188
Ki néz szívesebben meg egy magyar filmet és ki egy amerikait?
  • B0B0
    #1
    Asszem elég megosztottak a vélemények, hogy a pénzzel tömött amerikai kommerszfilmek vagy a sokkal szerényebb költségvetésű és emiatt más miatt vonzó magyar filmek az értékesebbek a néző számára. Ugyanez levetíthető a színészekre, akik között a amerikai elitben szinte senki sem szerepel színházakban, következésképp nem szokott hozzá egy egész estés hibátlan produkcióhoz. Ellenben nincs olyan magyar színész aki csak a filmbeli szerepeivel keresi a kenyerét.

    Hihetetlenül különböző a két éra, ennek fényében is kell mérlegelnünk. Ki ki mellett voksol?
  • fifi
    #2
    én magyar mellett
    ezen belül főleg színház...
    De ha film, inkább Európa Kemping, mint Szőke kóla... :)
    már ha érted ezekkel a tőmondatos hasonlítgatásokkal hova akarok ilyukadni ;)
  • Gina79 #3
    vannak nagyon jó és nagyon rossz filmek mindkét oldalon
    az általánosítás és összehasonlítás teljesen értelmetlen

    szerintem
  • B0B0
    #4
    Nem érzem úgy, hogy általánosítottam, de azt el kell ismerned, hogy az amcsi filmekre jellemzőbb a nagy költségvetés.

    Az összehasonlítás meg azért nem értelmetlen, mert mindkettő mozgókép és mindkettőt ugyanott tudod megnézni: a moziban
  • B0B0
    #5
    Számomra is sokkal értékesebbek a magyar filmek általában.
  • neuro
    #6
    Vannak amerikában is kisköltségvetésű filmek, amik ugyan úgy lehetnek jók és rosszak is. Teljesen értelmetlen dolog öszehasonlítani a két "filmipart" főleg a mérete, de leginkább a kulturális különbségek miatt.

    Egyébként pedig abban nem lehet vita, hogy a rendezés, a színészi játék és a technikai megvalósításban az amerikaiak (angolok, franciák, japánok, kínaiak, csehek és németek) messze a magyarok előtt járnak...
  • Gina79 #7
    tény, hogy az amerikai filmeket nagyobb költségvetés jellemzi, de számomra ez semmilyen fokmérőt nem jelent egy filmnél
    lehet kis költségvetésű film is iszonyat pocsék, és attól még mert valami amerikai és sokat költöttek rá, még lehet jó

    egyébként nagyon szeretem a magyar filmet, ha jó
    de magyar film és magyar film között is van különbség
    mostanában egyre több tehetséges fiatal színészt ismerhetünk meg, ami szerintem nagyon jó
    viszont van egy olyan rétege a magyar filmnek, ami számomra élvezhetetlen, ezek pedig (kevés kivételtől eltekintve) a Koltai és társai által jegyzett filmek, amikben egytől egyig ugyanazok a színészek játszanak, pontosan ugyanolyan karaktereket... és hát valljuk be, volt pár szégyenletes alkotás, pl Ámbár tanár úr

    a Valami Amerika és a CSak szex és más semmi, Kontroll, ezek tetszettek "mostanában", ami eszembe jut
  • neuro
    #8
    ...egyébként pedig nem az a fontos, hogy ki készítette a filmet, hanem az hogy a nézőnek tetszik-e :) márpedig mindenkinek más és más tetszik
  • neuro
    #9
    Hosszú-hosszú évek óta a Kontroll volt az első magyar film, amit képes voltam végignézni. Végre sikerült elaszakadni a már halálosan unalmas szenvedős/mulatós magyar életérzéstől.

