12
Damn Small Linux hogyan?
  • Simaji
    #1
    Hi!

    Nem tudom, hogy hallotatok e már rőlla de van egy olyan linux aminek az a neve, hogy Damn Small Linux és mint ahogy a nevéből is kitűni nagyon kicsi. Csak 110 Mb az egyész és akár Windows alatt is tud futni. Én nagyon kezdő vagyok a linux használatban de gondoltam, hogy ezt kipróbálom. Nem tudom, hogy valaki hallott e már erről a linux ról de egy kis segítségre lenne szükségem a használatához. Azoknak akik még nem hallotak rólla megadom a honlap címét ahol többet olvashatnak erről: http://www.damnsmalllinux.org/ . A kérdésem a következő: Ez a remdszer képes arra, hogy akár egy pendrive ról indítsák be. Én is így indítom be ezért a rendszer ezt a pendrive t veszi alapértelmezett meghajtóként. Csak az a gond, hogy ha pendrive ről indítok akkor azt a rendszer csak olvasható meghajtóként mount olja be és én nem tudok rá dolgokat tenni.
    Pl: Ha letöltök valamit akkor nem tudom lementeni és minden eggyes indításkor újra le kell töltenem. A rendszer egyébként a memóriába tölti be magát. A kérdés az lenne, hogy nem lehet e valahogy beállítani azt, hogy a pendrive t ne csak olvashatónak mount olja be a rendszer?
    Előre is köszönöm!
    Bye!
  • homeless
    #2
    az etc/fstab állományodat copyzd ide.
  • Denniske
    #3
    Megfeszülve várom a fejleményeket :)
  • Simaji
    #4
    Hi!

    Tessék:

    /proc /proc proc defaults 0 0
    /sys /sys sysfs noauto 0 0
    /dev/pts /dev/pts devpts mode=0622 0 0
    /dev/fd0 /mnt/auto/floppy auto user,noauto,exec,umask=000 0 0
    /dev/cdrom /mnt/auto/cdrom auto user,noauto,exec,ro 0 0
    # Added by KNOPPIX
    /dev/sda1 /mnt/sda1 vfat noauto,users,exec,umask=000,uid=1001,gid=50 0 0
    # Added by KNOPPIX
    /dev/hdc1 /mnt/hdc1 reiserfs noauto,users,exec 0 0
    # Added by KNOPPIX
    /dev/hdc2 none swap defaults 0 0
    # Added by KNOPPIX
    /dev/hdc3 /mnt/hdc3 vfat noauto,users,exec,umask=000,uid=1001,gid=50 0 0
    # Added by KNOPPIX