SG.hu

Young Souls

Kiadó: The Arcade Crew
Fejlesztő: 1P2P
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 64 bites Windows 7, Intel Core i3-2100, AMD Phenom II X4 965, 8 GB memória, GeForce GTX 650 Ti 2 GB vagy AMD Radeon R7 360 2 GB, 6 GB szabad hely
Ajánlott: 64 bites Windows 10, Intel Core i5-4570 vagy erősebb, AMD Ryzen 3 1200 vagy erősebb, 8 GB RAM vagy több, NVIDIA GeForce GTX 760 2 GB vagy erősebb, AMD Radeon HD 7950 3 GB vagy erősebb, 6 MB szabad hely
Hasonló játékok: Children of Morta, Streets Of Rage 4
Kategória: akció

A Young Souls a Google-féle Stadia platformon egy ideig exkluzív címként kezdte meg pályafutását. Valószínűleg ennek tudható be az, hogy nem kapott még eddig akkora hírverést, mint most, hogy további platformokon is elérhető lett. Miután lejárt az exkluzivitása, egy rövidebbideig még vártak a megjelentetésével. A 2021-es őszi Steam Next Fest alkalmával kipróbálható volt a játék demóváltozata, és az ott kapott visszajelzések során azt a döntést hozták, hogy inkább 2022. március 10-én jelenik majd meg a játék, addig pedig további finomításokat végeznek rajta.

A játék egy érdekes elegye az arcade-ekből ismerhető beat’em up stílusnak, az RPG-kből ismert karakterfejlesztésnek és egy olyan történetnek, amelynek mondanivalója is van. Mindegyik egyaránt fontos szerepet kap a felépítésben, és nem csak mutatóban vannak jelen. A beat’em up stílus a 2.5D térben történő püfölésben nyilvánul meg, ami valamennyire modernizálva lett. Már nemcsak egy agyatlan gombnyomkodásból áll a harc, hanem átgondolt mozdulatkombinációkból és a védekezés esetén pontos időben történő blokkolásból.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A történet két iker, Tristan és Jenn kalandjait mondja el. Nevelőapjuk, egy idős tudós házában laknak. Egy napon a goblinkirály, Dwarvengobben elrabolja nevelőapjukat, így Tristan és Jenn a megmentésére indul. A történet során fény derül arra is, hogy lényegében két különböző világ létezik: a felső világ és a goblinok világa. A goblinok a fenti világot szeretnék megtámadni, és ezért rabolták el a Professzort. Ahogy kutatunk utána, találkozunk olyan goblinokkal is, akik a mi oldalunkon állnak a harcban, és csatlakoznak hozzánk.

A két főszereplőnk közötti beszélgetés nagyon erős pontja a játéknak. Jól megírt szövegek vannak benne és fiatalos humor. Mindenhez van valami hozzáfűzni valójuk, és az utunkba álló bossoknak is odaszólnak. Ugyan a párbeszédek nem szinkronizáltak, de a beszélő karakter arcáról egy-egy képet is látunk a szöveg mellett, amely megmutatja, hogy mit érez. Ezenfelül a szövegen belül effektekkel is kiemelik a fontosabb mondandókat. Ha viszont nem jön be nekünk ez a fajta párbeszédalapú történetmesélés, akkor a menügombot lenyomva tartva beletekerhetünk, akárcsak egy VHS-kazettába, és átugorhatjuk a párbeszédes részeket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az RPG-elemek több aspektusban is megmutatkoznak. A harcok során különféle tárgyakat szerzünk, amelyeket a karaktereinkre aggathatunk. Ezek saját statpontokkal rendelkeznek, és a nagyobb minőségi szinttel rendelkezők még bónusz képességekkel is. Karaktereink felszerelése a következőkből áll: fegyver, ami lehet egy- vagy kétkezes. Egykezes fegyver esetén használhatunk pajzsot is. Távolsági fegyver, kezdetben egy íj, de később más lehetőségeink is lesznek. Testpáncél és sisak, ami a főbb védelmi statjainkat adja. Cipő, amely különféle hasznos bónuszokat nyújt számunkra (például megnövelt életpontok). Ezek a felszerelések meghatározzák azt is, hogy karakterünk mozgása mennyire lesz gyors vagy lassú. Természetesen egy könnyebb páncélban gyorsabban fogunk tudni mozogni, de cserébe kevesebb lesz a védelmünk. Ez a mechanika a Dark Souls-játékosok számára ismerős lehet.

Felszereléseket a kalandozásaink során teljesített dungeonökből kiszabadított karakterek árulnak és fejlesztenek számunkra. A csaták során különböző nyersanyagokat gyűjtünk, ezeket tudjuk majd felhasználni a felszerelésünk minőségének javítására. Például az egyik tőr fejlesztése esetén a támadása esélyt ad arra, hogy az ellenfeleken vérzést okozzon. A karaktereink tapasztalati pontok gyűjtésével szinteket is lépnek, amit a hálószobájukban alvás közben véglegesít a játék (elég furcsa mechanika). Minden szintlépés fix statnövelést jelent mindkét karakter számára. Ezenfelül konditeremjegyet is kapunk, amelynek felhasználásával további statpontokra tehetünk szert. Ezt egy interaktív minijáték keretében tálalja elénk a játék.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A felső világban a közlekedésre egy moped áll rendelkezésünkre, amellyel könnyedén tudunk utazni a helyszínek között. Ezenfelül a sztori során megszerzünk egy eszközt is, amely képes a gyorsutazásra a fontosabb célpontok között. Ilyen célpontok például a piactér, a hálószobánk vagy a laboratórium teleportkapuja. Azokra a területekre, ahová be kell jutnunk, hogy megszerezhessünk valamilyen szükséges tárgyat, a teleportkapukon keresztül jutunk el. Különféle dungeonrendszereken keresztül haladunk, amelynek az elejébe repítenek minket. Ahogy haladunk bennük előre, minden megnyitott ajtó után nyílik egy újabb teleportálási pont, így könnyedén ki- és beutazhatunk a két világ között. Ezeknek a dungeonöknek a felépítése viszonylag egy sémára épül: kisebb szobák, bossharc, lootszoba. Ezeket a termeket pedig egy-egy központi terület köti össze, ahol szintén találhatunk a megtalált kulcsokkal kinyitható ládákat.

