62
Dacia gépjárművek
  • RaZoK
    #1
    Dacia avagy kinek menynoire vált be?
    érdemes e ilyen márkát vásárolni?
    melyik típust ajánlanád másnak?
  • Dying Soul
    #2
    Az újról nézegettem dolgokat, kissé fapados
  • RaZoK
    #3
    igen?

    pedig annyira reklámozzák..
  • tigeroo
    #4
    Dacia 1310

    ezt a típust ajánlom neked
  • RaZoK
    #5
    kurva vicces...
    a faszért kell minden topikba poénkodni...
  • RaZoK
    #6
    amúgy max szétralliznám...
  • Botond #7
    Nekünk volt 1300as 13évig,nagyon jó kis darab volt. Akkor. Utána volt egy 1310 TLX, azzal se volt gond komolyabban. Mai darabokról nem tudok mit mondani,de szerintem eljárt az idő a román technológia fölött.
  • blackgamer
    #8
    ami francia
  • Botond #9
    Akkor meg pláne.
  • ngcsnet
    #10
    nos, hát magyarországon Logant lehet ajánlani, ugyanis az 1300/1310 trabant szineten van, gondolom ennél auért jobbat szeretnél.
    vannak még modellek, pl. Supernova és Nova, ezeket viszont Mo.-n nem forgalmazzák.

  • mesor
    #11
    Az új dákó a Renault Thalia egy kicsit átépített, olcsóbb változata! Munkaerő olcsósága miatt.
    Thalia motor van benne, belul semmi extra viszont szerintem egész kényelmes.
    Nem tudom mennyibe kerül pontosan de azért a pénzért egy Renult kapsz Dacia fedőnév alatt!
  • ngcsnet
    #12
    pontosan. hisz Renault tervezte, építette a Logant is.
  • Tinman #13
    Az biztos... főleg, hogy Renault motor van benne :-)
    Vezettem a Logan-nel kb. 150 km-t.
    Hát nem is tudom... a bevezető árat megéri (1.7 milka volt), de már nem annyi, hanem több. Valóban fapados kissé, az ajtajai mókásak, a kispolszki ajtaja nehezebb mint a Logané. Ez azért gáz mert oldalütközés védelem = nudli.
    Az 1.4-essel mentem, de kb. úgy gyorsult mint egy 1.2-es autó, mondanom sem kell egy 1500-ös Lada a pirosnál mosolyogva lenyomja az embert. Nem egy racer autó, de családnak ideális lehet.
    A motorzaj nem vészes gyakorlatilag nem is figyel rá az ember, kanyarokban nem érzem túl stabilnak az autót, kicsit olyan lomhának, nehézkesnek tűnik.
    Nem gyorsul, viszont a végsebessége is szerény... 140 körül már csak a nagy fordulat van, kínkeservesen felvánszorog 150-re, szakadéknak lefelé 160, de érezni, hogy az ideális utazósebessége 125-130 körül van 2-3 személlyel.
    A futómű lehetne jobb is, de 1.7-ért nem is várnék el többet.
    Jól kormányozható, de nem valami érzékeny. A fékektől sem voltam elszállva bár ez szerintem csak beállítás kérdése... tipikus gond, az újhegyeddel alig érinted és kifejeled az ablakot, tehát nekem nem sikerült finoman fékezni vele... mondjuk a Peugeot 206-nál is ez volt a bajom.
    No és a váltó. Szerintem JOBB, mint az előbb említett 206-osé (kövezzetek meg de nekem zsiguli feelingű volt), szerintem kategóriájában egész korrekt váltót tettek bele. Ülések szerintem Skoda Fabia szintűek -értsd: nekem nem jön be.

