155
Skoda tuning, design, veteránok és egyéb gyöngyszemek
  • Mars
    #1
    Sziasztok! Nem találtam a fent említett járműnek külön topicot, pedig megérdemel egyet. Én is Skodatulajdonos vagyok, bár én a régebbiek közé tartozom, és ápolom a drágaszágomat. Érdekelne a téma, hogy ki mit gondol a régebbi és az újabb skodákról, ugyanis rengeteg negatív és pozitív vélemény is van róla.
  • danióra
    #2
    A bakta raiderbe egy Skoda K.I.T.T. szerintem minden Skoda jó.
  • KoNi
    #3
    énszerintem az igazi akkoris a farmotoros skoda, annak van igazi skoda feelingje!


    hát nem gyönyörű?!
  • Monoton
    #4
    Legjobb!!!
  • Haamtahk
    #5
    Nos őszinte részvétem az összes skoda tulajdonosnak!!!
  • Mars
    #6


    A nyugati design eme darabját ma találtam. Őt még sosem láttam
  • ngcsnet
    #7
    :)
  • spy803
    #8
    Nekünk volt egy Skoda 120l! Elszakadó gázbofden, kieső kerék mindennapos. A banzint is leszívták párszor, kereket is kiszúrták, hátsó szélvédőt kilopták, állóhelyzetben nekimentek, TÉLEN felfort benne a víz (nyáron is). Egész jó kis autó volt. Rendszáma BGF-079 volt talán valamelyik bontóban megtaláljátok a maradványát.
  • Mars
    #9
    Ilyen hozzászólások előtt szerintem gondolkodj el azon, hogy fontosabb-e a mondandód annál a csendnél, amit épp megtörni készülsz...
  • Mars
    #10
    Haragosotok pedig biztos nincs mi?
  • Harly18
    #11
  • Harly18
    #12
    Ez azért valamivel jobb:
  • norbisz
    #13
    Újabb Skodák alatt milyet értesz? Octavia, Fabia, Felicia? Nekünk mindhárom volt, most Octavia van, 5.hóban lesz 1 éves...
  • Loál János #14
    1980-ban vásároltunk egy citromsárga 105S-t a Merkúrtól 89.900 Ft-ért. Roolz.
  • B0B0
    #15
    A VW-s Skodák (Favorit2, Felicia, Octavia, Fabia, Superb) nagyon jók, megbízható precíz kis autók. A farmotoros széria (MB1000, 100, 120) borzalmasak voltak, talán a keleti tömb legszarabb autói, a Skoda azokkal baszta el a hírnevét, amit az 50-es évekig birtokolt a régi superb, 40-es, 80-as, octavia, felicia modellekkel és világszerte ismertté tette. Akkoriban kiváltság volt Skodát venni. Manapság nem ez a helyzet, de pont ezért jó a Skoda. Olcsó mint egy Suzuki, de amellett a Suzuki ugye nem autó, a Skoda viszont egy jó minőség
  • Pheel
    #16
    Tulképpen az új Skodák fél-egymillióval olcsóbb VW-k.
  • Loál János #17
    "A farmotoros (MB1000, 100, 120) széria borzalmasak voltak, talán a keleti tömb legszarabb autói" - nagyon nagy általánosítás, és nem is helytálló. :-|
    "a Suzuki ugye nem autó" - ismét. :-c

