475
Nurbs
  • K.András
    #1
    Na akkor talán itt beszéjük meg a rhinoval kapcsolatos témákat, kérdéseket.
  • K.András
    #4
    Na ezzel semmi gond nincsen...
  • K.András
    #7
    Thx hogy ezt nem nekem kell akkor miért is irtad ezt?"egyszerűen nem célravezető túl magas és túl alacsony értéket választani, mert nem látod a görbületet"A görbület változása mi ha nem a felület változása???Most a suface analisysröl beszélek, mivel annál néztük ezeket az értékeket...
  • FREAK
    #8
    én ugyan nem vágom hogy miről beszéltek, de András mondatai logikusabbnak tűnnek, míg a többieké inkább misztikusak

    de a lényeg: RHINO ROXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX !! :D
  • K.András
    #10
    Szerintem neked nem az iso ,hanem a vip vagy a datacodos szar van meg, az isoban nincsen hiba nagyon jo lett minden tekintetben!!!
  • K.András
    #11
    A lock object és az unlock pedig egy gomb, csak más egérgombal kell rányomni(bal a lock,jobb az unlock),nekem a toolbar manager is müködik rendesen.
  • Aldaryn
    #12
    Szerintem a probléma magva ITT abban rejlik, hogy a "görbület" nem ugyan azt jelenti, mint a "görbület". Mármint:
    Görbület, mint curvature, azaz a NURBS görbe egyenletének foka.. (...) És:
    Görbület, mint amit az ember a saját két szemével formailag lát a viewportban.
    Szóval asszem ez a problema.
    (Ja, bocs, hogy belepofáztam ebbe a vitába. Lehet, hogy illetlenség, és tulákoskodás.)
  • Aldaryn
    #13
    Khm. szóval "tudálékoskodás" hehe...
  • K.András
    #14
    Nem, más volt a lényege.
  • K.András
    #15
    De el is beszéltünk egymás mellett sokáig, de már lezártuk.
  • Aldaryn
    #16
    Van ez így. Főleg a hosszú vitáknál... :))
  • K.András
    #18
    Teljesen mindegy már ki mit irt, mert le van zárva a vita és nem is leszek hajlando mégyszer nekiállni, föleg ugy hogy az ember egy modellt nem készitett rajta soha...
  • K.András
    #19
    Ráadásul küldött valamit hogy az soha nem lesz teljesen zöld, egy perc mulva azt volt csak nem volt hajlando megnézni,inkább elkedzett kavarni meg lebetegezni, hát nem hiányzik ez nekem hidd el...
  • K.András
    #21
    kiszolgáló: ftp.x3.hu
    username: forum3dmax5
    password: 3dmax
    A K.András mappát szed le, ez az utso három modellem, a renderelések nincsenek készen tehát abba ne köss bele ha lehet.
    De ez a kedvenc modellem amit rhinoval csináltam:
    http://www.tar.hu/rob_bal/galery/kandras/44p57mp.jpg
    http://www.tar.hu/rob_bal/galery/kandras/1h49p28mp.jpg
    Várom te miket csináltál vele, és én sem azért hogy "fikázzam",csupán jo lenne valakivel társalogni aki szintén használja, akár tanulhatunk is egymástol....
    Ugyanide töltsd fel ahova én...
  • K.András
    #24
    Na végre!Te is használod,mondjuk én ezeket szemre modelleztem de mindegyik valoságos modellen alapszik,nem kellett atom pontosággra törekednem hiszen felesleges, ha az arányokat jol eltalálod, senki nem fogja megmondani hogy két milli itt vagy ott nincsen, de tetszenek amiket csináltál.
