7955
Jogosítvány
  • Braveheart
    #1
    Hali mindenki! Most leszek nemsokára 17, és az lesz a szülinapi ajándékom, hogy elmehetek B kategóriás autóvezetői tanfolyamra. Gondolom a legtöbbnek közületek már van jogsija, ezért pár szót mondhatnátok, hogy hogyan mennek a vizsgák, a "tanórák"...
    Előre is köszi
  • dashed_
    #2
    En epp ma voltam az utolso Vizsgan [forgalmi] es atmentem :)))
    Jovoheten mar lesz jogsi ha minden igaz..
    Amugy pontosabban mi erdekel???
    van elmeleti vizsga + Egezsegugyi vizsga utanna autoval rutin vizsga es forgalmi vizsga..
  • Madmaxx
    #3
    műszaki már nincs?
  • dashed_
    #4
    jaaaa?!?! de hogynelenne ..
  • shaba23 #5
    egyben van a rutinnal, kb '98-tól.
  • Norbi2K
    #6
    nagyon könnyen, befizetsz 120E-t és meg van a vizsga :))
  • Braveheart
    #8
    120 ezret? Itt nálunk, Szombathelyen "csak" 87-90 ezer + vizsgadíj (7200)
  • Madmaxx
    #9
    ez gondolom a kenőpénz volt :))
  • Norbi2K
    #10
  • Coine, The A&O
    #11
    Hájló!

    Nekem november óta van jogsim.
    Nyáron kezdtem, KRESZ vizsgán először megbuktam 13 hibaponttal. A KRESZ-re kell igazán tanulni, mert ott azért ritkán van mázlid, főleg a képes cuccoknál.

    Eü. vizsga nem vmi nagy cucc, elmentem egy órára (mivel összesen is csak annyi volt), továbbá elolvastam azt a rövid könyvecskét 1x (mondjuk a lényegesebb dolgokat), elolvastam a tételsort párszor és simán átmentem.

    Rutin + mászaki = járműkezelői vizsga
    Emiatt paráztam kicsit, de aztán lazán megvolt. Rutint a végén már unni fogod, kisujjadban lesz, műszakira meg rászánsz 15 percet és tudod.

    Forgalmi vizsga...az igazi nagybetűs PARA! Főleg ha Bp-n csinálod a dolgot. Egyre több emberrel szívóznak, simán megbuktatnak. Én mondjuk átmentem első alkalommal, mert marha jófej vizsgáztatót kaptam ki...jah és vettem vagy 6 extra órát. Kell az.

    Utánna még volt 2,5 hét mire kézhez kaptam a kártyát, de ez már a bürokrácia...

    Sok sikert és biztonságos vezetést!
  • Braveheart
    #12
    köszi szépen
  • Coine, The A&O
    #13
    mászaki = műszaki
  • TheZsenyka
    #14
    Nagyon egyszerűen mennek a dolgok: a vezetési vizsga előtt (mittomén már hogy hívják pontosan) szóval amikor a vizsgabiztos bácsi/néni is jön, a becuccolás előtt adsz egy huszast az oktatódnak és frankón érezni fogod a szervóhatást vezetés közben.

    Te jó ég! Milyen drága lett a jogsi!!!

    Apám idejében valami 2000 Ft volt, én 96-ban 30 rókáért csináltam végig, most meg 100 roppancs. Ha nem vigyázunk, 2010-re fél miller lesz... :D
  • TheZsenyka
    #15
    Ja, a 20 rugaccsal kapcsolatban: én akkoriban 5 ropit adtam.
  • shaba23 #16
    Nekem is 2-3 hét volt mire kézhez kaptam a jogsimat. 3 nap múlva el is hagytam:)))
  • Coine, The A&O
    #17
    Ma már nem divat a megvesztegetés, legalábbis Budán nem nagyon volt. Kérdeztem az oktatómat a helyzetről, ő meg lebeszélt, mondta, hogy nagyon nem lenne jó ötlet...
    Továbbá mit ér az a húsz ezer Ft ha éppen elütsz vkit vagy karambolozol ?
  • ricky
    #18
    Én kedden vizsgázom. Nekem ez az egész 67e forint volt. A héten vizsgázott egy ismerősöm és azért bukott meg mert az oktató megmozdította a lábát. Úgyhogy attól is nagyon függ hogy milyen vizsgáztatót kapsz. Én rutinon kifogtam egy jót. Nem is figyelt :))))
  • TomBond
    #19
    Én '94-ben szereztem meg a kis rózsaszínű könyvecskét (akkor még az volt), és nem volt leányálom, az oktatóm sem volt teljesen normális és a vizsgáztató sem. De végül is másodszorra sikerült. A kenőpénz meg sem fordult a fejemben.
    Egy biztos sok múlik az oktatón, a forgalmon, a vizsgáztatón, és a szerencsén is!!

