81
  • CyrSyS
    #1
    Ezt a gépet fogom én megvenni. Már 2 hónapja ez a kiszemelt. Sztem kompaktokba elég jó minőségű. Bár hamár ennyi pénzt rászánok akkor ajánlják a tükörreflexes gép vásárlását.
  • Blasta
    #2
    Tük.refl. gépet igaz, hogy találsz már lassan ennyiért, de 200e alatt nem úszod meg ha ilyen vagy ehhez hasonló zúmátfogásra vágysz.
    És akkor még a képminsőégről nem si beszéltünk.
  • Roli
    #3
    Nagyon jó ez a gép! Nekem S2 van, nagyon kellemes használni. CyrSyS vedd meg nyugodt szívvel, főleg természetfotózásra nagyon jó tényleg. Én mindent lefényképezek vele am csak érdekes, elém kerül. Nemrég értem el az 5000. képet december óta :DD. Hibárlanul működik, ajánlom mindenkinek mindkettőt ( S2, S3 )(S2 már olcsóbb és majdnem ugyan annyit tud szóval kevesebből is kijöttök, bár az S3ról hallottam valami 60fps videót is biztos kell 4 gigás kártya :)) ) Képek átlag mérete 3 megapixelben superfine módban 1-2megabájt
  • Blasta
    #4
    Nem tud 60fps videot.
    Nem értek egyet azzal, hogy FŐLEG természetfotózásra lenne való ez a gép. Lásd a tesztfeltvételeket, egy komolyabb napsütésben képtelen helyes dinamikát nyújtani.

    A "mindent lefotózok ami elémkerül" pedig helytelen irány, próbálj meg gondolkozni is mielőtt lenyomod azt a gombot: ezt tényleg érdemes lefotóznom?
  • raingun
    #5
    super kis gép az s2, nem éri meg váltani, talán majd s3-re.
    A legnagyobb hibájának a tömörítetlen videó felvételt tartom, 640*480-ban 15 fps-el is közel 1 MB/sec! a méret. Ha tettek volna bele normális tömörítőt, szuper jó gép lenne.
  • raingun
    #6
    pontosabban:
    Szuper kis gép az s2, nem éri meg váltani, talán majd s4-re
  • G_ArchAngel #7
    amikor a dslr-ek legtöbbje képtelen a helyes dinamikára, akkor sokat nem várhatsz egy kompakttól...

    tessék filmre/diára fotózni, ott lesz dinamika - dslr-en csak a profi kategóriában...
  • BiG G
    #8
    remekbeszabott kis masina ez, de sajnos nálam ugyanúgy elvérzett a fogása miatt, akárcsak nem egy Canon társa :|
  • nimfas
    #9
    Akik ezt a gépet nézegetik azoknak (és másoknak sem...) nincs annyi pénzük, kedvük... egy profi DSLR-t venni. Azért ezt vedd figyelembe!
    Én egy nikon F55-el kezdtem... aztán lett egy Fuji 7000 (volt benne RAW mód) majd most egy Canon 350D-m van kitobival és egy használtan vett 100-300 USM 4.5-5.6 obival. A filmestől a drága filmelőhívás és nagyítás miatt... a Fujitól pedig azért mert anyám lenyúlta, tehát nem a minősége miatt váltam meg, csak gondoltam akkor már inkább előre mint hátra, így lett a Canon. Aztán ahogy a pénztárcám majd engedi fejlesztem az OBIparkot :-)
  • Blasta
    #10
    "dslr-en csak a profi kategóriában..."

    Marhaság. Ugyan azt lefotózva ezzel és egy belépő vagy félpro DLSR-el ÉG ÉS FÖLD dinamikát tekintve...
  • G_ArchAngel #11
    azt hiszem érdemes lenne elolvasnod néha a komolyabb fotós magazinokat és nem csak a városi legendéknak kellene hinni...

    én leültem mikor megláttam a 30D vs. 5D cikk képeit a FotóMozaikban...