    Az ora, hát igen a renderelés nem az erösségem és ezt be is vallom, mondjuk caustikot használtam brazil renderben de nem volt már kedvem a beállitással játszani, mivel nekem nincsen annyi idöm.Nem véletlen hogy ilyen "kisebb" cuccokat csinálok mostanában,az auto range ne bántson, ha meg igen akkor szed le a 00 nevü képet fentröl...
    Egyébként szerintem az oszlopban nincsen akkora munka mint a szobában(az jobban tetszik), hiszen csak a két formát kellett elkésziteni, majd akár egy array polaral 4 darabot elhelyezni az oszlopon,de nyilván nem ez számit a lényeg hogy tetszik.
  • K.András
    #25
    Lehet azért egy kérdésem?Van egy olyan sanda gyanum hogy Zplayer vagy, igaz?Nem baj hát semmi gond nincsen akkor sem, csak kérdem,ha az vagy akkor sem fogok a torkodnak ugrani...Ha nem akkor az vagy akkor sorry.
  • K.András
    #29
    " (pl egy filletet) és csekkoljam hogy nem túl kicsi-vagy nem túl nagy. "
    Ezt nem értem,én eleve méretre csinálom a filletet, de minden más görbületet is!!!
    Ez igy olyan volna mint a zsákbamacska, vagy jo vagy nem ,szerintem ez nem igy müxik.
    Egyébként természetesen szivesen várunk a topicban, mivel minél többen vagyunk annál jobb lesz,és ha esetleg ebben nincs is igazad, attol még másban lehet...És szivesen megnézzük a te alkotásaidat is.
  • K.András
    #30
    Nem, megnéztem nálam nincsen gond vele!
  • K.András
    #32
    Én sem vitázni akarok hát örülök hogy alakulgat egy rhinos társaság!!!Egyébként én csak a zebra analysist használom,hogy nincsen e törés két felület között amikor tükrözödik :DDD
  • K.András
    #34
    Nem a francot nem,egyébként inkább ugy mondanám hogy nem sokat használom...
  • K.András
    #36
    Hát ha arrol van szo arra biztos nem használom, hogy tudjam e hogy hibás e vagy sem ,mert azt már modellezés közben tudom...De nemá erröl menjen megint..
  • K.András
    #38
    D/nem a francot nem
    egyébként ha gondoljátok csinálhatunk egy csevegös csatit is, és akkor nem kell irogatni van server minden, csak fejhalgato kell majd nektek egy mikrofonnal...
  • K.András
    #40
    Nekem meg webkamom nincsen sajna de lehet veszek egyett akkor majd..Mikrofonos fejhalgatot viszont 1500-ért már kapsz...
  • K.András
    #44
    Nem tudom nekem isoban van meg, 300 mega!
    Egyébként ma én is nekiállok valaminek, most turom a lakást éppen valami érdekes modelnek valo után:)))
  • K.András
    #46
    Mármint az elején?Nekem Version 3.0 20 dec 2002 english commercial van irva...
  • K.András
    #48
    Ha igy mentesz valoban megjelenik ez az ablak,de ilyen hibákat nekem nem csinál, minden nap használom a prg-t,de egyszer nem akadt ki!Xp prof-ot használok, de lehet neked a gépeddel van valami vagy nem szereti nem tudom...Javitani biztos van még mit, bár nekem sokkal gyorsabban számol ki minden parancsot mint a 2-ö...
  • K.András
    #50
    Milyen géped van?Nekem egy P4.2.4-GF3(250/550)-512rambus.
  • SoftFX
    #52
    Rhinoban:

    1: Milyen beállítással exportáljak Max-ba? A részletes menüt érti valaki? Ha igen mi micsoda?

    2: A max panaszkodik, hogy néhány felülettel baj van, ezt a surface analiser (vagy select bad surface) megmutatja, de mi a gond és mit tehetek ellene?

