3776
  • mukika
    #1
    ezt a topicot azé nyitottam mert a Rally jó!
  • mukika
    #2
    nemrég kezdődött el az országos bajnokság:

    Szabó Gergő egri beszámoló

    Egy kis ízelítő Gergőék lapjáról, természetesen bővebben olvashattok mindenről a csapat lapján...

    Sziasztok!

    Utolsó jelentkezésünk óta eltelt hosszú időnek az az oka, hogy a végső pillanatokig folyt a munka a 2004-es évad elindításának érdekében. De visszatértünk és komolyan vesszük szurkolóink jogos elégedetlenségét a honlap "tarthatatlan" helyzete miatt. A mai naptól fogva csapatunk kezébe került a website menedzselése, így garantálni tudjuk az állandó frissítést.

    Az év eleji nagy találgatásokat nem szerettük volna egyenként kommentálni hisz számunkra is rengeteg kérdőjelet tartogatott a kezdődő szezon. Nálunk sem történt másként mint minden csapatnál, hogy az utolsó pillanatig minden mozgásban volt a csapat körül és amíg nem tudtunk semmi biztosat nem szerettünk volna komolytalan bejelentéseket tenni.

    Utólag ennek már úgysincs jelentősége, aki ott volt Egerben az mindent láthatott. A fő változás az autó színében történt az új támogatónk okán. Nagy örömünkre egy nagyon komoly, a ralisportban már jól ismert márka választotta csapatunkat reklámhordozóul. Mint tudjátok a BOMBA! továbbra is szerette volna az ifj. Tóth-Tóth párost támogatni, de miután kiderült, hogy nem tudnak elrajtolni az első futamon, legnagyobb örömünkre a mi csapatunkkal állapodtak meg a 2004-es évadra. Az új támogatónk miatt kb. 10 munkanapunk maradt az autó és az új design elkészítésére. Bajunkat fokozta még, hogy a motorfelújítás az utolsó pillanatokig elhúzódott (szerdán került haza) s a műszaki vizsga is lejárt időközben így az utolsó 48 óránk non- stop munkával zajlott. Ennek köszönhetően csak pár kilométer erejéig ülhettünk az autóban a verseny előtt s így vártuk az egri rajtot.

    Forrás: Szabó Gergő

  • mukika
    #3
    Új intézkedések, szabályok ...


    Új intézkedések, szabályok és azok fogadtatása a 2004-es évadban... a szezonnyitó futamon

    A tegnapi napon az esti parc fermébe beálló első osztályú mezőny néhány tagját meglepetés érte. A versenyrendezőség ugyanis a találomra kiválasztott 5 versenyzőn végezte el a törvényi előírások alapján is szükséges szúrópróba szerű drogteszteket. A svájci "berendezés" vizeletmintákból dolgozik, és több lehetséges szer jelenlétét képes kimutatni. Tekintettel arra, hogy a mechanizmus és annak minősítése nem ismert, a rendezők is csak próbának szánták ezen akciót.
    Faluvégi Pétertől megtudtuk, hogy a versenyzők jól fogadták a kezdeményezést, és annak ellenére, hogy nem volt szükséges, az érintett verenyzők kérésére az eredmények kifüggesztésre kerültek: 3 negatív és 2 értékelhetetlen (contoll jel nélküli) eredmény született.
    Ahogy Faluvégi Péter fogalmazott: "Örülök, mert látszik, hogy ezek a versenyzők valóban sportnak tekintik ezt a sportot."



