62
Dacia gépjárművek
-
#1 Dacia avagy kinek menynoire vált be?
érdemes e ilyen márkát vásárolni?
melyik típust ajánlanád másnak? -
#2 Az újról nézegettem dolgokat, kissé fapados -
#3 igen?
pedig annyira reklámozzák.. -
#4 Dacia 1310
ezt a típust ajánlom neked -
#5 kurva vicces...
a faszért kell minden topikba poénkodni... -
#6 amúgy max szétralliznám... -
#7 Nekünk volt 1300as 13évig,nagyon jó kis darab volt. Akkor. Utána volt egy 1310 TLX, azzal se volt gond komolyabban. Mai darabokról nem tudok mit mondani,de szerintem eljárt az idő a román technológia fölött. -
blackgamer #8 ami francia -
#9 Akkor meg pláne. -
#10 nos, hát magyarországon Logant lehet ajánlani, ugyanis az 1300/1310 trabant szineten van, gondolom ennél auért jobbat szeretnél.
vannak még modellek, pl. Supernova és Nova, ezeket viszont Mo.-n nem forgalmazzák.
-
#11 Az új dákó a Renault Thalia egy kicsit átépített, olcsóbb változata! Munkaerő olcsósága miatt.
Thalia motor van benne, belul semmi extra viszont szerintem egész kényelmes.
Nem tudom mennyibe kerül pontosan de azért a pénzért egy Renult kapsz Dacia fedőnév alatt! -
#12 pontosan. hisz Renault tervezte, építette a Logant is. -
#13 Az biztos... főleg, hogy Renault motor van benne :-)
Vezettem a Logan-nel kb. 150 km-t.
Hát nem is tudom... a bevezető árat megéri (1.7 milka volt), de már nem annyi, hanem több. Valóban fapados kissé, az ajtajai mókásak, a kispolszki ajtaja nehezebb mint a Logané. Ez azért gáz mert oldalütközés védelem = nudli.
Az 1.4-essel mentem, de kb. úgy gyorsult mint egy 1.2-es autó, mondanom sem kell egy 1500-ös Lada a pirosnál mosolyogva lenyomja az embert. Nem egy racer autó, de családnak ideális lehet.
A motorzaj nem vészes gyakorlatilag nem is figyel rá az ember, kanyarokban nem érzem túl stabilnak az autót, kicsit olyan lomhának, nehézkesnek tűnik.
Nem gyorsul, viszont a végsebessége is szerény... 140 körül már csak a nagy fordulat van, kínkeservesen felvánszorog 150-re, szakadéknak lefelé 160, de érezni, hogy az ideális utazósebessége 125-130 körül van 2-3 személlyel.
A futómű lehetne jobb is, de 1.7-ért nem is várnék el többet.
Jól kormányozható, de nem valami érzékeny. A fékektől sem voltam elszállva bár ez szerintem csak beállítás kérdése... tipikus gond, az újhegyeddel alig érinted és kifejeled az ablakot, tehát nekem nem sikerült finoman fékezni vele... mondjuk a Peugeot 206-nál is ez volt a bajom.
No és a váltó. Szerintem JOBB, mint az előbb említett 206-osé (kövezzetek meg de nekem zsiguli feelingű volt), szerintem kategóriájában egész korrekt váltót tettek bele. Ülések szerintem Skoda Fabia szintűek -értsd: nekem nem jön be.
Szóval családi autónak (papa, mama, kissrác), nyugdíjas házaspárnak bőven elég, de fiataloknak inkább 100 ezerrel többért a VW Polo-t mondanám jó választásnak.
Egy biztos én nem venném meg (talán ha most lennék 50 éves akkor igen). -
#14 Nehéz ajtó nem biztos hogy = az oldalütközés elleni védelemmel. Attól hogy könnyü ki lehet úgy alakítva a kaszni hogy jó legyen az energia elnyelése oldal ütközés esetén. -
#15 eger rally-n az uj Dacia Logan volt a felvezetőautók nagyja... (1nullástól a 4nullásig) hát... :)
végülis ment, a lengécscsillapításhoz egyáltalán nem volt hozzányulva, így jópárszor padkázta a földet az autó eleje, viszonylag tempós is volt, ahhoz képest, hogy Dacia
a való életben a szimpláról viszont nem tudok semmit -
DJviolin #16 Jaj Istenem a Dácia!!!!! Milyen sok, és milyen friss emlékek. Volt vele egy kalandom. Képek itt. Látszik a képeken is, hogy a Yak-52-es úgy lehagyott minket mint a sz*rt. :D -
#17 Miért mit vártál? :D -
#18 Ez így igaz. Végül is 61%-ot kapott oldalsó ütközésre ami olyan "elmegy kategória".
Sajna ez van:
"A román autó karosszériája erősnek bizonyult. Az első gyűrődési zónán kívül a karosszéria alig torzult, jól bírta az ütközést. A Logan ajtaja a kísérlet után nem volt kézzel nyitható, erőszakkal kellett felfeszíteni.
A bábuktól érkező gyorsulási adatok veszélyesen magas sérülésveszélyt jeleznek. "A dummyk fejét olyan erős lassulás érte, hogy súlyos agykárosodással vagy akár halállal kellene számolni." - írta a tesztről az Auto Bild. A súlyos sérülésveszélyért a Logan övfeszítő és överő-korlátozó nélküli övrendszere felelős a törésteszt alapján.
Az előrezuhanó utasokat durva rántással fogja meg a biztonsági öv, ami veszélyesen magas HIC-értéket okoz. A vezető fejsérülési értéke (Head Injury Criteria) 943, az utasé 1197 volt. 350 körüli HIC értéket mondanánk jónak. A szervezők két nappal később egy másik Logant is összetörtek. Míg az elsőben egy tizedmásodpercet késett a légzsákok nyitása, addig a másodikban már jobban működött a rendszer.
