341
  • DJ Bee18
    #1
    Kinek mi a véleménye erről a műsorról? Minden jöhet, ami nem csak az autókkal kapcsolatos, hanem a műsorral is egy kicsit. Különben a másik topic miatt zárás lesz :))
  • Gabesz amd64
    #2
    Jobb mint a konkurencián lévő nemistudom mi a neve
  • DJ Bee18
    #3
    Hát az biztos. Zellergyökér Kata meg a többiek. :)) De a ripacs trabikirályos csávó műsorát is lemossa :)
  • blackgamer
    #4
    összes autós műsor jó (nagy különbség nincs), valamelyiket lehet nézni neten is
  • DJ Bee18
    #5
    Egy kis konkurencia szidás :) Azért a Hummer H2, és a 360 Modena tesztelésénél előforduló mondat nem túl jól sikerült: ,,Ezt ki kell próbálni mindenkinek" ---> Köszi :))
  • DJ Bee18
    #6
    Tényleg nem tudja valaki, hogy mikor lesznek új részek végre, mert azért elég hosszú az a téli szünet.
  • Nightrun
    #7
    Azért a K?váry Barnáék sem maradnek el sokkal mögöttük, ez biztos. Meg egy kicsit más szemmel nézi az autókat a Barna. Nekem néha jobban tetszik a START, mint a Total Car. Meg a Total Car-ban bemutatnak olyan gépeket is, amik senkit sem érdekelnek. Traktor? Ha akarok látni, akkor átmegyek a szomszéd faluba. Lánctalpas munkagép? Ki a tökömet érdekel? Én olyan autókat, illve motorokat akarok látni, amiket esetleg megvehetek én is, meg olyanokat, amikröl csak álmodik az ember. Ez kell. Egy traktorról nem álmodik normális ember, csak az, aki sonkás rágót kér a boltban vazze. Érted, nem? Na ennyi lenne.
  • Sephi
    #8
    "Mutkor kiegett egy barnardhegyim... nekirohant a Genfi tonak"

    Laaal :D
  • Tufa16
    #9
    a viasaton lévő autós magazin egy röhej... erőltetett poénok...
    Az is vicces volt amikor a logan-t tesztelték, fikázták összevissza (egy erdőben lévő fapaddal mérték össze) aztán a végén meg halálra dicsérik... szar.
    Total Car Jó :)
  • Nightrun
    #10
    A Logan tesztnél ha jól tudom, akkor a Bazsó is elöször fikázta, aztán meg alig akarták visszaadnia kocsit. Nem? Na mindegy. Mindenki azt nézi, ami neki tetszik. Vannak müsorok, amik az autó pozitív oldalát helyezik elönybe (RTL-Klubos nemtommi), és vannak olyanok, amik teljesen semleges nézópontból világítanak rá a tényekre (TV2, Viasat3). Ök a véleményüket mondják el egy autóról, és nem a használhatóságát tesztelik. Itt már embere válogatja, hogy ki mit néz, és nem érdemes fikázni egy másikat. Attól, hogy te egy rossz válaszra azt hiszed, hogy jó, még nem lesz jó. Vágod? Hiába akarnám mondani nektek, hogy ez ezért jobb, az meg azért, mert úgyis mindenki a maga hülye feje után megy. Ez így van. Én mindegyiket nézem, mert nincsenek egy idöben. Kaja közben, kaja után. És mindegyik tetszik!
  • Tufa16
    #11
    Az autómánia annyira nem rossz, csak miután lemegy egy teszt, ugy érzem mintha nem tudtam volna meg megfelelő dolgot az autóról. Mármint igy lényegesebbekről. Egy kicsit zavaros az is.
    A legutolsó amire emléxek, az egy robogó teszt volt, ami annyiból ált hogy megjött a motoros csóka a robogóval, leszált, köszöntek, beszélgettek a müszerfalról, a tükrökről meg a csomagtartóról és ennyi. Viszont van amikor túltúltúl sokat akarnak mondani egy autóról.... Viasatos műsor szvsz egy total car koppintás akart lenni.
  • DJ Bee18
    #12
    A Viasaton láttátok a BMW 1-es tesztet?? NO COMMENT Kőváry
    --->ÉN :))))
  • Shadow_THH
    #13
    azaz :D a csajszi az rtl-en épp egy kék renault kangoo-t "tesztelt":

    -igen jó kis kék, de én megyek nyaralni horvátországba és oda repülővel megyek, de biztos ezzel is el lehet menni horvátországba. azért jó a toló ajtó, mert igy nem hagyunk árulkodó kék nyomot a mellettünk lévő kocsi oldalán amikor kinyitjuk! nagyon jól megy, de ennyi pénzért már el lehet menni horvátországba is nyaralni, én is oda megyek. nagyon szép autó és kényelmes is,a kék szin is jó rajta, ajánlom mindenkinek, én pedig most megyek horvátországba! sziasztok!

