774


MOD illetve PÁLYA készítés a Counter-Strike: Source és a Half-Life 2 alá a Source SDK segítségével.
  • M@TriX
    #1
    hajrá, támogatom ;)
  • tmate6
    #2
    Szerintem az alcím mindent elárul, itt szeretném ha szó lenne a pálya és a mod készítsről. Akinek valami kérdése van a témával kapcsolatban az itt megkrdezheti. Én sajnos csak a Valve Hammer Editorban tudok segíteni (a pálya készítésben) De szeretnék foglalkozni a MOD készítéssel is ha bárki tudna segíteni hogy kezdjek bele az ide írhat. Cserébe énis megtudom vele osztani az én tudásomat.
  • Takezó
    #3
    én meg várom a jó kis cs:s-mapokat :)
  • tmate6
    #4
    Már csináltam egy kettőt de még nem volt sok idom szal ég nem is igazán kidolgozottak
  • Borg
    #5
    Nuke your PC beta 1

    Ez egy CS:S map, eléggé béta, de ha kész lesz jó lesz :)

    Munkatársam csinálja, eléggé keni vágja már a pályakészítés témát.
  • tmate6
    #6
    jól néz ki

    Most írom a FAQ-t Alpha-val
  • tmate6
    #7
    Nem tom mitől van olyan hogy mikor megnyitom a textúrákat kiír egy Windows Alkalmazási hibát és az egész Windows-t tönkre veri: az asztalrol eltűnek az ikonok, a tálca eltűnik. De tegnap előtt még semmi probléma nem volt, ez tegnap óta van így, már egpróbáltam újra telepíteni de úgyis ezt irta ki, de az az érdekes hogy csak akkor ha textúrázni akarok
  • M@TriX
    #8
    jah olvastam, csak nincs fennt nekem, sajnos más a szakterületem :)
    de most ha akarnám se tudnám feltenni mert meló van 1000L :)
  • tmate6
    #9
    jah :(
  • takraj
    #10
    Mekkora amúgy az SDK GCF-je?
  • DarkDemon
    #11
    Mit akarsz a gcf-ekkel ? amugy ha vannak akkor nagyok
  • skristof
    #12
    nagy
    de sokra nem mész vele
  • takraj
    #13
    miért?
  • Phoenix007
    #14
    Most akartam "Source SDK & Hammer" topikot nyitni ... még jó hogy nem tettem, kaptam volna a fejemre.

    Naszóval érdekelne engem is a téma, mármint pályaszerkesztés CS:S-hez, de abszolút kezdő vagyok benne. Mire beletanulok, kiadják szerintem a HL3-at is :) De ha lenne egy pár ember, akit hasonlóképpen foglalkoztat a téma, akik esetleg összeállnának egy kis csapatba, hogy CS mapokat heggesszenek, akkor szívesen beszállnék én is. Kóstolgatom az SDK-t, de ha meg tudom oldani, hogy mayából áttoljam a cuccot SDK-ba, akkor hamarabb fog menni a dolog. Sőt akkor még plusz objektumokat is csinálnék.
  • takraj
    #15
    Én segítenék, de nekem nincs eredeti HL2-m, így SDK-m sem.... :(
  • Phoenix007
    #16
    Borg, a kolegád csinálta a cyberwart??? Na az azért össze van rakva rendesen! Valahogy csábítsd már ide a fórumra a srácot!
  • Borg
    #17
    Sokra nem mennétek vele, nem tud magyarul :)
  • Phoenix007
    #18
    ahh... hát hogy tud? Meg amúgy hol dolgozol, hogy ilyen kolégáid vannak?
  • DarkDemon
    #19
    Nekem sincs eredeti Hl2-m, de abszolút minden megy gond nélkül, sdk,hl2,hl2mp,css,hl1s
  • Phoenix007
    #20
    Próbált már valaki XSI-ből konvertálni cuccokat SDK-ba? Vagy valami más komoly 3d-s progiból?
  • Lifeforce
    #21
    Erre én is beszálnék...
    Ha valaki lenne aki TS-en 1-2órás gyorstalplón lefektetné nekem a map építés alapjait, megköszönném.
    BF-ben már gyártottam pár mapot, modot, a HL2 motorja alá mégszívesebben gyártanék.
  • Phoenix007
    #22
    Jah! Halálosztó, az editorhoz csináltok Alpha-val FAQ-t? Nekem is lenne pár kérdésem, de akkor megvárnám.
  • takraj
    #23
    Mond már meg honnan lehet megszerválni az SDK-t...
  • Borg
    #24
    A-4850 Timelkam. Szal ennek megfelelően hegyiparaszt osztrákul tud a srác, nameg egy kicsit németül is :)
    De ha kell valami kérdezhetek tőle.
  • Phoenix007
    #25
    Hú vaze ... megoldom akkor a Source SDK-alapműveltséget tutorokból...
  • Phoenix007
    #26
    Emberek! Most látom, hogy Maya-SDK konverter is létezik! Erről tud valaki valamit?
  • tmate6
    #27
    Sziasztok!
    Szerdán mindent megválaszolok Godfather, de sajnos egy barom állat fölhackelte a gépem és kaptam ajándékba egy rendszervírust, szal szerdáig gyüjtsd össze kérdéseidet és mindenre választ kapsz ígérem
    (remélhetoleg addigra újra rakom a windózt)
  • Phoenix007
    #28
    Okés! Te ilyen vérprofi vagy? A Mayás részéhez is hozzá tudsz szólni?
  • tmate6
    #29
    :) Vagyok, jeeeeeeeee
  • Phoenix007
    #30
    Na mi is örülünk neked... Akkor jöhetnek a kérdések?
  • tmate6
    #31
    persze
  • Phoenix007
    #32
    Ide a fórumba bedobjam? Vagy priviben? Mélben?
  • tmate6
    #33
    ide, amig leirod oket leszedem a Source SDK-t a steamrol tudod mondtam hogy nekem meg vmi winfos hiba van remélem uj xpvel jó lesz :)
  • Phoenix007
    #34
    Na akkó' figyelj!
    -----------------------------------------------------------