    De azért mindenkinek sok sikert!!!
  • Lteebee
    #20
    A KRESZ-nél lécci, ne arra menj,hogy átcsússz, hanem arra, hogy tudd a szabályokat!
  • petee
    #21
    Hi! Én is most nyomom az iskolapadot,két hét múlva vizsgázok kreszből.Én is inkább a forgalmitól parázok, bazz nem tom,hogy lesz mi lesz.Remélem vmi qrva jó fej oktatót fogok ki!
    Írjátok már le lécci,hogy ki milyen autóval vezetett! érdekelne, melyik a legtutibb..
    Nálunk lehet Golf 2-est, Opel Vectrat,Fiat Unot,Peugeot 205-öst,meg vmi Mercedest is....
  • petee
    #22
    Ja meg még vmi!Nagyon fontos! Vki írja már ide le nekem lécci a "kanyarodási szabály" és a "jobbkéz szabály" fogalmát. Tankönyvbe nem találom! Órán meg nem írtam le én hülye.
    thx
  • TomBond
    #23
    Keress rá itt:
    http://totalcar.hu/kresz/#tart44

    Egyébként én Ladával tanultam! Szerintem álltalános szabály, hogy minél igénytelenebb autóval tanulj vezetni. Én ismerek olyat aki csili-vili autón tanult és egy Ladával (mivel a családban az volt) nem bírt közlekedni!

    LteeBee-nek igaza van mindenki arra törekedjen hogy meg is tanulja a KRESZ-t, mert sajnos sokan vannak akik "csak átcsúsztak a vizsgán".
  • Pupcika
    #24
    komolyan?
    igaz '96 óta van jogsim de ez végre vmi könyítés :))))
  • Pupcika
    #25
    Szfváron 80EHUF-ból kijössz vizsgadíjjal +mindennel.
  • Pupcika
    #26
    én anno 55EHUF-ér csináltam három bukással (1 kressz, 2műszaki)
  • Pupcika
    #27
    + 2 rutin óra és + 6 forgalmi óra is benne foglaltatik ebben az 55ben
  • Madmaxx
    #28
    aggódsz a testi épségedért LTB? :)))
  • petee
    #29
    nekem 73e ből kijönn minden.(szegeden)sőt van egy autóssuli amelyik 55e -ért reklámozza magát!

    TomBond: nem találtam meg ott se.Na mindegy,ha senki se tud segíteni akkor majd kimásolom vmelyik kolléga füzetéből.
  • Madmaxx
    #30
    Kis autót válassz mert sokkal könnyebb kezelni és pl ez parkolásnál jól jön. Tehát az általad felsoroltak közül én a Golf, a Fiat és a Peugeut közül választanák. Jó tudni, hogy a német autóknak hiresen kemény a kuplungjuk és a sebváltójuk ami pl kezdőnél kényelmetlen lehet (csúsztatás miatt)
  • petee
    #31
    jaja igazad van, én is igy gondoltam, kisautóval kell! valszeg Uno-t fogom választani!
  • Galy
    #32
    Nagy autót válassz, és a későbbiekben nem lesz gondod! ;)
  • Madmaxx
    #33
    Jah de szegény halálra sziv vele. Nem túl jó érzés ha megbasszák az embert. Elöszsör szerezzen rutint.
  • Lteebee
    #34
    Tényleg rengetegen vannak, akik miatt veszélyes a közlekedés.

    És még egy fontos dolog: ha megvan a jogsi, vezessetek rendszeresen akkor is, ha nincs saját verda.
    Aki vezetett már budapesten vasárnap, az vágja miről beszélek.
  • petee
    #35
    amíg elkezdem a rutint, addig tesóm Citroen BX-vel gyakorlok.:) az nagyobb autónak számit mint a golf meg társai. Ha azzal megy a vezetés,akkor kisebbel simán.:P
  • schoma
    #36
    Nekem 2, 5 éve van jogsim. Szerintem nem nehéz. Véleményem szerint azonban a KRESZ még mindig nagyon könnyű. Személy szerint nekem hibátlan lett.
    Nem azt mondom, hogy mindenkinek legyen ilyen, de 10 hibapont az nagyon sok. Ha csak abba belegondoltok, hogy egy STOP tábla "elnézése" akár többek életébe is belekerülhet.
    Volt olyan csoporttársam aki 10 hibapontal csusszant át. Hát vele sem szívesen találkoznék a közlekedésben.
    A 2,5 fél év alatt pár 10e km-t levezettem, és elmondhatom, hogy sajnos hiába vezetsz te jól, ha van egy hülye barom, aki meg belédszáll. Sajnos már törtek össze engem is: a srác nem vette észre a STOP táblát, és darabokra törte az autót. Aztán meg még neki állt följebb. De aztán elmagyaráztam neki - ha már másnak nem sikerült :( - , hogy mit is jelent az a tábla.
    Arra ugyanis nem tanítanak meg, hogy mások baromságai kivédjed. :((

