SG.hu

Spacelines from the Far Out

Kiadó: Skystone Games Inc.
Fejlesztő: Coffeenauts
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows 7 SP1, Intel i3-3220 vagy AMD FX 6300, 4 GB memória, NVIDIA GeForce GTX 650, 10 GB szabad tárhely
Ajánlott: Windows 10, Intel i5-4590 vagy erősebb, AMD FX 8350 vagy erősebb, 8 GB vagy több memória, NVIDIA GeForce® GTX 960 vagy erősebb, 10 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: Overcooked! 2, Unrailed!, Moving Out
Kategória: kooperatív, indie

A helyi kooperatív játékok az utóbbi években robbanásszerű népszerűségre tettek szert. Kifejezetten igaz ez például az Overcooked-szériára, és a jelenlegi játékunk is hasonló alapokon nyugszik. 1-4 játékos számára lett tervezve a móka, de érezhetően több játékos szükséges az optimális élményhez. Saját és vállalkozó kedvű társaink feladata az lesz, hogy egy űrbéli repülőtársaságot menedzselve minél több utast vigyünk el a galaxis egyik pontjából a másikba.

Természetesen ennek teljesítése korántsem egyszerű feladat. Kezdetben létrehozhatjuk saját légitársaságunkat, amelyet három szóból random generálva el is nevezhetünk. Ezenfelül logót és színt is választhatunk cégünknek, amelyet a pályák és az alkalmazottak (a játékosok) ruhái is tükröznek majd. Ha ezzel megvagyunk, akkor belecsöppenünk a játék menedzsment részébe. Első utunk előtt természetesen vennünk kell egy űrhajót. Már itt szembetűnik, hogy a különböző hajók más-más statisztikákkal rendelkeznek. Nagyon sok szempontot figyelve kell úgy utasokat szállítanunk, hogy közben a cégünk értékelése a lehető legmagasabb legyen. Ha ez még mindig nem lenne elég, akkor némi rogue-lite elemek is bekerülnek a mixbe.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ahogy a hasonló játékok esetén, itt is számtalan dolgot kell egyszerre menedzselnünk. Egyedüli játékosként nem egyszer kapjuk azon magunkat, hogy legalább három dolgot kell egyidőben véghezvinnünk, miközben figyelünk kell az űrhajó útjára. Ezek a feladatok elég sokrétűek. Legfőbb szempont az űrhajónk státusza. Ha aszteroidákkal ütközünk vagy valami hasonló hatás ér minket, akkor megsérül a szerkezete. Az üzemanyag is folyamatosan fogy, kifejezetten akkor, amikor rákapcsolunk, kihasználva a bónusz sebességet. Természetesen egy koszos járműbe se szívesen szállna be senki, így a küllemére is oda kell figyelnünk.

A következő fontos szempont az utasok igényeinek kielégítése. Ez nagyban befolyásolja a cégünk megítélését. Minél több csillaggal rendelkezünk, annál több pénzt tudunk beszedni a felvett utasoktól. 5 csillagos értékelés esetén 80%-kal megnövelt jegyárat tudunk elkérni a minket választó űrlényektől. Az utasok kényelme is fontos. Nem csupán ülőhelyet érdemes biztosítanunk számukra, de az étkeztetésük és a szórakoztatásuk is a mi feladataink közé tartozik. Amikor egy utas nagyon unatkozik, akkor egy hangjegy ikon jelzi, hogy szórakozásra van szüksége. Ezt a legegyszerűbben úgy érhetjük el, ha egy rögtönzött, DDR-szerű lebegő nyilakra történő táncolással lefoglaljuk őket. Ugyanez a helyzet az éhséggel is, csak akkor evőeszközök jelennek meg. Ha már megtörtént az étkezés, akkor valamilyen mosdó sem árt, ha a rendelkezésünkre áll. Amennyiben nincs ilyenünk, akkor egy esetleges rosszullét vagy sürgető pisilés tönkreteheti a szép bútorainkat.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ha megtörtént a baj, akkor szükségünk van takarító személyzetre, vagy útközben megállhatunk egy űrhajómosóban. Természetesen ez mind-mind pénzbe fog kerülni, amiből egyre többre lesz szükségünk. Ez az a körforgás, amire számíthatunk ennél a játéknál. Hogy ne tudjunk előre felkészülni a lehetőségekre az indulás előtt, a játék randomizált utazásokat készít nekünk minden alkalommal. Egy radar segítségével folyamatosan pásztázhatjuk a környezetünket, és fel is kereshetjük őket. Itt pórul járt utazókat vehetünk fel az űrhajónkba, tankolhatunk stb.

Természetesen semmilyen eszköz nem tart örökké. Az eddig említett mechanikákon kívül a hajónkon található 15 különféle rendszer folyamatos karbantartást és odafigyelést igényel. Az ép állapotuk megőrzése mellett fejlesztenünk is kell őket, hogy az egyre nagyobb elvárásoknak megfeleljünk. Ha valami tönkremegy, akkor út közben kell megjavítanunk, és ez kihatással lesz a megítélésünkre. Ha nagyon alacsonyra hagyjuk leesni a csillagok számát, akkor még egy ellenőr is érkezik, hogy szemügyre vegye a hajónkat. Ha nem találja rendben a dolgokat, akkor le is állítja a közlekedést vele.

