13
  • szombi
    #1
    A diákok mégis vigyorognak...
  • Laci73
    #2
    Lényege hogy - az ún. Patriot törvény mellett -van más ürügy esetleges ellenőrzések esetén.

    Két apró megjegyzés:
    1. Amennyiben a diplomamunkát/szakdolgozatot író fiatal besétál egy könyvtárba vagy beszerzi mások régebbi munkáit, ahonnét szorgosan kijegyzeteli vagy lefénymásolja a (sokszor már szinte elfeledett) anyagot - az hogyan ellenőrizhető?
    2. De ha az internetről is szedi le a kész anyagot, kicsit átszabja, megváltoztatja a szövegkörnyezetét, összemos több hasonló publikációt, annak eredetére hogyan jönnek rá? Mellesleg a forrásmunkák használata nem tilos: egyszerűen tudni kell mit, hogyan, mikor :)
  • sgbo
    #3
    Ez amúgy tényleg haszons dolog. Csak egy baj lesz : mindenki azon fog ügyködni hogy átfogalmazza amit másoktól vett át. Bár már ez is hasznos, legalább foglalkozik vele, nem simán ctrl+c, ctrl+v...
  • juzosch
    #4
    USÁban igencsak túlzásba viszik. ő céljuk az, hoigy senki soha ne követhessen el minimális bűnt se. Mlyen világ lenne ez? Az ember vérében van, nem lehet csak úgy kiírtani. Ráadásul nem hiszem, hogy különösebb kárt okozna ez az egész.
  • BlackRose
    #5
    Itt nem bűnről van szó, csupán a diákok szellemi hanyatlását próbálják részben megfékezni, persze az már kérdés, hogy ezt így lehet e sikeressen, meg, hogy erkölcsileg rendben van e, mert ha erkölcsi sérelemmel akarjuk mások erkölcstelenségét megfékezni, akkor megette a fene...

    Különben amennyire én értek a dolgokhoz (pedig elég sokat olvasok) amikor ismered a szerzőt akkor meglehet érezni, hogy a szöveg az övé vagy sem, és szerintem a tanároknak a dolguk ismerni a diákjaikat. Sőt ha nem is ismered akkor is amikor több forrásból ment a Cut & Paste általában erőssen kiérzenek a stiluskülönbségek stb. Szóval én inkább a tanárokkal foglalkoznék, mert a diákok a tanárok "termékei" és a józan ész azt mondja, hogy ha előnyöd van használd, szerintem a mai diákok sok mindenben lépéselőnyben vannak a tanáraikkal szemben és ezt miért ne használnák ki.

    Szóval a tanárok minőségét kell fokozni a diákok és az általuk elért eredmények minőségének céljából. A tömeget nem lehet ellenőrizni, aki ezt próbálja, mégha ideiglenessen a látszatot el is érheti, bukásra van ítélve.
  • bundee
    #6
    nem, usa-ban tenyleg be akarjak szuntetni a bun-t - aminek eszkoze a totalis kontrol, az o meglatasuk szerint - ez csak egy resze ennek, mert ott a kis bun egyenlo a nagy bunnel, nincs kulonbseg
  • sgbo
    #7
    Azért többet ne akarj belebeszélni a hírbe mint ami.

    Nálunk is problémát jelentenek a "lopott" dolgozatok. (ez kb. ugyanolyan mint hamis nyelvizsgával kapni diplomát...) Pláne az USA-ban. Annyi egyetem és annyi diák, hogy nincs is más módszer a kiszűrésére a dolognak.
  • Szeszmester
    #8
    Egyetemen az előadó nem ismerheti az összes tanítványa stílusát :)

    Alapvetően nem egy rossz ötlet, de nem látom túl sok értelmét. A vizsgadolgozat a diplomához kell, ami adott intézményben a tanulmányaid lezárása. Előtte ott tanultál x évet. Ennyi idő alatt nem sikeült annyit tanítani (vagy kiszűrni téged), hogy összehozz egy elfogadható vizsgadolgozatot? Nem itt kellene megfogni a dolgot, sokkal inkább az x éves munka közben.
  • BlackRose
    #9
    Hogy is mondjam... előre is semmi "disrespect", de látszik, hogy nem ismered az USA egyetemi rendszerét. PL. néhány haverom van aki ott járt vagy jár egyetemre és azt mondja (bár a jobb egyetemeken így van), hogy a mentor teljessen együttmőködik a profeszorokkal és általában nem is engedi ki a vizsgára még nem biztos benne, hogy megtanulta a dolgokat (a halgató leszereplése a vizsgán a mentor szégyene!).

    Szóval egyetemi képzésen a tanár ismeri a diákjait, középiskolában sem látom, hogy miét lenne másként, amikor pl. én középiskolás voltam, a tanáraim nagyon is ismertek mindenkit, lehet, hogy nem az első héten, de mire dolgozatokat kellett irni már ismertek bennünket.
    Na mindenesetre a következő dolgot is figyelembe venném, azok akik kitüntek mert jobbak az átlagnál vagy mert kitűnöek azokat jobban megismerik és gondolom, hogy azok túlnyomó többségben saját maguk irják meg a dolgozatot.

    Szintén jobban megjegyzik az átlagon aluliakat, de ezek szerintem maguk nem is tudnak dolgozatot irni, az átlag és a középtöbbség, hát azok meg mindegy, hogy másolnak e vagy sem, mert dolgozataik úgyis éppen, hogy csak elégségessek és a világ nem érzi meg, azt sem ha másolnak. Úgyhogy szerintem felesleges a felhajtás. Aki versenyképes akar lenni az tanul és önnálóan dolgozik, aki meg csak papírt akar, az 1. az USA-ban nem sokra viszi, 2. még ha igen akkor is csak valami marginális pozicióban...

    bundee:

    Sajnos nem értek veled egyet, ugyanis az USA-ban igen is különbség van a bűnök között, és senki sem próbál utópikus bűn-nélküli országot csinálni, főleg nem ott, ahol az állami ellenörzés messze de messze elmarad mindentől amit itt az EU-ban normálisnak tartunk.
  • Berber
    #10
    Szerintem lustaság az egész, könnyebb össze ollózni, mint megírni. Nekem sem jelentett nehézséget a diploma munka, pedig mi még "kézzel írtuk". Nem is hasonlított senkiére.
  • flatszeru
    #11
    Jó,de te is valamilyen könyvből csináltad a diplomamunkáda,nem?Gondolom neked sem 100% saját volt.A kisérő szövegeket akkor is valamilyen könyvből írtad.Ha tényleg teljesen magadtól,akkor ez az egy a sok közül még most is megvan.Régen is másoltak az emberek,csak akkor nehezebb volt.Most ctrl+c ctrl+v ,régen meg még manuálisan átkellett írni.De szeritnem ha a Te idődben rendelkezésre álltak volna ezek az eszközök,tuti esetleg még te is éltél volna vele.De a többség az biztos.
  • AranyKéz
    #12
    Szóbeli megvédéssel mi van?
  • flatszeru
    #13
    Aranykéz: a szóbeli megvédés manapság igen komolytalan dolog.Nagy ritka az olyan hely ahol buktatnak államvizsgán.(nálunk egyszerre volt a védés+államvizsga is,de ha jol tudom mindenütt ez a trend). Ha egyszer végigolvasod a diploma munkád akkor megis tudod védeni.