    DE mindenkinek sok sikert az eljövendő vizsgáihoz.
  • schoma
    #37
    Mégvalami: szerintem a kenőpénz teljesen baromság. Aki ugyanis csak ezzel képes átmenni, az nemcsak a maga, hanem mások életét is veszélybe sodor(hat)ja a jövőben.
  • TomBond
    #38
    Nem igaz pedig ott van:
    "Jobbkézszabály": 28. §
    (1) Az útkeresztezõdésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseibõl más nem következik - a jármûvel elsõbbséget kell adni
    a) a jobbról érkezõ minden jármû és
    b) a balról érkezõ villamos
    részére.

    (2) A másik jármû érkezési irányától függetlenül elsõbbséget kell adni az útkeresztezõdésben
    a) minden jármûvel a megkülönböztetõ fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármû részére, továbbá minden ilyen gépjármûvekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztetõ fényjelzést használó gépjármû részére;
    b) az olyan útról érkezõ jármûvel, amelyen az útkeresztezõdés elõtt "Elsõbbségadás kötelezõ" vagy "Állj! Elsõbbségadás kötelezõ" jelzõtábla van, a keresztezõ - illetõleg a kiegészítõ táblán vastag vonallal jelzett - útról érkezõ jármû részére;
    c) földútról érkezõ jármûvel a szilárd burkolatú útról érkezõ jármû részére;
    d) körforgalomban haladó jármûvel a körforgalmat keresztezõ villamos részére.

    (3) Útkeresztezõdést jármûvel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezetõ eleget tehessen elsõbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármû sebességével ne tévesszen meg.

    "Kanyarodási szabály": 31. §
    (1) Az útkeresztezõdésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezetõ a jármûvel
    a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
    b) útburkolati jelek hiányában
    - jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
    - balra bekanyarodás esetében az úttest felezõvonala mellé, illetõleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
    köteles - az útkeresztezõdés elõtt kellõ távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelezni kell.

    (2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelõ besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

    (3) A jármûvel másik útra - ha közúti jelzésbõl más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármû bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.

    (4) Ha a jármû méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármû a többi jármûvet ne veszélyeztesse.

    (5) Elsõbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
    a) jobbra vagy balra bekanyarodó jármûvel
    - annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármû bekanyarodik, továbbá
    - az azonos irányból érkezõ villamos részére,
    b) jobbra bekanyarodó jármûvel az úttest jobb szélén levõ, kerékpársávon vagy az úttest mellett levõ, attól jobbra esõ kerékpárúton érkezõ jármû részére,
    c) balra bekanyarodó jármûvel
    - az úttesten szembõl érkezõ és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármû,
    - az úttest mellett levõ, attól balra esõ kerékpárúton érkezõ jármû
    részére.

    (6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.

    (7) Útkeresztezõdésen kívül történõ bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.

    (8) Az útkeresztezõdésben kanyarodó fõútvonal esetén
    a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a fõútvonalon kanyarodó és az arról letérõ jármûre egyaránt vonatkozik,
    b) a fõútvonalról letérõ jármûvel elsõbbséget kell adni a fõútvonalon továbbhaladó jármû részére.

  • [HUN]PAStheLoD
    #39
    mi a nehezebb ? maga a vezetés vagy a sok tábla meg km óra stb figyelése meg a vizsgáztató +stressz adaléka ??
  • TomBond
    #40
    Elvileg mire forgalomba kerülsz a KRESZ-t tudod, a vezetést elsajátítod a rutinpályán. Tehát már csak ezt a kettőt kell összehozni, ha ez megy akkor nyertél.
    Egyébként szerintem olyan gépkocsi vezető nincs akit ne lehetne megbuktatni, legyen az akár "úrvezető", vagy "profi" sofőr!!
  • [HUN]PAStheLoD
    #41
    mert a kreszt azt tudom de a veztést még gyakorolni kell :)