultam meg elég jól. Szóval nem hülyeség, de mindig azzal jönnek hogy ne játsz ne játsz tanulj inkábbb ...
  • Morden23
    #4
    "Szóval nem hülyeség, de mindig azzal jönnek hogy ne játsz ne játsz tanulj inkábbb ..."

    Nyelvtanulásra kiválóak voltak a játékok (bár azért nem véletlenül mindenki a Fallout-ot mondta, egy Doom-ból lófasz angol "tudást" nem szerzel szinte), de az azért tény, hogy elég szűk keresztmetszetről beszélünk, ha a PC game-ekből elsajátítható tudást nézzük.
    (szerintem még egy eszeveszettül vérmes civilization-ös sem azzal tölti a legtöbb idejét, hogy a civilopedia-t olvasgatja)
  • Akuma
    #5
    Az már komolytalanság, ha a játékot össze akarják kötni a tanulással. Komolyan tanulni, komoly ismereteket szerezni, jelentős és rendszeres jövedelmet szerezni játékkal nem lehet. Tanulással igen. Mellesleg akármennyire is mondjátok, de nyelvet se fog senki megtanulni játékból, mivel a nyelv tudása nem csak annyit jelent, hogy ismered a játékban előforduló szavak jelentését... Egy értelmes összetett mondatot nem tud mondani az, aki játékból próbál meg nyelvet tanulni. És nem csak idegen nyelvet kell tanulni az életben, közel sem!
    Amcsik! Tanuljatok játékból! De remélem a magyarok nem veszik át ezt az "intelligenciát", mert abból semmi jó nem kerekedik ki. Legalábbis nagy értelmi hanyatlásnak néznénk elé!
    Rossz belegondolni, hogy mit tanulhatnak az amcsik, ha már a szakértők a játékokat javasolják tanulás eszközeként...
  • haxoror
    #6
    Én is a Fallout2 kiszótárazásával tanultam meg az angol alapjait

    Ha nincs az a játék akkor nem valószínű hogy valaha is elkezdek komolyabban foglalkozni az angollal.
  • haxoror
    #7
    Ja és akárki akármit mond az oktatásban a porosz módszer a legeredményesebb.

    "A negatívumok között sorolják fel a gyermekeknél egyre nagyobb arányban előforduló koncentrációhiányt, agresszív viselkedést, itt azonban sokszor nem egyértelmű az ok-okozati viszony."

    Na igen...

    A gyerek(nem)nevelésükkel van a gond.
    Az oktatási rendszer lebutítása, valamint ez a játék-módszer sem fog értelmesebb embert nevelni a gyerekeiből (ami úgy tűnik nem is célja az amcsiknak hiszen a hülyék is fizetnek adót, költik a pénzüket de kevesebb velük a probléma...)

    Egy "normális" országban persze működhet a dolog.
  • Sanyix
    #8
    "Komolyan tanulni, komoly ismereteket szerezni,"
    A szimulátorok mire vannak? Tanulni. Azokat is lehet játéknak nevezni.

    A nyelvtudásnál sincs igazad. Ha én a fos magyar oktatásra hagyatkoztam volna, egy értelmes angol mondatot sem tudnék összerakni, mert az angol órákon szart se tanultam meg. Simán elfórumozgatok angol fórumokon, teljesen érthető, és nagyrészt nyelvtanilag is helyes mondatokat írok, mindezt csak az angol nyelvű játékokból.
    Csak nem tanár vagy? :)
  • Cat #9
    Akuma, én se értek egyet, igenis meg lehet tanulni játékokból - "játszva tanulni". Az emberben sokkal inkább megragad az, ami érdekli, és amit meg akar érteni. Fontos dolgot hagysz ki: ezt a gyerekek nem tanulásnak fogják fel.
  • Molnibalage
    #10
    Hát a repszim azért az tényleg segíthet, de csak akkor, hogyha komolyan foglalkoik vele az ember. A Falcon 4.0 szériához adott manualok több száz oldalasak...
  • dronkZero
    #11
    "...nem pusztán szórakozásból játszanak számítógépes játékokkal, egy részüket ugyanis ez ösztönzi bizonyos könyvek elolvasására, megismerésére."

