2274
Kizárólag azoknak, akik szeretik ezt a két versenysorozatot
  • Laffite
    #1
    Mindkét témában voltak már rendszeresen hozzászólások mind a NASCAR, mind a F-1 topicban, de mivel egyikhez sincs a világon semmi köze egyik kategóriának sem, talán megérett egy külön topic indítása.
  • Laffite
    #2
    a két hivatalos weboldal
    IRL
    ChampCar
  • Laffite
    #3
    ...+ ez ha lehet legyen egy olyan topic, ahol kivételesen egyik kategóriát sem akarjuk összehasonlítani a F-1-es versenyekkel! thanx
  • akyyy
    #4
    az indycar az ugye az, mikor nascar pályákon forma 1-es autokkal mennek?
  • Amse
    #5
    indy car autókkal mennek.azért ez a neve.nem nascar pályák hanem ovalok, de van 3 nem ovál pálya is a szezonban.
  • Laffite
    #6
    Nincsenek külön "NASCAR pályák", Indy futamokat pedig nagyon sok helyen rendeznek nem csupán azokon a pályákon, ahol NASCAR is van, de ha az oválfélékre gondolsz, akkor az stimmel.

    A forma 1-es autókhoz semmi közük nincsen, csupán külsőségekben hasonlítanak, de mind a technika, mind a felépítés, mind a motorerő teljesen eltérő, a legnagyobb különbség, hogy ezek erősebbek, ugyanakkor technikai vonatkozásban kevésbé csúcstechnika, pont azért, hogy olcsó versenyág tudjon maradni.
  • akyyy
    #7
    elnézést hogy megkérdeztem:(
  • Laffite
    #8
    kérdezni mindíg lehet, azzal nincs semmi gond, én csak a fikázásokat szeretném elkerülni, ezért írtam azt, hogy lehetőleg kerüljük a F-1 témát.
    ...de egyébként sem kell így megijedni, eddig még nem ettem embert :)
  • ChevyG #9
    tudtam, hogy Te vagy!
  • ChevyG #10
    berakok egy szép képet
  • ChevyG #11
    végül is ö is (g)IRL
  • ChevyG #12
    komojjra forditva a szót: én birom az IRL-t,mert talán a legveszélyesebb autós sport, és baromi kemény versenyeket nyomnak. ha buknak, akkor baromi nagyot! szeretem a pályákat ahhol versenyeznek (na valjon mért?)
    a champcar szerintem elég lájtos, hasonlóan uncsi mint a f1.
  • Ch_Slater
    #13
    hol szokták közvetíteni? eurosport?
  • Ramore
    #14
    nemcsak, hogy (g)IRL, de talán a legjobb, mondhatnán Forma1-es! :)))
  • ChevyG #15
    mitöl f1es?
  • robotnyk
    #16
    IRLt sajna csak az a francia csatorna, ha jól tudom :S
    Champ Cart meg az eurosport, de az nem igazán tetszik, sok langyi pályán mennek, elég sok másodvonalas versenyzővel
  • Ramore
    #17
    F1-est arra szokták mondani, ami, vagy jelen esetben aki a legjobb :)
  • ChevyG #18
    szerintem te kevered a No#1-al
  • Ramore
    #19
    nem keverem, szlengben szokták használni az F1-est mondjuk egy jó nőre
  • MrSpock
    #20
    Az IRl egyértelműen izgalmasabb,mint a CC.
    Utóbbi laszerintem is lagymatag.Bár néha akad jobb verseny.
    (F1-egy csak technikailag az autósport csúcsa)
    A hétvégi IRL nagyon nagy volt,a befutó enyhénszólva szoros volt.
    Szerencsés Briscoe balesettel tarkítva.
  • ChevyG #21
    ezt a szlenget nem ismerM

    Spock: mi az az iri?
  • robotnyk
    #22
    végre elkezdtem tölteni a chicagolandi futamot, remélem ezt a pár versenyt ami még lesz már sikerül beszerezni mind :)
  • Laffite
    #23
    Bocs, egy kicsit nem voltam itt, szal a lényeg, hogy kb Azok néztek be eddig ebbe a topicba, akikre számítottam, és ennek nagyon örülök! :)