    A Koltais, Tímár Péteres filmektől meg kiráz a hideg :)
  • Gina79 #10
    egyetértünk
  • B0B0
    #11
    A színészi játék az, amiben az amerikaiak messze le vannak maradva Európához képest
  • B0B0
    #12
    A Valami Amerika tipikus 'amerikai mintájú' kommerszfilm, nulla színészi játékkal és mondanivalóval
  • Gina79 #13
    Ez butaság szvsz..

    szerintem mindkét oldalon bőven vannak tehetségtelen ripacsok és tehetséges színészek egyaránt
  • Gina79 #14
    hehe:)

    mondj magyar filmeket, amiket szeretsz
    hogy végre ne csak általánosságban ismerjük a véleményedet
  • B0B0
    #15
    A Koltais Tímár Péteres filmekről csak annyit:

    csak próbáld meg egyszer megnézni mondjuk a Zimmer Ferit, vagy a Sose Halunk Meg-et. Jó, tény. A Koltais filmek eléggé "belsőséges" filmek, bele kell látni a mélyébe, hogy az ember szórakozni tudjon rajta, de pont emiatt jobb, mint egy olyan amrikai film ami csak a látvány és jó nők miatt vonzó, mert a története már lerágott csont, a szerepek olyanok, hogy bárki játszva megoldaná és mondanivalója nulla. Persze ez mindegyikre igaz. Tisztelet a kivételnek, mint például a Volt egyszer egy vadnyugat vagy a Hegylakó, de ezek nagyon ritkák...
  • B0B0
    #16
    Csapd le csacsi
    Legényanya
    Csinibaba
    Eldorádó
    Zimmer Feri
    Sose halunk meg
  • Gina79 #17
    egyébként lehet más filmekről is beszélni?
    mármint úgy értem, nem csak amerikai és magyar filmek vannak a világon:)
    ki mit gondol egyéb nemzetek filmjeiről?
  • neuro
    #18
    "a története már lerágott csont, a szerepek olyanok, hogy bárki játszva megoldaná és mondanivalója nulla"

    Amiket itt elmodtál ugyan így igaz a Koltais filmekre is :)

    De már megint általánosítasz... amerikában egy évben több ezer, ha nem tízezer film jön ki: szerinted mindegyik csak a jó nőkről és a 3d-s animációról szól? Nincs egy művész- vagy mélyebb értelmű, gondolkodós film?

    Amiket a mozik vetítenek az csak a jéghegy csúcsa - ezeket a forgalmazók azért hozzák be mert pénzt akarnak keresni vele, nem azért mert nevelni akarnak.
  • B0B0
    #19
    Persze! Én pl szeretem a francia filmeket is a Funes-vel Depardieuval Pierre Richarddal...
    Tetszett az élet szép Begninivel (ha jól tudom olasz)
  • Gina79 #20
    ismét ott a pont:)



    egyébként egy filmnek feltétlenül nevelő szándékúnak kell lenni? mindenképpen szükséges a mély mondanivaló? szerintem más célja is lehet egy filmnek, pl a szórakoztatás sem utolsó szempont... és egy könnyed, szórakoztató film miért ne lehetne jó? csak nem mindegy ugyebár, hogyan és mivel teszi:)
  • fifi
    #21
    ami hirtelen eszembe jutott az a 70-es 80-as évek olaszok zombi ill. gore filmjei...
    Sokat máig nem übereltek .)
  • B0B0
    #22
    Na ez az. Csak ezek a kommersz szarok jutnak el ide hozzánk. A kis amcsi filmek, amik lehet hogy jók, viszont kicsi a költségvetésünk, nem tudják megfizetni, hogy itt a tengeren túlon is vetítsék
  • fifi
    #23
    ez nem igaz
    utána kell járni/olvasni/érdeklődni...
    a logomban szereplő kis független stúdió az élő példa rá, hogy nagyon kis rétegnek készített filmeket is meg lehet szerezni...
    márha ugye a filmnézést nem csak a mozi fogalma alatt értjük...
  • Gina79 #24
    én bevallom egyet sem láttam:)
    de lehet, hogy majd pótolom:)
  • neuro
    #25
    Hát persze, hogy nem feltétlenül a "nevelés" a lényeg. Én pl. azért nem nézek magyar filmet, mert olyan karaktereket látok itt a sarki kocsmában is - ezért nem érdemes moziba menni.
    Én szórakozni akarok egy filmen nem ugyan azzal a sz*rral szembesülni, amit minden nap látok az utcán.
  • Gina79 #26
    egyetértek

    nem csak azt lehet nézni, amit a Multiplexben nyomnak:)
  • neuro
    #27
    Ezzel a hozzászólással pont a topik létét kérdőjelezted meg: ha vannak jó amerikai filmek, akkor nevezd át a topikot "kisköltségvetésű művészfilmek vs megamozik"-ra.

