27
DirectX 8.1-es optimalizációs hiba AMD processzorokkal
  • Gerry
    #1
    Nos, az M3DZone-on olvastam, hogy egyes DirectX8.1-es progik AMD procis rendszerekben hibaüzenet nélkül néha kilépnek a Windows-ba. Ezt egy optimalizációs probléma okozza, amit elbaltáztak a DirectX-ben, és a Microsoft elvileg adott rá ki javítást is, de én nem találom sehol.
    Már többféleképpen, és több oldalon is kerestem, de az M3DZone is csak annyit ír, hogy letölthető a Microsoft oldalról (hát kössz). Találkozott-e már valaki a javítással, és ha igen, akkor hol?
  • Gerry
    #2
    Itt a teljes hír:

    DirectX 8.1 bug with AMD

    Posted by viper on Wednesday, July 17 @ 09:56:57 CEST


    On computers with an AMD processor, programs that use Microsoft DirectX 8.1 may quit without displaying an error message. The same programs work correctly on computers with Intel processors.

    The DrawIndexedPrimitive function stops working without displaying an error or debug message. This occurs because of a code error in the AMD-specific optimized code. This code error may lead to heap corruption.


    A supported fix is now available from Microsoft, but it is only intended to correct the problem that is described in this article. Only apply it to systems that are experiencing this specific problem. This fix may receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, Microsoft recommends that you wait for the next Windows XP service pack that contains this fix.

    To resolve this problem immediately, contact Microsoft Product Support Services to obtain the fix. For a complete list of Microsoft Product Support Services phone numbers and information about support costs, visit the following Microsoft Web site:

    Microsoft infosite
  • vrob98
    #3
    nem fake a hir egy kicsit se ...
  • vrob98
    #4
    Kozben megtalaltam, letezik a dolog, csakhogy ez WindowsXP hiba DX8.1es alkalmazasokban es a kovetkezo SP-ben lesz benne a javitas.
  • Borg
    #5
    ezt már több más fórumon is kitárgyalták, pusztán a DirectX 8.x hibája, és csak AMD procikkal jöHET elő a hiba.
  • Nepper
    #6
    Gerry:Windows XP-t használsz?Nekem Milleniumom van és nincs hiba
  • Feketekéz
    #7
    Nekem még nem volt ilyen problémám.
  • Gerry
    #8
    Igen van XP-m (is, meg Win98-am, és az XP néha télleg kidob, úgyhogy játszani 98 alatt szoktam, de majd megnézem SP1 után mi a helyzet...).
  • matya007
    #9
    hi!
    PLZ help! forma 1 2002-t nem tudom elinditani 3dfx woodoo3 van. Nem tudjátok mi lehet a problem? köszike
  • Gerry
    #10
    A válasz egyszerű, a probléma az maga a Voodoo3.
    Viccen kívül, "kicsit" erősebb VGA kell hozzá, legalább egy GF2, és lehetőleg nem mx...
  • Kevinke
    #11
    Nem lehet ez a baj!
    Nem érdekli a progit, hogy mit tud ez a vidkártya.
    El kéne ettől függetlenül indítania! (JA GF2=ijhdfiuahfiasifhasihfi FOS!!!!!)
  • Anee
    #12
    GF2 MX is bőven elég hozzá ha van egz 800-vagy 1000res cerkád
  • Gerry
    #14
    DE IGEN, mert a voodoo3 drivere, már nem támogatja az újabb (8.0, 8.1-es DirectX-eket) és az azt igénylő programok (, mint az F1 2002 és sok más újabb progi) NEM indulnak el vele, ez gyakorlati tapasztalat... Ilyen volt például a MoHAA is (ha jól emléxem)...
  • Lammer
    #15
    nézz hozzá Underground 3rd party drivereket asszem a ruszkik tolják hozzá az új dx8.x drivereket! :)))
  • Borg
    #17
    általános tévedés..
    a dx8 != d3d-vel..
  • Gerry
    #18
    Nem nekem lell a driver, úgyhogy lécci linkeljetek a korábban szólónak, én csak megmondtam, hogy mi lehet a gond. Én GF3-mal nyomom, úgyhogy hál' Istennek nekem nioncs ilyen problémám... De azér köszi.
  • Gerry
    #20
    Köszi!
  • Gerry
    #22
    Jó, akkor próbáld ki elindítani a MoHAA-t mondjuk egy csupasz Win98 alól, ahová még nem raktál föl DX8-at, vagy 8.1-et, azt fogja kiírni, hogy DX8 required... vagy valami hasonlót.
  • Borg
    #23
    Figy.
    1. azt irták DX8.1
    2. DX8.1 nem egyenlő Driect3D hanem abban még van sok más (DirectDraw, DirectMusic, DirectPlay, DirectSound stb)
    3. OpenGL más téma.

    Magyarán nem arról volt szó, hogy a direct3Dben van a gáz, hanem a directXben.

    Egyébként szerintem -mivel ma már standard a DX8- simán lehet hogy az OpenGL is használ a DDrawból vagy a D3Dből algoritmusokat... bár erre rácáfol, hogy opengl linux alatt is van, és ott nincs directx (még).
  • Silent
    #24
    Magyar Xp alá nem tudtok patch-et?
  • Gerry
    #25
    Elvileg jó az angol is hozzá, mivel magyar DirectX nincsen tudtommal...
  • Gerry
    #27
    Akkor jó drivert tettél föl hozzá, mert a hivatalosakkal már nem megy...