12867
-
#1 Üdvözlök Mindenkit!
Valószínűnek tartom, hogy nem sokan ismerik még ezt a kategóriát, annál is inkább, mert 2004-ig ETCC néven volt ismert, vagy Túraautó Európabajnokságként rendeztek futamokat, amit az Eurosport közvetített 10 hétvégén keresztül több más versenykategória között. Ez a bajnokság idéntől világbajnoksággá bővült és a korábbi három gyári csapat helyett már hét gyári team versenyez majd az elsőségért, így tehát a SEAT, az Alfa Romeo és a BMW mellett a Honda, a Ford, a Chevrolet és a kínai (!!!) Brilliance méri majd össze a tudását. -
#2 A 2005-ös WTCC versenynaptár:
Április 10: Monza (ITALY)
Május 1: Magny-Cours (FRANCE)
Május 15: Silverstone (UK)
Május 29: Brno (CZE REPUBLIC)
Június 26: Puebla (MEXICO)
Július 30: Spa-Francorchamps (BELGIUM)
Augusztus 28: Oschersleben (GERMANY)
Szeptember 18: Istanbul (TURKEY)
Október 2: Valencia (SPAIN)
November 20: Macau (CHINA) -
#3 Mindegyik verseny 2 külön 50-50 km-es futamból áll, melyeken a gyári csapatokkkal együtt kiscsapatok is indulhatnak (mint eddig is), na persze sokkal kisebb költségvetéssel és némileg kevesebb lehetőséggel is.
A 2005-ös idényben nagyjából majd velük találkozhatunk:
-
#4 Sokak szerint az év meglepetéscsapata a Chevrolet lesz, már annál is inkább, mert szerződtettek egy korábbi DTM bajnokot, forma-1es versenyzőt, az olasz Nicola Larinit, aki mindent tud a szakágról, illetve a francia Alain Menut, aki meg az egyik legkeményebb bajnokságban, Angliában volt a legnagyobb ász.
-
#5 Az esélyegyenlőség szempontjából továbbra is élni fog a hendikep rendszer, vagyis:
az első helyezett a következő futamon kénytelen cipelni +40 kg-ot.
-a második +30-at
-a harmadik +20-at
-a negyedik +10-et
-az ötödik semennyit
-a hatodik már 5 kg-mal könnyebb lehet az előírtnál
-a hetedik már -10 kg
-a nyolcadik már -15 kg
-a kilencediktől lefele pedig mindenki -20 kg-mal indulhat. -
#6 jó ez a topic. :) be is raktam a kedvencek közé.
sztem is nagyon jó lesz a Chevrolet, remélem a Seat is folytatja a feljövetelét.
már tavaly is jók voltak (pl. Spa), csak versenyen nem tudtak összedolgozni sajnos. -
#7 www.fiawtcc.com -
forzajuve #8 ez nem Chevrolet, hanem Daewoolet -
#9 örülök, már kezdtem aggódni, hogy csak magamban társaloghatok... :)
tavaly én is a seatnak szurkoltam, pontosabban mindig nekik szurkolok - már amióta indulnak egyáltalán.
tavaly sem voltak már rosszak, egy versenyt sikerült is megnyerniük, de az autó sajnos kicsit még lomhán mozgott, leginkább a rajtoknál és a kigyorsításoknál.
na de majd idén!
+nagyon kíváncsi leszek a kínai technikára, nekem egyelőre semmit nem mond ez a Brilliance név, még a végén megviccelnék a nagy világmárkákat... -
#10 abszolút igazad van, bár ilyen téren akkor már pl a seat és az alfa sem teljesen önálló cég, de szerintem ez csak részletkérdés... ha beégnek, lehet hogy leragasztják a mostani nevet és kiírják vissza a daewoot :) -
#11 a tavalyi év nagyon jó volt!
viszont a végén így járni Müller-éknek! főleg persze Dirk-nek, pffff
nem mintha Priaulx nem érdemelte volna meg a címet, de asztem már lefutott dolog lesz Dirk Muller-nek, erre ezt a pechet. :)
és még a betlije után is ha 1 ponttal többet tud menteni azzal a rom autóval, akkor most ő a bajnok. :))
az külön tetszett egyébbként, hogy a Spa- futamot követően (ahol 1-2 hely lett az ővék mindkét futamon) kis pihenés, és már ültek is be a BMW M3 GTR-be és irány a Spa-i 24h-s.