    ...erre van igény :)
  • Nightrun
    #14
    Igen, az egy koppintás, de nem lett annyira rossz. Mint mondtam, néha jobbban bejön, mint a Total. Embere válogatja. Én úgyis inkább motoros vagyok, az autók csak azért érdekelnek, mert azokban is van motor.

    Tényleg, mit szólsz ehhez az új hidrogén alapú anyaghoz? Ez lesz a jövö üzemanyaga? Vagy nem érdemes vele foglalkozni? Hm?
  • robotnyk
    #15
    egy ideig autómániát is néztem, de katasztrófa. mutatták benne - pontosan nem emlékszem - vagy az imprezát, vagy egy evo lancert, és gyök kettővel kanyarognak a macskaköves utcákba, meg a tárolórekeszekről beszélnek. bah.
    totalcar nagyon jó, de gyanús, hogy most márciusig ismételgetnek. mi lesz akkor? márciustól júniusig tesztelnek, aztán szeptemberig meg nyári szünet lesz? ez azért luxus... ha megunták, lépjenek le, ne ismételgessenek doszt.
  • Shadow_THH
    #16
    ja és persze a fél perces "tesztek"-et körülöleli 5-6 perc reklám, és az a narancssárga bejátszás azzal a hülye zenével amikor egy poligon kocsit forgatnak :)
  • DJ Bee18
    #17
    Meg az autómániában az a sok műszituáció minek? (pl.: átülnek egyik autóból a másikba, meg amikor a múltkor a Répa Katát a csávó piszkálta, hogy hogyan vezet, nagyon mű volt) Meg olyan, mintha csak a prospektusokat olvasnák. Pl. a múltkor az Octavia 2,0 TDI 6 vagy 7 literes fogyasztása, ne röhögtessenek már.
  • DanielT
    #18
    A Totalcarral mostanában (már egy éve) az a bajom, hogy amikor Winkler, vagy Bazsó az autó egyes részeiről beszél, például műszerfal stb, akkor is az arcát mutatják regeteget, a kamera csak véletlenül téved a kitárgyalt részre, akkor is csak pillanatokra. Hol vannak már a régi szép idők, amikor az utolsó sorját is bemutatták, és annyit néztem az autót belülről, hogy szabályosan megszoktam a teszt végére, mintha én ültem volna benne. Mostanában szeretik magukat mutogatni a srácok és ez a sok ismétlés is gázos.

    Az Autómánia kritikán aluli színvonala kezd elviselhetővé válni, először nagyon érződött, hogy majmolják a Totalcart, de mostanában megtalálták a saját stílust, ami persze még mindig kevés a Tv@2 adásához képest. Nagyban köszönhető ez a műsorvezetőnek, aki egyáltalán nem hiteles, azt sem nézném ki belőle, hogy egyáltalán tud vezetni. Semmi lelkesedés, rajongás az autók iránt, szenvtelenül felolvassa a katalógust. A motorokat tesztelő faszi nem való képernyőre, Répa Katát meg borzasztóan megrépáznám :P

    A Viasatos műsor nagyon ambivalens, amiből legjobban az az érzet marad meg, hogy nézek 2 "hülyegyereket" akik beszabadultak a játékboltba.
  • DanielT
    #19
    Pedig annak, csakúgy mint a többi újgenerációs dízelnek, annyi a fogyasztása.
  • DJ Bee18
    #20
    Próbáld meg kihozni belőle a 6 litert, megnézném mennyivel kéne közlekedned vele, hogy sikerüljön. Épp az a bajom, hogy az idióták csak a gyári adatokat olvasgatják a műsor alatt, és nem tesztelnek.
  • DanielT
    #21
    Próbálj ki egy új dízelt, meg fogsz lepődni.
  • fifi
    #22
    pedig nem esznek többet...
  • Cvd
    #23
    Szerintem autót venni ilyen műsorokra alapozva tilos, úgyhogy részemről marad a "szórakozás" mint nézőpont. Nem foglalkozok vele hogy milyen autóról/mennyire részletesen/objektíven van éppen szó, csak szórakoztasson a műsor. Ebből a szempontból a Totalcar a nyerő, második a Start, több meg nincs, az Autómánia dögunalmas.
  • Cvd
    #24
    Golf III 1,9TDI 4,2-4,5 között eszik úgy hogy küldve van rendszeresen, lakott területen kívül 140-150-es átlaggal, ha lehet menni akkor 170-190-es utazóval. Nem katalógusadat, tapasztalat. Akkor miért ne lenne elég 6 liter egy picivel nagyobb motornak?
  • DanielT
    #25
    Ne essünk púzásokba...
  • Cvd
    #26
    Azt hiszel amit akarsz, egy halom tanum van rá.
  • DanielT
    #27
    Hát persze. Gyere már át az Autómániába és meséld el ott is.