    Na ez egy érdekes kérdést vet fel bennem. Miért gondolja mindenki, hogy a szépirodalom "jobb"? Gyilkolnak, háborúznak, tönkretesznek, félrekefélnek, lopnak, csalnak a szépirodalmi művekben szereplő alakok is. Azok ellen mégsem tiltakozik senki, sőt, kötelező olvasmány. Néhány játék történetvezetése simán megírható lenne könyvben is. Mi bajuk van a formátummal? Ja, hogy ez interaktív?

    Egyébként nem is értem, hogy miért nem képesek az emberek a szgépes játékokat úgy kezelni, mint művészet. Egyesíti a képi(festészet, filmművészet), zene, és irodalom kategóriákat. Itt is van igényes, átlag és ponyva kategória.

    Szerintem 20-30 év, kihal az a generáció, akik nem tudják kezelni az egeret és félnek még a windowstól is, aztán simán bejönnek majd a "kötelező játék" kategóriák az iskolákban.
  • Indigo
    #12
    Nem könyvek helyett javasolják a játékokat, hanem amellett! Szándékosan ferdítesz, vagy nem értetted meg a cikket?
  • Indigo
    #13
    Na igen, a repszimből piszok jól meg lehet tanulni a repülés alapjait. Kár, hogy ezzel (tanulás szempontjából) sokra nem megyünk, nem lesz mindenkiből pilóta... Szórakozásnak egyébként kiváló, leköti a figyelmet és nagy koncentrációt igényel.
  • Indigo
    #14
    "Miért gondolja mindenki, hogy a szépirodalom "jobb"?"

    Miért gondolod, hogy nem jobb? Hány olyan számítógépes játékkal találkoztál életedben, amelynek a története (beleértve a történetmesélés stílusát, mondanivalóját, tanulságát) felér egy szépirodalmi műével? Én nem sokkal. A legtöbb játékban a történet pusztán körítésként van a legújabb technológia demonstrálásához... Vagy wow és tsai esetén a havi bevétel biztosításához azáltal, hogy folyamatos elfoglaltságot ad az agyatlanul hentelni vágyóknak...

    "Néhány játék történetvezetése simán megírható lenne könyvben is."

    Talán néhányé, de szerintem igen kevésé. Mellesleg a legtöbb játékban a folyamatos interaktivitás miatt sokkal kevésbé szúr szemet a történet hiányossága, elnagyoltsága, erőltetettsége... Egy regényben, egy novellában sokkal aprólékosabban, kifinomultabban lehet szőni a cselekményeket, és sokkal árnyaltabb képet lehet festeni, mint bármilyen interaktív játékban. És akkor még csak a történetről beszéltünk, azok a dolgok, amik a szépirodalmat szépirodalommá teszik, megint megénének egy misét, de ebbe ne menjünk most bele. Ja, és persze az egyik legfontosabb, amiért olvasunk: felszabadítja és szabadjára engedi a saját képzelőerőnket és fantáziánkat. Míg egy FPS, valljuk be, nem nagyon mozgatja meg az agytekervényeinket...

    "miért nem képesek az emberek a szgépes játékokat úgy kezelni, mint művészet"

    Mert nem az. Lehetne az is, vannak is rá példák, én is tudnék jónéhány olyan játékot felsorolni, amire már-már azt mondanám, hogy művészet, de a játékok legnagyobb része eleve nem ilyen céllal készül. És ha megnézed a tendenciát, egyre kevésbé képviselnek a játékok művészeti értékeket... Sajnos.

    A festészetet ebből hagyjuk ki, mert a játékoknak közük nincs a festészethez, az állóképi ábrázoláshoz. Egy-egy festmény, vagy fotó, vagy bármilyen állókép sokkal többet elmond, mint egy egész számítógépes játék. A filmművészethez már annál inkább lehetne közük, és örülnék is, ha így lenne, de sajnos a legtöbb játék kábé annyi értéket képvisel ilyen téren, mint egy elcsépelt ponyvaregény megfilmesített változata...

    Szerintem ezek a dolgok, amiket említettél, a játékok és művészetek kapcsán, csak egyszerű belemagyarázások. A játékokat a helyükön kell kezelni. Elsősorban ugyanis szórakoztatásra készülnek, és ez nagyon sokáig így is fog még maradni. Kár is arról ábrándoznod, hogy egyszer majd kiváltják az ének-zene, irodalom, nyelvtan, történelem stb. óráidat :P
  • dronkZero
    #15
    "Hány olyan számítógépes játékkal találkoztál életedben, amelynek a története (beleértve a történetmesélés stílusát, mondanivalóját, tanulságát) felér egy szépirodalmi műével? Én nem sokkal."