és az összetett 6. hely. Ez igen.
-
#12 hja, bizony! de a legnagyobb beégés szerintem alfáéknál volt tavaly, hisz nem egyszer saját magukat végezték ki a pályán... aztán persze már mindenki segítette volna tarquini-t pontokat szerezni, csak addigra kicsit elúszott az összetett... de a végjáték iszonyat érdekes volt, csak kár hogy mindössze tíz versenyhétvége van, 15-18 simán beleférne! -
#13 ...és ez volt tavaly a legnagyobb tömegbukfenc európai versenypályán, az is biztos... így a fotó alapján nem nagyon jön át, mert csak zanardi gépe látszik, de néhány gép erősen odalett...
-
#14 ...amúgy több száz jó minőségű fotó a tavalyi szezonról itt:
(remélem többeknek kedvet csinálnak majd 2005-re és egyre többen nézzük majd ezt a sorozatot!)
2004-es fotók -
#15 hja, és aki nem nagyon érti, hogy mit hadoválunk itt az összetettbeli izgalmakról, azoknak itt a tavalyi végeredmény, ami önmagáért beszél, szerintem ezidáig ilyen nem nagyon volt autósportban, mindenesetre nem sumáheri a küzdelem, ez valós csata volt és gigászi...
2004-es végeredmény -
#16 láttam is :)..mármint tv-n.
ez azt hiszem Imola-ban volt, eredmények alapján nehéz tippelni, mert sajnos Zanardi, meg Tavano se sok pontot szerzett.
ahoz képest pl. hogy asszem Donnington-ra hozták a Honda Accord-ot, csak szerzett vele Imola-ban 3 pontot Balzan..
-
#17 te 5:46-kor keltél, vagy csak utána feküdtél le...? tulajdonképpen mindegy, mindkettő tiszteletreméltó teljesítmény :)
amit én nem értek, az a peugeot visszavonulása.
tavaly behozták kísérletképpen ezt a 307 gti-t, amivel magnussen és sardelli is küzdött, de idénre már nem neveztek, bár mondjuk a tavalyi eredményeik sem voltak eget rengetőek, lehet hogy ezért vonultak ki... -
#18 zanardinak pedig én is szurkoltam, de sajnos ez a pontrendszer nem kedvezett a kiscsapatoknak, hisz csak az első nyolc szerzett pontot és eleve 9 gyári autó volt... idén meg sajnos még nehezebb lesz előre kerülniük, de bízom benne, hogy változik majd a pontrendszer, de ha mégsem, akkor meg még mindig ott vannak a + és - súlyok.
na persze ha a hét gyári teamet nézzük, azok már kiteszik több mint a mezőny felét, így lesz vagy 30-35 autó, legalábbis remélem, és akkor még az eddiginél is látványosabb lesz a széria!
előbb vagy utóbb verve lesz a f-1! :) -
#19 már verve van. :)
nálam. :D
a Peugeot, Ford, Honda Civic Type-R um. sikertelenségét én a kasztni milyenségével magyaráztam egy időben magamnak, meg a rövid(rövidebb) tengelytávval, aztán a Motors tv-n láttam pár British Touring Cars futamot, és be kell lássam hogy nem.
valszeg erősebb a mezőny, és hát az Alfa, Bmw-k eléggé viszik a pontokat...kivéve ha egymást lökik :)
Matt Neil:
-
#20 az f-1 már nálam is verve van, elég régóta, csak hát mit kezdjen az ember az olyan fanatikusokkal, akiknek mindegy, hogy mit néznek, csak piros autója legyen és mindig ő győzzön... mindegy, nem is bosszantom magam.
pár éve az eurosport adta a btcc futamokat is, aztán meg már csak összefoglalók voltak, utána meg már az se :( pedig az egy hallatlan kemény bajnokság, folyamatos lökdösődésekkel, előzésekkel, és simán alázták a sokkal erősebb autókat felvonultató, de kicsit uncsi dtm-et is. -
#21 Amúgy idén sokkal nagyobb küzdelem lesz a pontokért, mert mégiscsak 7 gyári csapat lesz. Én csak abban bízom, hogy mindenkinek jut is marad is, aztán év végén nem megy el a kedve egyik gyárnak sem, sőt talán még visszajön mondjuk a peugeot is, de örülnék még pár autógyárnak, na meg sztárpilótáknak, hogy mondjuk az átlagemberek figyelmét is fel lehessen kelteni.
