13
  • juzosch
    #1
    El fogják lopni az összes technológiát:)
  • Aspirin
    #2

    Valszeg a kínaiak már tudják hogyan kell 0,65 nm-en hasítani.
    Pedig de szívesen vennék drezdai proccokat!
  • sailor470
    #3
    Ez most akkor egy AMD vagy Intel hír volt ? :)
  • Black Ice
    #4
    AMD csomagba/címbe bújtatott intel propaganda. :(
    Nem szép dolog.
  • asysoft
    #5
    #1-#2: Szerintem csak arról van szó, hogy a kínai cég ezentúl AMD processzoros gépeket is fog kínálni.
  • huuu
    #6
    Nyilván nyitni kell a kínai piac felé. Aki most nem teszi az lecsúszik néhány milliárdról.
  • janicroft
    #7
    Dollárban
  • torjoz
    #8
    Nem procit fognak gyártani. Ez a cég is olyan, mint a Dell, HP..., tehát konfigokat rak össze AMD procival.
  • Chriss745
    #9
    Hát igen, nem nehéz többszálosítani egy olyan alkalmazást, ahol tudni lehet, mik a lépések, és azt le lehet bontani több procira (Pl.: videó tömörítés, renderelés), de nem csak ebből áll a világ.

    A legtöbb alkalmazás felhasználói beavatkozástól függ (pl.: játékok), ezeket viszont a büdös életbe nem lehet majd több szálra optimalizálni normálisan.

    Nem értem, miért nem lehet egy szálként kezelni a több magot? (Ne 2 mag legyen, hanem egy magban 2x annyi ALU)
  • Theodora
    #10
    Vezessük be a "Minden programnak külön magot!" marketing süketelést!
    Az intel "lassan" úgy is elkészül a 100 magos CPU-val. 100 mag - 100 folyamat! A Windows for Dinnye (Dinnye a sok magra utal), majd ebből a felét csak az ablakkezelésre le fogja majd nyúlni.
  • BiroAndras
    #11
    "A legtöbb alkalmazás felhasználói beavatkozástól függ (pl.: játékok), ezeket viszont a büdös életbe nem lehet majd több szálra optimalizálni normálisan."

    Simán lehet ezeket is többszálúsítani. Nem a júzer input feldolgozása a számításigényes, hanem a tényleges munka. Pl. játékok esetén számításigényes feladatok pl. a fizika, az AI, és az útkeresés. Ezeket viszonylag könnyen át lehet rakni külön szálra.

    "Nem értem, miért nem lehet egy szálként kezelni a több magot?"

    Azért nem lehet, mert az egymás utáni utasítások túlságosan függenek egymástól.
  • lmisi
    #12
    "A legtöbb alkalmazás felhasználói beavatkozástól függ (pl.: játékok), ezeket viszont a büdös életbe nem lehet majd több szálra optimalizálni normálisan."
    Pont most erölködik néhány kissebb gyártó azzal hogy társprocit dob piacra AI kezelésre. No sokkal egyszerübb lenne ha erre a CPU tartalmazna dedikált társprocit. Nem is beszélve arról hogy a képek kiszámolása az egyik legideálisabb területe a párhuzamos feldolgozásnak. Lásd renderfarmokon végzik a filmek mesterségesen generált látványelemeinek előállítását.
    Egyszerűen csak neki kéne állna a játékok motorjának újrafordításának többszálas c libekkel.
    Azonban a cégek itt értsd kiadók a már eladott késznek nyilvánított termékekbe ilyen célre még 1 dolcsit is sajnálnak hiába hozott nekik több tízmillió hasznot a cuccos.
    Sokkal inkább újrakiadják és ezért resápolják a célcsoportot. De elötte mítizáljákmarketinghype-olják a munka mennyiségét, ami mellesleg nem is olyan sok.
  • BiroAndras
    #13
    "No sokkal egyszerübb lenne ha erre a CPU tartalmazna dedikált társprocit."

    Ez a terv a jövőben. Sőt, a cell is ilyen.

    "Nem is beszélve arról hogy a képek kiszámolása az egyik legideálisabb területe a párhuzamos feldolgozásnak. Lásd renderfarmokon végzik a filmek mesterségesen generált látványelemeinek előállítását."

    A 3D grafikát már legalább 10 éve GPU-val számoltatják, nem CPU-val.

    "Egyszerűen csak neki kéne állna a játékok motorjának újrafordításának többszálas c libekkel."

    Ez nem így működik. A többszálúsításhoz meg kell oldani a közösen használt adatok biztonságos és gyors megosztását. Ez viszonylag jól megoldható a nagyobb viszonylag független modulok szintjén, de ott se egyszerű.

    "Azonban a cégek itt értsd kiadók a már eladott késznek nyilvánított termékekbe ilyen célre még 1 dolcsit is sajnálnak hiába hozott nekik több tízmillió hasznot a cuccos."

    Kész termékbe nem írunk bele. Ez alapszabály. Normálisan hónapokkal a határidő előtt be kell fejezni a fícsör fejlesztést, és utánn már csak hibajavítás és finomhangolás van.
    Egy kész játék többszálúsítása minimum fél évvel tolná el a megjelenést, ami iszonyat sok pénzbe kerül.

    "De elötte mítizáljákmarketinghype-olják a munka mennyiségét, ami mellesleg nem is olyan sok."

    Te írtál már komolyabb szoftvert?