    Az IRL egyértelműen jobb, látványosabb, sikeresebb - jelenleg - mint a ChampCar, ezzel együtt közös gyökereik vannak, és bár a CC gyengélkedik és elég sok másodvonalas versenyzőjük van, de még ezzel együtt is izgalmas tud lenni, csak sajnos ők is kevesen vannak és azt még mindíg nagyon érezni, hogy a legnagyobb csapatok szinte totálisan átnyergeltek az IRL-re (penskeék, andrettiék, rahalék, stb)... A régebbi nagy bajnokságok (Mansell-Rahal-Vasser-Fittipaldi(k)-Andretti(k)-Gugelmin-Cheever-Moreno-Fabi stbstbstb korszak volt igazán erős, de sajnos mindent tönkre tud tenni a pénzéhség és kettészakadt a kategória :(
  • Laffite
    #24
    ...és amiről még nem is beszéltünk, a hétvégi Pole váratlan (?) tulajdonosa:

  • Laffite
    #25
    utóbbihoz azért hozzátenném, hogy 1 hónapja Kentuckyban is ő indult a pole-ból és korábban Kansas-ban is a leggyorsabb volt, talán már ezért is nem olyan nagy meglepetés...
  • Laffite
    #26
    ez pedig szerintem az utóbbi évek talán legszebb versenygépe (mindenféle kategóriát beleértve), függetlenül attól, hogy az öreg Rahalt mindíg is kedveltem és most is az ő csapatának szurkolok
  • Ramore
    #27
    a legjobb az volna, ha a két sorozat újra összeolvadna, mint a régi szép időkben
  • ChevyG #28
    szerintem is
  • Laffite
    #29
    ezt már pedzegették a CC-sek is, csak az IRL-nek meg ugye most megy a szekér nagyon, nekik jó így... viszont így mindkét oldal felhígult kissé és egyik oldalon az utcai és road course pályák hiányoznak nagyon, a másik oldalon meg az oválok...
  • robotnyk
    #30
    ráadásul elég kevés verseny is van. ha jól láttam épp elentétes a pályaösszeállítás. indyben 2 road pálya van, ccben meg 2 ovál.
  • Laffite
    #31
    igen, pedig ne feledjük, hogy az IRL mezőnyében milyen nagyszerű road-menők is vannak, pl Franchitti, Wheldon, Kanaan, Herta, Castroneves, Dixon, Enge, Carpentier...
  • Laffite
    #32
    ...egyébként emlékeztek még Sarah Fisherre?
  • Laffite
    #33
    kíváncsi voltam, hogy hova lett a csaj, mert azért nem volt ő olyan lassú, mindíg elég jól ment... szal mostanra felszedett pár kilót és már NASCAR-ral próbálkozik sajnos inkább kevesebb mint több sikerrel... az eredményei itt:
    2005 NASCAR Grand National Division, West Series
  • robotnyk
    #34
    sajnos jövőre rövidebb lesz a sorozat :(

  • Laffite
    #35
    jaja, a szezon felét bepréselték június-júliusra, előtte-utána meg szinte alig van verseny :(
  • Ramore
    #36
    a két sorozat összeolvasztása pedig szerintem mindenkinek jót tenne, (nem csak a szurkolóknak) még annak ellenére is, hogy az egyiknek éppen jobban megy, hiszen a több szponzort nyerhetnének meg, drágább lehetnének a közvetítések, nagyobb verseny lenne az "ülésekért" is stb..
  • ChevyG work
    #37
    csak mire ezt felfogják a fejesek...
  • Laffite
    #38
    Tudják ezt ők is, csak az IRL álláspontja most az, hogy ők sokkal népszerűbbek, + náluk van az Indy 500 is, ami a 2 sorozat egyértelműen legfontosabb megmérettetése, szal mindezek miatt nekik több járna a majdani közös tortából, és ezen ment a huzavona, ezért nem tudtak megegyezni. Ami azt illeti van a dologban valami igazság, a ChampCar jelenleg sokkal kevesebbet tudna csak beletenni a közös kalapba.
  • Ramore
    #39
    amennyiben ezt belátnák és meg tudnának egyezni akár 60-40%-ban is, még akkor is hosszú távon a kevesebb az több lehet a ChampCar-nak.
  • Laffite
    #40
    Nekik ez elég is lenne, de az IRL vérszemet kapott és nekik az egész torta kell. Érzik, hogy a ChampCar bajban van, és azért húzzák a dolgot, hogy talán közben tönkremegy a sorozat és akkor amúgy is mindenki átmegy hozzájuk ingyen és bérmentve. Nem véletlen a ChampCar-ban a sok bevásárolt versenyző, a kis létszám, a szponzorhiány, és nem véletlen kényszerültek arra sem az ottani csapatok, hogy külön az Indy 500-ra autót vásároljanak, mert a szponzorok többsége csak úgy adott nekik pénzt, ha ott is elindulnak, ez szerintem mindent elmond a CC helyzetéről.