54
Radeon 9700
  • Bilux
    #1
    Minden ami vele kapcsolatos!
  • netrunner
    #2
    Az ati oldaláról már le lehet szedni az első demókat, a 9700-ről.
    Elég jól néznek ki. :)
  • Bilux
    #3
    tom tom de azt nemond hogy leszetted mert olyan lassú hogy az már fáy... sok amcsigyerek tőtögeti
  • Borg
    #4
    Na, akkor ide is beirom, amit az R8500 topikba korábban:

    Csak hogy a 9700-as (R300 VPU - visual processing unit) legfőbb erényeit soroljam:

    - displacement mapping (truform n-patchel együtt akár!)
    - 128bit-es lebegőpontos színmélység (érdemes screenshotokat nézni tomshardveren, gyögyörű mire képes! (szerintem NFS6HP2-ből vannak a képek!))
    - Teljes DX9 támogatás (nem csak matrox féle féligmeddig)
    - VideoShader az alacsony minöségű videók feljavitására hardveresen
    - Immár trilinear filtering + AF + 4xFSAA kombináció is szarráveri a geforce4ti4600at..
    - 400+400+165Mhz RAMDACok
    - 8xAGP, 512bit memória interface, egészen 256MB ramig

    Here are a few numbers for those of you who can't wait. The 3DMark2001SE score of GeForce4 Ti4600 was 11,400, while Radeon 9700, with its young driver, scored 14,000. Once 4x FSAA and 8x anisotropic filtering was used, the scores changed quite significantly. GeForce4 Ti4600 was able to get a mere 4500 points, while Radeon 9700 scored 10,000 points, thus, more than twice the points of the competitor from NVIDIA.

    TomsHardware, aki köztudottan Nvidiás, tehát az ATI pontjaira nyugodtan tegyetek rá még 1500at:)

    Másrészt csak prototipus kártyával, és alpha driverekkel ment a teszt, szerintem a véglegesben megint több lesz jóval..

    Asszem az idézetből is egyértelműen látszik, hogy:
    - bye bye Nvidia
    - stommiaza matrox?
  • Kolin Mekré
    #5
    Hm hm akkor most bevágjam ide az NV30-nak a speckóit?
    Nem kell leírni az Nvidiát, azonban az Ati nekem is szimpibb, csak legyen normális driver az új kártyájához
  • Borg
    #9
    Már bocs, de pont ti nvidiások vagytok felháborodva a 399 dolláron (100e ft)???

    Szerintetek egy TI4600 ma mennyibe kerül?
    Megsugom hogy ugyanennyibe, ha nem többe (100e+), pedig fele annyit se tud mint egy R9700!

    Az a TI4200 meg mi bakker? még a 8500as is bealázza. Na de ez nem az a topic.
  • Anee
    #10
    Sajnos LE-ről nem láttam írást, 100 ropit meg nehéz lesz összekotorni....
    meg egy második generációs 9700at is lehet jó lenne megvárni-a 0.13-masat-..
    Erre azért kiváncsi vagyok mit fog vágni az nvidia..majd 40%-os hátrányt kell behoznia:-)
  • Petyus_
    #11
    Ebből meg lesz 9500-as állítólag. Mondjuk árfekvést nem tudom saccolni, mert a szutyok 9000-esek itt bekavarnak. :)

    Azért kár az ATI-t ünnepelni, NV30 se lesz kispálya. :) Remélem a GeF3-akkal ki lehet húzni simán még egy generációt, és akkor majd veszek egy ilyen cuccot, ha ez lesz a második vonalban. :)

    Van aki tervezi a beszerzését? Ezek a feature-ök (AGP 8x, DirectX 9 elég fölöslegesnek tűnnek még egy ideig...). :)
  • Borg
    #12
    "Last, but certainly not least, a benchmark we don’t use as it is made by NVIDIA, tweaked by NVIDIA, and configured for NVIDIA hardware, the Chameleon demo. At 1600x1200 the Radeon 9700 doubled the Ti4600 scores."