    A korábbi versenyek alkalmával nehézséget okozott, amikor a kiálló versenyzőkről nem voltak hírei a rendezőségnek. Akik a gyorsaságin adták fel a versenyt, azokról lehetett tudni, hiszen a versenybírók, rendezők látták, hogy kiállt, ahogy szintén követhető volt, hogy kik nem tudták folytatni a versenyt egy-egy szervizt követően. Ám akik a két gyors közötti etapon álltak ki, arról csak annyi információja volt a rendezésnek, hogy az előző gyorsról lejött, ám a következőre nem érkezett meg. Ez pedig iőnként aggodalmat keltett, illetve bizonytalanná tette a rendezést. Új szabályként az idei évtől bevezetére került, hogy a kiálló versenyzőknek az itinerben lefűzött lemondó nyilatkozatukat le kell adniuk, ezzel is rugalmasabbá téve a rendezést, és követhetőbbé a versenyzők mozgását. Jó tapasztalatként értékelte Faluvégi Péter azt a tényt, hogy az esetek legnagyobb részében ez így is történt, a versenyzők - annak ellenére, hogy sokaknak ilyenkor éppen elég bajuk volt, és bizonyára szívesebben foglalkoztak volna saját problémáikkal - pozitívan álltak az új szabályhoz, komolyan vették azt, nyilatkozataikat rendre leadva együttműködtek a rendezőkkel.

  • mukika
    #4
    hm érdekes...

    Két Hideg lehet Miskolcon


    Több, mint száztíz páros nevezett a 11. Vredestein Miskolc Rallyra (április 23-25.), azonban a nevezések hivatalosan még nem tekinthetőek véglegesnek.



    Érdekességek:
    - Angyalfi Károlyékkal bővülhet a skodás armada, ugyanis egy Octavia WRC-t jelöltek meg autónak
    - Miskolcon mutatkozhat be Butor Róberték Super 1600-os C2-es Citroenje
    - A Tagai-tesók ugyan kihagyták a szezonnyitót, ám a borsodi pályákon elképzelhető, hogy itt lesznek egy Subaru Impreza WRC-ben
    - Szeleczky Tamás a Ford Escortot mutathatja meg a lelkes miskolci publikumnak
    - Turcsányi Egon: Mazda 323 GTR (A8)
    - Géczy Nándorék sokak kedvencét, egy A8-as Toyota Celica GT4-t ,,tervez”
    - Hadik Andrásék reménykednék, hogy hazai környezetben vethetik be az Opel Astra OPC-t
    - Leadta nevezését Hideg Krisztián (Mitsubshi Lancer EVO 6, N4)
    - És talán amire a legtöbben felkapják a fejüket: Hideg János is nevezett a 11. Vredestein Miskolc Rallyra!!!

    Forrás: RSO

  • mukika
    #5
    A MI AUTÓNK!!! :)

  • traXion
    #6
    szánalmas egy auto....
  • robotnyk
    #7
    Junior WRCben jól tolják vele
  • mukika
    #8
    nem hinném. Eléggé faszán megy, és látványosan!!!
  • mukika
    #9
    IGNIS SUPER 1600 specifikáció:
    Motor:
    Vízhűtéses, soros, négy-hengeres, 16 szelepes DOHC
    Furat x löket: 81.0×77.5mm
    Lökettérfogat 1597cm3
    Maximális teljesítmény (kW (LE)/ford.): 162.0(220)/8500
    Maximális nyomaték (Nm/ford.):191/7250

    Sebességváltó:
    Hat sebességes, szekvenciális – gyártó: HEWLAND
    Differenciálmű: mechanikus, több lemezes
    Tengelykapcsoló: fém, egy lemezes

    Lengéscsillapító:
    Gyártó: REIGER
    Elöl: MacPherson típusú, tekercsrugós
    Hátul: tekercsrugós

    Fékek:
    Elöl: Brembo/ φ300mm(murva) φ355mm(aszfalt)
    Hátul: Brembo/ φ278mm
    Féknyereg
    Elöl: Brembo / 4 dugattyús
    Hátul: Brembo / 2 dugattyús

    Abroncsok:
    17/63-17"(aszfalt)
    16/65-15"(murva)

    Kerék:
    17x7.0J(aszfalt)
    15x6.0J(murva)

    Méretek:
    Hosszúság: 3725mm
    Szélesség:1770mm
    Magasság: 1480-1560mm
    Tengelytáv: 2360mm
    Nyomtávolság - elöl:1560mm hátul:1519mm
    Minimális versenysúly: 1000kg

    Belső felszereltség:
    Utaskabin: új fejlesztés
    Biztonsági öv: Sabelt/TOP FORMULA

    Forrás: Suzuki

  • mukika
    #10
    Sajnos nem múlt el baleset nélkül a szezonnyitó futm... nem is csodálkozom rajta.

