Alex

Battlefield Heroes - mit várhatunk?

Az Electronic Arts a Battlefield márkanév erejére támaszkodva egy ingyenesen letölthető és játszható termékkel próbálkozik.

Meglepő, hogy pont az EA vezet be egy újfajta üzleti modellt, ugyanis a játék fejlesztésének és fenntartásának költségeit reklámbevételekből tervezik finanszírozni. Ben Cousins producer nyilatkozata szerint ezek nem lesznek zavaróak. "A játékon belül nem lesznek poszterek vagy egyéb reklámhordozók, csak a játék indítómenüjeként szolgáló weblap töltőképernyőit értékesítjük. Ezekre kattintva a reklám a játék mögött jelenik meg, azaz nem zavarja meg a szórakozást. Olyan sok lapletöltést akarunk amennyi csak lehetséges, de ezzel egyidejűleg nem akarjuk megtörni a játékmenetet."

Mint a nemrég kiadott videóban is közlik, regisztráláskor nem kell bankkártyainformációt vagy egyéb érzékeny adatot megadni, csak a közösségi portálokon szokványos személyes adatokra kiváncsiak (név, emailcím, születési idő, ország stb.). A weblap rögzíti az elért eredményeket, és listákat generál. Bejelentkezés után meg kell alkotnunk karakterünket, és választanunk kell a két frakció közül (szövetségesek vagy a németek, persze más neveken). Sims-szerűen választhatunk bőrszínt, arcformát, frizurát és ruhákat - némi pénzmagért pedig egyéb extrákhoz, például védőszemüveghez juthatunk. Három karakterosztály lesz, a kommandós, a katona és a lövész, FPS-terminológiával a fürge, az átlagos és a nehézfegyverzetű.


Mivel sok energiát feccölünk karakterünk fejlesztésébe, így azt állandóan szerepel majd a képernyőn, azaz egy külsőnézetes játékról van szó. Ezáltal láthatjuk, ahogy harcol, vagy speciális akciókat hajt végre - ennek célja Cousins szerint az volt, hogy személyes kapcsolat alakuljon ki hősünkkel. Az irányítás a szokványos WASD és egér páros lesz, ugrás és guggolás gombokkal kiegészítve.

A képregényszerű grafika indoka az alacsony gépigény: akár 1 GHz-es processzoron, 512 MB memóriával is elfut, így a lehető legszélesebb közönséghez juthat el. Hasonló okok indokolják a játék gyorsítását (halál esetén 5 másodperc múlva feltámadunk), a kistérkép hiányát vagy a baráti tűz ignorálását, azaz nem halhatunk meg társaink által. A játékmódok is nagy egyszerűsítéseken estek át. Alapesetben mindkét csapatnak ötven életpontja van, és amelyik először nullára esik, veszít. Persze a zászlónak is nagy szerepe van, megszerzése után módosítók járulnak az öléshez. Az összeset megszerezve egy ellenfél megölése után már 2 életet veszítenek.


A lövész lassú, de komoly páncélozást kapott. Fegyvere egy gyorstüzelésű géppuska és egy rakétavető, amikkel rövidtávon hatalmas sebzést tud kiosztani. A katona a mindenes, egy gépfegyvert kapott. A kommandós a Heroes kéme és mesterlövésze: álcázni tudja magát, amivel közelről félig átlátszó, messzebbről pedig teljesen láthatatlan. Fegyvere a kés és a mesterlövész puska, viszont hogy ne legyen túl erős, utóbbival csak két találat okoz halálos sebesülést. Mindegyik osztálynak lesz speciális képzettsége, melyek egy része területalapú, másik pedig tapasztalat alapján jár.

A járműveknek fontos szerep jut, de a játék stílusából adodóan jelentősen le vannak gyengítve. Például a tankot a második világháborús Shermanról másolták, de annál jobban gyorsul, jóval poénosabb vezetni, és közel sem uralja olyannyira a harcmezőt, mint valójában tenné. A repülő légcsavaros, és bombák helyett gépágyúval van felszerelve. Legviccesebb, hogy a szárnyakon embereket szállíthatunk, és így vívhatunk légicsatákat. A nyáron megjelenő játékban két terep lesz (Seaside Skirmish és Mediterranean), melyeket később továbbiak követnek majd. A weblapot és a játékot 17 ember fejleszti majd folyamatosan, és a fejlesztő DICE nagy reményeket fűz hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • oreal #44
    Sziasztok, lehet hogy ez itt nem a reklam helye
    de szeretnem felhivni figyelmeteket a klanunk
    weboldalara.Mi egy mindennel jatszo klan vagyunk
    1999-ota.Az uj orulet a Battlefield Heroes ami
    minket is magaval ragadott.A weboldal meg fejlesztes
    alatt all.De egyenlore az elso hivatalos
    magyar battlefield klan vagyunk,oldalunk cime megtalalhato
    a hivatalos oldalon is.Uj hirezoket,szerkesztoket keresunk,
    valamint klan tagok jelentkezeset is varjuk.Ha unod mar
    hogy egyedul jatszol, nezz be hozzank,itt jo tarsasagra
    talalhatsz garantaltan ( nem a 14-20 eves korosztaly )
    Szerverunk mar ki van fizetve, aprilis vege elott mar
    elesben is mehet a jatek.A szerver valamint teamspeak
    igeny szerint ventrillo cimet az oldalunkon megtalaljatok.
    A napokban egy Battlefield Heroes Beta Key jatekot is
    hirdetunk azoknak akik meglatogatjak oldalunkat.
    Addig is mindenkinek jo jatekot kivan a B52 clan!
    B52 Magyar Battlefield Heroes klan hivatalos honlapja :