    Összefoglalom amit állítasz:

    Egy Volkswagen Golf III TDI, 170-190 es utazótempóval 4,2-4,5 liter üzemanyagot fogyaszt 100km-en.

    Tartod?
  • Nightrun
    #28
    Ez akkor lehetséges, ha folyamatosan tartod a tempót, váltások, gázadások nélkül. Mi az 1.6 TSpark Alfánk-kal mentünk 160-as utazóban, 300 km-t, 6.6l/100km. Ja, ez benzines, úgyhogy a diesel simán kevesebbet eszik. Aki érti, az tudja, miröl beszélek.

    Mondjuk szerintem ez a 4.2-4.5 egy kicsist azért kevés, ha TDI. De nekem nincs se turbós, se diesel-es autóm, úgyhogy a tulaj tudja...
  • Nightrun
    #29
    Total Car-ban miért nem mutatnak tuning autókat? Vagy az nem érdekelné a népet? Vagy mi van?
  • DJ Bee18
    #30
    Egy Lupo 3L eszik 4 litert, ha nincs speciális üzemmódban. Mert csak ezen üzemmód után érhető el a 3 literes fogyasztás, így is nagyon óvatosan kell vele menni, hogy elérd. Nem hogy 170 nel egy hámas Golf (súlya is 2x nagyobb). CVD te kezdesz megzakkanni nem? Egy Golf III TDI (90 LE, vagy tévedek, mert nem biztos) viszi egyáltalá a 190-et? :)
  • DJ Bee18
    #31
    ezt ajánlom figyelmedve cvd.
  • DJ Bee18
    #32
    Egyébként egy Focus 1,8 TDCI (115 LE) fogyaszt 6,2-t normÁlis mindennapi használat során. Ehhez jön az 1-2 száz kg-mal nehezebb 2,0 TDI Octavia (+25 LE). normál használatnál 7 liter alá nem hozod ki (város, országút) Mellesleg mindenki autópályával jött elő, amikor én vegyes fogyasztásra gondoltam.
  • Cvd
    #33
    Ha jó idő lenne akkor azonnal tisztázhatnánk a dolgot, így adós vagyok addig egy képpel (le tudnám fotózni a műszerfalról az utolsó 100 km átlagfogyasztását). Jelenleg áll a gép, nem fekszik neki ez az idő. De hogy eloszlassak pár tévhitet:
    - nem kezdek megzakkanni.:)
    - a súlya 1100 kiló, tehát messze NEM kétszerese a 830 kilós Lupo-nak.
    - 110 lovas, nem 90. 90 ló az első szériás benzines 1.6-os volt.
    - a vége olyan 220 óra szerint(215-ig volt eddig hajtva), 180-190-ig még határozottan jól húz.
    - Nem azt mondtam hogy 170-190-es átlaggal, hanem ha lehet menni, akkor ennyivel. (írtam hogy mekkora az átlag lakott területen kívül, és számoljuk bele a lakott területeket is.). Tranzitutakon jár sokat, nagy (teher)autó forgalomban, úgyhogy tartósan nem lehet ennyit menni vele. Egyébként legtöbbet 130-140 között jár, itt ötödikben bő 2ezret forog a motor, talán érthető miért eszik keveset.
    - Attól hogy turbós nem többet eszik, hanem inkább kevesebbet (nem véletlenül turbós a legtöbb teherautó is, ahol számít a kisebb fogyasztás). Nem forog többet a motor, csak hamarabb felveszi a fordulatot, így kevesebb üzemanyag kell a gyorsításhoz.
    De majd a fénykép beszél, anélkül nem mennék bele a témába mélyebben mert megint az lesz a konklúzió hogy távolról mindenki jobban tudja, én meg le leszek ugatva mint Golfbuzi.:)
  • Vlala #34
    nem baj, ha beleszólok?
    if DE then goto #nextmessage;