Most például Le Mans-ba már visszatér Alain Prost egy Audival... Pár régi nagymenőt el tudnák képzelni WTCC-ben, de például már Rossi is pedzegette, hogy neki ez jobban feküdne egy Alfával, mintsem a F-1 egy Ferrarival... No Comment :) -
#22 LOL 1.re asszittem hogy World Trade City Center a WTCC de 2mp re rájöttem hogy nem is -
#23 hát a társítás a sport fórumhoz, kissé morbid lenne. (gondolok itt a magasugrásra pl.)
szal nem :) -
#24 én is :P -
#25 hja, most hogy mondod, jogos a felvetés, a "Nemzetközi Túraautó VB" jobb lett volna névnek, bár laikusoknak a "túra" szóról is tök más jut az eszükbe...
de én azért bízom benne, hogy akiket a sorozat majd érdekel, azok előbb vagy utóbb idetalálnak, szerencsére idénykezdésig van egy kis időnk összeverbuválni még néhány fanatikust. -
#26 íme a kínai csapat gépe 2005-re
én azért kíváncsi lennék a csapat állami támogatásának mértékére, de ahogy a gép festésén a hatalmas csillagokat elnézem, hát nem lesznek anyagi gondjaik...
-
#27 alapvetően nem rossz kiállású autó csak az orrkiképzésről vannak gázos érzéseim.
Meg hát több hátsókerekes kellene... sőt milyen jó lenne újra összkerekes konstrukciókat látni...szépen bonyolítaná a mezőnyt. :) -
#28 szvsz kicsi lancia koppintása van
nev 1ként nincs??:) -
#29 Mit jelenthet kínaiul a Zhonghua...? Biztos valami hülye komcsi nevet adtak neki, úgy szokott az lenni. -
#30 némi info:
A 2005-ben először kiírt World Touring Car Championship legelső tesztelései Monzában lesznek március 22-23-án, ahol remélhetőleg már sokat megtudhatunk az induló csapatok erőviszonyairól. A 20 futamos bajnokság első 2 versenyét szintén itt rendezik Április 10-én.
-
#31 Tesztelnek a srácok...indulhatna már! :)
hiv. oldal... -
#32 Na igen... Mondjuk leghamarabb a nascarosok indulnak neki, az már csak alig egy hónap, de a WTCC még sajnos majdnem három :(
Ami engem jobban bosszant, hogy elég nehéz információkhoz hosszájutni, de majd én is erősen keresgélek, aztán ha lesz valami eredmény kirakom ide a linkeket és lehet bookmarkolni. -
#33 sok dolgot még nem lehetett kideríteni a 2005-ös szezonról, a legtöbb helyen még nem döntötték el kik lesznek a versenyzők, de amit eddig lehet tudni, azt máris írom... -
#34 AutoDelta Squadra Corse (ITA) - Alfa Romeo 156 GTA
már biztos a 4 versenyző:
Gabriele Tarquini (ITA)
Augusto Farfus jr. (BRA)
James Thompson (GBR)
Salvatore Tavano (ITA)
(Fabrizio Giovanardi jövőre már állítólag a FIA GT bajnokságban indul majd) -
#35 thx az infót.
AutoDelta Squadra Corse:
?
még a régi kasztnival mennek?
-
#36 BMW Team Deutschland (Schnitzer Motorsport) (GER)
BMW 320i
már biztos:
Jörg Müller (GER)
Dirk Müller (GER) -
#37 ezt még egyelőre nem tudom, de valószínűleg nem építenek teljesen új autót, csak kisebb változtatások lesznek.
persze semmi sem biztos... -
#38 BMW Team Italy-Spain (Ravaglia Motorsport) (ITA)
BMW 320i
már biztos:
Alessandro Zanardi (ITA)
Antonio García (ESP)
-
#39 BMW Team Great Britain (RBM Team) (BEL)
BMW 320i
már biztos:
Andy Priaulx (GBR)
-
#40 ejhh, de jók is ezek a képek..