    3: Hogy két felület az átvitel (export) után jól illeszkedjen Joinolnom kell, de utána Max-ban hogyan tegyek materialokat a különböző részekre?
    /Mert az,hogy kijelöljem a kis háromszögeket és ellássam ID számokkal kissé sokáig tartana és nem is lenne olyan jó a konturvonalnál./

    A válaszokat elöre is köszi.
  • K.András
    #53
    1.Attol függ,ahogy akarod ugy exportálod.Ott van a 3ds,ha jol értem te polygonban akartad jelölgetni, csináld az elementel és akkor nem kis hároszögeket kell kijelölni(maxban).Álltalában én iges fájlban szoktam exportálni, és ugy megmarad nurbsnak(csak válaszd a max3 iges-t és azzal jo lesz).Felületnél nem tudom hogy mi baj lehet, hiszen nem látom, fingom nincsen lehet akármi...Egy képet vagy legalább valami infot irhatnál milyen hibárol van szo.
  • K.András
    #55
    Szerintem alap beállitások tökéletesen megfelelnek, maximum a a simitási szögön (smooth-angle)érdemes állitani.Nekem eddig minden modelt bevitt alap beállitásokkal hiba nélkül de jo az irásod attol függetlenül...Egyébként én azt mondom, hogy a legtutibb igesben importálni mert ugy akkorára állitod majd be a polykat amekkorára te akarod (surface approximationben).Csak igesnél a generálban át kell rakni az iges beállitást 5.2-röl 5.3-ra meg a scale mezöbe egy 1-est irjatok..
  • K.András
    #57
    Nekem az sr3-ban sem volt gond vele!Rendesen behozta és minden a helyén volt...Igen nyilván gépfüggö is hogyan meg mit exportálsz, mert amit én rhinobol exportálok az azért maxban lassabb lesz ez egészen biztos...
  • K.András
    #61
    Nem kiválasztod a max3.0-a igest majd a melette lévö edit types,ekkor kijön egy ablak ahol ott vannak a választhato iges beáálitások, de nem ahoz kell nyulni hanem megint egy edit és ott állithatod be azt hogy iges 5.3!Ugyanugy van a 2-ben mint az sr3-ban vagy a 3.0-ban... Nem kell se scriptben se az iniben megadni...
  • K.András
    #64
    Ha beállitod egyszer akkor ugymarad, nem fog megváltozni...
  • K.András
    #68
    Nincsenek készen még amiken dolgozok,de készül több modell is egyszerre,én nem vagyok sietös szeretem szépen megcsinálni nyugodtan ,de ahogy készen van mutatom,egyébként a legnehezebb amin most dolgozom az egy helikopter.Nem tünik könnyünek megcsinálni igy hogy nekiálltam...
  • K.András
    #71
    Én benne vagyok ezekben, csak nekem a texturázás nem megy igazábol jol, sokkal tovább tart nekem mint maga a modellezés, de megdumálhatjuk a dolgot, ha másként nem ugy hogy minden héten csinálunk valami "komolyabbat" .
  • K.András
    #72
    http://www.suurland.com/
    Itt vannak nagyon jo blueprintek autok,repülök,helikopterek egyszoval minden...
  • K.András
    #74
    Baro tetszik,de ezek szerint szemre csinálod ezt akkor nem?
  • K.András
    #77
    Nem jo a szemed szerintem vagy nem tudom, hát a modellezésben nem az a lényeg hogy millire oda legyen téve valami, hanem az hogy arányaiban ne térjen el az eredetitöl, én rengeteg jo blueprintet találtam ezen az oldalon, söt ez az oldal ebben a legjobb ami létezik ,bár ha tudsz jobbat akkor annak csak örülnék.
  • K.András
    #81
    Elöször is irjál erröl a dologrol egy bövebb felvilágostiást, mert érdekel és mondataidbol azt veszem ki hogy ez megy neked,nyilván az a legjobb blueprint amit magadnak csinálsz, ehez akkor egy bövebb gondolatmenetet pls.
  • K.András
    #82
    Feldobtam én is egy blueprintet bell_jetranger.gif nézd meg ezt szerintem nagyon jo.