    Sok tényleg nincs. De azért van néhány. Ha megnézed az eddig a történelem során megírt könyvek összességét, ennek hány százaléka ami a szépirodalom kategória? Na, játékoknál az arány kb ugyanez, csak az összes eddig termelt játék mennyiségben a töredéke a könyveknek.

    "Ja, és persze az egyik legfontosabb, amiért olvasunk: felszabadítja és szabadjára engedi a saját képzelőerőnket és fantáziánkat."

    Ez nem a tartalom és minőség, hanem a hordozó média sajátossága. Filmet nézve sem nagyon dolgozik a fantáziád, mégis létezik a fogalom, hogy filmművészet.

    "Mert nem...Sajnos."
    Ez az egész bekezdésed elmondható az irodalomra is. Egy "TESCO-titkok" sem képvisel semmilyen értéket, mégis az irodalom kategóriába tartozik. Persze a ponyvába.

    "A festészetet ebből hagyjuk ki, mert a játékoknak közük nincs a festészethez, az állóképi ábrázoláshoz. Egy-egy festmény, vagy fotó, vagy bármilyen állókép sokkal többet elmond, mint egy egész számítógépes játék."

    Ebben sem értek egyet. Vannak hasonló jellemvonások itt is. Egy játék teljes képi világa, színhasználata, motívumai jellemzőek az adott játékra, mint festészet esetében az adott képre. Ezt alátámasztani látszik, hogy a játékok először "concept art" alakban kezdenek formát ölteni (jellemzően grafika és festmény, nem digi kép).

    "Szerintem ezek a dolgok, amiket említettél, a játékok és művészetek kapcsán, csak egyszerű belemagyarázások."

    Szerintem a művészet, mint fogalom, önmagában egyszerű belemagyarázás(és sznobizmus). De ez most nem tartozik ide.
    A játékokat valóban a helyükön illene kezelni, ami azt is jelenti, hogy észre kellene venni az értékeiket is, nem csak a hibákat és hiányosságokat lobogtatni folyton. Egyébként az irodalom(filmművészet, festészet, zene) is elsősorban szórakoztatásra van szánva, ezért nem nagyon értem, hogy akkor most miért is ez az éles határ.

    "Kár is arról ábrándoznod, hogy egyszer majd kiváltják az ének-zene, irodalom, nyelvtan, történelem stb. óráidat :P"

    Hehe, ja, vártam, hogy mikor kapom ezt meg. 26 évesen, diplomás mérnökként nyilván nem azért vetettem ezt fel, mert nincs kedvem elolvasni a kötelezőket... :P Egyébként meglehetősen sokat olvasok, nem érzem magam beszűkült szakbarbárnak. Csak a berögzült, gondondolkodásbeli korlátoltság és rugalmatlanság időnként bassza a csőröm. (Ezt most nem rád értettem, inkább a "tiltsuk be a játékokat, mert az minden baj forrása" típusú német politikusokra, és az általuk megcélzott szavazók rétegére gondoltam.)
  • Sanyix
    #16
    Lehet ja. pl fizikát, és térbeli tájékozódást az orbiter segítségével lehet tanulni, mert rá van kényszerítve az ember ha "játszani" akar vele, hogy jobban utánanézzen hogy is működik a gravitáció, lendület, mi mitől függ, na meg élethű légkörbe lépéshez, repszimes múlt, és egy kis aerodinamikai ismeret sem árt, ráadásul nagy koncentrációt igényel, mert a sok lépésből akár 1-et elront/kifelejt az ember akkor nincs bocsánat :).
  • Indigo
    #17
    Nah, hát azért a videójátékokat ilyen szempontból nem hasonlítanám a könyvekhez. És a mennyiségi arányok összehasonlítása is kicsit sántít. De rendben, legyen neked művészet... Végülis, hogy mi számít művészetnek, elég szubjektív dolog...
  • Kongy
    #18
    Jó,az egy dolog hogy érdekelnék a diákokat a videójátékok,de sztem pont ez vezetne az oktatás hanyatlásához...