    Szóval családi autónak (papa, mama, kissrác), nyugdíjas házaspárnak bőven elég, de fiataloknak inkább 100 ezerrel többért a VW Polo-t mondanám jó választásnak.
    Egy biztos én nem venném meg (talán ha most lennék 50 éves akkor igen).
  • mesor
    #14
    Nehéz ajtó nem biztos hogy = az oldalütközés elleni védelemmel. Attól hogy könnyü ki lehet úgy alakítva a kaszni hogy jó legyen az energia elnyelése oldal ütközés esetén.
  • bertino
    #15
    eger rally-n az uj Dacia Logan volt a felvezetőautók nagyja... (1nullástól a 4nullásig) hát... :)
    végülis ment, a lengécscsillapításhoz egyáltalán nem volt hozzányulva, így jópárszor padkázta a földet az autó eleje, viszonylag tempós is volt, ahhoz képest, hogy Dacia

    a való életben a szimpláról viszont nem tudok semmit
  • DJviolin
    #16
    Jaj Istenem a Dácia!!!!! Milyen sok, és milyen friss emlékek. Volt vele egy kalandom. Képek itt. Látszik a képeken is, hogy a Yak-52-es úgy lehagyott minket mint a sz*rt. :D
  • mesor
    #17
    Miért mit vártál? :D
  • Tinman #18
    Ez így igaz. Végül is 61%-ot kapott oldalsó ütközésre ami olyan "elmegy kategória".

    Sajna ez van:

    "A román autó karosszériája erősnek bizonyult. Az első gyűrődési zónán kívül a karosszéria alig torzult, jól bírta az ütközést. A Logan ajtaja a kísérlet után nem volt kézzel nyitható, erőszakkal kellett felfeszíteni.

    A bábuktól érkező gyorsulási adatok veszélyesen magas sérülésveszélyt jeleznek. "A dummyk fejét olyan erős lassulás érte, hogy súlyos agykárosodással vagy akár halállal kellene számolni." - írta a tesztről az Auto Bild. A súlyos sérülésveszélyért a Logan övfeszítő és överő-korlátozó nélküli övrendszere felelős a törésteszt alapján.

    Az előrezuhanó utasokat durva rántással fogja meg a biztonsági öv, ami veszélyesen magas HIC-értéket okoz. A vezető fejsérülési értéke (Head Injury Criteria) 943, az utasé 1197 volt. 350 körüli HIC értéket mondanánk jónak. A szervezők két nappal később egy másik Logant is összetörtek. Míg az elsőben egy tizedmásodpercet késett a légzsákok nyitása, addig a másodikban már jobban működött a rendszer.

    Jóval kedvezőbb a kép a mellkast illetően. A vezetőét csekély, az utasét közepes sérülésveszély fenyegeti. Erősen kifogásolható a lábfej védelme a vezető oldalán. A sofőr mindkét lábfejét veszélyezteti a pedálok elmozdulása, míg lábszára biztonságban van. Utas oldalon sem a lábfejre, sem a lábakra nem leselkedik veszély.

    A Logan végül három csillagos eredményt ért el.
  • DJviolin
    #19
    Ez első 10 méteren még erősen nyerésre álltunk, de a maradék 590 méteren már a Yak-52-es vezetett. :D
  • stp4trick
    #20
    Rénszarvas teszten nem ment át:-)
  • ChevyG #21
    jah, ugy francia, ahogy a polski olasz...

    (mielött megmagyaráznád: tudom, hogy rönó)
  • 0ppika
    #22
    Szándékosan tették tetőre a Daciát?
  • Slayerboy
    #23
    Hulladék
  • Tinman #24
    "habár a Dacia futóműve ettől függetlenül az egyik leggyengébb kategóriájában. "