    Ez nem 40% Ráadásul nvidiás tesztben...
  • Petyus_
    #13
    Borg: igen, de elfelejted, hogy ez már egy következő videokártya generáció, másrészt 1024*768*32-ben alig van különbség, és játékra azért ez a felbontás a gyakori imho.

    Kiváncsi vagyok milyen hatással lesz ez a GeForce4-ek árára...
  • Borg
    #14
    Alig van különbség? te néztél teszteket??? több mint 40% még 1024ben is, nemhogy feljebb...

    Te meg azt felejted el, hogy az ATI eleve kihagyott egy generációt. Geforce4 kategóriás kártyát nem gyártott, igy mikor azok kijöttek avval is a 8500nak kellett szembeszállni (a 4200al sikeresen is..)

    Most meg kidob egy kártyát, ami az összes nvidiára ráver. Egyébként NV30tól nem kell sokat várni, mert az ennek a kártyának az ellenfele lesz, nem fogja meghaladni a teljesitményét a szakértők szerint, max ugyanolyan jól megy.
    Addigra meg az ATI rendes támogatottságot ér a 9700as kártyájához.

    Nvidia vár a 0.13 -> december előtt nem lesz kártya belőle -> beszopta nemhogy az iskolakezdési, de még a karácsonyi szezont is nagyon nagy valószinüséggel

    ATI mérnökei meg meg tudták oldani az egészet 0.15ön, más VPU szerkezettel, ezt még a matrox sem tudta megcsinálni -> nyert majd' 5hónapot az NV30al szemben, + legalább 2 vásárlási szezonban neki van a legütősebb kártyája..

    Na most lehet találgatni ki csinálta jobban...
  • Ystee
    #15
    Borg: Egyvalamit ne felejts el. Ha kijön az NV30-as 130nano-val, ha csak keveset is tudnak optimalizálni vagy gyorsítani, de nagy frekvencia tartalékai lesznek. Ha ezt elég ütős ramokkal és jó architektúrával támogatják, akkor azért az Ati-nak lesznek kellemetlen percei. Ráadásul az Ati nemigazán volt sohasem képes arra, hogy az AMD féle árversennyel próbálkozzon. Ezzel a taktikával pedig lehet övé a legerősebb gpu, de csak a 3d-s piacon nem lesz piacvezető. Ahhoz alá kellene a konkurenciának ígérni. És nemcsak az RV250-el.
  • Anee
    #16
    Látom te nagyon nem olvastál el mindent.
    Azt ati karácsony környékén áttér a 0.13-ra csak nem fog feltünni mert ugyanúgy 9700 lesz csak nagyobb frekit fog birni...
    Amúgy bátran ki fognak adni gyorsabb kártáyt mint 8500-nál ahol húzva voltak
    Nem volt jó az ATi árfekvése?jaj gyökér R8500LE is verte az egész GF3 sorozatot-500ast is- és fele volt az ára...nem csak nvidiáig kellene nézni
  • Petyus_
    #17
    Borg: nézd meg nyugodtan az AnandTEch teszteket, alig ver rá a Ti4600-ra. Egyébként ezek a feature-ök (DirectX9, AGP 8x) az átlagembernek feleslegesek, gondolom az NVidia lejjebb viszi a GeF4 árakat, szal...

    Az NV30-at meg nem kell temetni, amíg nem láttuk, de ELVILEG jobbnak kellene lennie a 9700-nél. Mondjuk ha a közeljövőben előrukkolnak jó árban egy 9500-el, akkor tényleg az ő kártyájuk lesz a legjobb vétel.

    Nekem egyébként semmi bajom se az NVidiával, se az ATIval, én nem csinálok az ilyesmiből "elvi kérdést", de sztem az Ati nem lesz soha "best buy", "piacvezető", ahogy Ystee is írta...
  • Borg
    #18
    A kötőszöveget is elolvastad, vagy -vérbeli netes módjára- csak a képeket nézegetted meg?