A bossharcok elég trükkösek. Több fázisból állnak, és minden fázis között le kell vinnünk a boss életerejét, ami után a földre esik, és egy rövid időn belül egy újabbat beleütve egy animáció kíséretében elindul a következő fázis. Mindegyik fázis egyre nehezebb mechanikákat tartalmaz. A bossoknak van egy plusz tulajdonságuk is az átlagellenfelekhez képest. A jól időzített blokkolás, azaz a parry nem hat rájuk azonnal. Van egy csík az életük alatt, amelyet többszöri parry segítségével tudunk levinni nullára. Ha az elfogy, akkor aktiválódik a parry hatása, amikor rövid időre kiütjük az ellenfelünket. Viszont a bossoknak van olyan erős ütése is, amely áttöri a védelmünket, és ezeket nem tudjuk hárítani. Ha védekezünk, miközben ezeket az ütéseket kapjuk, akkor némi sebzés mellett a földre kerülünk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A látvány egészen rajzfilmszerű. Élénk színekkel dolgozik, és a stílushoz képest egészen részletgazdag területeket mutat be. A támadásoknak egyértelműen kivehető indikációik vannak, a bossharcok során is könnyedén felismerhetjük azokat az ütéseket, amelyek áttörnék a védelmünket. Grafikai beállításaink viszont elég korlátozottak. A beállításaink csupán egy felbontásválasztóból és egy teljes képernyős váltógombból állnak.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Az interfész két külön kategóriára bontható, ahogy a játék története is. A fenti világban a karakterszintünket és egyéb elkölthető pontjainkat látjuk. Itt a városi ruháinkat kell használnunk, amelyeket szintén a városban tudunk megvásárolni. Jópofa apróság, hogy a fenti világban nem tudunk az alsó világhoz tartozó fizetőezközzel vásárolni, így érdemes megfontolni mit és hol szeretnénk eladni. A lenti világban az interfész két oldalán a két játszható karakter látható. Egyszemélyes módban váltogatunk közöttük, így ha az életerőcsíkunk egy része sárgával van jelezve, akkor a másik karakterre váltva visszatölt az a sárga rész. Minimális, mégis informatív a dizájn. Jól átlátható minden erőforrásunk és a felszerelésünk állapota.

Játszhatóság: A játék RPG-elemeinek köszönhetően változatos játékstílusokat támogat. Csak emiatt a tény miatt már önmagában is megér egy újrajátszást, de számos láda is található, amelyek kinyitásához kulcs kell. Ezeket megszerezve szintén érdemes visszamennünk a korábbi területekre. Ugyan kooperatív játékra van kialakítva a történet és a játékmenet is, ennek ellenére élvezetes vele a játék egyedül is. Egyszemélyes játék esetén csak az átvezető videók során és a fenti világhoz tartozó területeken van jelen a másik karakter. Egy gombot megnyomva tudunk váltogatni közöttük csata közben.

Intelligencia, nehézség: A játék nehézségi fokozatai a beállítások között szabadon változtathatók. A „relaxed” opció könnyed szórakozást biztosít. Nem feltétlenül játszi könnyedséget jelent, de biztosan nem fogunk megizzadni tőle. Saját képességeinkhez mérten választhatjuk még a „balanced”, „challenging” és „expert” nehézséget, amelyek fokozatosan növelik a csaták által jelentett kihívás szintjét. A csaták során még „relaxed” módban is elég ügyesen helyezkednek az ellenfelek. Gyakran támadnak meg minket két irányból (főleg akkor, ha a pajzsunkat magunk előtt tartjuk).

Hangok, zene: A játék háttérzenéje nem próbál többet nyújtani az alapvető céljánál. Jól kíséri a jeleneteket anélkül, hogy tolakodó lenne. A csaták hangeffektjei szintén nem voltak zsúfoltak még akkor sem, amikor nagyobb létszámú ellenféllel kellett megküzdeni. Sajnos a karaktereink nem szinkronizáltak a párbeszédek közben, de ezt ügyesen megoldották a designvonalon.

Összegzés: A játék egy jó kombinációja több különböző játékstílusnak. Az RPG-s mechanika segít abban, hogy a játékos a stílusának megfelelő karaktert állíthassa össze. A rajzfilmes látványvilág és a korrekt párbeszédek a főhőseink között nagyban hozzájárulnak az összességében pozitív elbíráláshoz. Tetszik, hogy nem csak spammelni kell a gombokat a csatában, hanem inkább jó időben kell odacsapnunk. A bossharcok változatosak, és ugyan komolyabb technikát igényelnek, de mégsem frusztrálóak. Ugyan csak helyi kooperatív lehetőség van a játékban, de így is bátran tudom ajánlani bárkinek, aki egy kis közös kalandra vágyik. Ráadásul a játék az Xbox Game Pass-előfizetés keretében is elérhető már.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!