    Egyébként itthon is ugyan az van mint az USA-ban: a szponzorokkal telenyomott filmek elnyomják a kezdők próbálkozásait.
  • fifi
    #28
    bár kis költségvetés nem egyenlő művészmozi;
    pont ezt akartam írni... :D

  • neuro
    #29
    Ez olyan mint a zene: aki megelékszik azzal, amit a rádiók és zenei tv-k elédobnak az csak a kommerszet ismeri, aki pedig veszi a fáradtságot és igényes, az megkeresi a neki valót (filmet, könyvet, zenét stb.)
  • B0B0
    #30
    Nézd meg a Csinibabát. Abban kiváncsi lennék, hol találsz kocsmai karaktereket. Az már a te bajod, hogy csak az idétlen jelmezekben ökörködő akcióhősökre gerjedsz
  • Gina79 #31
    igen, én is ezt akartam írni:)


    bár a költségvetés nagysága és a film értéke között azért talán ne keressünk túlságosan nagy összefüggéseket
    kis pénzből is lehet jót csinálni
    de jó nagy sz**t is

    továbbá művészfilm és jó film között sincs ám egyenlőségjel
  • fifi
    #32
    "szponzorokkal telenyomott filmek elnyomják a kezdők próbálkozásait"
    és ezeket a "bújtatott" reklámokat, néha olyan gyomorforgató szinten nyomják, hogy tényleg nevetséges...

    bár a pénz/támogatás nagyon nagy úr
  • B0B0
    #33
    Szerintem magyarországon sokkal több figyelmet kapnak a kisköltségvetésű filmek mint az USÁban. Úgy is mondhatnám, hogy itt a kis költségvetés a jellemző ott meg a nagy...
  • neuro
    #34
    Neked fogalmad sincs arról, hogy én mire gerjedek :)
    De amiket eddig hozzászóltál, ezt nem veszem sértésnek, mert látszik, hogy nem teljesen vagy otthon a filmek között...

    Egyébként nem bántom én Koltait, Csonka Picit vagy Stohl Bucit, ha neked ők tetszenek nézd nyugodtan. Mindenki abban leli örömét, ami neki tetszik
  • B0B0
    #35
    Ez így van
  • Gina79 #36
    de ugye te sem gondolod, hogy ennek valamiféle hatalmas szellemi indokai vannak?

    péééénz
  • neuro
    #37
    A "kisköltségvetésű művészfilm" persze csak túlzás, vagy inkább tipizálás :) Csak azért írtam mert erre ment el a téma.
  • B0B0
    #38
    Nem akartalak én megsérteni, de hogy ki van otthon film témába azt nem firtassuk miután nem meg sem nézel magyar filmet...

    Mellesleg nekem már csömöröm van az olyan filmekből amelyek története olyan egyszerű mint egy pofon és amikor az ember "kijön a moziból" nem tudja mit akart a stáb a pénzkeresésen kívül. Igénytelen szarok mind
  • Gina79 #39
    persze, én értem, nem is neked szólt a véleményem
  • B0B0
    #40
    Tök mindegy miért van így. Ez teszi értékesebbé a magyar filmeket. Nézd meg az Üvegtigrist pl. Vettek pár autót, szereztek egy lerobbant lakókocsit és nulla összegből csináltak egy kultfilmet. Ehhez képest az amcsi kultfilmek rengeteg lóvét zabálnak föl. Nem az a nagy, hogy sok pénzből csinálok, hanem, hogy kevésből. Itt az érték lényege