    Ugyanis a 2 teszthez (Q3 motoros gamék), amelyekben egyes egyedül, 1024ben "csupán" 10%ot ver rá a Ti4600-ra, mindegyikhez oda van írva hogy erősen CPU limitált és feltehetően az NV30 sem fog jobban teljesiteni itt. (szó szerint igy)
    A többi tesztben meg 38-50% körül van az előnye 1024ben, feljebb pedig még ennél is több, egészen akár 300%-ig, más oldalak szerint is...

    NV30->mítosz
    R300->valóság

    Nvidia ezúttal alulmaradt, átlag 40-50%ot ver a legjobb kártyájára is az új ATI, és ez a tendencia csak rosszabbodni fog, egészen év végéig az nvidia számára (növelt ATI frekvenciák, jobb driverek).

    Én épp a köv konfigon gondokoztam: nforce2 alaplap, XP2200+, R9700, meg egy Intel retail hűtő rá, csak hogy itt is meglegyen a kontra:) MORBID:)
  • MiQ
    #19
    ... hát igen, az NV drukkerek itt igencsak savanyú, és erõtlen érveket tudnak felhozni az R9700 elenében.
    Szerintem az R9700 sokkolta az egész 3D-s scene-t, persze engem is, de az „ATI pártiakat” pozitívan.
    Az ára? Ahogy BORG is leírta, TI4600 áron egy legalább dupla teljesítményû kártya, az NV-bõl kinézem a cirka 150+fát megjelenéskor. Az elõzõ idõszakok is megmutatták, hogy az NVIDIA srófolja felfelé az árakat, mivel a féléves termékciklus alatt kell a fejlesztés költségeinek is megtérülnie.
    Ja, és mégvalami! Utoljára talán a GF256 megjelenésekor volt ekkora teljesítménybeli különbség két videokártya között! Carmak nemhiába az R9700-al mutatta be a DOOM III-at. Szerintetek nem kapott az NV30-ból is egyet?

    Na most lehet köpködni
  • ThunderMaX
    #20
    Jól van ez időzítve!!!!!!Nvdia oldalról ha az év végét tartják a megjelenéssel akkor fejlesztésben ujabb kari jön ki(nv30) amíg már a 9700 majdnem fél éves lesz. Ja és szerintem nem hiába akkor adják ki hiszen a Domm3 is akkörül jelenik meg és akkor a 9700 a Doom3-ban 15fps-t produkál a Nv30 meg 30fps-t!!! :))) Szóval az NV30 rendesen fogja überelni a 9700-et. Ugye Mindig az nevet aki utoljára nevet!!!(későbbi Megjelenés ez csak előnyt jelent)
  • MiQ
    #21
    Látom te benne vagy a Carmak féle fejlesztõbrigádban. Örülök neki, hogy elsõ kézbõl kaphatjuk az infókat, milyen kártyát vegyünk a DOOM III-hoz
  • CSOCSO
    #22
    hát a demok eszméletlenek de of korsz azért közel sem ilyen ha ezt leosztod egy gamezra... legyen mondjuk az auto...
    van egy pálya..sok fa, ház stb.. 6-12 auto.. oszd le az autot 12 vel...már olyan lesz kb mint az nfs6... persze az is kibaszott gyönörű..de ez az auto nem mutatja meg az igazi erejét....
  • Petyus_
    #23
    Borg: igazad van, szöveget nem olvastam! :D De a lényegen amit írtam nem változtat! Na mindegy, majd meglássuk! :)
  • MiQ
    #24
    Természetesen nem a tech.demók alapján kell megítélni egy kártyát. Egyébként ha így tennénk, akkor az NV vinné a pálmát, mivel az Õ demói szerintem színvonalasabbak.
    Az R9700-hoz kijött az a medve; szerintem gyenge koppintása az NV-s vérfarkasnak .