    a katalógusadat ezekre a TDI motorokra 3,9 lityó 90-nél.
    Ismerősöm BX-ével is kreáltunk már 5,5 L/100 km-es adatot, öt személlyel, vegyes használatban (volt benne egy pesti szakasz, kis heegymenet, és autópálya), habár ott a katalógusadat egy literrel magasabb volt...
    150-160-as tempónál max. úgy tudnám elképzelni, ha folyamatosan ennyivel mennél, valaki mögött, hogy törje előtted a levegőt, akkor talán beérné ennyivel. De vegyes használatban, gyorsítva-lassítva - szerintem itt még nem tart a technika.
    Nagyon jók a VW TDI motorjai, de ebben szvsz van egy kis túlzás.
  • Cvd
    #35
    Teljesen logikus amit mondasz, attól eltekintve hogy nem 150-160-as tepóval kell számolni hanem kevesebbel, ha az átlagot veszük. Van benne annyi is amit te írsz, de sokszor kilométereken át kell araszolni teherautók mögött is. Másrészt meg semmi okom nincs túlozni, ha akarok akkor mondhattam volna 5-6 litert is, az is belefért volna az alaphelyzetbe mely szerint egy 2.0TDI motor beéri 6-7 literes fogyasztással. Csak ebben az esetben igaz lenne a "túlzás". De majd a fényképes bizonyíték tisztázza a helyzetet.:)
  • Nightrun
    #36
    Te normális vagy?

    "- Attól hogy turbós nem többet eszik, hanem inkább kevesebbet"

    Ha ezt tényleg így gondolod, akkor nem értesz a turbókhoz! Hogyan lehet több eröt kihozni a motorból? Ha több üzemanyagot porlasztunk el. Mi is kell hozzá? Mi is kell az égéshez? Üzemanyag + oxigén. Akkor juttassunk be több oxigént! A turbó a kipufogógázt felhasználva túlnyomással juttatja az oxigént az égéstérbe! Ezzel együtt több üzemanyag kell a motornak, többet fogyaszt! (Mert ha csak oxigént kap a motor,akkor tolhatod hazáig!) Vágod? Megvette apu a járgányt, hogy játsszál vele, mi? Nagyon jó... Szerinted egy 900 Hp-s Supra-ba azért raknak turbót, hogy ne egyen annyit???!!!! Ha tehetnék akkor egy egész benzinkutat mögé kötnének, hogy el tudjon menni a szomszéd utcába, mert a turbótól kajak megnő a fogyasztás!!! Érted? És még neked van turbós autód? Vazze... Legalább tudnád, hogy mi az a csiga alakú játékszer a kocsidban!!!
  • DJ Bee18
    #37
    Ez tényleg idióta. Turbóval kevesebbet eszik, mi? Inkább te eszel kevesebbet, mert több pénz kell benzinre, ha van turbód. Már kínomba röhögök, ez eddig felülmúlja az eddigi fórumon látott baromságot, ez eszméletlen, beszarok (erre nem lehet találni szavakat)
  • Cvd
    #38
    A suprát gyorsan felejtsük el, hagyjuk a versenyzésre/gyorsulásra való kocsikat, maradjunk az életszerű példáknál.
    Nézzük először a gyorsulást:Abban igazad van hogy a turbós motor több üzemanyagot eszik gyorsításhoz mint a sima. Csak épp a turbós sokkal könnyebben és gyorsabban éri el a kívánt fordulatot mint a sima (tehát "rövid" ideig eszik többet, míg a szívómotor több ideig zabál, így simán megeszik több üzemanyagot, főleg ha a sofőr nem figyel a fogyasztásra, folyton padlót nyom hozzá, így az üzemanyag egy része feleslegesen fogy).
    Egyenletes sebességgel haladás: a turbós motorok erősebbek, így ugyanakkora sebességgel való haladáshoz alacsonyabb fordulatszám is elég, vagyis kevesebb üzemanyag. Persze itt is bejátszhat a turbó miatti magasabb fogyasztás, csak még mindig gazdaságosabb a szívónál.
    De hogy gyakorlati példát is hozzak (nem volt egyszerű, alig találtam olyan autót amit árulnak szívódízel és turbós motorral is, és még ez se tökéletes), a VW Caddy 2.0 szívódízel 5,3-at eszik 100-on (gyári adatok), az 1.9-es TDI testvére meg 5,1-et. Nem kellene az alig kisebb, de turbós motornak legalább annyit vagy többet ennie mint a simának, ha neked mindeképp igazad van?
    Ja bocs így utólag hogy nem a te stílusodban válaszolok, de szeretem értelmes embernek hinni magam.:)
  • fifi
    #39
    mégmielőtt folytatnád a nagyívő okosat megsúgom hogy PÉLDÁUL régebbi Saab-okban is kétféle turbós volt.
    1 teljesítményt növelő szériával
    2 fogyasztáscsökkentő szériával

    továbbiakban elárulom hogy a titok nyitja a töltőnyomás, nyitófordulat, betöltött levegő tömege, de ezt biztosan te is jól tudod, ha így fölényeskedsz.
    Mindemellett sokat elmond a dolog, hogy Suprával hasonlítgatsz ami megint egy külön kategória.
  • fifi
    #40
    Már vártam az apuka-anyuka megvette aforizmát a kocsihoz...
    Különben attól tartok kb 50X annyit dolgozott azért az autóért mint te egész életedben...