    5D alatt minden van, csak dinamika nincs...:(
  • G_ArchAngel #12
    a kommentem a cikk írójának szól: a dinamikát mindig lehet máshoz viszonyítani és a végén úgyis az NF gépekkel készült gépek nyernek...

    hülyeség ilyen miatt lehúzni egy kompaktot, ha a 30D dinamikája is csapnivaló egy 50e forintos EOS 33 + 3e Ft-os Velviához képest...
  • Blasta
    #13
    Én meg azt hiszem, érdemes lenne egy BBC - Nature photographer of the year albumot végignyálaznod, lévén a világ egyik igen komoly természetfotós páláyzatának győztes és díjazott fotóit olyan "snassz" gépekkel készitik, mint az EOS10D, vagy a Nikon D100 (és a filmes gépek természetesen).
    Profi géppel alig készült díjazott fotó, 5D egy sincs az tény.

    Szvsz érdemes lenne lassan leállnod a statisztikákról, tesztoldalakról és fotós magazinokról, rombolják az alkotási vágyat (mivel mindig az orrod alá dörgölik milyen szar a felszkód :-DDDDDDDDDDDDD)
  • G_ArchAngel #14
    esküszöm veszek egy filmes vázat, rakok bele diát és a kezedbe nyomom...

    A BBC pályázatán idén szerepeltek először sikerrel digitális képek, eddig csak a D60-nal készült heringgyűrűn átúszó cápák voltak értékelhetőek...

    készíts egy fotót a 20D-vel egy napfényes zöld mezőről, távoli hegyekről, fehér felhőkről, kék égről - utána ezt ismételd meg diával...:)
  • BiG G
    #15
    szerintem az én A610-esemnek van a legjobb dinamikája nemértem mit kell itt szirszar EOS-okkal baszakodni
  • Blasta
    #16
    És az mit is jelent, hogy idén szerepeltek először komolyabb sikerrel a digigépek??? (mellesleg rosszul tudod azt a cápás dolgot...

    Mostanra érett meg bennük a dinamikaátfogás, vagy mi???? :-DDDDDDDDD

    Amúgy semmi köze az egésznek a filmes vázhoz, egy percre nem álítottam, hogy azoknak nem jobb a dinamikájuk.
    Azt mondtam, hogy ennek a gépnek elég gyenge és egy belépő/félpro DSLR-nek SOKKAL jobb. Pont.
  • G_ArchAngel #17
    nem értelek, most engem vádolsz az általad elkövetett hibával: éppúgy nem volt érteme DSLR-hez hasonlítani a kompaktot, mint a DSLR-t filmhez/diához...

    légy objektív - hasonlítsd csúcskompaktokhoz!

  • Blasta
    #18
    ELső komment a témában:
    "Lásd a tesztfeltvételeket, egy komolyabb napsütésben képtelen helyes dinamikát nyújtani."

    Második komment a témában (a Tiéd)
    "amikor a dslr-ek legtöbbje képtelen a helyes dinamikára, akkor sokat nem várhatsz egy kompakttól...

    tessék filmre/diára fotózni, ott lesz dinamika - dslr-en csak a profi kategóriában..."

    Én egy szóval sem említettem a DSLR-eket, azt sem én mondtam, hogy csak PROFI dlsr-el lehet értékelhető dinamikát elérni, lásd idei és tavalyi BBC pályázat.

    Miről beszélünk most akkor, ki kevert mit és hova?????
  • G_ArchAngel #19
    olvastam a sorok között...

    nem mond nekem, hogy rossz a dinamikája, saját "fajtársai" között!
    "Lásd a tesztfeltvételeket, egy komolyabb napsütésben képtelen helyes dinamikát nyújtani." - lássunk példát ebben az árkategóriában, ami jobban teljesít...

    (mi köze a BBC fotópályázathoz a dinamikának, ha már itt tartunk? 5D-nél rosszabb dinamikájú kép is értékelhető, ha a tartalma alkalmas rá...)
  • G_ArchAngel #20
    (mert akármit görcsölsz, a belépő és és félprofi Canon DSLR-ek (többit nem tudom) dinamikája kritikán aluli annak, aki filmre fotózott - és ennek semmi köze a BBC végeredményéhez, mert CA-s felvétel is lehet nyertes, ha a téma különleges és egyedülálló)
  • Yeltzin
    #21
    má' megin' ez a primkó vita megy, szerintem nektek a sok felgyülemlett geci buzerálja az agyatokat, nézzetek több pornót, és verjétek ki gyakrabban, majd attól lehiggadtok, ha másképp nem megy