  • traXion
    #11
    Ez egy szemét! :)
  • Ottto
    #12
    "ne nyulj hozzá"
    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • mukika
    #13
    De miért???
  • mukika
    #14
    Magyar vonatkozású VB hír


    Napvilágot látott egy újabb hír, amely azonnali hatállyal, 2004 április 1-jétől lépett életbe. Ezentúl a privát csapatok új játékszabályok mellett vehetnek részt a világbajnoki futamokon az alábbiak szerint.



    Pozitívum, hogy a Nemzetközi Szövetség számukra többé nem írja elő a „FIA homológ” versenybenzin használatát, amit mellesleg aranyárban mérnek - és egyik fő oka volt annak, hogy az idei Új-Zéland Rallye-n alig akad privát induló a megnövekedett költségeknek köszönhetően...

    Az érem másik oldala, hogy valamennyi Super1600 és N csoportba nevező csapatnak számolnia kell azzal, hogy ezentúl, rájuk is érvényesek lesznek a JWRC és gyári WRC megszorítások. A kor és a gumimárka (Pirelli) megkötésétől eltekintve így csak maximalizált számú gumival és szerelővel vehetnek majd részt a versenyeken.



    Bár az utóbbi minket anyagi okokból nem kifejezetten érint, jó tudni, hogy merre tendál a FIA, ugyanis Benik Balázsék és Szabó Gergőék is egyaránt terveznek egy esetleges kirándulást Szardínia szigetére az októberi utószezonban és lehet, hogy több „azonnal hatályba lépő” szabályhoz is alkalmazkodniuk kell, ahogyan az sem kizárt, hogy a 2005-ös szervizszabályokat is átveszik az olaszok.

    Forrás: World Rally News

  • [Walaki]D`Lair
    #15
    szerintem állati jól néz ki...:)
  • traXion
    #16
    Az első kanyarban szétesik... A Suzukit azoknak az embereknek gyártják, akik nem tudnak normális autot venni. Suzuki motorban jó, de autóban nem. Karosszéria és a belső egyszerűen undormány.
    Rallyba is azért veszik, mert olcsó, és olcsó fenntartani...
  • [Walaki]D`Lair
    #17
    Ha nem értesz hozzá kérlek ne látogasd a topikot jó?
  • gercse
    #18
    Írtok majd a wrc-ről is engem az érdékel.

    Hajrá Rovanpera!!!!
  • [Walaki]D`Lair
    #19
    SUBARU POWER!!!!
  • traXion
    #20
    Miből következtetsz erre? :)
  • gercse
    #21
    utálom a subarut.

    Peugeot mindörökké!!
  • [Walaki]D`Lair
    #22
    Mert amit mondasz azon egyrészt látszik, hogy suzukit még csak messziről láttál, másrészt menj te csak a gyúrós-homokos-szteroidos topikba, az való neked...
  • traXion
    #23
    A; Baszottul utálom a Suzukit. Hányok tőle, utálom, hogy minden 3. auto Suzuki az utakon.
    B; Annyira vagyok homokos, mint te cigány.
    C; Sosem szedtem semmit.
  • [Walaki]D`Lair
    #24
    A: Hányok tőle, hogy tele van a fórum magadfajta emberkékkel, akik ugyan még nem ültek Szuzukiban, de azért szidják...mi volt a legszarabb autó amiben ültél???
  • traXion
    #25
    Volt régen ilyen kis Fiat, NAGYON RÉGI fiat. Na az...