    Btw. a 120-as Angliában népszerű olcsóautó volt a maga idejében.
    'Magas költségvetésű' távolkeleti filmekben pedig szívesen zúztak S100-asokat (Jackie Chan filmekben renszeresen lehetett ilyet látni). :D :C
  • leveskocka
    #18
    nekem volt egy 105 s.egyszer elhagytam a balhatsot,ez szeriahiba,viszont kis odafigyelessel megakadalyozhato:)ha valami nyekeg hatul,feltengelycsere+futomubeallitasmasreszt,ezen egy alkalom kivetelevel,egyszer sem hagyott cserben.retkes volt,kisse likas is,de a motor,fek,futomu popec
  • TS Zolly
    #19
    Szvsz a keleti tömb legjobb autói voltak. Lada de főleg egy dacia közelébe sem érhetett. Igaz, ezeknél is vannak tipushibák, mint midegyiknél. Viz felforrás az ucsó szériánál szinte elő sem fodult soha. Nekem 89-es 120L van, nyáron, kánikulába lassu araszolásba sem fort fel soha. Gázbowden viszont gyorsan szakad, most, már vagy másfél éve, egy szakmámhoz kötödő különösen flexibilis bowden van bent, és még nem szakadt el. Balhátsó kerékkitörés megint egy skoda betegség. Nálam is volt már. Láttam már ezt más autónál is. Olajat sem eszi mostmár. Alkatrész még most is szinte fillérekért van. Gazdaságosabb mint egy zsiga, igaz nem is gyorsul ugy mint az. Skoda egy nyugdijjas autó. Ha már felpörög, akkor lehet vele repeszteni. Nekem eddig picivel 150 felett sikerült. 5 személlyel 140 hosszutávon. Ja és 4-es váltóval. Szuzukival is csak 160-at tudtam. Jól tudom, szuzuki nem autó. :P
    Pár dolgot azért utálok benne. Télen nagyon nehezen akar bemelegedni, főleg az utastér. :(
    Akkor is jobban szeretem mint a szuzmányt! :D
  • leveskocka
    #20
    az olajfogyasztasnak is vannak elonyei...sosem kell olajat cserelni...1000km,aztan majd egy liter mehet bele a legolcsobbol:))gyari adat:olajfogyasztas:0,4-0,8L/1000Km...
  • TS Zolly
    #21
    Azért a szűrőt nem árt rendesen cserélni a skodánál sem.
  • ngcsnet
    #22
    több skodánk is volt, meg voltunk velük elégedve!
  • RelakSfromhome
    #23
    Van egy 3 éves fábiánk. Elég sok gondja volt a motorelektronikának (vagy minek, amitől az egész elektromos rendszer totál leállt), de most már igen ritka az ilyen gond :)
  • norbisz
    #24
    Nekünk 26hónapos volt a Fabiank, de sosem volt vele semmi gond... Nagyon ritka, hogy új Fabianak gondja lenne (1.2est nem tudom, 1.4es volt)....
  • csm
    #25
    jobb mint a Lada??? nevetséges... A Skoda ratyi szar, erről senki és senki nem győz meg, mert nem egy Skoda van a környékünkön.
    persze az új az teljesen más tészta, és biztos a régiekből is van amelyik kevésbé hibás
  • leveskocka
    #26
    vezettel mar regi skodat?nekem a ladaban szetment a hatam 160km alatt,a skodaban meg siman birta a 300km-es utat...
  • DJ Bee18
    #27
    tegnap ment előttem egy új octavia RS tesztautó. A lámpánál túráztatta, nem gondoltam volna, hogy ilyen szépen szól . Amúgy laikusok a külseje alapján nem gondolnák, hogy ez a 200 lovas Skoda
  • DJ Bee18
    #28
    volt egy élményem nekem is, haverral utaztunk, ő vezetett, egyik kereszteződésben eltalált minket egy kerék, később kiderült, egy régi Skodáé volt :DDDD
  • DJ Bee18
    #29
    A fabia nemigazán, meg az új Octavia is alig olcsóbb a Golfnál, max 100-200 ezerrel
  • DJ Bee18
    #30
    a Suzuki ugye nem autó,

    Az újakra nem mondanám, meg az új Skodák azért nem Suzuki árúak...
  • DJ Bee18
    #31
    vajon mit :DD
  • csm
    #32
    hát az oroszokat nem érdekelte a kényelem :D
  • leveskocka
    #33
    jah,hat mindket jarganynak megvan a mega elonye/hatranya.a ladanak az elso kereke szokott kitorni,ha jol tudom a csapszeg torik el benne idonkent.a skodanak meg a hatso futomuve hitvany:)
  • csm
    #34
    mondjuk ladát csak rallyra vennék, utcára bmw-t. skodából kösz nem kérek, szenvedjenek vele mások...
  • leveskocka
    #35
    lattam rallyn skodat,kicsit tuningolva volt(regi 120 as).a ladakat nagyon alazta vele a srac:)sot,az 1.6-os BMW-is otthagyta.sokat jelent az,hogy hatul a motor:)
  • csm
    #36
    képzeld én is járok rallyra, de ami bmw-t aláz az már messze van a szériától.
    ladát alázhat, mert abból elég sok a bontószökevény,de egy komolyabb gépet aligha, viszomt a farmotor az a skoda kevés jó tulajdonsága közül az egyik
  • leveskocka
    #37
    hat nem szeria volt az tuti:)1.6 golfmotor erolkodott benne:)de ultem en mar olyanban is,amelyiknek az eredeti motorjat hoztak fel kb.100-120LE-re...ja,igen az is jo a skodaban,ha feltunungolod,a kutya sem vesz komolyan...csak mikor a seggedet latjak,akkor kapcsolnak:)
  • csm
    #38
    ez így van ladánál, moszkvicsnál, zapinál, trabantnál is.
  • Vlala #39
    Azért ilyet túl hangosan ne mondj :)
  • scania
    #40