    De ettõl még az R9700 az ÁSZ!!!!
  • Petyus_
    #25
    Egyébként én is erre céloztam, hogy BELÁTHATÓ IDŐN belül a kártya tudását nem igazán tudjuk kihasználni, és megfelelő árcsökkentéssel a GeF4 lehet a best buy, mert a 8500-ös és 9000-es Radeonnal felveszi a versenyt, sőt. Én csak arra céloztam, hogy 1024*768-as felbontás mellett nem érdemes megvenni egy első szériás vidkártyát kiba drágán, amikor a feature-öket nem használja semmi. Ezért nem is fogják sokan venni, és továbbra is a GeForce-ok fognak jobban fogyni, teljesítmény ide-teljesítmény oda.

    Személy szerint én a Doom III után fogom eldönteni, hogy az R300-at vagy az NV30-at szeressem, de lehet SGI kell majd. :)
  • Bilux
    #26
    Lehet berakni az NV30 ficsör listát ami még mindig csak találgatás!

    Addig itt az ATI
  • Bilux
    #27
    Features
    Eight parallel rendering pipelines
    Four parallel geometry engines
    256-bit DDR memory interface
    AGP 8X support
    SMARTSHADER™ 2.0
    This technology allows users to experience complex, movie-quality effects in next-generation 3D games and applications:
    Programmable pixel and vertex shaders
    16 textures per pass
    Pixel shaders up to 160 instructions with 128-bit floating point precision
    Realistic lighting of any kind of surface
    Varying properties of a material across a surface
    Accurate modelling of objects with microstructure
    Horizon mapping
    Vertex shaders up to 1024 instructions with flow control
    Procedural deformation
    Fur rendering
    Advanced keyframe interpolation
    Shadow volume extrusion
    Particle systems
    Many light sources
    Lens effects
    Advanced matrix palette skinning
    Multiple render target support
    Shadow volume rendering acceleration
    High precision 10-bit per channel frame buffer support
    Supports DirectX® 9.0 and the latest version of OpenGL giving developers the freedom to create more complicated effects than ever before.
    Programmable pixel and vertex shaders
    16 textures per pass
    Pixel shaders up to 160 instructions with 128-bit floating point precision
    Vertex shaders up to 1024 instructions with flow control
    Multiple render target support
    Shadow volume rendering acceleration
    High precision 10-bit per channel frame buffer support
    Supports DirectX® 9.0 and the latest version of OpenGL
    SMOOTHVISION™ 2.0
    This technology provides new levels of image quality with advanced full-scene anti-aliasing (FSAA) and anisotropic filtering. That is, this technology enhances image quality by removing jagged edges and bringing out fine texture detail, without compromising performance. Floating-point color precision allows for a greater range of colors and brightness.
    2x/4x/6x full scene anti-aliasing modes
    Adaptive algorithm with programmable sample patterns
    2x/4x/8x/16x anisotropic filtering modes
    Adaptive algorithm with bi-linear (performance) and tri-linear (quality) options
    HYPER Z™ III
    The third generation of ATI's innovative, bandwidth saving HYPERZ technology, HYPERZ III plays a pivotal role in allowing the RADEON 9700 to reach unprecedented levels of rendering performance. As well as making improvements to the three components of HYPERZ I & II ( Hierarchical Z, Z Compression, and Fast Z Clear), HYPERZ III adds a new component called Early Z Test.
    3-level Hierarchical Z-Buffer with early Z test
    Lossless Z-Buffer compression (up to 24:1)
    Fast Z-Buffer Clear
    TRUFORM™ 2.0
    The latest incarnation of ATI's innovative higher order surface technology. It is designed to smooth out the curved surface of 3D characters, objects, and terrain by increasing the polygon count through a process called "tessellation". By taking advantage of the massive vertex processing power of the RADEON 9700, it delivers more natural looking 3D scenes without requiring any changes to existing artwork.
    2nd generation N-Patch higher order surface support
    Discrete and continuous tessellation levels per polygon
    Displacement mapping
    VIDEOSHADER™
    RADEON™ 9700 VPU continues to provide industry-leading video playback with VIDEOSHADER™ technology: a seamless integration of pixel shaders with video. The RADEON™ 9700 VPU also offers FULLSTREAM™ video de-blocking technology that removes blocky artifacts (noise removal filtering) for captured video and provides sharper image quality.
    Seamless integration of pixel shaders with video
    FULLSTREAM™ video de-blocking technology (The latest advancement in video processing technology, is a hardware accelerated filtering method that improves the performance and visual quality of streaming video playback.)
    Noise removal filtering for captured video
    MPEG-2 decoding with motion compensation, iDCT and color space conversion
    All-format DTV/HDTV decoding
    YPrPb component output
    Adaptive de-interlacing and frame rate conversion
    Dual integrated display controllers
    Dual integrated 10-bit per channel 400 MHz DACs
    Integrated 165 MHz TMDS transmitter (DVI & HDCP compliant)
    Integrated TV Output support up to 1024x768 resolution
    Optimized for Pentium® 4 SSE2 and AMD Athlon™ 3Dnow!
    PC 2002 compliant