    a BBC meg bekaphatja, nehogymá etalon legyen, ott ette meg a fene az egészet, ha ilyen szempontok válnak fontossá....
  • IStexI
    #22
    Én nem értek a fotózáshoz (annyira mint amennyire 1esek értenek) de a cikk kapcsán tanácsot kérnék mivel teccik ez a gép és vásárlása előtt állok! Az első szempont, hogy jobb legyen a gép mint a Fuji s7000es... A gép nem az enyém de ezt ismerem és mivel sajátot akarok ezért ennél nyilván jobbat akarok. A másik nagy kérdés nálam is ez a canon vagy 1 belépő szintű dslr... Ami nekem számít 1 dslr-nél a kompaktokkal szemeben a gyors fókusz és a minimális képzaj! A kompaktok mellett az ár szól és a kihajtható kijelző (ez nekem elég fontos lenne és dslr-be ezt csak elég drágán kapnám meg (250+ E330) amit nekem már nagyon ér meg). Ha lecsupaszítom az igényeimet akkor oda lyukdok ki, hogy 1 nikon d70 (ami még beleférne a keretebe) képzaja és fókuszgyorsasága megér-e annyit, hogy beáldozzam az S3 kihajtható kijelzőjét? Még 1xerűbben: érezhetően mennyivel termel kevesebb képzajt 1 d70 és mennyivel gyorsabb 1 kép elkészítési ideje? Mert ha 0,3 sec és nem sokkal kevesebb a képzaja akkor maradok inkább az S3-nál és élvezem a komfortot:)
  • IStexI
    #23
    d50... akarom mondani
  • Cat #24
    Olvasd el:

    http://www.sg.hu/cikkek/41001/nikon_d50_ismerteto

    http://www.sg.hu/cikkek/41067/nikon_d70s_ismerteto
  • nimfas
    #25
    Össze sem lehet hasonlítani egy kompakt és egy tükrös gépet olyan tekintetben míg elkészítessz egy képet. Kompaktnál sokszor van olyan, hogy lemaradsz a pillanatról, tükrösnél szinte tényleg nincs késleltetés. Nekem is fuji7000-em volt szóval tudom hasonlítani. Amúgy a kihajtható kijelző meg szart sem ér :-D Mivel ha egy tükrösbe nézel bele, azt látod amit fényképezel. Láttam a 7000-es külső-belső nézőkéjét... és haver Konica-Minolta gépéét... hát az övé olyan ratyi a belső képe, hogy pixelhegyeket láttam, azt sem láttam mit fényképezek. Ehhez képest a tükrösben az otikán keresztül nézel, nincs digitális felbontáslimit. Arra azért készülj fel, hogy nem olcsók az objektívek!!
  • Blasta
    #26
    "Primkó vita" vs. "felgyülemlett geci", "nézzetek több pornót, és verjétek ki"


    A BBC nem etalon, csupán egy példa volt a sok közül.

    De engem nem érdekel az egész, csupán annyit mondtam amit tartok is, hogy ez az UZ nem FŐLEG természetfotózásra való, léteznek erre jobb kompaktok és PONT. Nincs szó sem analógról, se profi DSLR-ről, csupán a kompaktokról.
  • JoeFromHun
    #27
    Ez is kihajthatós LCD-vel van.
    És ugyebár ez gyenge pontja a gépnek.
  • IStexI
    #28
    Köszi szépen olvastam mindet amit tudtam... De megállapítottam, hogy ehhez tapasztalat kell és hiába okoskodok bármit így nemtom eldönteni... Asszem kölcsönkérem 1 haverom d70esét és kipróbálom...
  • oszi1113
    #29
    nekem eos 300Dm van. meg vagyok elégedve vele! csak azt sajnálom, hogy fizettem érte 890 eurot, egy 7tel késöbb már egy százassal volt ócsóbb! csak tanulok fényképezni, fényképezgetni. srl et meg azért vettem, mert ha kinövök egy optikát, akkor csak mélyen bele kell nyúlnom a zsebembe és veszek egy újat!
    amiért megérte, az nem más, mint hogy gyors a gép, nem tart 2 másodpercig mire exponál, tehát azt tudom lefényképezni, amit akarok!
  • Blasta
    #30
    Próbálnál ki egy 350D-t, az jóval gyorsabb a 300D-nél is ;)
  • nimfas
    #31
    Nekem olyan van... és tényleg gyors. Havernak van 300-asa... annak viszont a markolata jobb. Az enyémnek túl kicsi, ezt jól elcseszték a gyárban :-D
  • Antropov
    #32
    "Nem tud 60fps videot."