    -Hogyan lehet Maya-ban készített objektumokat átkonvertálni a Hammer által ismert formátumba?
    -Hányas Maya verziót lehet ehhez használni?
    -Meg lehet építeni magát a pálya geometriáját Maya-ban, vagy csak különféle díszítőelemeket lehet vele készíteni a Hammer-ben szerkesztett pályához?
    -Csak háromszögekből lehet építkezni, vagy megengedett a nagyob oldalszámú poligonok használata is?
    -Milyen poligonszám-korlátokkal kell kalkulálni? Sokat számít-e az össz-poligonszám, vagy csak a játékos által egyszerre látott poligonok számítanak?

    -Milyen pályaelemeket kell lemodellezni, és milyen objektumok vannak készen az editorban? Pl vannak-e kész ajtók, létrák? Hogyan készül egy üvegablak? CSak egy üveg-materialt kell adni egy téglatestnek, vagy van-e rá más metódus?

    -Be lehet-e rakni a Half-Life pályaelemeit CS:S-be? Pl a robbanó hordókat, amit valóban robbannak is, vagy a Buggy-t, hogy valóban lehessen is vezetni, vagy pl a G-man-t egy VIP-es pályához, stb?
    -Lehet-e egyáltalán járművet csinálni CS:Source-ban? (CS1-ben volt ha jól emlékszem.) Meg lehet-e csinálni pl a CT-k APC-jét használhatóra különösebb programozási tudás nélkül?

    -Lehet-e nagy nyílt terepeket csinálni?
    -Lehet-e jelentősebb növényzetet csinálni? (A SoF2-ben, STALKER-ben igen jelentős aljnövényzetek vannak, a HL2-ben, CS:S-ben alig látni itt-ott valami kórót...)

    -Hammerhez tippek-trükkök, amik jelentősen megkönnyíthetik egy kezdő életét?

    -Hogyan lehet már kész pályát megnyitni (átalakítgatni) ?
    -Milyen formátumok vannak, melyik mit takar? (bsp, ain, nav, vtf, etc, stb)

    -Buy zone? Hostage rescue zone?

    -Modellezési és kameramozgatási hotkey-ek?

    -Hol vannak a CS:S-s modellek/pályaelemek? (Hordók, ládák, stb.)

    -Mi az a prefab?

    -Hol a displacement editing tool?

    -Mire jó a vertex scaling?
    -Hogyan tudok felesleges face-eket kitörölni?
    -Hogyan lehet a textúrák széleit összemosni?
    -Hogyan lehet egy kész pályát megnyitni Hammer-ben?
    -A Decals-nak van-e valami trükkje? (Ha rossz szögből nézem, nem látszik.)
    -Az entity-k között nem találom a func_buyzone-t, és egyáltalán a CS:S-ben használatos dolgokat. Mit rontottam el? (A konfignál az elérési utakat átírja, és a saját juzernevemig terjedő szakaszt ezzel felcseréli: $SourceSDKuser )
  • tmate6
    #35
    naneeeeeee :D
  • tmate6
    #36
    Egyenként megválaszolom, Elso pár kérdés: Nem használok mayát
  • tmate6
    #37
    Figy tárgyak vannak ugy nevezett primitív tárgyak: lámpa, szám.gép
    Pl. Egy dobozt ugy lehet csinálni hogy csinálsz egy boxot megadod a méretet és textúrázod
  • tmate6
    #38
    Törést és robbanást azt miután texturázod rajta hagyod a kijelolést és azthiszem van egy olyan hogy efektek nah ott van, de igazábol ez mind olyan dolog amit kikell tapasztalni
  • tmate6
    #39
    Hát Open :) ugy nyitod meg hogy betallozod
  • tmate6
    #40
    Szal nem tudsz berakni vásárlási körzetet? Ilyennel még nem taliztam
    Amugy mindjárt keresek egy linket, remek tutorialok vannak rajta indent szorolszora elmond