  • I.C.ram
    #28
    meg csak most jott ki a 9000 neketem mar rogton a 9700 kell :))
  • Petyus_
    #30
    veszett: ott az igazság! :) Mind a két gyártó sirály, csak legyen ócsó a cucc. :D

    Carmack tesztelt már majdnem végleges NV30-at? Az E3-as Doom III videó R300 alól ment, lehet hülye vagyok, de kicsit mintha szaggatott volna. Nekem max 20-25 FPS-nek tűnik.
  • Borg
    #31
    Soha senki nem mondott olyant, hogy lenne kész tipus az NV30ból. Már csak azért sem, mert 0.13al kell készülnie a specifikáció szerint, és a TSMC erre egyszerűen nem képes november előtt.

    Tehát az NV30 egy mítosz, egészen év végéig, sőt, úgy ahogy az R300 is csak szeptemberben jön magyarországra, itthon az NV30ra is várhatunk legalább január-februárig...
    Addig viszont hivatalos infok szerint kijön a 9500as (=9700LE), valamint vannak mendemondák egy 0.13-as R300ról, ami magasabb frekvencián fut, ugyancsak év végére.
    Stommiazaz NV30 :)

    Én csak azon vagyok elkeseredve, hogy tesztek szerint még egy 2.2B-s P4 sem hajtja ki a 9700ast. Magyarán egy vagyon lenne igazán balanced rendszert épiteni magamnak (értsd: legalább 300e forint) és ha ennyi pénzem lenne, tuti nem számitógépre költeném.
    Szal hiába király az R300, személy szerint akkor fejlesztek legközelebb ha egyetlen játékot találok, ami nem futna el a gépemen semmilyen úton módon (szerintem ez lesz vagy 2 év még). Persze ha ráfizetés nélkül tudok feljeszteni 1-1 alkatrészt, az mindig jó, csak ritkán jön össze:)
  • Petyus_
    #32
    Borg: ezt tudom, ezért nem mondhatta tutira Carmack, hogy R300 alatt jobb lesz a Doom. (veszett mondta)

    Borg: a vásárlással én is kb. így vagyok, de lehet előbb-utóbb veszek egy "low-end" DirectX 9-es kártyát a GeF3 helyett, és akkor a Radeon8500-GeF4Ti kategóriát átugrom szépen. :)

    Meg ha jól tudom nem csak a 2.2B P4 nem hajt ki egy ilyen rendszert, de pl. az AGP 8x kínálta lehetőségek is eléggé kihasználatlanok (még a 4x is). :) Szal' ráérünk még a vásárlással, jó szokás szerint "megvárommígocsóbblesz". :) Abban nincs vita, hogy magasan ez a legjobb kártya a piacon, csak azzal vitáztam, hogy kell-e nekünk most ilyen, és ha majd kelleni fog, akkor nem az NVidia lesz-e a best buy.
  • CSOCSO
    #35
    ezt még senki nem tette be:
    UT 2003 (DM-Asbestos-A GF4 mumusa)

    1024x768 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 118%
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 57%

    1280x1024 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 125%
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 57%

    1600x1200 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 127%!!!
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 57%


    Jedi Knight 2. (Az utolsó bástya)

    1024x768 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 98 %
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 61 %

    1280x1024 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 99 %
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 55 %

    1600x1200 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 110%
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 51%

    Serious Sam 2 (A véres aratás)

    1024x768 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 115 %
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 56 %

    1280x1024 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 140 %!!!!!!!
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 62 %

    1600x1200 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 150%!!!!!!!!!!!!!!!!
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 65%

    Quake 3 Arena (Hent!)