    Ezt csak megerősíteni tudom... borz-alom :-)
  • stp4trick
    #25
    én rénszarvas tesztet írtam ez jávorszarvas teszt volt:-)
    na jó lehet provokáció volt, de úgy emlékszem nem csak itt sikerült összehozni
  • B0B0
    #26
    Úgyvan!
  • tigeroo
    #27
    megértem..azokat bírom akik szidják pl. a suzuki swiftet...ők persze nem vezettek le 10 évet trabantban, skodában, stb..:l (mondjuk énsem, de legalább nem hordom le)
  • DJ Bee18
    #28
    az új Swift meg király kis autó. A kategóriájában az egyik legfürgébb, árban meg főleg
  • DJ Bee18
    #29
    én nem szidom a Daciat, olcsó, kicsit igénytelen, gagyi motorok, de nagy belül, az ülései egész kényelmesek. Mondjuk én az 1,7 millióra mindenképpen rátennék még 3-400 ezret,hogy autó legyen. És így 2,1 millióért egész jól felszerelt autót kapsz, amiben elférsz, csak néhány gagyi részlettel, meg elavult lomha motorral. Van akit az utóbbi 2 dolog nem érdekli annyira. Én viszont 2,1 milláért inkább használtautót vennék :DDD, vagy inkább még 1 milliót spórolnélk :)
  • Tinman #30
    Kispolszki, Lada nagyon sok évig vezettem őket, de akkor is azt mondom, hogy a RÉGI Suzuki Swift-ért amennyit elkértek és amit tudott, az baromira nem volt egyensúlyban.
    Az új Swift viszont eszméletlen jól sikerült, sok hülye veszi a Peugeot 206-ot mert "szép", közben meg u.a. az áron egy igazi vadmacskát kapnak csak Suzuki név alatt.

    DJ Bee18: 2.1 milkáért már Ford Fiesta-t vagy a fentebb említett új Swiftet kapod... mérföldekkel jobb futómű mindkét esetben.
    A Fiesta futóműve, váltó kiemelkedően jó a ketegóriájában!
    Frontális 11(69%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%) tehát rendesen ráver a Dacia biztonságára főleg, hogy a Daciaban tudtommal utasoldali légzsák nem igen akad.

    Szóval aki ezek után Daciat vesz -és "fiatal"- annak komoly gondjai lehetnek ott fent ;-)
  • bertino
    #31
    vadmacskát suzuki név alatt, ugye ezt te se gondoltad komolyan ? itt egyik ismerős szomszédja megvette az ujat, anyós ülés oldali ajtó már be is ázott neki esőben :|

    (mondjuk ehhez nem sok köze van a vadmacskasághoz, de azért...!?!?!?!?)

    wtf
  • DJ Bee18
    #32
    de én mondtam hogy nem vennék :DD De vannak más emberek, akik tojnak rá, hogy milyen futómű, akik nem hajtanak, és inkább a nagyobb belső teret, és csomagtartót veszik előtérbe, + olcsóbb. Mert ugye 2,1-ért nem kapsz klímát a Swiftbe, ha a listaárat nézzük...
  • DJ Bee18
    #33
    azt én sem értem hogy vajon miért vesznek 206-ot Swift helyett... a legendás francia megbízhatósággal. Valószínűleg ott is megvan a Suzukis előítélet
  • DJ Bee18
    #34
    új Opel Astra is ázott már be... Gyártási hiba
  • Tinman #35
    Azt a 92 lóerőt hívom én vadmacskának... nagyon korrekt áron kategóriájában kiemelkedő teljesítmény. Azt a hülye gumit -ha gond van vele- az ajtónál meg kicserélik hiszen garis :-)
  • Tinman #36
    Hajaj de még mennyire előítélet.
    Nekem is tetszett külsőre a P206-os egészen addig míg 1 hónapja nem volt alkalmam kicsit többet vezetni. Nekem ami nem tetszett benne -pedig csak tizenXezer KM volt benne- az a váltó, a kormányozhatóság, és az autó ereje. Kissé durvának éreztem a váltót -olyan 1500-as zsiguli feeling-, nem reagált az autó túlságosan jól a kormánymozdulatokra és nem "húzott"!
    Ehhez képest az új Swift sokkal többet nyújt.
  • DJviolin
    #37
    Egy picit lehagyott minket. :))
  • blackgamer
    #38
    Dacia Logan MCV film
    teszt, szivesen kipróbálnám, szimpatikus autó

    [center]



  • belarus
    #39
    Sziasztok!A faterom nemsokára akar venni egy Dacia Sanderot teljes felszereltséggel.És azt szeretném megkérdezni akinek már van,hogy milyen tapasztalatai vannak a kocsirol.
  • Kicsizoli
    #40
    Az a 92le beleveri a földbe egy jobb állapotú 1.3 8v ...nemegyszer próbáltam már...és ezt nem viccből mondtam..