    Suzukiba elvből nem ülök bele.
  • traXion
    #26
    És bocs, hogy nem emléxem a Fiat típusára, de akkor nagyon kicsi voltam. :)
  • [Walaki]D`Lair
    #27
    Na ez a baj...egy trabant vagy wartburg után nagyonis jó autó az! Én suzukin tanultam vezetni, és szerintem nincs vele az égvilágon semmi baj,pedig azóta vezettem egy pár autót...
  • traXion
    #28
    Vezetni tanulni lehet azon is (bár én nem szeretnék! :)) De utcai használatra, hosszú távon, nem jó!

    egy trabant vagy wartburg után nagyonis jó autó az! - Ezért mondtam, hogy azoknak az embereknek való, akik nem tudnak normális autot venni.
  • [Walaki]D`Lair
    #29
    Dehogynem jó! Keveset fogyaszt, viszonylag kicsi (4 méter) szal városba ideális...

    Ezt mondjuk nagyon lekezelően mondtad, márpedig magyarország lakosságának nagy része nem engedheti meg más autómárkák vásárlását bármennyire akarja...
  • traXion
    #30
    Azért nem jó hosszú távon, mert egy igénytelenség az egész.

    Ez van. Ez az igazság, nem kell kertelni.
  • [Walaki]D`Lair
    #31
    Dehogy igénytelenség...ültél már Ignis-ben? teljesen kultúrált autó...
  • mukika
    #32
    már megint félrebeszélsz!
  • mukika
    #33
    Utálom az ilyen aóembereket, Suzuki ááá szar autó!!! DE miért szar??? négy kereke van stb... és szerintem egy átlag magyar embernek kurvára megfelel!!!!

    Hm... Biztos te is olyan leszel lesz egy szakadt ladád, de egy embléma azért lesz rajta. Egy kisfiú lehugyoz egy Suzuki jelet. SZámalmas....
  • traXion
    #34
    aóembereket -> ?

    Mért szar? Már elmondtam, de mégyeszer szedjük össze a gy.k.:
    - Interior design = 0, fostalicska műanyag
    - Karoszéria = 1 ujjal benyomom
    - Motorja lehet jó bárminek.

    Az átlag magyar embernek lehet, hogy kurvára megfelel, de így sosem fog emelkedni a színvonal, ha még ez a generáció is így áll hozzá, hogy "jó lesz a Suzuki nekem..."

    Inkább egy lada... Mondjuk a Volga jobb! Ja, tényleg én ültem eredeti orosz Volga taxiban! Na az igen! Az való a rallyra gecc! :)
  • traXion
    #35
    Nem ültem egy Suzukiban, elég ha az utcáról benézek egy parkoló Suzukiba...
  • [Walaki]D`Lair
    #36
    ja, csak amíg a volga fogyaszt 30 litert, a suzuki elmegy 6-7 lityóból...

    amúgy SUZUKI NEM EGYENLŐ SWIFT EZT TANULJUK MEG! AZ ÚJ IGNIS IGENIS KULTÚRÁLT AUTÓ!
  • [Walaki]D`Lair
    #37
    Na ezaz...gőzöd nincs mit beszélsz...
  • mukika
    #38
    hm... trekszájon te megint csak szétoffolod a topicot, és flémelsz. Mondod a magadét, semmi sem érdekel... TÉMA LEZÁRVA!
  • traXion
    #39
    A suzuki hányszor romlik el egy évben? És a volga???? :P Egyébként nem fogyasz 30at. Ráadásul a Volgát lehet használni mészárlásokra, autósüldözésekre! Suzukit nem :D
  • mukika
    #40
    ez mindent elmond:


    WRC feeling


    Inkább nem írnám most ide azokat a szavakat, amelyek kíséretében remegő lábakkal kiszálltam Szabó Gergőék WRCjéből, miközben Gergő rutinos mosollyal mászott ki a bal1-ből.