    1024x768 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 104 %
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 57 %

    1280x1024 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 123 %!!!
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 50 %

    1600x1200 High Detail:

    ATI Radeon 9700 (128MB): 137%!!!!!!!!!
    GeForce4 Ti 4600 (128MB): 100 %
    Matrox Parhelia (128MB): 48%

    ANTIALIASING TESZT (ARMAGEDDON!!!)

    UT 2003 AA bekapcs. (DM Antalus) 1600x1200 High Detail:

    ATI Radeon 9700 4x AA (128MB): 251 % !!!!!! (Te jó ég)
    GeForce4 Ti 4600 4x AA (128MB): 100 %

    UT 2003 AA bekapcs. (DM Asbestos) 1600x1200 High Detail:

    ATI Radeon 9700 4x AA (128MB): 228 % !!!!!! (No comment)
    GeForce4 Ti 4600 4x AA (128MB): 100 %

    Quake 3 Arena 1600x1200 High Detail:

    ATI Radeon 9700 4x AA (128MB): 249%!!!!!!!!! (És akkor megnyila a föld...)
    GeForce4 Ti 4600 4x AA (128MB): 100 %

    Hát ennyi a teszt, nem hiszem, hogy túl sok kommentárt igényelne. Az NV30 megjelenéséig vitathatatlanul az ATI fogja viselni a koronát. És az NV30 megjelenésével hasonló időben várható a Radeon 10000 is, ami egy kicsit gyorsabb lesz... :).

  • wookiee
    #36
    Az amcsik a 2000+ alacsony fizi-böl veszik majd mint a cukrot.Átruccannék kukába kotorászni,hátha kezembe akad egy GF3 :D
  • zero_cool51
    #42
    megérkezett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Club 3D Radeon 9700 - 124.000 Bruttó !!!!!!!!!!!!!!
    részletek: www.bluefish.hu
  • Inquisitor
    #47
    ???
    Már minr az R9500???
    Hát elvileg "under 200$" a bevezető ár.
    Tehát olyan 199-ről indul és megjelenést követő pár héten belül 149 körül jönnek a noname-ebb verziók ;)
    Csak az már jövőre lesz.
  • Borg
    #48
    csak vedd figyelembe azt is, hogy a 9500 nem csak Mhz-ben lesz butitva, a 9700hoz képest.

    Lesz 9700PRO 325/620
    9700 ~300/600
    9500 ami nem tudni milyen órajelen, de biztosan kevesebb textúrázó illetve pipelinenal lesz megáldva.
  • Anee
    #49
    ATI RADEON 9700PRO 128MB DDR TV-OUT 94.200
    gyári ATi nem Club3D...mikorra megy ez le 50.000 alá:-)vagy csak a sima 9700 is
  • Ams
    #50
    nembaj majd a 9500:)
  • Anee
    #51
    arra én nem építenék.
    Túl sok gyengítés lesz benne, hogy megérje
  • Inquisitor
    #53
    20.009 pont 3D mark-ban, avagy hogyan fagyasszuk a Radeon 9700-est Peltier hűtővel:
    http://www.hardwareoc.hu/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=936&mode=thread&order=0&thold=0
  • Anee
    #54
    végülis 128-as mem vezérlője lesz szerintem 100%....meg arra ugyebár ócsóbb nem bga ram is rámehet még az utolsó adag stb...Nagy homály még felesleges álmodozni
    http://www.driverheaven.net/thread.php?id=5064
    mit hogyan forasszunk