    http://theb52clan.com/

    Sós perec mindenkinek
  • Auchen #43
    ja és az orosz fronton minden kilőtt német páncélosra jutott 5 t-34
  • Auchen #42
    egy megjegyzés panzer IV is van a játékban nem csak sherman, a sherman egyáltalán nem uralta a csatateret mivel minden kilőtt német páncélosra jutott 8 kilőtt sherman
  • RedRiot #41
    Nagyon jónak néz ki! Ideális arra az esetre, mikor Red Orchestrában már 20adszor lő le ugyanaz a sniper, és az ember szívesen lazítana vmi komolytalanabb programmal. A repülő szárnyán ülő tagok állatok nagyon.

    Kár hogy oroszok nem lesznek a játékban. Akkor lehetne egy "Hógolyózás Sztálingrádban" pálya is. :)
  • Vardar #40
    Én tuti, hogy német lövész leszek.
  • Vardar #39
    Counter Strike se egy nagy grafikájú játék mindenhol elfut. Szerintem ez is hasonló lesz.
  • znono #38
    ffff
  • Balumann #37
    Nekem nem is gondom, hogy nagy a gépigényük. Legyen nagy... Az a baj, hogy csak az az átkozott részletesség meg grafika miatt ilyen nagy, és újdonság szinte alig van. Van 1-2 jó játék; pl GRAW2 vagy RS Vegas, de ezekben sincs semmi olyan ami miatt tényleg nagy gépigény kellene... jó nekem ezen a gépen tényleg nincs gondom evvel.
    Crysis -tól például elvártam volna, hogy olyanok legyenek benne, hogy az ellenség próbál dobálni, fedezéket csinálni és fedezékbe vonulni, meg valami emberi dolgokat csinálni... és mi lett, ordibálnak 2 szót és rohangásznak összevissza, de bámulhatom milyen részletesen ki van dolgozva a fa meg a növények, meg a víz. A szép effekteket meg csak 8*** -asokkal lehet bekapcsolni -.-
    Szóval össze foglalva, örülnék ha végre a játékkal törődnének, és a többi dolgon fejlesztenének. Én nem azt várom el, hogy több poligonból álhasson össze a fegyver meg növények, hanem hogy minden téren fejledtebb és ezáltal jobb, élezetesebb játékok legyenek, ha már a hardverek is jobbak. - na elég hülyén sikerült megfogalmazni. :S

    Egyelőre a Crysisnál még a Worms world party-t is jobban élvezem (multiban és single-ben is), meg még sok más régebbi játékot. Nemtudom akinek az annyira tetszik mivel játszott előtte :/
  • dronkZero #36
    Igazad lenne, ha nem keletkeznének folyton az új játékosok, illetve nem lenne egy nagy tömeg, aki arra megy, amerre a szél fúj.

    Lehet, hogy a BF3 nekem már az 5.(+x mod) rókabőr lesz ugyanarra a témára, de van egy csomó ember, akinek ez lesz az első BF játéka.
    Meg vannak azok, akik elBF2zgettek, aztán áttértek a 2142-re, aztán az ET:QW-re, és ha kijön a BF3, kipróbálják azt is.
    Aztán vannak a hardcore fanok (mint pl én), akik évekkel a megjelenés után is játszanak, követik a sorozatot, és várják a következő bőrt. Én is át fogok térni a köv részre, mert már alig játszanak BF2vel, nagyon nehéz olyan szervert találni, ami nekem tetszik. Ez főleg a vándorló játékosok miatt van, újak már nem jönnek, a hullám meg már lement.
    Na és végül vannak a fanatikusok, akik annyira rákattantak, hogy többet más játékkal nem hajlandóak játszani. BF42-nek is van egy keménymagja, BFV-nek, BF2-nek is... Az a baj ezzel, hogy BF esetében ez elég mutáns szervereket eredményez, mint pl infantry only, körbe-körbe ugyanaz a pálya, vagy 64-es map 24 férőhellyel (na meg ezeknek tetszőleges kombinációja)... Ez nekem sajnos nem jön be, én a tiszta alapjátékot alapbeállításokkal szeretem.
  • wfefe #35
    Végülis igen, ha jól végiggondolom igazad van.
    Csak ennek a pofozgatásnak az lesz a vége, hogy az emberek egy idő után már ki sem próbálják majd az új játékokat, vagy ha ki is próbálják akkor a demonál el fognak akadni, mondván ezzel már játszottam, csak a neve volt más... A másik verzió, hogy megunja 2 nap alatt, mert nem kap semmi plusszt a játéktól.
    Mondjuk ez szigorúan az én véleményem, eszem ágában sincs más nevében nyilatkozni.