SG.hu

A Memoir Blue

Kiadó: Annapurna Interactive
Fejlesztő: Cloisters Interactive
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 64 bites Windows 10, Intel Core i3-4130 vagy AMD FX-8350, 6 GB memória, NVIDIA GeForce GTX 650 Ti 2 GB vagy AMD Radeon RX 460 2 GB, 4 GB szabad hely
Ajánlott: 64 bites Windows 10, Intel Core i5-3470 vagy erősebb, AMD Ryzen 3 1200 vagy erősebb, 8 GB RAM vagy több, NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB vagy erősebb, AMD Radeon RX 5600 XT 6 GB vagy erősebb, 4 GB szabad hely
Hasonló játékok: Twelve Minutes, One Last Memory, Mutazione, Bright Lights of Svetlov
Kategória: kaland, interaktív történet

Azoknak, akik ismerik az Annapurna Interactive játékait, nem lesz ismeretlen a játék interaktív történetre épülő mesélős formája. Ebben a játékban Miriam visszaemlékezéseit élhetjük át a gyermekkoráról.

A főhősünk egy profi úszó, aki a játék elején elnyeri a sokadik érmét, de láthatólag nem tud örülni a sikereinek. Miután karakterünk megnézi a magáról készült videót, elalszik a kanapén. Némi táskában kutakodás után megcsörren a telefonja, és egy álomvilágba kerülünk. Mivel karakterünk fő jellemzője az úszás, az egész játék egy víz alatti világban játszódik.

Karakterünk fejest ugrik a múltjába. Amint leér a víz aljára, bekerül egy vonatba, amely meghatározó eleme volt a gyerekkorának. A főhősünk az anyjával együtt egy abuzív családi háttérből elmenekülve költözött el. A jelenetek során gyakran két (egy nagyobb és egy kisebb) hal képében ábrázolja őket a játék. A jelenetek többsége karakterünk kapcsolatát mutatja be különböző puzzle játékok és fotók során.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ezekben a jelenetekben folyamatosan keverednek a kézzel rajzolt figurák (amelyek a múltat jelképezik) és a 3D elemek. Sokszor 3D térben elhelyezve vetülnek ki a rajzfilmes animációk. A fő játékmechanika az animációk közötti interaktív elemek megoldásából áll. Igazából nem is mondanám játéknak, inkább egy képregénynek, amelyben mi magunk állíthatjuk össze az egyes jeleneteket.

A két szereplő kapcsolata a hat felvonás során folyamatosan a két véglet között ugrál. Kezdetben főhősünk anyja közös programokra jár Miriammal, majd folyamatosan egyre több lesz a munkája, és már nem marad ideje gyermekére. Amikor az egyik díjátadó alkalmával Miriam nem találja az anyját a nézők között, akkor mérgében hazamegy, összetöri a dolgokat a lakásban, összecsomagol, és elköltözik. Az ilyen érzelemmel teli jelenetek jellemzőek az Annapurna Interactive által kiadott játékokra, de sajnos jelen esetben elég kevés van belőlük az egyébként is nyúlfarknyi játékidő során.

A sztori lezárásakor egy nagy leleplezést vártam. Egy csavart a történetben, vagy legalább egy konkrét lezárást, de ehelyett csak visszakerültünk a játék kezdetén lévő telefoncsörgéshez, és jött a stáblista.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A grafika folyamatosan vált a 2D rajzolt jelenetek és a 3D modellek között. A két grafikai stílus jól elkülöníti a jelen és a múlt történéseit, és talán egy kicsit a gyermeki világnézetet tükrözi. Az animált jelenetek látványos fényhatásokkal és áttünésekkel párosulnak. Például amikor a karakterünknek meg kell nyitnia a zuhanyt, akkor a kijelző bepárásodik, és le kell törölnünk róla a párafoltokat.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Az egyes interaktív szekciók során különféle egyszerű feladatokat kell végrehajtanunk. A mozgatható elemeket a kurzor megváltozása jelzi, de ha szeretnénk, akkor egy gombnyomásra ráugrik a mutatónk az egyes elemekre. A helyes feladatmegoldást mindig valamilyen fényeffekt is kíséri, ezzel jelezve, hogy jó úton járunk.

Játszhatóság: A játék nem túl hosszú. Legfeljebb 2 órányi animáció és interaktív feladatmegoldás az, ami vár ránk. Sajnos újrajátszásra sem különösebben érdemes. Esetleg a kimaradt achievementek (elérhető eredmények) miatt érdemes újra nekikezdeni (amiből összesen 15 darab található a játékban).

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Intelligencia, nehézség: A feladatokat nem tudjuk elbukni. Ténylegesen egy nagyon könnyed játékról van szó. A cél egy vizuális élmény átadása, amelyet teljes mértékben meg is kapunk. Ha nem használjuk az elemekre irányítás funkcióját, akkor viszont néhány opcionális és sok esetben az achievementek feloldásához szükséges interakciót könnyedén kihagyhatunk, amennyiben nem vagyunk elég kíváncsiak.

Hangok, zene: A játék során nem hallható beszéd, kivéve egy dalt, amely a háttérben szól. A látottakat háttérzene kíséri, amely dinamikusan változik, ahogyan felépítjük az egyes jeleneteket. Amikor a feladatokat oldjuk meg, akkor a puzzle játékok közben hangeffektek jelzik, hogyan állunk a megoldásukkal.

Összegzés: A látványvilág és a játékmenet hozza a kiadótól megszokottakat, de sajnos a játékidő túlságosan rövid ahhoz, hogy bármilyen komoly tartalommal rendelkező történetet át tudjon adni. Az interaktív részek során a feladatok is nagyon triviálisak voltak, szinte semmilyen gondolkodás nem szükséges a teljesítésükhöz. A koncepcióból többet is ki lehetett volna hozni, de a játék árcéduláját nézve nem lehetünk csalódottak. Ha egy könnyed történetet szeretnénk végigjátszani egy esős délutánon, akkor arra tökéletes választás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!