Jóval kedvezőbb a kép a mellkast illetően. A vezetőét csekély, az utasét közepes sérülésveszély fenyegeti. Erősen kifogásolható a lábfej védelme a vezető oldalán. A sofőr mindkét lábfejét veszélyezteti a pedálok elmozdulása, míg lábszára biztonságban van. Utas oldalon sem a lábfejre, sem a lábakra nem leselkedik veszély.
A Logan végül három csillagos eredményt ért el. -
DJviolin #19 Ez első 10 méteren még erősen nyerésre álltunk, de a maradék 590 méteren már a Yak-52-es vezetett. :D -
#20 Rénszarvas teszten nem ment át:-) -
#21 jah, ugy francia, ahogy a polski olasz...
(mielött megmagyaráznád: tudom, hogy rönó) -
#22 Szándékosan tették tetőre a Daciát? -
#23 Hulladék -
#24 "habár a Dacia futóműve ettől függetlenül az egyik leggyengébb kategóriájában. "
Ezt csak megerősíteni tudom... borz-alom :-) -
#25 én rénszarvas tesztet írtam ez jávorszarvas teszt volt:-)
na jó lehet provokáció volt, de úgy emlékszem nem csak itt sikerült összehozni -
#26 Úgyvan! -
#27 megértem..azokat bírom akik szidják pl. a suzuki swiftet...ők persze nem vezettek le 10 évet trabantban, skodában, stb..:l (mondjuk énsem, de legalább nem hordom le) -
#28 az új Swift meg király kis autó. A kategóriájában az egyik legfürgébb, árban meg főleg -
#29 én nem szidom a Daciat, olcsó, kicsit igénytelen, gagyi motorok, de nagy belül, az ülései egész kényelmesek. Mondjuk én az 1,7 millióra mindenképpen rátennék még 3-400 ezret,hogy autó legyen. És így 2,1 millióért egész jól felszerelt autót kapsz, amiben elférsz, csak néhány gagyi részlettel, meg elavult lomha motorral. Van akit az utóbbi 2 dolog nem érdekli annyira. Én viszont 2,1 milláért inkább használtautót vennék :DDD, vagy inkább még 1 milliót spórolnélk :) -
#30 Kispolszki, Lada nagyon sok évig vezettem őket, de akkor is azt mondom, hogy a RÉGI Suzuki Swift-ért amennyit elkértek és amit tudott, az baromira nem volt egyensúlyban.
Az új Swift viszont eszméletlen jól sikerült, sok hülye veszi a Peugeot 206-ot mert "szép", közben meg u.a. az áron egy igazi vadmacskát kapnak csak Suzuki név alatt.
DJ Bee18: 2.1 milkáért már Ford Fiesta-t vagy a fentebb említett új Swiftet kapod... mérföldekkel jobb futómű mindkét esetben.
A Fiesta futóműve, váltó kiemelkedően jó a ketegóriájában!
Frontális 11(69%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%) tehát rendesen ráver a Dacia biztonságára főleg, hogy a Daciaban tudtommal utasoldali légzsák nem igen akad.
Szóval aki ezek után Daciat vesz -és "fiatal"- annak komoly gondjai lehetnek ott fent ;-) -
#31 vadmacskát suzuki név alatt, ugye ezt te se gondoltad komolyan ? itt egyik ismerős szomszédja megvette az ujat, anyós ülés oldali ajtó már be is ázott neki esőben :|
(mondjuk ehhez nem sok köze van a vadmacskasághoz, de azért...!?!?!?!?)
wtf -
#32 de én mondtam hogy nem vennék :DD De vannak más emberek, akik tojnak rá, hogy milyen futómű, akik nem hajtanak, és inkább a nagyobb belső teret, és csomagtartót veszik előtérbe, + olcsóbb. Mert ugye 2,1-ért nem kapsz klímát a Swiftbe, ha a listaárat nézzük... -
#33 azt én sem értem hogy vajon miért vesznek 206-ot Swift helyett... a legendás francia megbízhatósággal. Valószínűleg ott is megvan a Suzukis előítélet -
#34 új Opel Astra is ázott már be... Gyártási hiba -
#35 Azt a 92 lóerőt hívom én vadmacskának... nagyon korrekt áron kategóriájában kiemelkedő teljesítmény. Azt a hülye gumit -ha gond van vele- az ajtónál meg kicserélik hiszen garis :-) -
#36 Hajaj de még mennyire előítélet.
Nekem is tetszett külsőre a P206-os egészen addig míg 1 hónapja nem volt alkalmam kicsit többet vezetni. Nekem ami nem tetszett benne -pedig csak tizenXezer KM volt benne- az a váltó, a kormányozhatóság, és az autó ereje. Kissé durvának éreztem a váltót -olyan 1500-as zsiguli feeling-, nem reagált az autó túlságosan jól a kormánymozdulatokra és nem "húzott"!
Ehhez képest az új Swift sokkal többet nyújt. -
DJviolin #37 Egy picit lehagyott minket. :))
-
blackgamer #38 Dacia Logan MCV film
teszt, szivesen kipróbálnám, szimpatikus autó
[center]
-
#39 Sziasztok!A faterom nemsokára akar venni egy Dacia Sanderot teljes felszereltséggel.És azt szeretném megkérdezni akinek már van,hogy milyen tapasztalatai vannak a kocsirol. -
#40 Az a 92le beleveri a földbe egy jobb állapotú 1.3 8v ...nemegyszer próbáltam már...és ezt nem viccből mondtam..