    Nem nagyon gondoltam volna, hogy bármikor is sor fog rá kerülni, hogy egy igazi WRC navigátorülésében utazhatok néhány kilométert, sosem tudtam igazán elképzelni, hogy megy egy ilyen: gondoltam, hogy brutális, de nem tudtam mennyire. Most már legalább sejtem…



    A Club Nokia játéka jóvoltából kaptam egy lehetőséget, hogy beüljek a 2003 évi rally.hu közönségdíjas mellé. A számomra nagy eseményre az Eger Rally előtti teszten, csütörtökön került sor. Hogy az előtte este 11-kor elfogyasztott vadpörköltnek, vagy az izgalomnak betudható, nem tudom, de nem nagyon sikerült a teszt előtti éjszakán aludnom. :o)



    Az esemény megszervezésében Kerék Balázs volt nagyon kedvesen segítségemre. A teszt dél körül kezdődött, számunkra már az is érdekes volt, hogy akkor láthattuk először a sárga BOMBA! színekbe öltöztetett Octavia-t. Gergő „lábon” hozta az autót, egy kézifékessel fordult be mellénk, ami valamennyire előre jelezte mit várhatunk a délutántól.



    Amikor megérkezett, beszélgetett-beszélgettünk néhány percet, majd Geri megemlítette, hogy még hidegek a fékek és a gumik, és először néhány bemelegítő kört fog tenni a lezárt szakaszon. Majd egyszer csak rám mutatott, és nekem szegezte a kérdést „Akkor beülsz?” „Be!”. Azt hittem előtte lesz néhány kilométer, amikor barátkozhatok kívülről az autóval, így a meglepetéstől szóhoz sem jutottam, már kötöttek is be. És ami akkor következett…



    Először valóban csak a gumikat melegítettük, számomra már az is elképesztő volt: a folyamatosan négy kerékkel csúszó autóban reménytelenül hánykolódtam a navigátor ülésben :o) Gergő stílusát amúgy sem kell bemutatni, de amíg hidegek voltak a gumik, addig az ő bevallása szerint is nagyon csúszott az autó, a hátulja állandóan előzésbe kezdett, ami a melegedéssel, és némi fékerő elosztó csavargatással alább hagyott.



    A tempó még nem volt annyira brutális, de nagyon tetszett, hogy egy tized másodpercre sem kellett megijednem, mert Gergő végig 100%osan uralta az autót, bár ekkor még sejtettem, hogy távol lehetünk a végsebességtől. Amúgy jó előre kitaláltam, hogy mit fogok majd figyelni az autóban - elvégre ilyen lehetőség nem sokszor adódik – de teljesen elvesztettem a fonalat az első 2-3 km után :o). A civil autós számára elképzelhetetlen sebességen és gyorsuláson túl semmi másra nem tudtam figyelni, csak arra, hogy az autó mennyire nem érzi meg, hogy bemegyünk egy „levág”-ba, vagy nem megyünk be. Persze mindig bementünk!!!



    Amikor az egyik brutális kanyarvétel után nem tudtam magamban tartani elégedettségem, Gergő mosolyogva közölte: „Most már KEZD bemelegedni az autó”. Én azt hittem ez már a vég. Viszont jött az info: akkor a következő körre már bekapcsoljuk az ALS-t! És innen elszabadultak az események. Az szakasz elején a rajtnál gyorsultunk egy durvát, de a többit már nem tudom felidézni. Amikor az autóból kiszálltam, csak akkor raktam össze: semmi mást nem néztem az autóban csak az utat, egy tizedmásodpercre sem néztem le. És itt kell megállapítsam, hogy minden tiszteletem a navigátoroké, mert az ülésbe préselve ilyen sebességnél egy 15km-es gyorson számomra VÉGIGMENNI is lehetetlennek tűnik rosszullét nélkül, ők még az itinert is olvassák, amit egyszerűen nem értem hogy csinálnak.

    Az ultrabrutális utazás végén vigyorogva kikászálódtam a Skoda üléséből, Gergő elmondta, hogy kb. 70%ot autózott a verseny tempóhoz képest, amikor a leggyorsabban mentünk. No comment.

    Nagy-nagy köszönet Kerék Balázsnak, Szabó Gergőnek, és a Nokiának.

    link: Club Nokia