Nagy sakkozás lesz majd még az utak során (főleg a játék kezdetén) a megfelelő áramellátás biztosítása. Az akkumulátorunk véges mennyiségű eszközt tud egyszerre kiszolgálni, amelyet elemikonok jelölnek. Minden gépezetnek megvan adva, hogy hány ilyen elemre van szüksége a működéshez. Ha szűkös a kassza, és nem tudunk fejleszteni, akkor elég gyakran kapjuk majd azon magunkat, hogy útközben ki- és bekötjük a különböző felhasznált szerkezeteket. Itt szintén észnél kell lennünk, mert például egy ételmelegítő lézer nélkül tudunk utazni, de gravitációt szolgáltató rendszer nélkül nagyon gyorsan hányással telítik meg a fedélzetünket a felfordult gyomrú utasok.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A játék kinézete ugyan elnagyolt figurákkal és picit bugyuta arcokkal dolgozik, de számomra kifejezetten a Jetson család rajzfilmes világát idézi. Jó látni, ahogy a brandünk megjelenik a világ különböző részein és még a töltőképernyő dizájnján is. A menüelemek és az átfogó megjelenés a 60-as évek reklámanyagait idézik. Élénk színekkel dolgozik a játék, ami nagyon jól kihozza a fura megjelenését a különféle űrlényeknek. A zseblámpa fénye is hangulatosan lett megoldva, ami akkor kerül elő, ha valahogyan meghibásodik a generátorunk. Ilyenkor bekapcsol egy zéró gravitációs mód is, amelynek megjelenéséről egy ragdoll rendszer gondoskodik.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Fontos, hogy a folyamatosan kapott információdömping áttekinthető formában legyen elérhető számunkra egy ilyen játékban. Véleményem szerint az utasok jelenlegi státuszának folyamatosan a képernyőn lenne a helye. Amennyiben közel megyünk egy adott űrlényhez, akkor látjuk, hogy mit szeretne, és mennyi idő van még addig, ameddig mérges nem lesz miatta. Ezt meg lehetne inkább úgy oldani, hogy a kijelző szélén felsorakoztatnák mindet, és így folyamatos státuszjelentéssel rendelkeznénk. A radarba belenézve megtudhatjuk, hogy időben mikor érünk a végcélhoz, de ugyanilyen kijelzés szerintem az üzemanyagszint-jelzőhöz is társulhatna. Ugyanis amennyiben elfogy az üzemanyagunk, akkor ott rekedünk a semmi közepén, és vége az utazásnak. Az irányítás nem bonyolult. A játék több különböző bevitelt is támogat egyszerre.

Játszhatóság: Az útvonalak teljes mértékben véletlenszerűen jönnek létre, így szinte sose lesz két egyforma utazásunk. Ebbe további csavart visz az, hogy mennyire vagyunk felfedező kedvünkben. Alapvetően probléma nélkül teljesíthető a játék akkor is, ha csak nyílegyenesen haladunk a végcél felé. A megállók közötti vezetési szekciókon kívül is van egy komolyabb menedzsmentfeladatunk, ami egy elég szolid alapot ad a játéknak. Mindig egy nagy cél érdekében dolgozunk, mégpedig a saját légitársaságunk kiépítésén. Elég sok változásra képes elem van a mechanikák között, ami lehetőséget ad arra, hogy a játék nagyon sokáig elszórakoztasson bennünket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Intelligencia, nehézség: Fiatalabb játékosok számára nem feltétlenül ideális a játék. Elég sok feladatot kell figyelnünk, és rövid időn belül végrehajtanunk. Ugyan az irányítás könnyen tanulható, és hasznos információkkal teli tutorialszekcióval kezd a sztori, azért a komolyabb utak során szerintem már nem tudnának elég gyorsan reagálni vagy az összefüggéseket elég gyorsan átlátni a feladatok között. Szintén nagyobb fejtörést okozhat az előrehaladás a magányos farkas jellegű játékosok számára. Valamilyen számomra érthetetlen ok miatt nem skálázódik a nehézség a játékosok számával. Egyedül nagyon nehéz akkor, amikor már komolyabb utakat indítunk. Erre egy matchmaking rendszer jó megoldás lehetne, de csak régiókra osztott, 4 számból álló lobbykódok alapján tudunk online meccsekbe becsatlakozni.

Hangok, zene: A zene kicsit a sztereotipikus „liftzene” kategóriába sorolható. Amikor valami vészhelyzet van, akkor a háttérzene is tükrözi ezt. Hirtelen minden tempósabb lesz. Szinkron szempontjából ne legyenek túl nagy elvárásaink. Inkább csak némi motyogást hallani a karakterektől. Valahogy ez a zene és hangzásvilág mégis nagyon jól illeszkedik a játék vizuális stílusához.

Összegzés: Hangulatos couch co-op mókát kaptunk ebben az űrlégitársaság-menedzserben. A randomizáció segít a lehető legtöbb játékórát kihozni a mechanikából. Az átfogó, folyamatos fejlesztési lehetőség és a testreszabhatóság szintén egy plusz célt tud meghatározni számunkra. Az utazás viszont bármelyik pillanatban katasztrófába fulladhat. A több órán át tartó utazás a végső állomás felé akár egyetlen rosszul lekezelt aszteroidamező vagy kifogyott üzemanyag miatt is mehet a kukába. Az alapkoncepciójának köszönhetően partyjátékként nagyon jól használható. Könnyen belekezdhet bárki, még akkor is, ha nem kifejezetten gyakorlott játékosról van szó. A Steamen lévő verziójában online lobbykóddal vagy a Remote Play Together opcióval egyaránt játszható. Így olyan barátaink is becsatlakozhatnak, akik nem rendelkeznek a játékkal vagy akár egy gaming PC-vel. Xboxos játékosok pedig a Game Pass előfizetés keretében konzolon és PC-n egyaránt játszhatják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!