    De tud.
    Nem kéne olyanokat irni, amit csak feltételezel.
  • Blasta
    #33
    Igazad van.
    320x240-es felbontásban tudja, de értelme nem sok.
    Sorry
  • Blasta
    #34
    Amúgy nem feltételeztem, hanem rossz helyen néztem utána.
  • cloud.strife
    #35
    Hát a franc tudja, azért ennyiért inkább a Sony DSC-H5 fekete változatát venném, már csak a 3" LCD, meg a Zeiss lencse miatt is!
  • raingun
    #36
    "Ez is kihajthatós LCD-vel van.
    És ugyebár ez gyenge pontja a gépnek"

    Az egyik legjobbb dolog ez a kihajtjhatós LCD.
    Egy rakás képet sikerült segítségével csinálnom.
    Ezért is vettem ezt a gépet.
  • BiG G
    #37
    no comment... csak a flém
  • mROX
    #38
    Hello!
    Olvastam, hogy nemtud a fenykepezogep 60 kep/m videot. Pedig tud. 640x480 ba lehet alitani, hogy 15 vagy 30 kep/m vagy 320x240-be 60, 30 es 15 kep/m.
    Szerintem a kihajthatos/forgathatos LCD nagyon profi, mert mikor egy viragot fotozol (makrozol) akkor nemkell a fube belefekudjek, hogy a virag pokt kozepen vagy eppenseggel logjon bele :) Kijatod a kijelzot felfele es csak lazan leengeded a gepet.
    Nekem is egy ilyen gepem van.
    Ami meg nagyon tetszik, hogy az optika motorja halk, csendes mikor finoman allitjuk.
    Na minden jot!
  • 1011001
    #39
    Amiket én észrevettem a tesztfotók alapján:
    - a nappali képeken igenis van kromatikus aberráció, elég a térről nappali fényben készült képet megnézni. Ráadásul a metainfo szerint ez a kép f5.0-ás rekesszel készült, ami messze nem a legnyitottabb állás.
    - nappali fénynél nem lenne szabad zajt látni, itt pedig van bőven (téren a beton). A 6 megapixel remek marketingfogás, de állatira növeli a zajszintet.
    - az optika ugyanaz, mint az S2-ben, pedig azt anno 5 MP-re tervezték. Nem gáz, de néhol látni, hogy a növelt felbontásigény feszegeti a korlátokat.
    - minden nappali képen van beégett képpont.

    Szerintem kár volt feketére mázolni, rádobni még egy meapixelt, és S3 néven 20-30 ezer forinttal drágábban árulni (az S2 ára egyes boltokban már 100e alatt volt). Az lenne igazán nagy előrelépés, ha csökkentenék a felbontást 4MP-re, cserébe használható lenne még az ISO800 is. Ez a két megapixel kb. 400 képpontnyit jelentene vízszintesen, de a csökkenő zajszint miatt a képek információ tartalma közel ugyanannyi lenne.
  • Blasta
    #40
    "a nappali képeken igenis van kromatikus aberráció, "

    Még a legdrágább objektívek is hajalmosak erre, a lényeg, hogy mi a krom.ab. MÉRTÉKE!!! És ennél az obinál ez nem túl vészes.

    "nappali fénynél nem lenne szabad zajt látni, itt pedig van bőven "

    Ugyanmár, minden kompakt zajos, még alacsony ISO-n is. Ugyan ilyen zajos volt az S2 is... (és még ezernyi más kompakt)

    "- minden nappali képen van beégett képpont."
    Egyetértek ----> gyenge a gép dinamikája